Матеріал містить цікаву інформацію про те як зробити опис, а конкретно опис тварини, може бути доцільним у використанні на уроках української мови. Розробка може бути використаною вчителями та вихователями
1
МАТЕМАТИКА
І клас
(140 годин, 4 години на тиждень)
№ з/п |
К-сть |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
|
29 |
Властивості предметів Поняття про величину |
|
|
|
2 |
Великий – малий, більший – менший, такий же, однакові. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності.
Розвиток вміння відтворювати за зразком, словесною інструкцією.
Розвиток сприймання на основі практичних дій з предметами.
Розвиток просторово-орієнтувальних вмінь.
Накопичення та засвоєння словникового запасу.
Розвиток вміння доводити виконання до кінця.
Розвиток фіксуючої та супроводжуючої функції мовлення. |
|
2 |
Довгий – короткий, довший – коротший, такий же, однакової довжини. |
||
|
2 |
Широкий – вузький, ширший – вужчий, такий же, однакової ширини. |
||
|
1 |
Товстий – тонкий, товщий – тонший, такий же, однакової товщини. |
||
|
2 |
Високий – низький, вищий – нижчий, такий же, однакової висоти. |
||
|
2 |
Поняття маси |
Учень:
|
|
|
2 |
Важкий – легкий, важчий – легший, такий же, однакові, рівні за масою. |
|
|
|
2 |
Поняття про кількість |
Учень:
|
|
|
2 |
Багато – мало, багато – один, небагато, кілька, більше – менше, стільки ж, порівну. |
|
|
|
12 |
Просторові поняття |
|
|
|
2 |
Близько – далеко, ближче – дальше, поруч, біля, тут, там. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати.
Розвиток зорового, слухового, тактильного сприймання кількості предметів.
Розвиток вміння орієнтуватися у просторі. Формування просторових уявлень і понять.
Формування плануючої функції мовлення.
Розвиток супроводжуючого мовлення.
Накопичення та засвоєння словникового запасу. |
|
2 |
Вгорі – внизу, вище – нижче, на одному рівні. |
||
|
2 |
Спереду, ззаду, справа, зліва |
||
|
2 |
На, в, всередині, за, перед, над, під, напроти, між, в центрі. |
||
|
2 |
Крайній, перший, останній |
||
|
2 |
Перед, після, слідом за, наступний |
||
|
3 |
Часові поняття |
|
|
|
1 |
Ранок, день, вечір, ніч. Доба. |
Учень:
|
Розвиток часових уявлень.
Розвиток часової орієнтації.
Формування та розвиток прийомів розумової діяльності.
Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.
|
|
1 |
Сьогодні, вчора, завтра, післязавтра. |
||
|
1 |
Рано, пізно, давно, недавно, тепер |
||
|
|
Порівняння за віком |
|
|
|
1 |
Старший – молодший. |
Учень:
|
|
|
54 |
Числа 1, 2, 3, 4, 5, 0. Величини. |
|
|
|
2 |
Число і цифра 1. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичних завдань.
Розвиток просторових уявлень та просторової орієнтації.
Накопичення та засвоєння словникового запасу.
Розвиток фіксуючого та супроводжуючого мовлення.
Розвиток вміння запам’ятовувати.
Розвиток вміння організовувати власне робоче місце.
Розвиток моторики. |
|
1 |
Міра вартості: монета – 1к. |
||
|
2 |
Число і цифра 2. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри і предметної множини. |
||
|
1 |
Склад числа 2. Монета – 2 к. |
||
|
1 |
Числовий ряд 1, 2 (пряма і зворотна лічба). |
||
|
1 |
Порядкова лічба: перший, другий |
||
|
1 |
Порівняння чисел 1 і 2. |
||
|
1 |
Кількісні поняття: більше, менше, дорівнює. Знак дорівнює «=» (1=1; 2=2) |
||
|
1 |
Поняття про дію додавання. Знак додавання (1+1=2) |
||
|
1 |
Поняття про дію віднімання. Знак віднімання (2-1=1) |
||
|
1 |
Додавання та віднімання в межах 2. Круг (розпізнавання, обведення шаблону). |
||
|
2 |
Число і цифра 3. Взаємооднозначне співвіднесення числа, цифри і предметної множини. |
||
|
1 |
Числовий ряд 1, 2, 3 (пряма і зворотна лічба) |
||
|
1 |
Порядкова лічба: перший, другий, третій. Трикутник (розпізнавання, складання з трьох паличок). |
|
|
|
1 |
Порівняння чисел: 1, 2, 3. |
|
|
|
2 |
Склад числа 3 (1 і 2; 2 і 1; 1, 1, 1) |
|
|
|
2 |
Додавання в межах 3. Трикутник (розпізнавання, обведення шаблону). |
|
|
|
2 |
Віднімання в межах 3. Креслення трикутників за даними точками. |
|
|
|
1 |
Додавання і віднімання в межах 3. |
|
|
|
2 |
Число і цифра 4. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри і предметної множини. |
|
|
|
1 |
Числовий ряд 1 – 4. Пряма і зворотна лічба. Круг. |
|
|
|
1 |
Порядкова лічба: перший, другий, третій, четвертий. |
|
|
|
1 |
Порівняння чисел 1 – 4. Трикутник. |
|
|
|
2 |
Склад числа 4: 3 і 1; 1 і 3; 2 і 2. |
|
|
|
1 |
Додавання в межах 4. |
|
|
|
1 |
Віднімання в межах 4. |
|
|
|
1 |
Додавання та віднімання в межах 4. Квадрат (розпізнавання, складання з паличок). |
|
|
|
2 |
Число і цифра 5. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри, предметної множини. |
|
|
|
1 |
Числовий ряд. Пряма і зворотна лічба. Порядкова лічба. |
|
|
|
1 |
Порівняння чисел 1, 2, 3, 4, 5. Знак більше (>), менше (<). |
|
|
|
2 |
Склад числа 5 (4 і 1; 1 і 4; 3 і 2; 2 і 3). Монета – 5 к. |
|
|
|
2 |
Додавання в межах 5. Квадрат. |
|
|
|
2 |
Віднімання в межах 5. |
|
|
|
|
Додавання і віднімання в межах 5. Креслення квадрата за даними точками. |
|
|
|
1 |
Поняття про арифметичну задачу: умова, запитання, розв’язання, відповідь задачі. Таблиця додавання та віднімання в межах 5. |
Учень:
|
|
|
2 |
Знаходження суми двох чисел. Прості задачі на знаходження суми. Прямокутник (розпізнавання, складання з паличок). |
Учень:
|
|
|
2 |
Знаходження остачі. Прості задачі на знаходження остачі. Креслення прямокутника за допомогою трафарету. |
|
|
|
1 |
Число і цифра 0. |
Учень:
|
|
|
1 |
Нуль як результат дії віднімання (2-2=0). |
|
|
|
1 |
Нуль як (доданок) компонент дії додавання. |
|
|
|
1 |
Нуль як компонент дії віднімання (5-0=5) |
|
|
|
51 |
Числа 6, 7, 8. 9, 10. Величини. |
|
|
|
2 |
Число і цифра 6. Точка. Пряма і крива лінії. Креслення прямих за допомогою лінійки. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності, встановлювати відповідність між елементами множини.
Розвиток вміння працювати за зразком, за вказівками вчителя.
Розвиток фіксуючої та супроводжуючої функції мовлення.
Накопичення та засвоєння словникового запасу. Поширення активного словника учнів.
Розвиток вміння орієнтуватися у просторі.
Розвиток просторових уявлень і понять.
Розвиток вміння орієнтуватися у часі.
Розвиток часових уявлень і понять.
Розвиток моторики.
Розвиток практичної орієнтації, в оточуючому середовищі. |
|
1 |
Числовий ряд. Порядкова лічба. |
||
|
1 |
Порівняння чисел 1 – 6. |
||
|
2 |
Склад числа 6. |
||
|
|
Додавання в межах 6. Назва компонентів у мовленні вчителя. |
||
|
2 |
Віднімання в межах 6. Пряма лінія. Крива лінія. |
||
|
1 |
Додавання і віднімання в межах 6. |
||
|
2 |
Число і цифра 7. |
||
|
1 |
Числовий ряд. Порядкова лічба. |
||
|
1 |
Порівняння чисел 1 – 7. |
||
|
2 |
Склад числа 7. |
||
|
2 |
Додавання в межах 7. |
||
|
2 |
Віднімання в межах 7. |
||
|
1 |
Додавання і віднімання в межах 7. |
||
|
2 |
Число і цифра 8. Взаємнооднозначне співвіднесення числа, цифри, предметної множини. Побудова прямої, що проходить через одну точку. |
||
|
1 |
Числовий ряд 1 – 8. Пряма і зворотна лічба. Порядкова лічба. |
|
|
|
1 |
Порівняння чисел 1 – 8. |
|
|
|
1 |
Склад числа 8 (7 і 1; 1 і 7; 6 і 2; 2 і 6; 5 і 3; 3 і 5; 4 і 4) |
|
|
|
2 |
Додавання в межах 8. |
|
|
|
2 |
Віднімання в межах 8. |
|
|
|
1 |
Додавання та віднімання в межах 8. Точка. Пряма лінія. Креслення прямих ліній, що проходять через одну точку. |
|
|
|
2 |
Число і цифра 9. Взаємнооднозначне співвіднесення. |
|
|
|
1 |
Числовий ряд 1 – 9. Порядкова лічба. |
|
|
|
1 |
Порівняння чисел 1 – 9. |
|
|
|
1 |
Склад числа 9 (8 і 1; 1 і 8; 7 і 2; 2 і 7; 6 і 3; 3 і 6; 5 і 4; 4 і 5). Пряма. Креслення прямої. |
|
|
|
2 |
Додавання в межах 9. |
|
|
|
2 |
Віднімання в межах 9. |
|
|
|
1 |
Додавання та віднімання в межах 9. Пряма. Креслення прямих через одну точку. |
|
|
|
2 |
Число 10. Утворення. Запис. Взаємнооднозначне співвіднесення числа і предметної множини. Монета – 10 копійок. |
Учень:
|
Розвиток вміння встановлювати причинно-наслідкові залежності.
Розвиток вміння встановлювати відповідність між елементами множини. Розвиток вміння працювати за зразком, за вказівками вчителя.
Розвиток супроводжуючої функції мовлення.
Накопичення та засвоєння словникового запасу.
Поширення активного словника учнів.
Розвиток просторових уявлень і понять.
Розвиток просторової орієнтації.
Розвиток вміння організовувати власне робоче місце. |
|
1 |
Числовий ряд 1-10. Порядкова лічба. |
||
|
1 |
10 – один десяток. Порівняння одиниці і одного десятка. |
||
|
1 |
Порівняння чисел в межах 10. Точка. Пряма. Креслення прямої через дві точки. |
||
|
2 |
Склад числа 10 (з двох числових груп, з двох чисел). |
||
|
2 |
Додавання в межах 10. Переставна властивість додавання. |
||
|
2 |
Віднімання в межах 10. |
||
|
1 |
Додавання та віднімання в межах 10. Таблиці додавання та віднімання в межах 10. |
||
|
6 |
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
|
|
|
1 |
Нумерація в межах 10. Точка. Пряма, крива лінії. |
Учень:
|
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичного завдання.
Розвиток вміння працювати за зразком та словесною інструкцією, з коментуванням власних дій. |
|
2 |
Додавання в межах 10. Креслення прямої через одну точку за допомогою лінійки. |
||
|
2 |
Віднімання в межах 10. Креслення прямої через дві точки за допомогою лінійки. |
||
|
1 |
Додавання та віднімання в межах 10. |
Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:
Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:
ІІ клас
(140 годин, 4 години на тиждень)
№ з/п |
К-сть |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
|
6 |
І Нумерація в межах 10 (повторення) |
|
|
|
1 |
Утворення, читання і запис чисел першого десятка. Точка. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, діяти за аналогією.
Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання.
Розвиток вміння запам’ятовувати навчальний матеріал.
Розвиток мовлення, моторики.
Розвиток просторової орієнтації, просторових уявлень. Розвиток вміння організовувати своє робоче місце. |
|
2 |
Пряма і зворотна лічба по одному, двійками, трійками від заданого до заданого числа. Місце числа в числовому ряду. Пряма лінія. Креслення прямої за допомогою лінійки. |
Учень:
|
|
|
1 |
Порядкова лічба |
Учень:
|
|
|
2 |
Порівняння чисел за величиною, знаки >, <, =. |
Учень:
|
|
|
23 |
Додавання і віднімання в межах 10. |
|
|
|
2 |
Склад чисел першого десятка (7- це 1 і 6, 6 і 1, 2 і 5, 5 і 2, 4 і 3, 3 і 4). |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати начальний матеріал, працювати з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичних завдань.
Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, таблицями.
Розвиток вміння орієнтуватися в оточуючій дійсності.
