Даний сценарій пропонується для учнів першого класу як підсумковий урок післябукварного періоду. Захід проводиться в святково прикрашеній актовій залі школи. Мета: підвести підсумок букварного періоду, узагальнити набуті знання; розвивати мислення, мовлення, пам 'ять, пізнавальні та літературно-творчі здібності учнів; виховувати почуття любові до рідної мови, до книги, до школи, до знань.
ПІДГОТОВЧИЙ КЛАС
140 год. (І семестр – 64 год, ІІ – семестр – 76 год, 4 години на тиждень)
Пор№ |
К-сть год. |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати |
1 |
60 |
Пропедевтичний період. (60 год) |
|
|
|
|
Ознаки предметів: колір, форма, розмір. Співвідношення "однакові" – "різні". Порівняння предметів за певною ознакою (на основі практичних вправ з предметами).
Порівняння груп предметів за кількістю методом встановлення взаємо–однозначної відповідності між ними (прикладання, накладання), вживання прийменників: на, над, під.
Поняття багато-мало, декілька, стільки ж, однаково, порівну, більше, менше, пара.
Способи зрівнювання груп предметів шляхом збільшення кількості предметів у меншій групі чи зменшення їх кількості у більшій групі.
Супроводження практичних дій словами: додав, стало більше, стало порівну, відняв, стало менше.
Геометричні фігури: коло, трикутник, чотирикутник.
Поняття: великий - маленький, більше - менше, однакові за розміром; високий - низький, вище - нижче, однакові за висотою; довгий - короткий, довше - коротше, однакові за довжиною ; товстий - тонкий, товще - тонше, однакові за товщиною - на основі порівняння двох (декількох) предметів, які відрізняються одним або кількома параметрами.
Розміри предметів. Розуміння подібності та відмінності предметів за їх розмірами.
Способи порівняння (прикладання, накладання). Використання термінів для позначення розмірів предметів у процесі їх порівнянні. Класифікація предметів за даними ознаками.
Розташування предметів у просторі: далеко, близько, далі - ближче, вгорі - внизу, вище - нижче; правий - лівий. справа - зліва, попереду - позаду, всередині - зовні, біля, поряд, посередині, між, за перед. Уміння орієнтуватися в зошиті, підручнику, альбомі.
|
Учень: Визначає ознаки предметів (колір, форму, розмір). Використовує різні способи порівняння предметів за розміром (прикладання, накладання). Класифікує предмети за будь-якою ознакою. Описує: розташування предметів у просторі (з використанням відповідної лексики), Пояснює, що означає порівняти групи предметів за кількістю. Оперує під час виконання практичних дій з предметами відповідною лексикою (додати, відняти, стало більше, стало менше, стало порівну). Розпізнає геометричні фігури (коло, трикутник, чотирикутник). Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння предметів за розміром, кольором, формою, зрівнювання груп предметів різними способами, порівняння груп предметів на основі практичних дій з ними. Орієнтується на сторінках підручника і зошита (розрізняє верх, низ, ліву і праву частини т. ін.)
|
Сенсомоторний розвиток: вчиться орієнтуватися на сторінках зошита, підручника (розрізняє верх, низ, ліву і праву частини т. ін.); за завданням учителя розташовує і знаходить предмет; відтворює просторові відношень між предметами за зразком; порівнює предмети методом прикладання, накладання.
Пізнавальна діяльність: порівнює групи предметів за кількістю методом встановлення взаємо–однозначної відповідності між ними (прикладання, накладання); вживає прийменники: на, над, під; називати узагальнюючі слова, відносить конкретні предмети до цих понять; групує предмети однакового кольору, форми, розміру; порівнює два предмети за кольором, формою розміром вміє лічити на слух, по дотику, лічить рухи, прилічує і відлічує предмети по одному з називанням результату: "Скільки разом?", "Скільки залишилось?", вміє співвідносити число і кількість предметів, знає цифри, співвідносить цифри, числа і кількість; використовує знання у власній діяльності.
Мовленнєвий розвиток: супроводжує практичні дії словами: додав, стало більше, стало порівну, відняв, стало менше; вживає прийменники: на, над, під; називає узагальнюючі слова; вміє розповідати про предмети, їх розміри тощо; вживає слова, що позначають колір, форму, розмір, взаємне розташування предметів; використовує терміни для позначення розмірів предметів у процесі їх порівнянні. |
|
|
Кількість і лічба. Лічба предметів у різному напрямку і просторовому розташуванні. Розуміння того, що останній числівник під час лічби відноситься до всієї групи предметів, а не до останнього предмету. Розуміння того, що загальна кількість предметів у групі не залежить від розміру, кольору, форми предмету, відстані між предметами у групі.
Лічба на слух, по дотику. Лічба рухів. Прилічування і відлічування предметів по одному з називанням результату: "Скільки разом?", "Скільки залишилось?".
Співвіднесення числа і кількості предметів. Цифри. Співвіднесення цифри, числа і кількості.
Порядкова лічба предметів в межах 10. Вміння правильно відповідати на запитання: "Котрий?", "Який по порядку?". Визначення порядкового номера предмета. Знаходження предмета за його порядковим номером.
Лічба предметів у межах 10. Називання чисел на заданому числовому відрізку у прямому і зворотному порядку.
Часові поняття: сьогодні, завтра, вчора. Частини доби: ранок, день, вечір, ніч. Їх послідовність. Тиждень, дні тижня. |
Учень: Розуміє, що останній числівник під час лічби відноситься до всієї групи предметів, а не до останнього предмету; що загальна кількість предметів у групі не залежить від розміру, кольору, форми предмету, а також відстані між предметами у групі. Описує поняття: тиждень; часові поняття: сьогодні, завтра, вчора; частини доби: ранок, день, вечір, ніч. Називає числівники, в тому числі й на заданому числовому відрізку; дні тижня. Визначає кількість звуків, рухів, предметів у групі тощо. Дотримується правил лічби. Наводить приклади кількісної та порядкової лічби. Виділяє предмет за його порядковим номером. Розпізнає цифри. Записує на слух цифри від 0 до 9. Дає відповіді на запитання: "Котрий?", "Який по порядку?". Користується знаками і позначеннями: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
|
|
2 |
40 |
Десяток. (40 год) |
|
|
|
|
Назва, послідовність і позначення перших десяти чисел натурального ряду. Розуміння того, що кожне наступне число утворюється прилічуванням одиниці до попереднього числа, а кожне попереднє - відлічуванням одиниці від наступного. Називання сусідні числа даного числа (попереднє і наступне); розуміння виразів: "перед", "після", "між". Співвіднесення цифри, числа і кількості. Порівняння чисел (рівні, нерівні, більше, менше). Знаки >, <, =.
Склад чисел у межах 10. Уміння ілюструвати різні випадки складу чисел на наочних посібниках. |
Учень: Називає числа натурального ряду в межах 10; сусідні числа даного числа (попереднє і наступне). Розуміє те, що кожне наступне число утворюється прилічуванням одиниці до попереднього числа, а кожне попереднє – відлічуванням одиниці від наступного. Знає напам’ять склад чисел у межах 10. Дотримується правил читання і запису прикладів на порівняння чисел. Наводить приклади для ілюстрації різних випадків складу чисел на наочних посібниках. Записує на слух числа натурального ряду в межах 10. Використовує знаки >, <, =.
|
Сенсомоторний розвиток: відтворює інформацію даної теми; вміє використовувати ілюстрації для визначення складу чисел на наочних посібниках; орієнтується на сторінках зошита, підручника; правильно тримає ручку, пише букви та цифри.
Пізнавальна діяльність: називає сусідні числа даного числа (попереднє і наступне); розуміє вирази: "перед", "після", "між"; співвідносить цифри, число і кількість; порівнює числа (рівні, нерівні, більше, менше). Мовленнєвий розвиток: записує на слух числа натурального ряду в межах 10 та читає їх; висловлює свої міркування; дає неповну відповідь на запитання. |
3 |
18 |
Додавання і віднімання в межах 10.(28 год) |
|
|
|
|
Практичні дії з предметами, які розкривають суть додавання і віднімання, як підготовка до ознайомлення учнів з відповідними арифметичними діями. Додавання та віднімання одноцифрових чисел в межах 10. Назви дій додавання і віднімання та їх позначення. Знаки +, –. Назви компонентів і результатів дій додавання і віднімання (на рівні ознайомлення). Прості задачі на додавання і віднімання, в тому числі на знаходження невідомого доданка. |
Учень: Розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання. Дотримується правил читання і запису прикладів на додавання і віднімання. Використовує знаки +, –. Розв’язує приклади на додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10; прості текстові задачі на додавання і віднімання, в тому числі на знаходження невідомого доданка.
|
Сенсомоторний розвиток: виконує практичні дії з предметами; орієнтується на сторінках зошита, підручника. Пізнавальна діяльність: уважно слухає новий матеріал; використовує набуті знання для розв’язування завдань на додавання і віднімання в межах 10; пояснює та аналізує відповідні арифметичні дії (додавання і віднімання); розв’язує прості задачі на додавання і віднімання, в тому числі на знаходження невідомого доданка; використовує вивчений матеріал у власному житті. Мовленнєвий розвиток: називає дії додавання і віднімання, компоненти і результати цих дій. Особистісний розвиток: позитивно ставиться до навчання; виявляє бажання самостійного виконання під час вирішення практичних завдань; розвиває пізнавальний інтерес до математики; виявляє елементарні вольові зусилля для подолання труднощів; розвивається впевненість, повага до себе. |
4 |
10 |
Повторення. (12 год) |
|
|