Тема. Складання і розв'язування математичних завдань.
Очікувані результати:
-знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
-представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1];
-обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2].
Ключові поняття, терміни, математичні компетентності. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач, рівнянь. Повторення, закріплення та поглиблення вивченого. Порівняння виразів та їх значень.
Перед розв’язанням рівнянь учні повторюють правила знаходження невідомого множника, доданка, зменшуваного.
Три учні виконують рівняння біля дошки. Учні на місцях за вибором вибирають одне рівняння і виконують. А потім звіряють своє рішення із дошкою.
Обчислюємо значення інших виразів у групах, перевіряємо.
356 + 195= 351+200=551
665 + 280= 645+200=845
402 + 375=777
Учням пропонується розв'язати задачу будь-яким способом. Головною умовою - розв'язання має бути зрозуміле усім членам групи і зафіксоване за допомогою маркера одного кольору на великому аркуші паперу. Потім по закінченню всі групи вивішують свої аркуші в «галереї розв'язань».
Усі діти підходять до «галереї розв'язань» і ознайомлюються з варіантами, запропонованими кожною групою. Якщо запитань не виникає, групі вчитель висловлює подяку за роботу. Якщо виникають запитання щодо запропонованої стратегії розв'язання, проводиться обговорення. По закінченню вчитель підбиває підсумок виконання цього завдання.
1 спосіб: 1000 м – 495 - 495 =10(м)
2 спосіб: 1000 – (495+495)=10(м)
Відповідь: Славко не досягне поставленої цілі пробігти 1 км.
№ 398 (колективно). Розв'язання задач обговорили і самостійно записали.
Порівняйте кількість дій і якими були ці дії (оберненими). Зробіть висновок, чи є друга задача оберненою до першої. Щоб перевірити правильність своїх міркувань, проаналізуйте короткі записи обох задач: що залишилося без змін, які дані; які дані стали невідомими, а які, навпаки, стали відомими. Зробіть висновок.