Розвиток моторики, збагачення словника. |
|
3 |
Додавання в межах 10. назва компонентів і результату дії додавання. Переставний закон додавання. Побудова прямої, що проходить через одну точку. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання в межах 10. Назва компонентів і результату дії віднімання. |
Учень:
|
|
|
1 |
Нуль як компонент дії додавання. Побудова прямих, що проходять через одну точку. |
Учень:
|
|
|
1 |
Нуль як компонент дії віднімання. |
Учень:
|
|
|
2 |
Міри вартості. Монети: 1 к., 2 к., 5 к., 10 к. Розмін грошей. Заміна кількох монет однією. |
Учень:
|
|
|
2 |
Знаходження невідомого доданка способом підбору. Побудова прямої, яка проходить через дві точки за допомогою лінійки. |
Учень:
|
|
|
3 |
Знаходження невідомого зменшуваного способом підбору. |
Учень:
|
|
|
3 |
Знаходження невідомого від’ємника способом підбору. |
Учень:
|
|
|
3 |
Додавання і віднімання в межах 10. |
Учень:
|
|
|
25 |
Нумерація в межах 20. |
|
|
|
2 |
Утворення числа 11. Десятковий склад. Промінь. Зображення його. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання.
Розвиток вміння аналізувати, планувати, контролювати власну діяльність.
Розвиток мовлення, збагачення словника.
Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації.
Розвиток вміння організовувати власне робоче місце. |
|
2 |
Утворення числа 12. Десятковий склад. Відрізок. Креслення відрізків. |
||
|
2 |
Утворення числа 13. Десятковий склад. Креслення відрізка більшого за даний («на око») |
||
|
2 |
Утворення числа 14. Десятковий склад. Креслення відрізка меншого за даний («на око»). |
||
|
2 |
Утворення числа 15. Десятковий склад. |
||
|
2 |
Утворення числа 16. Десятковий склад. |
||
|
2 |
Утворення числа 17. Десятковий склад. |
||
|
2 |
Утворення числа 18. Десятковий склад. Міри довжини. Сантиметр. Позначення – см. |
|
|
|
2 |
Утворення числа 19. Десятковий склад. Сантиметр. Вимірювання довжини відрізка.
|
|
|
|
2 |
Числовий ряд 1-20. Місце числа в числовому ряді. |
|
|
|
1 |
Порядкова лічба. |
Учень:
|
|
|
2 |
Порівняння чисел за величиною. Креслення відрізка заданої довжини. |
Учень:
|
|
|
2 |
Числа одноцифрові та двоцифрові. |
Учень:
|
|
|
74 |
Додавання і віднімання в межах 20 без переходу через десяток. |
|
|
|
2 |
Додавання і віднімання 1 (15+1; 1+15; 18-1). Сантиметр. Креслення відрізка коротшого (меншого) за даний. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, навчальний матеріал.
Розвиток вміння діяти за аналогією.
Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання шляхом розвитку вміння аналізувати, планувати і контролювати власну діяльність.
Розвиток вміння запам’ятовувати.
Розвиток просторових уявлень та понять.
Розвиток просторової орієнтації.
Розвиток часових уявлень та понять. |
|
2 |
Додавання одноцифрового числа до 10 (10+4; 4+10) |
||
|
2 |
Віднімання від двоцифрового числа одиниць (16-6). Сантиметр. Креслення відрізка більшого від даного. |
||
|
2 |
Віднімання від двоцифрового числа 10 (15-10) |
||
|
3 |
Додавання та віднімання в межах 20. Приклади на 2 дії. Креслення двох і кількох відрізків, однакових за довжиною. |
Учень:
|
|
|
1 |
Час. Одиниця часу – доба. |
Учень:
|
|
|
1 |
Тиждень – сім діб. Дні тижня. |
Учень:
|
|
|
3 |
Збільшення числа на кілька одиниць. |
Учень:
|
|
|
3 |
Зменшення числа на кілька одиниць. |
|
|
|
3 |
Диференціація понять «збільшення на», «зменшення на». |
|
|
|
3 |
Дециметр. Вимірювання довжини відрізка (1 дм, 2 дм). Креслення рівних відрізків, однакової довжини. |
Учень:
|
|
|
3 |
Додавання та віднімання іменованих чисел, одержаних при вимірюванні однією мірою. Креслення відрізків. |
Учень:
|
Розвиток вміння працювати за зразком, з коментуванням власних дій. Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Розвиток вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії.
Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання.
Розвиток просторової орієнтації, просторових уявлень та понять. |
|
2 |
Додавання одно- та двоцифрового, коли сума менша 20 (17+2, 2+17). Креслення рівних відрізків, однакової довжини. |
Учень:
|
|
|
3 |
Додавання одно- та двоцифрового числа, коли сума дорівнює 20 (16+4; 4+16). Прямий кут. Вміння відшукати і назвати. |
Учень:
|
|
|
1 |
Нуль як компонент дії додавання. Прямий кут. Креслення. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання одноцифрового числа від 20 (20-6). Гострий кут. Вміння відшукати і назвати. |
Учень:
20-6;
|
|
|
1 |
Нуль як компонент дії віднімання. Гострий кут. Креслення гострих кутів. |
Учень:
|
|
|
3 |
Додавання та віднімання одно- та двоцифрового числа. Приклади на дві дії. Креслення гострих кутів. Порівняння гострого кута з прямим способом накладання, «на око». |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії.
Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння запам’ятовувати.
Розвиток просторової орієнтації.
Розвиток просторових уявлень та понять. |
|
3 |
Віднімання двоцифрових чисел (19-14) Тупий кут. Відшукування, показ, називання сторін і вершин. Креслення тупих кутів. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання двоцифрового числа від 20 (20-14). Креслення тупих кутів. Порівняння з прямим кутом. |
Учень:
|
|
|
3 |
Додавання та віднімання в межах 20. Прямокутник. Сторони. Кути. |
Учень:
|
|
|
3 |
Додавання одно- та двоцифрового числа. Назва компонентів і результату дії додавання. Прямокутник. Креслення за даними вершинами. |
Учень:
|
|
|
1 |
Нуль як компонент додавання |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового. Назва компонентів і результату дії віднімання. Квадрат. Сторони. Кути. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання одноцифрового числа від 20. Квадрат. Креслення за даними вершинами. |
Учень:
|
|
|
1 |
Нуль як компонент дії віднімання. Порівняння квадрата і прямокутника |
Учень:
|
|
|
1 |
Маса. Одиниця маси – кілограм. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання двоцифрових чисел. Трикутник. Сторони. Кути. |
Учень:
|
|
|
3 |
Віднімання двоцифрового числа від 20. Трикутник. Креслення за даними вершинами. |
Учень:
|
|
|
1 |
Час. Одиниця часу – доба, 7 діб – тиждень. Дні тижня. |
Учень:
|
Розвиток часових уявлень і понять, вмінь орієнтуватися у часі. |
|
2 |
Одиниця часу – година. Визначення часу за годинником з точністю до 1 години. |
Учень:
|
|
|
12 |
Повторення вивченого за рік |
|
|
|
2 |
Нумерація в межах 20. Кути. Вершина, сторони. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння доводити, діяти за аналогією.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання.
Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання.
Розвиток просторового орієнтування.
Розвиток просторових уявлень і понять.
Розвиток моторики.
Розвиток мовлення, збагачення словника. |
|
4 |
Додавання та віднімання в межах 20. Прямокутник. Квадрат. Трикутник. |
Учень:
|
|
|
2 |
Міри вартості. Монети. Розмін. Заміна. |
Учень:
|
|
|
2 |
Міри довжини. Одиниця довжини – сантиметр, дециметр (1 дм = 10 см). |
Учень:
|
|
|
2 |
Міри часу – доба. Тиждень – 7 діб. Дні тижня. Година. |
Учень:
|
Розвиток фіксуючої, супроводжуючої та плануючої функції мовлення.
Розвиток часових уявлень та понять. |
Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:
Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:
ІІІ клас
(140 годин, 4 години на тиждень)
№ з/п |
К-сть |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
|
5 |
І Нумерація в межах 20 (повторення) |
|
|
|
1 |
Утворення чисел другого десятка. Десятковий склад чисел. 10 одиниць – 1 десяток, 20 одиниць – 2 десятки. Порівняння: 1, 2 десятки – 1, 2 одиниці. Точка. Пряма і крива. Креслення. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, доводити, діяти за аналогією.
Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.
Розвиток просторові орієнтації. |
|
1 |
Число і цифра. Одно- і двоцифрові числа. Кількість цифр і чисел. Побудова прямої , яка проходить через одну точку. |
Учень:
|
|
|
1 |
Числовий ряд 1-20. Пряма і зворотна лічба. Місце числа в числовому ряді. Побудова прямої, яка проходить через дві точки. |
Учень:
|
|
|
1 |
Порядкова лічба. Відрізок. Порівняння відрізків «на око» |
Учень:
|
|
|
1 |
Порівняння чисел в межах 20. Знаки , , . |
Учень:
|
|
|
17 |
ІІ Додавання та віднімання в межах 10 (повторення) |
|
|
|
2 |
Додавання в межах 10 (таблиця додавання). Назва компонентів. Сантиметр. Вимірювання довжини відрізка. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал, працювати з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, таблицями.
Розвиток вміння планувати і контролювати власні дії.
Розвиток просторових уявлень.
Розвиток прийомів розумової діяльності.
Розвиток вміння практично орієнтуватися в оточуючій дійсності.
Розвиток моторики, збагачення словника. |
|
2 |
Віднімання в межах 10 (таблиця віднімання). Назва компонентів. Креслення відрізка заданої довжини. |
Учень:
|
|
|
1 |
Взаємозв’язок додавання та віднімання. |
Учень:
|
|
|
2 |
Збільшення числа на кілька одиниць. Креслення відрізка більшого від даного. |
Учень:
|
|
|
1 |
Переставна властивість додавання (6+2; 2+6; 3+1+4; 3+4+1; 1+3+4; 4+3+1). |
Учень:
|
|
|
1 |
Додавання та віднімання виду (6+3-4; 6+0-4; 7-2+4; 7-0+4). |
Учень:
|
|
|
2 |
Зменшення числа на кілька одиниць. Креслення відрізка меншого від даного. |
Учень:
|
|
|
1 |
Дециметр. 1 дм = 10 см. Позначення. Креслення відрізків даної довжини. |
Учень:
|
|
|
1 |
Віднімання (8-3-4; 8-3-0; 8-0-4). Креслення відрізка більшого, меншого даного, рівного даному. |
Учень:
|
|
|
1 |
Монети 1 к., 2 к., 5 к., 10 к. Розмін. Заміна. |
Учень:
|
|
|
1 |
Додавання та віднімання іменованих чисел, одержаних при вимірюванні однією мірою. |
Учень:
|
|
|
2 |
Час. Одиниця часу – доба. Тиждень – 7 діб. Дні тижня. Година. Позначення. Визначення часу за годинником з точністю до 1 год. |
Учень:
|
Розвиток часових уявлень, вміння запам’ятовувати.
Розвиток вміння порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння практично орієнтуватися в оточуючій дійсності. |
|
26 |
ІІІ Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд. |
|
|
|
2 |
Додавання та віднімання (16+1, 1+16, 17-1, 10+6, 6+10). Прямий кут. Вершина. Сторони. Побудова. |
Учень:
|
Розвиток уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментування власних дій.
|
|
3 |
Диференціація понять «збільшення на…», та «зменшення на…». Гострий кут. Побудова. Порівняння з прямим. |
Учень:
|
Розвиток вміння самостійно планувати та контролювати проміжні та кінцеві результати.
Розвиток просторових уявлень.
Розвиток вміння орієнтуватися в процесі виконання завдань.
Розвиток моторики, мовлення. |
|
2 |
Віднімання десятка і одиниць від двоцифрового числа (18-10, 18-8). Тупий кут. Побудова. Порівняння з прямим. |
Учень:
|
|
|
2 |
Додавання дво- та одноцифрового чисел, коли сума двох чисел менша від 20 (14+3, 3+14). Види кутів. Креслення. Порівняння. |
Учень:
|
|
|
2 |
Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового (19-5; 19-6). |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння планувати та контролювати проміжні та кінцеві результати.
Розвиток вміння запам’ятовувати .
Розвиток мовлення.
Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації. |
|
1 |
Місткість. Одиниця місткості – літр. Позначення – л. |
||
|
2 |
Додавання, коли сума становить 20. (12+8, 8+12). |
Учень:
|
|
|
2 |
Віднімання одноцифрового числа від 20 (20-7) |
Учень:
|
|
|
2 |
Додавання і віднімання в межах 20 (вказані випадки). |
Учень:
|
|
|
1 |
Парні і непарні числа. Креслення відрізків за даними розмірами. |
Учень:
|
|
|
1 |
Маса. Одиниця маси – кілограм. Позначення – кг. Креслення відрізка більшого від даного. |
Учень:
|
|
|
2 |
Віднімання двоцифрових чисел. (17-12). Креслення відрізка, меншого від даного. |
Учень:
|
|
|
2 |
Віднімання від 20 двоцифрових чисел (20-13). Порівняння відрізків, накреслених у різних положеннях. |
Учень:
|
|
|
2 |
Додавання та віднімання в межах 20. (всі зазначені випадки). |
Учень:
|
|
|
49 |
Додавання та віднімання в межах 20 з переходом через розряд |
|
|
|
1 |
Додавання до 10 чисел 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1) Круг. Куля. |
Учень:
|
|
|
1 |
Склад чисел першого десятка (розкладання на два числа). |
Учень:
|
|
|
1 |
Додавання до 9 чисел 2, 3. |
Учень:
|
|
|
1 |
Додавання до 9 чисел 4, 5. |
|
|
|
1 |
Додавання до 9 чисел 6, 7. |
|
|
|
1 |
Додавання до 9 чисел 8, 9. Геометрична фігура: трикутник. Розпізнавання, креслення. |
|
|
|
1 |
Додавання до 8 чисел 3, 4, 5. |
|
|
|
1 |
Додавання до 8 чисел 6, 7. |
|
|
|
1 |
Додавання до 8 чисел 8, 9. Переставний закон додавання. |
|
|
|
1 |
Додавання до 7 чисел 4, 5. Прямокутник. Розпізнавання, креслення. |
|
|
|
1 |
Додавання до 7 чисел 6, 7. |
|
|
|
1 |
Додавання до 7 чисел 8, 9. Переставний закон додавання. |
|
|
|
1 |
Додавання до 6 чисел 5, 6. |
|
|
|
1 |
Додавання до 6 чисел 7, 8, 9. Переставний закон додавання. Квадрат. Розпізнавання, креслення. |
|
|
|
1 |
Таблиця додавання в межах 20. |
Учень:
|
|
|
1 |
Додавання та віднімання (9+7-6; 13-10+8, 20-15+6; 17-11+8) Прямий кут. Креслення. |
Учень:
|
|
|
1 |
Віднімання від 11 чисел 2, 3. |
Учень:
|
Розвиток елементів логічного мислення, вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій. Розвиток фіксуючої, супроводжуючої, плануючої функції мовлення.
Розвиток вміння запам’ятовувати навчальний матеріал.
Розвиток просторових уявлень та просторової орієнтації.
Розвиток прийомів розумової діяльності.
Розвиток моторики, збагачення словника.
Розвиток вміння організовувати власне робоче місце. |
|
1 |
Віднімання від 11 чисел 4, 5. |
||
|
1 |
Віднімання від 11 чисел 6, 7. |
||
|
1 |
Віднімання від 11 чисел 8, 9. Гострий кут. Креслення. Порівняння з прямим кутом. |
||
|
2 |
Віднімання від 11 (11-1-4; 11-10+8; 7+4-3; 11-3-5; 11-7+8). |
||
|
1 |
Віднімання від 12 чисел 3, 4. Тупий кут. Креслення. Порівняння з прямим кутом. |
||
|
1 |
Віднімання від 12 чисел 5, 6. |
||
|
1 |
Віднімання від 12 чисел 7,8, 9. |
|
|
|
2 |
Віднімання від 12 (12-2+4; 12-10+9; 8+4-5; 12-4-6; 12-5+8). Многокутник (п’ятикутник). Розпізнавання. Креслення за даними точками. Сторони. Кути. |
Учень:
|
|
|
1 |
Віднімання від 13 чисел 4, 5. Вимірювання сторін многокутника. |
Учень:
|
|
|
1 |
Віднімання від 13 чисел 6, 7. |
|
|
|
1 |
Віднімання від 13 чисел 8, 9. |
|
|
|
2 |
Віднімання від 13 (13-3-8; 13-10+9; 7+8-9; 13-8+6 та ін.) Многокутник (шестикутник). Розпізнавання. Креслення за даними точками. |
Учень:
|
|
|
1 |
Віднімання від 14 чисел 5, 6. |
|
|
|
2 |
Віднімання від 14 чисел 7, 8, 9. вимірювання сторін многокутника. |
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.
Розвиток вміння доводити, діяти за аналогією.
Розвиток вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань. |
|
2 |
Віднімання від 14 (14-4+6; 14-10+7; 8+5-5; 14-6-2; 14-7+9 та ін.) |
|
|
|
1 |
Віднімання від 15 чисел 6, 7. Многокутник. Вершини. Сторони. Кути. |
|
|
|
1 |
Віднімати від 15 чисел 8, 9. |
|
|
|
2 |
Віднімати від 15 (15-5+6; 15-10+7; 6+7-8; 15-6-4; 15-7+3 та ін.) |
|
|
|
1 |
Віднімання від 16 чисел 7, 8, 9. |
|
|
|
2 |
Віднімання від 16 (16-7+8; 16-10+8; 8+7-6; 16-9+5 та ін.). Креслення многокутників за даними точками. |
|
|
|
1 |
Віднімання від 17, 18 чисел 8, 9. |
|
|
|
2 |
Віднімання від 17, 18 (17-7+8; 17-10+5; 17-8+4; 9+8-7; 18-9+7; 20-3-8; 20-2-9 та ін.). |
|
|
|
2 |
Таблиця віднімання в межах 20. Вимірювання сторін многокутника. |
Учень:
|
|
|
17 |
V Додавання і віднімання в межах 20 з переходом через розряд (повторення). |
|
|
|
2 |
Додавання до 9 та додавання 9 (9+2; 9+3; 9+4…2+9; 3+9; 4+9…) Відрізок. Креслення відрізків даної довжини. |
Учень:
|
Розвиток прийомів розумової діяльності.
Розвиток вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичного завдання.
Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації.
Розвиток вміння запам’ятовувати. |
|
2 |
Додавання до 8 та додавання 8 (8+3; 8+4; 8+5…3+8; 4+8; 5+8…) |
||
|
2 |
Додавання до 7 та додавання 7. Відрізок. Вимірювання відрізків. Креслення відрізків однакової довжини. |
||
|
2 |
Додавання до 6 та додавання 6. |
||
|
2 |
Віднімання чисел 2, 3, 4, 5 (11-4; 12-4; 13-4; 14-5 та ін.) Креслення відрізка меншого від даного. |
||
|
1 |
Віднімання числа 6. (11-6; 12-6; 13-6;…15-6) |
|
|
|
1 |
Віднімання числа 7 (11-7;…16-7) Креслення відрізка більшого від даного |
|
|
|
1 |
Віднімання числа 8 (11-8;…17-8) |
|
|
|
1 |
Віднімання числа 9 (11-9;…18-9) Види кутів. Визначення кута за допомогою косинця. |
Учень:
|
|
|
2 |
Додавання та віднімання в межах 20. |
Учень:
|
|
|
1 |
Одиниці часу: доба, місяць, рік. Назва місяців по порядку. |
Учень:
|
Розвиток часових уявлень, вміння орієнтуватися у часі.
Розвиток мовлення. |
|
15 |
Нумерація в межах 100. |
|
|
|
2 |
Утворення і запис круглих десятків. Пряма і зворотна лічба десятками в межах 100. 1, 10 – лічильні одиниці. Види кутів. Вершина. Сторони. Креслення кутів. |
Учень:
|
Розвиток вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності, доводити діяти за аналогією.
Розвиток вміння працювати з коментуванням власних дій.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичних завдань. Розвиток просторово-часових уявлень та орієнтації. |
|
2 |
Утворення та запис повних чисел першої сотні. Десятковий склад чисел. |
Учень:
|
|
|
2 |
Розкладання чисел на десятки і одиниці та складання з десятків і одиниць. Трикутник. Креслення трикутників. |
Учень:
|
|
|
2 |
Пряма і зворотна лічба по одному в межах 100. Лічба від заданого числа. |
Учень:
|
|
|
1 |
Порівняння сусідніх чисел в числовому ряду. Прямокутник. Креслення. |
Учень:
|
|
|
2 |
Порівняння чисел за величиною в межах 100. |
Учень:
|
|
|
1 |
Число і цифра. Кількість цифр і чисел. Одно-, дво-, і трицифрові числа. |
Учень:
|
|
|
1 |
Одиниці часу. 1 доба=24 год. Квадрат. Креслення. |
Учень:
|
|
|
2 |
Знайомство з монетами: 25 к., 50 к., 1 грн. Паперові гроші: 1 гривня. Розмін і заміна (легкі випадки). Співвідношення: 1 грн.=100 к. |
Учень:
|
|
|
11 |
Повторення вивченого за рік |
|
|
|
2 |
Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд. Многокутник. Вершина. Кути. Сторони. |
Учень:
|
Розвиток вміння узагальнювати, доводити.
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання практичного завдання.
Розвиток вміння самостійно виконувати практичні завдання: аналізувати матеріал, планувати і контролювати власні дії.
Розвиток моторики, мовлення.
Розвиток просторово-часових уявлень та просторово-часової орієнтації. |
|
2 |
Додавання та віднімання в межах 20 з переходом через розряд |
Учень:
|
|
|
2 |
Нумерація в межах 100. Многокутник. Вимірювання сторін. |
Учень:
|
|
|
1 |
Одиниці вартості. Розмін. Заміна. |
Учень:
|
|
|
2 |
Одиниці часу: година, доба, тиждень, місяць, рік. Назва місяців по порядку. Тиждень – 7 діб. Дні тижня. 1 доба – 24 год. Многокутник. Креслення за даними точками. |
Учень:
|
|
|
1 |
Одиниця місткості – літр. Одиниця маси – кілограм. |
Учень:
|
|
Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:
Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року: