Складання опису тварини (котика)

Про матеріал

Матеріал містить цікаву інформацію про те як зробити опис, а конкретно опис тварини, може бути доцільним у використанні на уроках української мови. Розробка може бути використаною вчителями та вихователями

Перегляд файлу

1

 

МАТЕМАТИКА

 

І клас

(140 годин, 4 години на тиждень)

 

з/п

К-сть

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

 

29

Властивості предметів

Поняття про величину

 

 

  1.  

2

Великий – малий, більший – менший, такий же, однакові.

Учень:

  • називає розмір предметів;
  • наводить приклади предметів означеного розміру;
  • знаходить приклади предметів означеного розміру;
  • вибирає предмети за зразком та за словесною інструкцією;
  • знає способи порівняння предметів за розміром шляхом накладання, прикладання, вимірювання «на око»;
  • порівнює два предмети, які відрізняються однією ознакою;
  • використовує терміни для позначення розмірів предметів при їх порівнянні;
  • порівнює два, три предмети, які відрізняються однією або кількома ознаками, різними способами.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності.

 

Розвиток вміння відтворювати за зразком, словесною інструкцією.

 

Розвиток сприймання на основі практичних дій з предметами.

 

Розвиток просторово-орієнтувальних вмінь.

 

Накопичення та засвоєння словникового запасу.

 

Розвиток вміння доводити виконання до кінця.

 

Розвиток фіксуючої та супроводжуючої функції мовлення.

  1.  

2

Довгий – короткий, довший – коротший, такий же, однакової довжини.

  1.  

2

Широкий – вузький, ширший – вужчий, такий же, однакової ширини.

  1.  

1

Товстий – тонкий, товщий – тонший, такий же, однакової товщини.

  1.  

2

Високий – низький, вищий – нижчий, такий же, однакової висоти.

 

2

Поняття маси

Учень:

  • уявляє, що предмет буває важкий або легкий;
  • порівнює масу двох предметів шляхом зважування їх на долонях;
  • визначає результати зіставлення предметів за масою словами «важче», «легше»;
  • класифікує предмети за масою;
  • розташовує три предмети за їх масою від легкого до важкого і навпаки;
  • порівнює предмети однакового об’єму, але різної маси.

 

  1.  

2

Важкий – легкий, важчий – легший, такий же, однакові, рівні за масою.

 

 

2

Поняття про кількість

Учень:

  • визначає означену кількість предметів;
  • наводить приклади більшої чи меншої кількості;
  • визначає множини з однаковою кількістю предметів;
  • складає множини предметів, однакових за кількістю (1-3), які розрізняються однією чи двома ознаками;
  • порівнює множини прийомом встановлення взаємно однозначного співвіднесення;
  • урівнює елементи двох предметних сукупностей шляхом збільшення кількості елементів у меншій сукупності чи зменшення їх кількості у більшій сукупності.

 

  1.  

2

Багато – мало, багато – один, небагато, кілька, більше – менше, стільки ж, порівну.

 

 

12

Просторові поняття

 

 

  1.  

2

Близько – далеко, ближче – дальше, поруч, біля, тут, там.

Учень:

  • розуміє і називає основні напрямки;
  • визначає розташування предметів у просторі «від себе»;
  • визначає особисте розташування у просторі відносно інших об’єктів;
  • визначає положення предметів відносно один одного та по відношенню до площини, на якій вони знаходяться;
  • визначає відстань предметів відносно себе, відносно інших предметів;
  • використовує терміни, які позначають просторові відношення між предметами;
  • орієнтується на сторінках підручника, зошита.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати.

 

Розвиток зорового, слухового, тактильного сприймання кількості предметів.

 

Розвиток вміння орієнтуватися у просторі.

Формування просторових уявлень і понять.

 

Формування плануючої функції мовлення.

 

Розвиток супроводжуючого мовлення.

 

Накопичення та засвоєння словникового запасу.

  1.  

2

Вгорі – внизу, вище – нижче, на одному рівні.

  1.  

2

Спереду, ззаду, справа, зліва

  1.  

2

На, в, всередині, за, перед, над, під, напроти, між, в центрі.

  1.  

2

Крайній, перший, останній

  1.  

2

Перед, після, слідом за, наступний

 

3

Часові поняття

 

 

  1.  

1

Ранок, день, вечір, ніч. Доба.

Учень:

  • розуміє, що доба складається з ранку, дня, вечора, ночі;
  • називає частини доби;
  • знає ознаки частин доби;
  • визначає частини доби на основі явищ, характерних кожній частині доби;
  • наводить приклади діяльності, яка відбувається в різні частини доби;
  • пояснює значення слів;
  • наводить приклади подій, які відбувалися вчора, які відбувалися сьогодні та відбуватимуться завтра;
  • використовує в мовленні прислівники: рано, пізно, давно, недавно, тепер.

Розвиток часових уявлень.

 

Розвиток часової орієнтації.

 

Формування та розвиток прийомів розумової діяльності.

 

Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.

 

  1.  

1

Сьогодні, вчора, завтра, післязавтра.

  1.  

1

Рано, пізно, давно, недавно, тепер

 

 

Порівняння за віком

 

 

  1.  

1

Старший – молодший.

Учень:

  • визначає вік людини – старий – молодий;
  • наводить приклади молодшого чи старшого віку;
  • порівнює членів сім’ї, людей за віком;
  • називає членів сім’ї від молодшого до старшого і навпаки.

 

 

54

Числа 1, 2, 3, 4, 5, 0. Величини.

 

 

  1.  

2

Число і цифра 1.

Учень:

  • утворює число, шляхом прилічування одиниці до попереднього числа;
  • називає число, позначає його цифрою;
  • знає місце числа в числовому ряді;
  • співвідносить кількість елементів предметної сукупності, числа і цифри;
  • усвідомлює кількісні та порядкові відносини натурального ряду чисел;
  • рахує в прямому і зворотному порядку, від заданого до заданого числа;
  • встановлює відносини рівності та нерівності між предметними множинами і числами (більше, менше, рівно);
  • визначає склад чисел;
  • розуміє сутність арифметичних дій додавання та віднімання (при додаванні – кількість збільшується, при відніманні – кількість зменшується);
  • складає приклади за зразком;
  • розв’язує приклади;
  • розпізнає монети вартістю 1 копійка, 2 копійки, 5 копійок;
  • розпізнає геометричну фігуру (круг, трикутник, квадрат) серед інших геометричних фігур;
  • називає геометричну фігуру (круг, трикутник, квадрат);
  • знаходить означену фігуру за зразком;
  • обводить шаблони круга геометричних фігур;
  • складає геометричні фігури з лічильних паличок за зразком;
  • визначає форму предметів, форму деталей предметів (будинок, ялинка).

Розвиток вміння аналізувати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичних завдань.

 

Розвиток просторових уявлень та просторової орієнтації.

 

Накопичення та засвоєння словникового запасу.

 

Розвиток фіксуючого та супроводжуючого мовлення.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати.

 

Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.

 

Розвиток моторики.

  1.  

1

Міра вартості: монета – 1к.

  1.  

2

Число і цифра 2.

Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри і предметної множини.

  1.  

1

Склад числа 2. Монета – 2 к.

  1.  

1

Числовий ряд 1, 2 (пряма і зворотна лічба).

  1.  

1

Порядкова лічба: перший, другий

  1.  

1

Порівняння чисел 1 і 2.

  1.  

1

Кількісні поняття: більше, менше, дорівнює. Знак дорівнює «=» (1=1; 2=2)

  1.  

1

Поняття про дію додавання. Знак додавання (1+1=2)

  1.  

1

Поняття про дію віднімання. Знак віднімання (2-1=1)

  1.  

1

Додавання та віднімання в межах 2. Круг (розпізнавання, обведення шаблону).

  1.  

2

Число і цифра 3. Взаємооднозначне співвіднесення числа, цифри і предметної множини.

  1.  

1

Числовий ряд 1, 2, 3 (пряма і зворотна лічба)

  1.  

1

Порядкова лічба: перший, другий, третій.

Трикутник (розпізнавання, складання з трьох паличок).

 

  1.  

1

Порівняння чисел: 1, 2, 3.

 

  1.  

2

Склад числа 3 (1 і 2; 2 і 1; 1, 1, 1)

 

  1.  

2

Додавання в межах 3.

Трикутник (розпізнавання, обведення шаблону).

 

  1.  

2

Віднімання в межах 3.

Креслення трикутників за даними точками.

 

  1.  

1

Додавання і віднімання в межах 3.

 

  1.  

2

Число і цифра 4. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри і предметної множини.

 

  1.  

1

Числовий ряд 1 – 4. Пряма і зворотна лічба.

Круг.

 

  1.  

1

Порядкова лічба: перший, другий, третій, четвертий.

 

  1.  

1

Порівняння чисел 1 – 4.

Трикутник.

 

  1.  

2

Склад числа 4: 3 і 1; 1 і 3; 2 і 2.

 

  1.  

1

Додавання в межах 4.

 

  1.  

1

Віднімання в межах 4.

 

  1.  

1

Додавання та віднімання в межах 4. Квадрат (розпізнавання, складання з паличок).

 

  1.  

2

Число і цифра 5. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри, предметної множини.

 

  1.  

1

Числовий ряд. Пряма і зворотна лічба. Порядкова лічба.

 

  1.  

1

Порівняння чисел 1, 2, 3, 4, 5. Знак більше (>), менше (<).

 

  1.  

2

Склад числа 5 (4 і 1; 1 і 4; 3 і 2; 2 і 3). Монета – 5 к.

 

  1.  

2

Додавання в межах 5. Квадрат.

 

  1.  

2

Віднімання в межах 5.

 

  1.  

 

Додавання і віднімання в межах 5. Креслення квадрата за даними точками.

 

  1.  

1

Поняття про арифметичну задачу: умова, запитання, розв’язання, відповідь задачі. Таблиця додавання та віднімання в межах 5.

Учень:

  • виділяє структурні компоненти арифметичної задачі;
  • здійснює аналіз умови;
  • встановлює зв’язки між даними та шуканим;
  • вибирає арифметичну дію;
  • записує розв’язання задачі у вигляді арифметичного прикладу та її відповідь;
  • знає таблицю додавання та віднімання в межах 5.

 

  1.  

2

Знаходження суми двох чисел. Прості задачі на знаходження суми.

Прямокутник (розпізнавання, складання з паличок).

Учень:

  • диференціює складові компоненти задачі (умова, числові дані запитання);
  • переказує умову задачі;
  • називає дані;
  • повторює запитання;
  • вибирає необхідну дію на знаходження суми або остачі;
  • записує дію задачі у вигляді математичного виразу по середині рядка;
  • записує відповідь;
  • називає геометричну фігуру – прямокутник;
  • знаходить означену фігуру за зразком;
  • креслить прямокутник за допомогою трафарету.

 

  1.  

2

Знаходження остачі. Прості задачі на знаходження остачі.

Креслення прямокутника за допомогою трафарету.

 

  1.  

1

Число і цифра 0.

Учень:

  • утворює число 0, називає його;
  • записує цифру 0;
  • знає місце 0 в числовому ряді;
  • розуміє, що 0 – найменше число в числовому ряді;
  • порівнює 0 з числами 1, 2, 3, 4, 5 за величиною;
  • розв’язує арифметичні приклади з 0, як доданком, 0 – як від’ємником (вчитель не використовує назви компонентів арифметичних дій).

 

  1.  

1

Нуль як результат дії віднімання (2-2=0).

 

  1.  

1

Нуль як (доданок) компонент дії додавання.

 

  1.  

1

Нуль як компонент дії віднімання (5-0=5)

 

 

51

Числа 6, 7, 8. 9, 10. Величини.

 

 

  1.  

2

Число і цифра 6. Точка. Пряма і крива лінії. Креслення прямих за допомогою лінійки.

Учень:

  • утворює, називає та записує числа 6, 7, 8, 9;
  • розуміє, що нове число утворюється шляхом прилічування одиниці;
  • співвідносить кількість, число і цифру;
  • знає місце числа в числовому ряду, «сусідів числа»;
  • рахує в прямому і зворотному порядку;
  • визначає підсумкове число, загальну кількість предметів (відповідає на запитання «скільки?») та визначає номер предмету по-порядку (відповідає на запитання «котрий?»);
  • порівнює числа за величиною;
  • знає склад чисел 6, 7, 8, 9;
  • розв’язує арифметичні приклади на додавання та віднімання шляхом прилічування та відлічування однієї та декількох одиниць;
  • розуміє, що додавати можна до будь-якого числа, віднімати від більшого менше;
  • розв’язувати арифметичні задачі на знаходження суми та остачі за допомогою предметної та ілюстративної наочності;
  • креслить пряму лінію із заданої точки за допомогою лінійки;
  • креслить пряму лінію через одну точку.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності, встановлювати відповідність між елементами множини.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, за вказівками вчителя.

 

Розвиток фіксуючої та супроводжуючої функції мовлення.

 

Накопичення та засвоєння словникового запасу.

Поширення активного словника учнів.

 

Розвиток вміння орієнтуватися у просторі.

 

Розвиток просторових уявлень і понять.

 

Розвиток вміння орієнтуватися у часі.

 

Розвиток часових уявлень і понять.

 

Розвиток моторики.

 

Розвиток практичної орієнтації, в оточуючому середовищі.

  1.  

1

Числовий ряд. Порядкова лічба.

  1.  

1

Порівняння чисел 1 – 6.

  1.  

2

Склад числа 6.

  1.  

 

Додавання в межах 6. Назва компонентів у мовленні вчителя.

  1.  

2

Віднімання в межах 6. Пряма лінія. Крива лінія.

  1.  

1

Додавання і віднімання в межах 6.

  1.  

2

Число і цифра 7.

  1.  

1

Числовий ряд. Порядкова лічба.

  1.  

1

Порівняння чисел 1 – 7.

  1.  

2

Склад числа 7.

  1.  

2

Додавання в межах 7.

  1.  

2

Віднімання в межах 7.

  1.  

1

Додавання і віднімання в межах 7.

  1.  

2

Число і цифра 8. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри, предметної множини.

Побудова прямої, що проходить через одну точку.

  1.  

1

Числовий ряд 1 – 8. Пряма і зворотна лічба. Порядкова лічба.

 

  1.  

1

Порівняння чисел 1 – 8.

 

  1.  

1

Склад числа 8 (7 і 1; 1 і 7; 6 і 2; 2 і 6; 5 і 3; 3 і 5; 4 і 4)

 

  1.  

2

Додавання в межах 8.

 

  1.  

2

Віднімання в межах 8.

 

  1.  

1

Додавання та віднімання в межах 8.

Точка. Пряма лінія. Креслення прямих ліній, що проходять через одну точку.

 

  1.  

2

Число і цифра 9. Взаємнооднозначне співвіднесення.

 

  1.  

1

Числовий ряд 1 – 9. Порядкова лічба.

 

  1.  

1

Порівняння чисел 1 – 9.

 

  1.  

1

Склад числа 9 (8 і 1; 1 і 8; 7 і 2;

2 і 7; 6 і 3; 3 і 6; 5 і 4; 4 і 5).

Пряма. Креслення прямої.

 

  1.  

2

Додавання в межах 9.

 

  1.  

2

Віднімання в межах 9.

 

  1.  

1

Додавання та віднімання в межах 9.

Пряма. Креслення прямих через одну точку.

 

  1.  

2

Число 10. Утворення. Запис. Взаємнооднозначне співвіднесення числа і предметної множини. Монета – 10 копійок.

Учень:

  • утворює, називає і записує число 10;
  • визначає місце в числовому ряді;
  • рахує одиницями, двійками в прямому і зворотному порядку від заданого до заданого числа в межах 10;
  • знає склад чисел в межах 10;
  • диференціює поняття «десять одиниць» та «один десяток»;
  • визначає порядковий номер предмета;
  • порівнює числа за величиною за допомогою знаків , , =;
  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 10;
  • розв’язує приклади на знаходження невідомого компонента дії додавання і віднімання;
  • розуміє переставну властивість додавання і користується нею;
  • знає таблиці додавання та віднімання в межах 10;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на знаходження суми та остачі;
  • вибирає монету вартістю 10 копійок;
  • диференціює монети 1 копійка, 2 копійки, 5 копійок, 10 копійок за розміром, кольором і вартістю;
  • здійснює заміну і розмін монет;
  • креслить пряму лінію через одну і дві точки за допомогою лінійки.

Розвиток вміння встановлювати причинно-наслідкові залежності.

 

Розвиток вміння встановлювати відповідність між елементами множини.

Розвиток вміння працювати за зразком, за вказівками вчителя.

 

Розвиток супроводжуючої функції мовлення.

 

Накопичення та засвоєння словникового запасу.

 

Поширення активного словника учнів.

 

Розвиток просторових уявлень і понять.

 

Розвиток просторової орієнтації.

 

Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.

  1.  

1

Числовий ряд 1-10. Порядкова лічба.

  1.  

1

10 – один десяток. Порівняння одиниці і одного десятка.

  1.  

1

Порівняння чисел в межах 10. Точка. Пряма. Креслення прямої через дві точки.

  1.  

2

Склад числа 10 (з двох числових груп, з двох чисел).

  1.  

2

Додавання в межах 10. Переставна властивість додавання.

  1.  

2

Віднімання в межах 10.

  1.  

1

Додавання та віднімання в межах 10.

Таблиці додавання та віднімання в межах 10.

 

6

Повторення вивченого матеріалу за рік.

 

 

  1.  

1

Нумерація в межах 10. Точка. Пряма, крива лінії.

Учень:

  • утворює, читає, записує, порівнює числа в межах 10, користується знаками , , =;
  • рахує в межах 10 в прямому, зворотному порядку, від заданого до заданого числа;
  • читає, записує, приклади на додавання та віднімання в межах 10;
  • виконує дії додавання та віднімання;
  • визначає склад чисел в межах 10;
  • розпізнає умову, запитання, числові дані, розв’язання і відповідь задачі;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на знаходження суми та остачі;
  • креслить пряму лінію через одну та дві точки.

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичного завдання.

 

Розвиток вміння працювати за зразком та словесною інструкцією, з коментуванням власних дій.

  1.  

2

Додавання в межах 10. Креслення прямої через одну точку за допомогою лінійки.

  1.  

2

Віднімання в межах 10. Креслення прямої через дві точки за допомогою лінійки.

  1.  

1

Додавання та віднімання в межах 10.

 

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:

  • порівнюють предмети, групи предметів, кількість рідини, сипучих речовин;
  • утворюють, записують, порівнюють числа в межах 10, користуються знаками і позначеннями: , , +, , =;
  • вміють рахувати в межах 10 в прямому і зворотному порядку, від заданого до заданого числа;
  • визначають склад чисел в межах 10;
  • читають і записують приклади на додавання та віднімання в межах 10;
  • виконують дії додавання та віднімання в межах 10;
  • розпізнають монети: 1 к., 2 к., 5 к., 10 к.;
  • розпізнають умову, запитання, числові дані, розв’язання і відповідь задачі;
  • розпізнають, називають і відрізняють геометричні фігури: круг, трикутник, квадрат, прямокутник;
  • креслять пряму лінію за допомогою лінійки.

 

 

Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:

  • здатність проявляти інтерес до уроків математики;
  • здатність розуміти і усвідомлювати вимоги вчителя;
  • здатність працювати в колективі;
  • здатність працювати з підручником, з зошитом з математики, з наочністю;
  • здатність користуватися прийомом порівняння множин шляхом накладання і прикладання;
  • здатність усвідомлювати кількісні, просторові та часові уявлення;
  • здатність усвідомлено рахувати, позначати числа цифрами, виконувати арифметичні дії додавання та віднімання на предметно-практичній основі в межах програмного матеріалу;
  • здатність розпізнавати, називати і відрізняти геометричні фігури.

ІІ клас

(140 годин, 4 години на тиждень)

 

з/п

К-сть

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

 

6

І Нумерація в межах 10 (повторення)

 

 

  1.  

1

Утворення, читання і запис чисел першого десятка.

Точка.

Учень:

  • вміє утворювати, читати і записувати числа першого десятка;
  • вміє зображувати точки.

Розвиток вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, діяти за аналогією.

 

Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати навчальний матеріал.

 

Розвиток мовлення, моторики.

 

Розвиток просторової орієнтації, просторових уявлень.

Розвиток вміння організовувати своє робоче місце.

  1.  

2

Пряма і зворотна лічба по одному, двійками, трійками від заданого до заданого числа. Місце числа в числовому ряду.

Пряма лінія. Креслення прямої за допомогою лінійки.

Учень:

  • називає числа від 1 до 10;
  • співвідносить число з цифрою та відповідною множиною;
  • визначає місце числа в числовому ряду;
  • лічить у прямому та зворотному порядку одиницями, двійками, трійками від заданого до заданого числа;
  • вміє користуватися лінійкою, креслить пряму лінію за допомогою лінійки.
  1.  

1

Порядкова лічба

Учень:

  • визначає порядковий номер предметів, що переміщуються;
  • відповідає на запитання «котрий?».

 

  1.  

2

Порівняння чисел за величиною, знаки >, <, =.

Учень:

  • встановлює взаємно однозначну відповідність між елементами множин;
  • знає, що числа в числовому ряду перед даним числом, менше даного;
  • знає, що числа в числовому ряду після даного більше даного;
  • порівнює числа за величиною;
  • використовує знаки >, <, = в процесі порівняння чисел.

 

 

23

Додавання і віднімання в межах 10.

 

 

  1.  

2

Склад чисел першого десятка (7- це 1 і 6, 6 і 1, 2 і 5, 5 і 2, 4 і 3, 3 і 4).

Учень:

  • знає склад чисел першого десятка.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати начальний матеріал, працювати з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичних завдань.

 

Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, таблицями.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в оточуючій дійсності.

 

Розвиток моторики, збагачення словника.

  1.  

3

Додавання в межах 10. назва компонентів і результату дії додавання.

Переставний закон додавання. Побудова прямої, що проходить через одну точку.

Учень:

  • знає назви компонентів і результату дії додавання;
  • знає прийоми додавання чисел першого десятку;
  • знає переставну властивість додавання;
  • розв’язує приклади на додавання в межах 10;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на знаходження суми чисел;
  • креслить пряму лінію за допомогою лінійки, що проходить через одну точку.
  1.  

3

Віднімання в межах 10.

Назва компонентів і результату дії віднімання.

Учень:

  • знає назви компонентів і результату дії віднімання;
  • знає прийоми віднімання чисел першого десятку;
  • розв’язує приклади на віднімання в межах 10;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на знаходження остачі.

 

  1.  

1

Нуль як компонент дії додавання.

Побудова прямих, що проходять через одну точку.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання, коли один з доданків дорівнює 0;
  • креслить пряму лінію, що проходить через одну точку з допомогою лінійки.

 

  1.  

1

Нуль як компонент дії віднімання.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання, в яких число 0 – від’ємник.

 

  1.  

2

Міри вартості. Монети: 1 к., 2 к., 5 к., 10 к. Розмін грошей. Заміна кількох монет однією.

Учень:

  • розрізняє монети вартістю 1 к., 2 к., 5 к., 10 к.;
  • розмінює гроші;
  • замінює кілька монет однією.

 

  1.  

2

Знаходження невідомого доданка способом підбору. Побудова прямої, яка проходить через дві точки за допомогою лінійки.

Учень:

  • знає склад числа;
  • розв’язує приклади з невідомим доданком способом підбору;
  • креслить пряму, яка проходить через дві точки, за допомогою лінійки.

 

  1.  

3

Знаходження невідомого зменшуваного способом підбору.

Учень:

  • знає склад числа;
  • розв’язує приклади з невідомим зменшуваним способом підбору.

 

  1.  

3

Знаходження невідомого від’ємника способом підбору.

Учень:

  • знає склад числа;
  • розв’язує приклади з невідомим від’ємником способом підбору.

 

  1.  

3

Додавання і віднімання в межах 10.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 10;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на знаходження суми та остачі.

 

 

25

Нумерація в межах 20.

 

 

  1.  

2

Утворення числа 11. Десятковий склад.

Промінь. Зображення його.

Учень:

  • розуміє утворення одного десятку;
  • диференціює поняття «десять одиниць» і «один десяток»;
  • розуміє утворення чисел в межах 20;
  • записує і читає числа в межах 20;
  • рахує в межах даного числа в прямому і зворотному порядку, від заданого до заданого числа в межах 20;
  • знає місце даного числа в числовому ряді в межах 20;
  • усвідомлює десятковий склад числа;
  • пояснює значення кожної цифри в числі;
  • встановлює відповідність між числом, цифрою і множиною;
  • порівнює числа в межах 20 за допомогою знаків >, <, =;
  • розв’язує приклади на додавання та віднімання, які засновані на знанні властивостей натурального ряду чисел та десяткового складу чисел;
  • розв’язує прості арифметичні задачі;
  • розуміє і використовує терміни «одноцифрові» та «двоцифрові» числа.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання.

 

Розвиток вміння аналізувати, планувати, контролювати власну діяльність.

 

Розвиток мовлення, збагачення словника.

 

Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації.

 

Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.

  1.  

2

Утворення числа 12. Десятковий склад.

Відрізок. Креслення відрізків.

  1.  

2

Утворення числа 13. Десятковий склад. Креслення відрізка більшого за даний («на око»)

  1.  

2

Утворення числа 14. Десятковий склад. Креслення відрізка меншого за даний («на око»).

  1.  

2

Утворення числа 15. Десятковий склад.

  1.  

2

Утворення числа 16. Десятковий склад.

  1.  

2

Утворення числа 17. Десятковий склад.

  1.  

2

Утворення числа 18. Десятковий склад.

Міри довжини. Сантиметр. Позначення – см.

 

  1.  

2

Утворення числа 19. Десятковий склад.

Сантиметр. Вимірювання довжини відрізка.

 

 

  1.  

2

Числовий ряд 1-20. Місце числа в числовому ряді.

 

  1.  

1

Порядкова лічба.

Учень:

  • визначає порядковий номер предметів, що перелічуються;
  • відповідає на запитання «котрий?».

 

  1.  

2

Порівняння чисел за величиною.

Креслення відрізка заданої довжини.

Учень:

  • знає і використовує правила: всі числа, які стоять в числовому ряду зліва від даного числа, менше його, всі числа в числовому ряду справа від даного – більше його.

 

  1.  

2

Числа одноцифрові та двоцифрові.

Учень:

  • розуміє поняття «число» і «цифра»;
  • розуміє і використовує поняття «одноцифрові» та «двоцифрові» числа.

 

 

74

Додавання і віднімання в межах 20 без переходу через десяток.

 

 

  1.  

2

Додавання і віднімання 1 (15+1; 1+15; 18-1).

Сантиметр. Креслення відрізка коротшого (меншого) за даний.

Учень:

  • знає нумерацію в межах 20;
  • розуміє значення цифр у числі;
  • визначає місце числа в натуральному ряді чисел;
  • розв’язує приклади на додавання та віднімання, які засновані на знанні властивостей натурального ряду чисел та десяткового складу чисел;
  • розв’язує приклади на додавання і віднімання в межах 20;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • креслить відрізок, коротший за даний.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння діяти за аналогією.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання шляхом розвитку вміння аналізувати, планувати і контролювати власну діяльність.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати.

 

Розвиток просторових уявлень та понять.

 

Розвиток просторової орієнтації.

 

Розвиток часових уявлень та понять.

  1.  

2

Додавання одноцифрового числа до 10 (10+4; 4+10)

  1.  

2

Віднімання від двоцифрового числа одиниць (16-6).

Сантиметр. Креслення відрізка більшого від даного.

  1.  

2

Віднімання від двоцифрового числа 10 (15-10)

  1.  

3

Додавання та віднімання в межах 20. Приклади на 2 дії.

Креслення двох і кількох відрізків, однакових за довжиною.

Учень:

  • вміє додавати та віднімати в межах 20;
  • розв’язує приклади на 2 арифметичні дії;
  • розв’язує прості та складені арифметичні задачі (на 2 дії);
  • креслить два та кілька відрізків, однакових за довжиною.
  1.  

1

Час. Одиниця часу – доба.

Учень:

  • знає частини доби, їх послідовність;
  • знає і називає одиницю часу – доба.

 

  1.  

1

Тиждень – сім діб. Дні тижня.

Учень:

  • знає кількість днів у тижні;
  • послідовно називає дні тижня.

 

  1.  

3

Збільшення числа на кілька одиниць.

Учень:

  • розуміє вирази «збільшення на…», «зменшення на…»;
  • пояснює обрану дію («збільшити на…» передбачає виконання дії додавання, «зменшити на…» - дію віднімання) з допомогою вчителя;
  • диференціює поняття «збільшення на», «зменшення на»;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на різницеве відношення.

 

  1.  

3

Зменшення числа на кілька одиниць.

 

  1.  

3

Диференціація понять «збільшення на», «зменшення на».

 

  1.  

3

Дециметр. Вимірювання довжини відрізка (1 дм, 2 дм).

Креслення рівних відрізків, однакової довжини.

Учень:

  • розуміє значення цифр на лінійці;
  • знає, що 1 дм = 10 см;
  • вимірює відрізки, довжиною 1 дм, 2 дм;
  • креслить відрізки.

 

  1.  

3

Додавання та віднімання іменованих чисел, одержаних при вимірюванні однією мірою.

Креслення відрізків.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 (вивченні випадки);
  • знає назви одиниць довжини (см, дм);
  • розв’язує приклади на додавання та віднімання чисел, одержаних при вимірюванні однією мірою;
  • креслить відрізки.

Розвиток вміння працювати за зразком, з коментуванням власних дій.

Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

 

Розвиток вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії.

 

Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання.

 

Розвиток просторової орієнтації, просторових уявлень та понять.

  1.  

2

Додавання одно- та двоцифрового, коли сума менша 20 (17+2, 2+17).

Креслення рівних відрізків, однакової довжини.

Учень:

  • знає десятковий склад числа в межах 20;
  • знає склад чисел в межах 10;
  • розв’язує приклади на додавання без переходу через розряд;
  • пояснює розв’язання;
  • креслить рівні відрізки.
  1.  

3

Додавання одно- та двоцифрового числа, коли сума дорівнює 20 (16+4; 4+16).

Прямий кут. Вміння відшукати і назвати.

Учень:

  • знає десятковий склад чисел в межах 20;
  • знає склад чисел в межах 10;
  • розв’язує приклади на додавання без переходу через розряд;
  • пояснює розв’язання;
  • знає назву кута, вміє відшукати прямий кут і назвати його.

 

  1.  

1

Нуль як компонент дії додавання.

Прямий кут. Креслення.

Учень:

  • знає десятковий склад чисел в межах 20;
  • знає склад чисел в межах 10;
  • розв’язує приклади з 0, як компонентом дії додавання;
  • пояснює розв’язання прикладів з 0, як компонентом дії додавання;
  • креслить прямий кут за допомогою косинця.

 

  1.  

3

Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового.

Учень:

  • знає десятковий склад чисел в межах 20;
  • знає склад чисел в межах 10;
  • розв’язує приклади на віднімання одноцифрового числа від двоцифрового;
  • пояснює розв’язання.

 

  1.  

3

Віднімання одноцифрового числа від 20 (20-6).

Гострий кут. Вміння відшукати і назвати.

Учень:

  • знає десятковий склад чисел в межах 20;
  • знає склад чисел в межах 10;
  • розв’язує приклади виду

20-6;

  • пояснює розв’язання прикладів;
  • знає назву кута – гострий;
  • вміє відшукати і назвати гострий кут.

 

  1.  

1

Нуль як компонент дії віднімання.

Гострий кут. Креслення гострих кутів.

Учень:

  • розв’язує приклади з 0, як компонентом дії віднімання;
  • пояснює розв’язання прикладів з нулем як компонентом дії віднімання;
  • креслить гострі кути.

 

  1.  

3

Додавання та віднімання одно- та двоцифрового числа. Приклади на дві дії.

Креслення гострих кутів. Порівняння гострого кута з прямим способом накладання, «на око».

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання та віднімання одно- та двоцифрового числа на 2 дії;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • розв’язує прості арифметичні задачі на знаходження суми, остачі; встановлення різницевих відношень;
  • порівнює гострий кут з прямим способом накладання, «на око».

Розвиток вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії.

 

Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати.

 

Розвиток просторової орієнтації.

 

Розвиток просторових уявлень та понять.

  1.  

3

Віднімання двоцифрових чисел (19-14)

Тупий кут. Відшукування, показ, називання сторін і вершин. Креслення тупих кутів.

Учень:

  • розв’язує і пояснює приклади на віднімання двоцифрових чисел;
  • відшукує, показує і називає перший кут, його елементи – вершину, сторони;
  • креслить тупі кути.
  1.  

3

Віднімання двоцифрового числа від 20 (20-14).

Креслення тупих кутів. Порівняння з прямим кутом.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання виду 20-14;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • креслить тупі кути;
  • порівнює тупий кут з прямим.

 

  1.  

3

Додавання та віднімання в межах 20.

Прямокутник. Сторони. Кути.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд;
  • знає назву геометричної фігури;
  • визначає елементи фігури – сторони, кути та їх кількість.

 

  1.  

3

Додавання одно- та двоцифрового числа. Назва компонентів і результату дії додавання.

Прямокутник. Креслення за даними вершинами.

Учень:

  • знає одно- та двоцифрові числа;
  • називає компоненти і результат дії додавання;
  • креслить прямокутник за даними вершинами.

 

  1.  

1

Нуль як компонент додавання

Учень:

  • розв’язує приклади з нулем як компонентом додавання.

 

  1.  

3

Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового. Назва компонентів і результату дії віднімання.

Квадрат. Сторони. Кути.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання одноцифрового числа від двоцифрового;
  • знає і називає компоненти та результат дії віднімання;
  • знає назву геометричної фігури – квадрат;
  • визначає елементи квадрата – сторони, кути та їх кількість.

 

  1.  

3

Віднімання одноцифрового числа від 20.

Квадрат. Креслення за даними вершинами.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання одноцифрового числа від 20;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • креслить квадрат за даними вершинами.

 

  1.  

1

Нуль як компонент дії віднімання.

Порівняння квадрата і прямокутника

Учень:

  • розв’язує приклади з нулем як компонентом дії віднімання;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • відрізняє квадрат від прямокутника.

 

  1.  

1

Маса. Одиниця маси – кілограм.

Учень:

  • має уявлення про масу предмета;
  • ознайомлений з мірою маси – кілограмом;
  • записує одиницю маси – кг.

 

  1.  

3

Віднімання двоцифрових чисел.

Трикутник. Сторони. Кути.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання двоцифрових чисел;
  • знає назву геометричної фігури – трикутник;
  • називає і показує елементи  трикутника – сторони, кути та їх кількість.

 

  1.  

3

Віднімання двоцифрового числа від 20.

Трикутник. Креслення за даними вершинами.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання виду 20-12;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • креслить трикутник за даними вершинами.

 

  1.  

1

Час. Одиниця часу – доба, 7 діб – тиждень. Дні тижня.

Учень:

  • знає одиницю часу – доба;
  • називає послідовно дні тижня;
  • знає кількість днів у тижні.

Розвиток часових уявлень і понять, вмінь орієнтуватися у часі.

  1.  

2

Одиниця часу – година. Визначення часу за годинником з точністю до 1 години.

Учень:

  • знає одиницю часу – годину;
  • знає будову годинника, визначає час за годинником з точністю до 1 години з допомогою вчителя.

 

 

12

Повторення вивченого за рік

 

 

  1.  

2

Нумерація в межах 20.

Кути. Вершина, сторони.

Учень:

  • називає числа від 1 до 20;
  • рахує в межах 20 в прямому, зворотному порядку, від заданого до заданого числа, рівними числовими групами;
  • знає місце числа в числовому ряду;
  • порівнює числа за величиною в межах 20;
  • співвідносить число, цифру і множину;
  • розкладає двоцифрові числа на десятки і одиниці;
  • розрізняє кути: прямий, гострий, тупий;
  • називає і показує елементи кута;
  • креслить кути.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння доводити, діяти за аналогією.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання.

 

Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання.

 

Розвиток просторового орієнтування.

 

Розвиток просторових уявлень і понять.

 

Розвиток моторики.

 

Розвиток мовлення, збагачення словника.

  1.  

4

Додавання та віднімання в межах 20. Прямокутник. Квадрат. Трикутник.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • використовує переставну властивість додавання;
  • знає назви геометричних фігур;
  • називає і показує елементи геометричних фігур.

 

  1.  

2

Міри вартості. Монети. Розмін. Заміна.

Учень:

  • розрізняє монети вартістю    1 к., 2 к., 5 к., 10 к.;
  • замінює одні монети іншими;
  • розмінює монети;
  • розуміє, що 20 к. це 2 монети по 10 к.

 

  1.  

2

Міри довжини. Одиниця довжини – сантиметр, дециметр (1 дм = 10 см).

Учень:

  • знає, називає одиниці вимірювання довжини – сантиметр і дециметр;
  • знає позначення одиниць вимірювання довжини - см, дм і користується ними;
  • знає співвідношення 1 дм = 10 см.

 

  1.  

2

Міри часу – доба. Тиждень – 7 діб. Дні тижня. Година.

Учень:

  • знає міри часу: доба, тиждень, година;
  • знає кількість днів у тижні і послідовно називає їх;
  • називає, який день був вчора, який буде завтра, який день сьогодні з допомогою вчителя;
  • визначає час за годинником з точністю до 1 години з допомогою вчителя.

Розвиток фіксуючої, супроводжуючої та плануючої функції мовлення.

 

Розвиток часових уявлень та понять.

 

 

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:

  • утворюють, читають, записують, порівнюють числа в межах 20;
  • рахують в межах 20 в прямому і зворотному порядку, від заданого до заданого числа, рівними числовими групами;
  • визначають десятковий склад числа;
  • читають і записують приклади на додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд;
  • виконують дії додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд;
  • розв’язують приклади на одну арифметичну дію;
  • розв’язують прості арифметичні задачі на знаходження суми, остачі, які мають відношення «менше на…», «більше на…»;
  • користуються позначеннями: см, дм, год.;
  • вимірюють за допомогою лінійки довжину відрізка в сантиметрах, дециметрах;
  • вміють будувати відрізок даної довжини;
  • вміють креслити трикутник, прямокутник, квадрат за даними вершинами;
  • називають, розпізнають, креслять кути: прямий, гострий, тупий;
  • називають порядок днів тижня, кількість діб у тижні;
  • вміють розрізняти стрілки годинника, визначати час у годинах.

 

Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:

  • здатність самостійно організовувати власне робоче місце;
  • здатність розуміти і користуватися обчислювальними прийомами;
  • здатність виконувати арифметичні дії додавання та віднімання на предметно-практичній основі в межах 20 на предметно-практичній основі;
  • здатність орієнтуватися на площині та у просторі;
  • здатність розв’язувати прості арифметичні задачі в межах програмного матеріалу;
  • здатність порівнювати предмети оточуючої дійсності з геометричними фігурами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ клас

(140 годин, 4 години на тиждень)

 

з/п

К-сть

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

 

5

І Нумерація в межах 20 (повторення)

 

 

  1.  

1

Утворення чисел другого десятка. Десятковий склад чисел. 10 одиниць – 1 десяток, 20 одиниць – 2 десятки. Порівняння: 1, 2 десятки – 1, 2 одиниці. Точка. Пряма і крива. Креслення.

Учень:

  • утворює, читає і записує числа, які складаються з круглих десятків, десятка та одиниць;
  • рахує в прямому і зворотному порядку одиницями та рівними числовими групами;
  • визначає десятковий склад числа;
  • встановлює відношення між числами;
  • розв’язує прості та складні (на 2 дії) арифметичні задачі;
  • орієнтується на аркуші паперу;
  • креслить прямі, криві лінії, зображує точки.

Розвиток вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, доводити, діяти за аналогією.

 

Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

 

Розвиток просторові орієнтації.

  1.  

1

Число і цифра. Одно- і двоцифрові числа. Кількість цифр і чисел.

Побудова прямої , яка проходить через одну точку.

Учень:

  • знає і називає одноцифрові та двоцифрові числа;
  • визначає найбільше та найменше число в кожному розряді;
  • встановлює співвідношення між предметною множиною, числом та цифрами;
  • креслить пряму, яка проходить через одну точку за допомогою лінійки.
  1.  

1

Числовий ряд 1-20. Пряма і зворотна лічба. Місце числа в числовому ряді. Побудова прямої, яка проходить через дві точки.

Учень:

  • знає нумерацію чисел в межах 20;
  • знає місце числа в числовому ряді;
  • рахує в прямому і зворотному порядку одиницями і рівними числовими групами;
  • креслить пряму через дві точки за допомогою лінійки.
  1.  

1

Порядкова лічба. Відрізок. Порівняння відрізків «на око»

Учень:

  • рахує в прямому і зворотному порядку порядковими числівниками;
  • порівнює відрізки «на око».
  1.  

1

Порівняння чисел в межах 20. Знаки , , .

Учень:

  • знає місце числа в числовому ряді;
  • порівнює числа.

 

 

17

ІІ Додавання та віднімання в межах 10 (повторення)

 

 

  1.  

2

Додавання в межах 10 (таблиця додавання). Назва компонентів. Сантиметр. Вимірювання довжини відрізка.

Учень:

  • знає склад чисел в межах 10;
  • знає таблицю додавання чисел першого десятка;
  • вміє усно і письмово додавати в межах 10;
  • знає назву компонентів дії додавання;
  • розв’язує прості та складені арифметичні задачі;
  • знає назву одиниці довжини – сантиметр;
  • вимірює довжини відрізків у сантиметрах лінійкою.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал, працювати з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, таблицями.

 

Розвиток вміння планувати і контролювати власні дії.

 

Розвиток просторових уявлень.

 

Розвиток прийомів розумової діяльності.

 

Розвиток вміння практично орієнтуватися в оточуючій дійсності.

 

Розвиток моторики, збагачення словника.

  1.  

2

Віднімання в межах 10 (таблиця віднімання). Назва компонентів. Креслення відрізка заданої довжини.

Учень:

  • знає склад чисел в межах 10;
  • знає таблицю віднімання чисел першого десятка;
  • вміє усно і письмово віднімати в межах 10;
  • знає назву компонентів дії віднімання;
  • креслить відрізки заданої довжини з допомогою лінійки;
  • розв’язує прості та складені арифметичні задачі.
  1.  

1

Взаємозв’язок додавання та віднімання.

Учень:

  • знає склад чисел в межах 10;
  • знає і вміє користуватися таблицями додавання та віднімання;
  • розуміє взаємозв’язок між діями додавання та віднімання.

 

  1.  

2

Збільшення числа на кілька одиниць. Креслення відрізка більшого від даного.

Учень:

  • розв’язує приклади та арифметичні задачі на різницеве порівняння;
  • креслить відрізки заданої довжини за допомогою лінійки.

 

  1.  

1

Переставна властивість додавання (6+2; 2+6; 3+1+4; 3+4+1; 1+3+4; 4+3+1).

Учень:

  • розуміє і користується переставною властивістю додавання.

 

  1.  

1

Додавання та віднімання виду (6+3-4; 6+0-4; 7-2+4; 7-0+4).

Учень:

  • розв’язує приклади на дві дії в межах 10.

 

  1.  

2

Зменшення числа на кілька одиниць. Креслення відрізка меншого від даного.

Учень:

  • розв’язує приклади і задачі на різницеве порівняння;
  • креслить відрізки заданої довжини.

 

  1.  

1

Дециметр. 1 дм = 10 см. Позначення. Креслення відрізків даної довжини.

Учень:

  • знає назви одиниць довжини дециметр, сантиметр;
  • співвідносить одиниці довжини: дециметр – сантиметр.

 

  1.  

1

Віднімання (8-3-4; 8-3-0; 8-0-4). Креслення відрізка більшого, меншого даного, рівного даному.

Учень:

  • розв’язує приклади на дві дії;
  • креслить відрізки більше, менше даного, рівного даному.

 

  1.  

1

Монети 1 к., 2 к., 5 к.,

10 к. Розмін. Заміна.

Учень:

  • визначає зовнішній вигляд монети: колір, форма, розмір, викарбувана цифра;
  • називає вартість монети;
  • диференціює монету і копійку;
  • вміє розмінювати і заміняти монети.

 

  1.  

1

Додавання та віднімання іменованих чисел, одержаних при вимірюванні однією мірою.

Учень:

  • виконує додавання та віднімання іменованих чисел, одержаних при вимірюванні однією мірою.

 

  1.  

2

Час. Одиниця часу – доба. Тиждень – 7 діб. Дні тижня. Година. Позначення. Визначення часу за годинником з точністю до 1 год.

Учень:

  • знає міри часу: доба, тиждень;
  • співвідносить міри часу;
  • знає число днів у тижні;
  • знає назви днів тижня;
  • визначає час за годинником з точністю до 1 год.

Розвиток часових уявлень, вміння запам’ятовувати.

 

Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння практично орієнтуватися в оточуючій дійсності.

 

26

ІІІ Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд.

 

 

  1.  

2

Додавання та віднімання (16+1, 1+16, 17-1, 10+6, 6+10).

Прямий кут. Вершина. Сторони. Побудова.

Учень:

  • визначає десятковий склад числа;
  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • визначає прямий кут, його елементи;
  • будує прямий кут.

Розвиток уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментування власних дій.

 

  1.  

3

Диференціація понять «збільшення на…», та «зменшення на…».

Гострий кут. Побудова. Порівняння з прямим.

Учень:

  • диференціює поняття «збільшення на …», «зменшення на…»;
  • розв’язує арифметичні задачі на різницеве порівняння (прості та складені);
  • визначає гострий кут, його елементи;
  • будує гострий кут;
  • порівнює гострий кут з прямим.

Розвиток вміння самостійно планувати та контролювати проміжні та кінцеві результати.

 

Розвиток просторових уявлень.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в процесі виконання завдань.

 

Розвиток моторики, мовлення.

  1.  

2

Віднімання десятка і одиниць від двоцифрового числа (18-10, 18-8).

Тупий кут. Побудова. Порівняння з прямим.

Учень:

  • розв’язує приклади на віднімання у межах 20 без переходу через розряд;
  • визначає тупий кут, його елементи;
  • будує тупий кут;
  • порівнює тупий кут з прямим.

 

  1.  

2

Додавання дво- та одноцифрового чисел, коли сума двох чисел менша від 20 (14+3, 3+14).

Види кутів. Креслення. Порівняння.

Учень:

  • виконує додавання двоцифрових та одноцифрових чисел, коли сума двох чисел менша від 20;
  • пояснює розв’язок прикладів;
  • будує і порівнює кути всіх видів.

 

  1.  

2

Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового (19-5; 19-6).

Учень:

  • виконує віднімання одноцифрового числа від двоцифрового;
  • пояснює розв’язок прикладів;
  • розв’язує прості і складені (на 2 дії) арифметичні задачі;
  • має уявлення про міру місткості – літр та його позначення.

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння планувати та контролювати проміжні та кінцеві результати.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати .

 

Розвиток мовлення.

 

Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації.

  1.  

1

Місткість. Одиниця місткості – літр. Позначення – л.

  1.  

2

Додавання, коли сума становить 20. (12+8, 8+12).

Учень:

  • виконує додавання, коли сума дорівнює 20;
  • пояснює розв’язок прикладів.
  1.  

2

Віднімання одноцифрового числа від 20 (20-7)

Учень:

  • виконує віднімання одноцифрового числа від 20;
  • пояснює розв’язок прикладів.
  1.  

2

Додавання і віднімання в межах 20 (вказані випадки).

Учень:

  • виконує додавання та віднімання в межах 20;
  • пояснює розв’язок прикладів.
  1.  

1

Парні і непарні числа. Креслення відрізків за даними розмірами.

Учень:

  • знає, називає, розрізняє парні і непарні числа;
  • креслить відрізки за даними розмірами за допомогою лінійки.

 

  1.  

1

Маса. Одиниця маси – кілограм. Позначення – кг.

Креслення відрізка більшого від даного.

Учень:

  • має уявлення про міру маси -  кілограм та його позначення;
  • креслить відрізок, більший від даного.

 

  1.  

2

Віднімання двоцифрових чисел. (17-12).

Креслення відрізка, меншого від даного.

Учень:

  • виконує віднімання двоцифрових чисел;
  • пояснює розв’язок прикладів;
  • креслить відрізки, менші даного.

 

  1.  

2

Віднімання від 20 двоцифрових чисел (20-13).

Порівняння відрізків, накреслених у різних положеннях.

Учень:

  • віднімає від 20 двоцифрові числа;
  • пояснює розв’язок прикладів;
  • креслить і порівнює відрізки у різних положеннях.

 

  1.  

2

Додавання та віднімання в межах 20. (всі зазначені випадки).

Учень:

  • виконує додавання та віднімання чисел в межах 20. (всі зазначені випадки);
  • пояснює розв’язок прикладів;
  • розв’язує прості арифметичні задачі.

 

 

49

Додавання та віднімання в межах 20 з переходом через розряд

 

 

  1.  

1

Додавання до 10 чисел 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1)

Круг. Куля.

Учень:

  • додає до 10 чисел 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1;
  • пояснює розв’язування прикладів;
  • розв’язує прості і складені арифметичні задачі;
  • розрізняє і називає круг і кулю.

 

  1.  

1

Склад чисел першого десятка (розкладання на два числа).

Учень:

  • визначає склад чисел першого десятка.

 

  1.  

1

Додавання до 9 чисел 2, 3.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання в межах 20 з переходом через розряд, пояснює розв’язання;
  • знає назви компонентів додавання;
  • знає переставну властивість додавання;
  • розв’язує арифметичні задачі на різницеве порівняння (прості та складені);
  • знає назву геометричних фігур: трикутник, прямокутник, квадрат;
  • розрізняє геометричні фігури (трикутник, прямокутник, квадрат), знаходить дану фігуру серед інших;
  • розуміє залежність назви геометричної фігури від кількості кутів;
  • аналізує геометричну фігуру за схемою:
    • назва геометричної фігури;
    • елементи геометричної фігури;
    • кількість елементів геометричної фігури (кутів);
  • креслить геометричні фігури (трикутник, прямокутник, квадрат) за допомогою лінійки та косинця.

 

  1.  

1

Додавання до 9 чисел 4, 5.

 

  1.  

1

Додавання до 9 чисел 6, 7.

 

  1.  

1

Додавання до 9 чисел 8, 9.

Геометрична фігура: трикутник.

Розпізнавання, креслення.

 

  1.  

1

Додавання до 8 чисел 3, 4, 5.

 

  1.  

1

Додавання до 8 чисел 6, 7.

 

  1.  

1

Додавання до 8 чисел 8, 9.

Переставний закон додавання.

 

  1.  

1

Додавання до 7 чисел 4, 5.

Прямокутник. Розпізнавання, креслення.

 

  1.  

1

Додавання до 7 чисел 6, 7.

 

  1.  

1

Додавання до 7 чисел 8, 9.

Переставний закон додавання.

 

  1.  

1

Додавання до 6 чисел 5, 6.

 

  1.  

1

Додавання до 6 чисел 7, 8, 9.

Переставний закон додавання. Квадрат. Розпізнавання, креслення.

 

  1.  

1

Таблиця додавання в межах 20.

Учень:

  • знає склад числа в межах 10;
  • розуміє утворення чисел другого десятка;
  • пояснює розв’язання прикладів дією додавання в межах 20.

 

  1.  

1

Додавання та віднімання (9+7-6; 13-10+8, 20-15+6; 17-11+8)

Прямий кут. Креслення.

Учень:

  • розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 (всі випадки), пояснює розв’язання;
  • розв’язує приклади на дві дії (додавання та віднімання) в межах 20, пояснює розв’язання;
  • знає назву кута, розрізнює;
  • знає, називає і показує елементи кута, позначає їх буквами;
  • креслить прямий кут за допомогою косинця у даній точці, з різними положеннями вершин.

 

  1.  

1

Віднімання від 11 чисел 2, 3.

Учень:

  • знає склад числа в межах 10;
  • знає десятковий склад числа;
  • розв’язує приклади на віднімання з переходом через розряд в межах 20;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • розв’язує приклади на дві дії, пояснює їх розв’язання;
  • знає назву кутів, розрізнює їх;
  • креслить гострий (тупий) кут за допомогою косинця в даній точці, з різними положеннями вершин;
  • показує елементи кута, позначає їх буквами;
  • порівнює гострий (тупий) кут з прямим шляхом накладання.

Розвиток елементів логічного мислення, вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

Розвиток фіксуючої, супроводжуючої, плануючої функції мовлення.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати навчальний матеріал.

 

Розвиток просторових уявлень та просторової орієнтації.

 

Розвиток прийомів розумової діяльності.

 

Розвиток моторики, збагачення словника.

 

Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.

  1.  

1

Віднімання від 11 чисел 4, 5.

  1.  

1

Віднімання від 11 чисел 6, 7.

  1.  

1

Віднімання від 11 чисел 8, 9.

Гострий кут. Креслення. Порівняння з прямим кутом.

  1.  

2

Віднімання від 11

(11-1-4; 11-10+8; 7+4-3; 11-3-5; 11-7+8).

  1.  

1

Віднімання від 12 чисел 3, 4. Тупий кут. Креслення. Порівняння з прямим кутом.

  1.  

1

Віднімання від 12 чисел 5, 6.

  1.  

1

Віднімання від 12 чисел 7,8, 9.

 

  1.  

2

Віднімання від 12 (12-2+4;

12-10+9; 8+4-5; 12-4-6; 12-5+8).

Многокутник (п’ятикутник).

Розпізнавання. Креслення за даними точками. Сторони. Кути.

Учень:

  • знає назви многокутника і розпізнає його;
  • знає елементи фігури (сторони, кути), їх кількість;
  • креслить за даними точками.

 

  1.  

1

Віднімання від 13 чисел 4, 5. Вимірювання сторін многокутника.

Учень:

  • виділяє многокутники;
  • будує многокутники за даними точками;
  • визначає елементи многокутника;
  • вимірює сторони многокутника.

 

  1.  

1

Віднімання від 13 чисел 6, 7.

 

  1.  

1

Віднімання від 13 чисел 8, 9.

 

  1.  

2

Віднімання від 13 (13-3-8;

13-10+9; 7+8-9; 13-8+6 та ін.)

Многокутник (шестикутник). Розпізнавання. Креслення за даними точками.

Учень:

  • знає назву многокутника (шестикутник);
  • виділяє шестикутники;
  • креслить за даними точками;
  • визначає елементи многокутника;
  • вимірює сторони многокутника.

 

  1.  

1

Віднімання від 14 чисел 5, 6.

 

  1.  

2

Віднімання від 14 чисел 7, 8, 9. вимірювання сторін многокутника.

 

Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

 

Розвиток вміння доводити, діяти за аналогією.

 

Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань.

  1.  

2

Віднімання від 14 (14-4+6;

14-10+7; 8+5-5; 14-6-2; 14-7+9 та ін.)

 

  1.  

1

Віднімання від 15 чисел 6, 7.

Многокутник. Вершини. Сторони. Кути.

 

  1.  

1

Віднімати від 15 чисел 8, 9.

 

  1.  

2

Віднімати від 15 (15-5+6;

15-10+7; 6+7-8; 15-6-4; 15-7+3

та ін.)

 

 

  1.  

1

Віднімання від 16 чисел 7, 8, 9.

 

 

  1.  

2

Віднімання від 16 (16-7+8;

16-10+8; 8+7-6; 16-9+5 та ін.).

Креслення многокутників за даними точками.

 

 

  1.  

1

Віднімання від 17, 18 чисел 8, 9.

 

 

  1.  

2

Віднімання від 17, 18 (17-7+8; 17-10+5; 17-8+4; 9+8-7; 18-9+7; 20-3-8; 20-2-9 та ін.).

 

 

  1.  

2

Таблиця віднімання в межах 20. Вимірювання сторін многокутника.

Учень:

  • знає десятковий склад чисел;
  • пояснює розв’язання прикладів на віднімання з переходом через розряд в межах 20.

 

 

17

V Додавання і віднімання в межах 20 з переходом через розряд (повторення).

 

 

  1.  

2

Додавання до 9 та додавання 9 (9+2; 9+3; 9+4…2+9; 3+9; 4+9…)

Відрізок. Креслення відрізків даної довжини.

Учень:

  • знає склад чисел в межах 10;
  • розв’язує приклади з переходом через розряд в межах 20;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • розрізнює пряму лінію і відрізок;
  • вимірює відрізки;
  • креслить відрізки даної довжини, однакової довжини, менше даного, більше даного.

Розвиток прийомів розумової діяльності.

 

Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичного завдання.

 

Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації.

 

Розвиток вміння запам’ятовувати.

  1.  

2

Додавання до 8 та додавання 8 (8+3; 8+4; 8+5…3+8; 4+8; 5+8…)

  1.  

2

Додавання до 7 та додавання 7. Відрізок. Вимірювання відрізків. Креслення відрізків однакової довжини.

  1.  

2

Додавання до 6 та додавання 6.

  1.  

2

Віднімання чисел 2, 3, 4, 5

(11-4; 12-4; 13-4; 14-5 та ін.)

Креслення відрізка меншого від даного.

  1.  

1

Віднімання  числа 6.

(11-6; 12-6; 13-6;…15-6)

 

 

  1.  

1

Віднімання числа 7 (11-7;…16-7)

Креслення відрізка більшого від даного

 

 

  1.  

1

Віднімання числа 8 (11-8;…17-8)

 

 

  1.  

1

Віднімання числа 9 (11-9;…18-9)

Види кутів. Визначення кута за допомогою косинця.

Учень:

  • називає види кутів;
  • розрізняє види кутів;
  • визначає кути за допомогою косинця.

 

  1.  

2

Додавання та віднімання в межах 20.

Учень:

  • знає склад чисел в межах 10;
  • знає десятковий склад чисел в межах 20;
  • пояснює і розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 (всі випадки).

 

  1.  

1

Одиниці часу: доба, місяць, рік. Назва місяців по порядку.

Учень:

  • знає назви одиниць часу: доба, місяць, рік;
  • знає назви місяців по порядку;
  • вміє користуватися календарем.

Розвиток часових уявлень, вміння орієнтуватися у часі.

 

Розвиток мовлення.

 

15

Нумерація в межах 100.

 

 

  1.  

2

Утворення і запис круглих десятків. Пряма і зворотна лічба десятками в межах 100. 1, 10 – лічильні одиниці.

Види кутів. Вершина. Сторони. Креслення кутів.

Учень:

  • утворює, читає і записує числа, які складаються з круглих десятків в межах 100;
  • рахує десятками в прямому і зворотному порядку в межах 100;
  • знає назву кутів і розпізнає їх;
  • визначає елементи кутів;
  • креслить кути.

Розвиток вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності, доводити діяти за аналогією.

 

Розвиток вміння працювати з коментуванням власних дій.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичних завдань.

Розвиток просторово-часових уявлень та орієнтації.

  1.  

2

Утворення та запис повних чисел першої сотні. Десятковий склад чисел.

Учень:

  • утворює, читає і записує числа, які складаються з десятків та одиниць;
  • порівнює розрядні одиниці і числа сусідніх розрядів;
  • розуміє десятковий склад числа.
  1.  

2

Розкладання чисел на десятки і одиниці та складання з десятків і одиниць.

Трикутник. Креслення трикутників.

Учень:

  • розуміє десятковий склад числа;
  • розкладає число на розрядні доданки;
  • знає назву геометричної фігури, елементи трикутника, кількість елементів.

 

  1.  

2

Пряма і зворотна лічба по одному в межах 100. Лічба від заданого числа.

Учень:

  • рахує до 100 в прямому і зворотному порядку одиницями та десятками;
  • прилічує та відлічує по 1, по 10 і однаковими числовими групами (по 2, 5, 10) як відсторонено, так і на наочних посібниках.

 

  1.  

1

Порівняння сусідніх чисел в числовому ряду.

Прямокутник. Креслення.

Учень:

  • знає місце кожного числа в натуральному ряду чисел в межах 100;
  • розуміє властивості натурального ряду чисел: кожне число на 1 більше попереднього і на одиницю менше наступного;
  • знає назву геометричної фігури;
  • знає елементи прямокутника та їх кількість;
  • креслить прямокутники за допомогою лінійки і косинця.

 

  1.  

2

Порівняння чисел за величиною в межах 100.

Учень:

  • Порівнює числа за величиною в межах 100, визначає більше, менше число, рівні числа.

 

  1.  

1

Число і цифра. Кількість цифр і чисел. Одно-, дво-, і трицифрові числа.

Учень:

  • розуміє десятковий склад чисел, розкладає число на розрядні доданки, складає число з розрядних доданків;
  • знає розряди (одиниці, десятки, сотні).

 

  1.  

1

Одиниці часу. 1 доба=24 год.

Квадрат. Креслення.

Учень:

  • знає частини доби, їх послідовність, початок доби (0 годин) і кінець доби (0 годин наступного дня), доба – 24 години;
  • знає назву геометричної фігури;
  • знає елементи квадрата та їх кількість;
  • креслить квадрат за допомогою лінійки і косинця.

 

  1.  

2

Знайомство з монетами: 25 к., 50 к., 1 грн.

Паперові гроші: 1 гривня. Розмін і заміна (легкі випадки). Співвідношення: 1 грн.=100 к.

Учень:

  • знає монети вартістю 1 к., 2 к., 5 к., 10 к., 25 к., 50 к.;
  • визначає монети за їх зовнішнім виглядом: кольором, формою величиною, цифрою, яка написана на монеті;
  • вибирає монети означеної вартості;
  • здійснює розмін монет;
  • замінює 100 копійок 1 гривнею;
  • здійснює розмін 1 гривні монетами іншої вартості (по 10 к., по 25 к., по 50 к.).

 

 

11

Повторення вивченого за рік

 

 

  1.  

2

Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд.

Многокутник. Вершина. Кути. Сторони.

Учень:

  • вміє додавати та віднімати в межах 20 без переходу через розряд;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • розв’язує прості та складені арифметичні задачі;
  • знає назву многокутників;
  • визначає вершини, кути, сторони прямокутників.

Розвиток вміння узагальнювати, доводити.

 

Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичного завдання.

 

Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання: аналізувати матеріал, планувати і контролювати власні дії.

 

Розвиток моторики, мовлення.

 

Розвиток просторово-часових уявлень та просторово-часової орієнтації.

  1.  

2

Додавання та віднімання в межах 20 з переходом через розряд

Учень:

  • вміє додавати та віднімати в межах 20 з переходом через розряд;
  • пояснює розв’язання прикладів;
  • розв’язує прості та складені арифметичні задачі.
  1.  

2

Нумерація в межах 100.

Многокутник. Вимірювання сторін.

Учень:

  • рахує в межах 100 по 1, по 10 і однаковими числовими групами (по 2, 5, 20) у прямому і зворотному порядку;
  • знає і називає порядкові числівники;
  • знає місце числа в натуральному ряду чисел;
  • порівнює числа в числовому ряду;
  • порівнює числа за величиною;
  • знає десятковий склад числа;
  • вимірює сторони многокутників.

 

  1.  

1

Одиниці вартості. Розмін. Заміна.

Учень:

  • знає монети вартістю 1 к., 2 к., 5 к., 10 к., 25 к., 50 к.;
  • визначає монети за їх зовнішнім виглядом;
  • вибирає монети означеної вартості;
  • здійснює розмін монет;
  • здійснює заміну монет;
  • замінює 100 к. 1 гривнею;
  • здійснює розмін 1 гривні монетами іншої вартості (по 10 к., по 25 к., по 50 к.).

 

  1.  

2

Одиниці часу: година, доба, тиждень, місяць, рік.

Назва місяців по порядку. Тиждень – 7 діб. Дні тижня. 1 доба – 24 год.

Многокутник. Креслення за даними точками.

Учень:

  • знає одиниці вимірювання часу (година);
  • знає частини доби, їх послідовність; доба – 24 години;
  • знає скільки днів у тижні, їх послідовність;
  • називає місяці по порядку;
  • за календарем визначає кількість днів місяця;
  • знає, скільки днів буває в місяці (30, 31); скільки тижнів у місяці (4 повних тижня і ще 2-3 дні), початок року (1 січня).

 

  1.  

1

Одиниця місткості – літр. Одиниця маси – кілограм.

Учень:

  • знає, якими одиницями вимірюють кількість рідини;
  • вимірює воду літровими банками;
  • визначає літрові банки серед інших;
  • записує позначення – л;
  • розуміє поняття «важкий-легкий»;
  • порівнює предмети за масою;
  • визначає вагу предметів, записує позначення ваги – кг.

 

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:

 

  • вміють читати, записувати, порівнювати числа в межах 100;
  • вміють рахувати в межах 100 в прямому і зворотному порядку, від заданого до заданого числа одиницями та десятками;
  • розв’язують приклади на додавання та віднімання в межах 20 з переходом через розряд;
  • будують кути, визначають їх види за допомогою косинця;
  • користуються позначеннями: кг, л, грн.;
  • вміють розв’язувати прості арифметичні задачі, які мають відношення «більше на…», «менше на…»;
  • вміють креслити трикутник, прямокутник, квадрат.

 

Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:

  • здатність самостійно організовувати власне робоче місце;
  • здатність усвідомлено виконувати арифметичні дії додавання та віднімання в межах 20;
  • здатність усвідомлено користуватися обчислювальними прийомами;
  • здатність користуватися математичною термінологією;
  • здатність розв’язувати прості арифметичні задачі;
  • здатність орієнтуватися на площині та у просторі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку