Урок " Складання і розв"язування математичних завдань"

Про матеріал
Відомо,що у школярів досить часто виникають труднощі при розв"язуванні задач. Тож на цьому уроці застосована стратегія критичного мислення "Баншо", що сприятиме розвитку мислення, формуванню робити висновки, спонукатиме їх до аналізу ситуацій.
Перегляд файлу

Тема. Складання і розв'язування математичних завдань.

Очікувані результати:

-знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];

-представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1];

-обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2].

Ключові поняття, терміни, математичні компетентності. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач, рівнянь. Повторення, закріплення та поглиблення вивченого. Порівняння виразів та їх значень.

  1. Створюємо позитивний настрій.
  • Діти, покажіть свій настрій на початку уроку. Бажаю вам, щоб з таким настроєм ви закінчили урок математики.

 

  1. Формулюємо девіз уроку.

 

 

  1. За допомогою цеглинок Lego утворити групи для колективної роботи.

 

  1. Робота в парах № 393 на с. 93. Вчитель пропонує  записати на листочках тільки відповіді, а потім звіритися. На цю роботу відводить 3 хвилини.

 

 

  1. Розв'язуємо рівняння № 394 на с. 94, робимо перевірку.

         Перед розв’язанням рівнянь учні повторюють правила знаходження     невідомого множника, доданка, зменшуваного.

       Три учні виконують рівняння біля дошки. Учні на місцях за вибором вибирають одне рівняння і виконують. А потім звіряють своє рішення із дошкою.

  1. № 395, не обчислюючи значень виразів, потрібно визначити, на скільки сума ліворуч більша або менша за суму праворуч. Перші два вирази письмово порівнюють  колективно, наступні – в парах. Проводиться перевірка.

 

  1. Розказуємо, як виконано обчислення № 396.

Обчислюємо значення інших виразів у групах, перевіряємо.

356 + 195= 351+200=551

665 + 280= 645+200=845

402 + 375=777

 

  1. Рухаємося «Маршмеллоу».

  

  1. Розв'язуємо задачу № 397 за стратегією «Баншо».

    Учням пропонується розв'язати задачу будь-яким способом. Головною умовою - розв'язання має бути зрозуміле усім членам групи і зафіксоване за допомогою маркера одного кольору на великому аркуші паперу. Потім по закінченню всі групи вивішують свої аркуші в «галереї розв'язань».

   Усі діти підходять до «галереї розв'язань» і ознайомлюються з варіантами, запропонованими кожною групою. Якщо запитань не виникає, групі вчитель висловлює подяку за роботу. Якщо виникають запитання щодо запропонованої  стратегії розв'язання, проводиться обговорення. По закінченню вчитель підбиває підсумок виконання цього завдання.

1 спосіб: 1000 м – 495 - 495 =10(м)

2 спосіб: 1000 – (495+495)=10(м)

Відповідь: Славко не досягне поставленої цілі пробігти 1 км.

 

  1.  Складаємо, розв'язуємо і порівнюємо задачі за малюнками і схемами

 № 398 (колективно). Розв'язання  задач обговорили і самостійно записали.

Порівняйте кількість дій і якими були ці дії (оберненими). Зробіть висновок, чи є друга задача оберненою до першої. Щоб перевірити правильність своїх міркувань, проаналізуйте короткі записи обох задач: що залишилося без змін, які дані; які дані стали невідомими, а які, навпаки, стали відомими. Зробіть висновок.

 

  1. Працюємо у зошиті з друкованою основою № 132, с. 38, робота з даними діаграми. Дати пораду учням про малюнок, на якому йтиметься про харчування котиків.

 

  1. Працюємо з геометричним матеріалом № 399.
  • Порахуйте на рисунку квадрати. Скільки їх?
  • Порахуйте трикутники. Скільки їх? Назвіть найбільший квадрат. Назвіть найбільший трикутник. Попрацюйте в парі: знайдіть їхні периметри (хтось обчислює периметр квадрата, а хтось – периметр трикутника).

 

  1.  Підсумовуємо роботу на уроці.

 

  1.  Рефлексуємо.
  • Діти, закінчився урок. Зазначте свій настрій.

 

  1.  Отримуємо інструктаж д/з: розв'язати задачу № 400.
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 березня 2021
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку