Урок "Складання і розв’язування задач на знаходження суми та задач на порівняння. Творча робота над задачею."

Про матеріал
Цікавий творчий урок, направлений на закріплення знань учнів про основні частини та процес розв’язування задачі; розвиток гнучкості мислення, пізнавальної самостійності учнів шляхом порівняння і зіставлення; уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії.
Перегляд файлу

Урок математики

1 клас

 

Тема: Складання і розв’язування задач на знаходження суми та задач на порівняння. Творча робота над задачею.

Мета: Закріпити знання учнів про основні частини  та процес розв’язування задачі.

Розвивати гнучкість мислення,  пізнавальну самостійність учнів шляхом порівняння і зіставлення; уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії.

Виховувати наполегливість та пізнавальний інтерес до навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І Організація класу до уроку

  1. Назвіть сьогоднішню дату (28 січня). А як можна сказати не вживаючи назву місяця? Зашифруйте цю дату. (двадцять восьмий день першого місяця року, двадцять восьмий день другого місяця зими)
  2. Який сьогодні день тижня? (середа)Зашифруйте його (третій день тижня, день, що йде після вівторка, передує четвергу).
  3. Який у нас урок? Зашифруйте його назву (урок логічного мислення, кмітливості, швидкого і правильного рахунку, розв’язку задач, порівняння чисел і виразів, геометричних фігур, графічних диктантів, числових диктантів, хорошого настрою, найцікавіший урок…).
  4. То ж математика чекає, ми рахунок починаєм!

 

ІІ Усний рахунок.

  1. Порівняйте, на скільки одне число більше або менше за інше: 5…3, на…; 8…10, на …; 4…7, на…; 8…3, на…(картки).
  2. З двох виразів назви вираз з більшим значенням: 3+2 і 3+3, 4+5 і 4+2, 8-0 і 8-8, 7+3 і 6+4 (картки).
  3. Кругові приклади в рядок на дошці (дітки виходять по одному і вписують пропущене число):

2 + 3 = … - 4 = … + 8 = … - 3 = … - 4 = …

  1. Яка геометрична фігура зайва? Чому?

ІІІ Математичний диктант .

  1. Запишіть, чому дорівнює:
    • сума чисел 3 і 3;  6
    • сума чисел 1 і 2;  3
    • різниця чисел 10 і 5; 5
    • різниця чисел 7 і  6; 1
    • 8 збільшити на 2;  10
    • 9 зменшити на 1  8
  2. Обведіть в кружечок число, яке в ряду чисел:
    • Стоїть після числа 5;
    • Наступне після  2;
    • Попереду числа 2;
    • Передує 9;
    • Число сусіди якого 4 і 6.
  3. Перевірка. Яке число не обведене? (10) Чим воно відрізняється від інших? (двоцифрове, найбільше, починає другий десяток)

ІV Оголошення теми уроку.

  • А зараз ми будемо з вами дослідниками.
  • Кого так називають? Що вони досліджують?

Фізхвилинка

(можна досліджувати Галактику і полетіти в космос – руки вгору, але ми не будемо цього робити, можна пірнути на глибину і дослідити океан, але мине будемо цього роботи, можна взяти лопату і досліджувати древні цивілізації, але не сьогодні)

  • А ми будемо досліджувати  розшифруйте що:  дачаза

V Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Основні частини задачі.
  • Тварини лісової школи складали як і ми задачі. Перечитайте, що в них вийшло і подумайте,  у кого з лісових мешканців записана задача? (3 учня читають в глос). (ДОДАТОК А)
  • У кого з них записана задача? Чому?  (Мал. Білочки на дошку)
    • Чого не вистачає зайчику для задачі? (запитання)
    • Допоможіть йому скласти задачу.
    • В кого інше запитання до цієї  задачі?

 

  • А чого не вистачає для задачі лисичці? (даних, не повна умова)
  • Допоможіть  їй скласти задачу.

Підсумок  1.

  • З яких частин складається задача та робота над нею?
  • Назвіть їх. (картки на дошці)
  • Перегорніть картку і прочитайте задачу білочки мовчки.  Прочитайте вголос умову. Прочитайте вголос запитання.
  • Як можна записати умову задачі? (коротко). Який з цих коротких записів підійде до нашої умови? (вибрати з-за пропонованих)
  • Що потрібно зробити, щоб відповісти на запитання задачі?
  • Якою дією ми зможемо знайти відповідь на запитання задачі? Чому?
  • Запишіть розв’язок задачі  (один біля дошки, інші на листку).
  • Дайте відповідь. Запишіть її.

Підсумок 2.

  •    Назвемо частини задачі хором.

Фізхвилинка

  1. Творча робота над задачею.

Дослідження 1.  Зміна головних персонажів в задачі.

  • Замініть головних героїв, залишивши ті ж числові дані і запитання. Складіть задачу.
  • Знайдіть відповідь на запитання задачі. Запишіть цей розв’язок в таблицю.
  • Чи змінилась дія? (-) Відповідь? (-)

Дослідження 2. Зміна ситуації, описаної в задачі.

  • Змініть словесну ситуацію в задачі, залишивши ті ж числові дані, тих же героїв  і запитання. Складіть задачу.
  • Запишіть розв’язок. Дайте відповідь.
  • Чи відбулися зміни?

Дослідження 3. Заміна числових даних в задачі.

  • Залишивши без змін ситуацію задачі і запитання, складіть задачу з іншими числовими даними.
  • Запишіть розв’язок задачі.
  • Як він змінився?

Дослідження 4. Зміна запитання

  • Замініть в задачі запитання?
  • Запишіть розв’язок задачі.
  • Які зміни в ньому відбулися?

Висновок .

  • Від чого залежить розв’язок задачі?
  • Що не впливає на розв’язок задачі?

VІ Підсумок уроку

  • Що ми сьогодні досліджували?
  • Що ви знаєте про задачу?
  • Важко чи легко  було досліджувати задачу? (по одному)
  • Чи хотіли б ви ще щось дослідити на уроці  математики?
  • Для чого потрібні ці дослідження

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2023
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку