Урок Складання таблиці ділення на 3. Складання задач за даним розв’язанням.

Про матеріал
Конспект уроку-подорожі для 2 класу "Складання таблиці ділення на 3. Складання задач за даним розв’язанням"
Перегляд файлу

 

Відділ освіти, молоді та спорту Вітовської райдержадміністрації

Мішково – Погорілівська опорна загальноосвітня школа I-III ступенів

Вітовської районної ради  Миколаївської області

 

 

 

 

 

Урокподорож

з математики

в 2 - Б класі

 

 

 

 

 

Сова учитель ведет урок математики — Векторная картинка 

                                                            

                                                        

                                                   Лопуга Ганна Адамівна

вчитель початкових класів

спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

                   2018 -2019 навчальний рік

 

 

Тема.  Складання таблиці ділення на 3. Складання задач за даним розв’язанням.

Мета.  Скласти  і вивчити таблицю ділення на 3.

             Вправляти  в  умінні застосовувати випадки табличного ділення на 3 під час розв’язання  виразів і задач.

             Продовжувати вчити складати обернені задачі, задачі за даним розв’язанням.

             Розвивати набуті математичні навички, логічне мислення, пам’ять, уміння користуватися математичними термінами, працювати в парах.

Обладнання: фото потяга, малюнки кролика, вагончиків з назвами станцій – зупинок, завдання для усного рахування «Комп’ютер», трійки предметів (морква), картки з таблицею множення числа 3 (для роботи в парах), таблиця для підсумкової роботи.

Тип уроку: урок – подорож.

 

 

Хід уроку

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки к уроку математики"

 

 

І. Організація класу.


Всі сідайте тихо ,діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Тож, гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм..


 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Сьогодні вирушаємо у подорож по країні «Математика».
  •                   Дізнаємось, чи добре  ви знаєте таблиці множення чисел 2, 3 і таблицю ділення
  •                   на   2.            
  •                   Складемо таблицю ділення на 3.
  •                   Встановимо, чи вмієте і як розв’язувати  вирази і задачі.
  •                   Під час подорожі зробимо зупинки на станціях:

 


«Домашня»

«Тренувальна»

«Каліграфічна»

«Таблична»

«Оздоровча»

«Обчислювальна»

«Задачна»

«Геометрична»

«Підсумкова


 

  -      Загадка допоможе вияснити, на чому ми будемо рухатися по країні.

http://tchaykovsky.com/poitiers/bolsh/poitgare_a07.jpgЗагадка


Людей везуть по всій землі

Оці будиночки малі.

Один за один вдаль біжать.

Шляхи далекі їм лежать. 

(Потяг)


 


  • Отже, вирушаємо.

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів. 

Зупинка «Домашня».

1. Робота з індивідуальними картками (3).

2. Перевірка домашнього завдання.

Зупинка «Тренувальна».

 

  •       3 ˑ*   2,  3,  4,  5  ,6,  7,  8,  9,
  •                   Збільшити 26 на 26, зменшити 26 на 2.
  •                   Які числа треба помножити, щоб отримати  число 24?
  •                   Множенням яких чисел є числа: 12, 21, 18, 27, 14, 20?

 

Гра «Комп’ютер».

Старт 12 ---- : 2  ---- + 24

                                          |

                            -27  ---- • 9  ----  - 11

                                                           |

                                                          : 2

                                                           |

                                                          - 6  ---- • 3  ---- ?  Фініш    

(Кінцева відповідь – 6)

 

  •                   Добуток яких чисел дорівнює числу 6?

3 • 2

2 • 3

  •                   Скласти два приклада на ділення:

 6 : 2 = 3

 6 : 3 = 2

  •                   Назвати числа при діленні.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

 Зупинка «Каліграфічна».

 

  •                   Записати числа 30, 33
  •                   Назвати добутки чисел таблиці множення числа 3.

(Запис добутків каліграфічно: 3  6  9  12  15  18  21  24  27  30).

 

 

Зупинка «Таблична».

 

 Складання таблиці ділення на 3 за поданими на картках таблицями (в парах).

         

3 •2 = 6

 6 : 3 = 2

3 • 3 = 9

 

3 • 4 = 12

 

3 • 5 = 15

 

3 • 6 = 18

 

3 • 7 = 21

 

3 • 8 = 24

 

3 • 9 = 27

 

3 • 10 = 30  

 

 

  •                   Прочитати частки з таблиці ділення на 3.

(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)

  •                   Часткою яких чисел є числа: 5, 9, 2, 4 ?
  •                   Назвати частку чисел:

24  і  3                  30  і  3

9  і  3                   12  і  3

18  і  3                 21  і  3

 

 Зупинка «Оздоровча».

Фізкультхвилинка.


Раз – піднятись, потягнутись,

Два – зігнутись, розігнутись,

Три – в долоньки три плеска,

Головою три кивка,

На чотири – руки ширше,

П’ять – руками помахать,

Шість – за парти тихо сість,

Сім і вісім  - лінь відкинемо

Девять- десять працювати почнемо.

 

Зупинка «Обчислювальна».

 

1. Розв’язання № 567. (робота в парах.) Обчислити вирази, користуючись таблицею ділення на 3.

2. Самоперевірка (відповіді на дошці: 8, 0, 3, 25, 32, 6,7,5).

2. Складання задачі за поданим розв’язанням.

15 : 3 = 5 (кроликів)

 

V. Розвиток математичних знань і умінь.

Зупинка «Задачна».

1. Розв’язання задачі № 568:

  •                  читання умови;
  •                  аналіз задачі;
  •                  запис короткої умови;
  •                  вибір розв’язання задачі;
  •                  формулювання і запис відповіді.

                                


 

Для допомоги  викладаються картки з трійками моркви.

  •               Складання умови задачі (3 – 4 учня).
  •               Запис короткої умови.
  •               Самостійний запис розв’язання і відповіді.
  •               Взаємоперевірка.

 3. Розв’язання задач, поданих на дошці.

Задача № 1

Черговий роздав 21 зошит учням по 3 зошита кожному.

Скільки учнів отримали зошити?

  •                  аналіз задачі;
  •                  колективний запис умови за поданим на дошці шаблоном;
  •                  вибір розв’язання (усно);
  •                  самостійний запис (розв’язання, відповідь).

Задача № 2

У бочці було 27 відер води. Скільки яблунь можна полити цією водою,

 якщо під кожну виливати по 3 відра?

  •                  колективне читання задачі;
  •                  самостійний аналіз, запис короткої умови за шаблоном, розв’язання, відповіді;
  •                  колективна перевірка.

 

Зупинка «Геометрична»

  1. Накреслити відрізок довжиною 12 см.
  2. Поділити його на три  рівні частини.
  • Чому дорівнює одна частина? Як дізналися?
  • Кожна частина? Чому?
  1. Креслення і запис розв’язання.

12 : 3 = 4(см)

 

VІ.  Підсумок уроку.

Зупинка «Підсумкова»

  1. Заповнити таблицю.

 

Дільник

12

 

18

 

21

 

Ділене

3

5

 

2

3

3

Частка

 

3

2

3

 

9

 

  1. Розв'яжи задачу усно  №569.
  1. 18 вареників розклали на 3 тарілки порівну. Скільки вареників на кожній тарілці?
  2. Скільки блокнотів по 3 грн можна купити  на 21 грн? A  на 27 грн?

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

1. Вивчити таблицю ділення на 3.

2. Розв’язати задачу № 571,  вирази № 570.

 

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку