“Показуха"
Мета: повторити і закріпити основні поняття, вміння, навички; формувати і розвивати пізнавальний інтерес, зацікавленість учнів та їх творчість.
“Показуха”
Мета: повторити і закріпити основні поняття, вміння, навички; формувати і розвивати пізнавальний інтерес, зацікавленість учнів та їх творчість.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання: картки із завданням.
Девіз уроку: “Через гру та творчість до пізнання!”
Добрий день, шановні друзі та гості!
Сьогоднішній урок у нас дещо незвичайний. Це урок-гра “Показуха”, яка сьогодні присвячена інформатиці. У ній приймають участь учні 8-А класу та учні 8-Б класу.
За ходом гри слідкуватиме рахункова комісія, що лічитиме зароблені командами бали та стежитиме за часом, відведеним для конкурсів.
Усі приготування зроблено, тепер можна і розпочати.
1 Конкурс “Бліц”.
За 1 хвилину вам потрібно правильно відповісти на якомога більшу кількість запитань. Одна правильна відповідь – 1 бал. Запитання можна пропускати, а якщо залишиться час, повертатися до них.
(Процесор).
(1 байт).
(Монітор, клавіатура, процесор).
(Монітор).
(2048 байт).
(Клавіатура).
(Байт).
(Дискета).
(Файл).
(Сканер).
(Відміна виконання команди).
(Кількість елементарних операцій за одиницю часу).
(постійна, оперативна).
14. Яке розширення має неформатований текст
(txt)
(Лазерний).
(8 біт).
(Клавіатура).
(10240 байт).
(650-700 Мб).
(Кількість точок по горизонталі і вертикалі).
(Вінчестер).
(Введення команди, перехід на інший рядок).
(Системний).
(.com, .exe, .bat).
(Джойстик).
(Біт).
(Двійкової).
(Текстовий редактор).
Підіб’ємо підсумки конкурсу. (Виступ членів комісії).
2 конкурс «Лови помилку»
Командам показують групи слів, а вони швидко повинні знайти зайве слово, підняти руку і розповісти чому. За кожну правильну відповідь 1 бал.
І група слів:
1. монітор
2. колонки
3. сканер
ІІ група слів:
1. Панель інструментів
2. рядок меню
3. панель завдань
ІІІ група слів: V група слів:
1. диск 1. папка
2. дискета 2. кнопка
3. веб-камера 3. ярлик
ІV група слів: VІ група слів:
1. клавіатура 1. копіювати
2. миша 2. вигляд
3. принтер 3. вставити
3 кокурс – “Малювалки”.
Учасникам гри доведеться намалювати пісні. Правила такі: один учасник отримує назви пісень та малює на дошці її назву або зміст. Головне, щоб решта учасників його команди змогли відгадати цю пісню або хоча б рядок з неї і написати на листочку для журі. Ніяких слів, чисел писати не можна. Єдина підказка – у словах кожної пісні є числа.
На “малювалки” відводиться 1хв. За відгадану пісню – 3 бали.
(Назви пісень: “Мій Телефон 911”, “Жили у бабусі два веселих гуси”).
А зараз ми перевіримо вашу ерудицію.
Оголошуємо 4 конкурс “Ерудит”.
Ваше завдання – з поданих слів за 3 хв. скласти кросворд. Чим більше перетинів у вашому кросворді – тим вищий бал. Найбільша кількість балів за цей конкурс – 5 балів.
Слова для кросворду:
Клавіатура, модем, дискета, байт, принтер, вінчестер, плотер, гігабайт, біт, сканер, процесор, форматування, інформатика, мегагерц, Інтернет.
(Підбиття підсумків конкурсу).
Гра з вболівальниками
Поки наші команди працюють над завданням, ми попрацюємо з вболівальниками. Вам потрібно назвати пристрої введення-виведення. Піднімайте руку.
5 конкурс “Хто кращий”.
Кожну команду очолює капітан. Давайте перевіримо їхні знання з інформатики. Наступний конкурс “Хто кращий”. Завдання капітанів – дати відповіді на запитання з певної категорії. Кожен з учасників обирає певну категорію запитань. Далі ведучий за визначений час 30 с ставить певну кількість запитань. Після обрання категорії вона не входить до переліку для іншого учасника категорій.
Категорія
Відповіді:
Категорія
Відповіді:
Категорія
“Операційна система Windows XP”
Відповіді:
Категорія
Відповіді:
(Виступи капітанів. Підбиття підсумків конкурсу).
6 конкурс «Вірю-невірю»
Одна команда зачитує цікаві факти з інформатики, а інша команда порозмірковують і говорять – вірять вони в цей факт чи ні.
1 команда:
(так, це дійсно так)
( ні, Валентина Терешкова - перша жінка-космонавт, а перший програміст – теж жінка, але Ада Лавлейс, дочка видатного письменника Джорджа Байрона).
(так, це дійсно так)
2 команда:
(Так, це дійсно так)
(так,це дісно так - це був улюблений сорт яблук Джефа Раскіна, який був керівником проекту Macintosh)
(Ні, перший принтер був розроблений Чарльзом Беббіджом у 1835році в Англії)
6 конкурс «Хто швидше»
Кожному учаснику дається картка з написом. Потрібно швидше стати учасникам у порядку зростання (зліва на право). Яка команда швидше і вірно, на думку журі – 3 бали.
Картки: 1000байт, 300Кб, 1Мб, 2байти, 10Тб, 40біт
Розпочинаємо фінал. Він має назву “Показалки”. 7 конкурс
Один учасник команди має показати мімікою і жестами деяке слово, а іншим учасникам слід це слово відгадати. Ваша перемога – у ваших руках. Час показу – 2 хв. За правильно назване слово – 1 бал.
Слова для показу:
І команда
ІІ команда
(Виступ команд).
Все, фініш! Слово рахунковій комісії для привітання командам та оголошення переможців. На жаль, гра закінчилася. Думаю, сьогодні всім було весело.
(Нагородження переможців і учасників).