Урок математики
1 клас
Тема: Складання і розв’язування задач на знаходження суми та задач на порівняння. Творча робота над задачею.
Мета: Закріпити знання учнів про основні частини та процес розв’язування задачі.
Розвивати гнучкість мислення, пізнавальну самостійність учнів шляхом порівняння і зіставлення; уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії.
Виховувати наполегливість та пізнавальний інтерес до навчального матеріалу.
І Організація класу до уроку
-
Назвіть сьогоднішню дату (28 січня). А як можна сказати не вживаючи назву місяця? Зашифруйте цю дату. (двадцять восьмий день першого місяця року, двадцять восьмий день другого місяця зими)
-
Який сьогодні день тижня? (середа)Зашифруйте його (третій день тижня, день, що йде після вівторка, передує четвергу).
-
Який у нас урок? Зашифруйте його назву (урок логічного мислення, кмітливості, швидкого і правильного рахунку, розв’язку задач, порівняння чисел і виразів, геометричних фігур, графічних диктантів, числових диктантів, хорошого настрою, найцікавіший урок…).
-
То ж математика чекає, ми рахунок починаєм!
ІІ Усний рахунок.
-
Порівняйте, на скільки одне число більше або менше за інше: 5…3, на…; 8…10, на …; 4…7, на…; 8…3, на…(картки).
-
З двох виразів назви вираз з більшим значенням: 3+2 і 3+3, 4+5 і 4+2, 8-0 і 8-8, 7+3 і 6+4 (картки).
-
Кругові приклади в рядок на дошці (дітки виходять по одному і вписують пропущене число):
2 + 3 = … - 4 = … + 8 = … - 3 = … - 4 = …
-
Яка геометрична фігура зайва? Чому?
ІІІ Математичний диктант .
-
Запишіть, чому дорівнює:
-
сума чисел 3 і 3; 6
-
сума чисел 1 і 2; 3
-
різниця чисел 10 і 5; 5
-
різниця чисел 7 і 6; 1
-
8 збільшити на 2; 10
-
9 зменшити на 1 8
-
Обведіть в кружечок число, яке в ряду чисел:
-
Стоїть після числа 5;
-
Наступне після 2;
-
Попереду числа 2;
-
Передує 9;
-
Число сусіди якого 4 і 6.
-
Перевірка. Яке число не обведене? (10) Чим воно відрізняється від інших? (двоцифрове, найбільше, починає другий десяток)
ІV Оголошення теми уроку.
-
А зараз ми будемо з вами дослідниками.
-
Кого так називають? Що вони досліджують?
Фізхвилинка
(можна досліджувати Галактику і полетіти в космос – руки вгору, але ми не будемо цього робити, можна пірнути на глибину і дослідити океан, але мине будемо цього роботи, можна взяти лопату і досліджувати древні цивілізації, але не сьогодні)
-
А ми будемо досліджувати розшифруйте що: дачаза
V Закріплення вивченого матеріалу.
-
Основні частини задачі.
-
Тварини лісової школи складали як і ми задачі. Перечитайте, що в них вийшло і подумайте, у кого з лісових мешканців записана задача? (3 учня читають в глос). (ДОДАТОК А)
-
У кого з них записана задача? Чому? (Мал. Білочки на дошку)
-
Чого не вистачає зайчику для задачі? (запитання)
-
Допоможіть йому скласти задачу.
-
В кого інше запитання до цієї задачі?
-
А чого не вистачає для задачі лисичці? (даних, не повна умова)
-
Допоможіть їй скласти задачу.
Підсумок 1.
-
З яких частин складається задача та робота над нею?
-
Назвіть їх. (картки на дошці)
-
Перегорніть картку і прочитайте задачу білочки мовчки. Прочитайте вголос умову. Прочитайте вголос запитання.
-
Як можна записати умову задачі? (коротко). Який з цих коротких записів підійде до нашої умови? (вибрати з-за пропонованих)
-
Що потрібно зробити, щоб відповісти на запитання задачі?
-
Якою дією ми зможемо знайти відповідь на запитання задачі? Чому?
-
Запишіть розв’язок задачі (один біля дошки, інші на листку).
-
Дайте відповідь. Запишіть її.
Підсумок 2.
-
Назвемо частини задачі хором.
Фізхвилинка
-
Творча робота над задачею.
Дослідження 1. Зміна головних персонажів в задачі.
-
Замініть головних героїв, залишивши ті ж числові дані і запитання. Складіть задачу.
-
Знайдіть відповідь на запитання задачі. Запишіть цей розв’язок в таблицю.
-
Чи змінилась дія? (-) Відповідь? (-)
Дослідження 2. Зміна ситуації, описаної в задачі.
-
Змініть словесну ситуацію в задачі, залишивши ті ж числові дані, тих же героїв і запитання. Складіть задачу.
-
Запишіть розв’язок. Дайте відповідь.
-
Чи відбулися зміни?
Дослідження 3. Заміна числових даних в задачі.
-
Залишивши без змін ситуацію задачі і запитання, складіть задачу з іншими числовими даними.
-
Запишіть розв’язок задачі.
-
Як він змінився?
Дослідження 4. Зміна запитання
-
Замініть в задачі запитання?
-
Запишіть розв’язок задачі.
-
Які зміни в ньому відбулися?
Висновок .
-
Від чого залежить розв’язок задачі?
-
Що не впливає на розв’язок задачі?
VІ Підсумок уроку
-
Що ми сьогодні досліджували?
-
Що ви знаєте про задачу?
-
Важко чи легко було досліджувати задачу? (по одному)
-
Чи хотіли б ви ще щось дослідити на уроці математики?
-
Для чого потрібні ці дослідження