Урок математики в 2 класі
Тема: Розв’язування прикладів і задач на додавання й віднімання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.
Мета: формувати вміння розв’язувати приклади на додавання і віднімання круглих десятків; закріпити знання про види кутів, вміння їх знаходити; складати і розв’язувати математичні вирази, використовуючи дужки; розв’язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати математичну мову, мислення, уміння працювати в групі, прислухаючись до думок однокласників; виховувати любов до математики, бажання вчитися.
Обладнання: в зошиті накреслений кросворд, косинець, кольорові олівці, фломастери, іграшковий мікрофон, картки із завданням для кожної групи, кленові листочки для рефлексії.
Тип уроку: урок повторення вивченого матеріалу.
Форма проведення: робота в малих групах.
Хід уроку:
І. Організація класу.
- Ось дзвінок сигнал нам дав. Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо, урок скоріше починаймо!
Об’єднання учнів за групами ( за допомогою геометричних фігур: квадрат, трикутник, круг, овал, прямокутник, п’ятикутник ). Вибір в групі командира, мислюнчика, помічника, секретаря.
Правила роботи в групі:
уважно слухати завдання;
вислуховувати думку кожного;
працювати так, щоб не заважати іншим;
дотримуватися правила «піднятої руки»;
вкладатися у визначений час
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Приклади № 314.
- Записати відповіді прикладів у порядку зростання:
Групи 1,3,5,7 – круглі числа ( 10; 20; 40; 60; 80); 2,4,6 – некруглі ( 9; 13; 18; 19 )
Задача № 313 – взаємоперевірка ( в парі )
2. Каліграфічна хвилинка. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
- Який зараз місяць? (листопад)
- Який він за порядком в календарі? ( 11 )
- Які осінні місяці ви знаєте? ( вересень, жовтень )
- Як вони називаються на російській мові?
- Прописати цифру « 1» число « 11»
« Ось «один» чи «одиниця» і тонка й пряма як спиця»
- Скласти приклад з відповіддю =11
3. Усна лічба. Інтерактивна вправа «Кросворд»
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
10 + 3 = 13
18 – 10 =8
7 + 7 = 14
6 + 6 = 12
10 + 8 = 1
- Коли в математиці ми використовуємо знак «плюс»?
4. Робота з геометричним матеріалом.
- Поміряти кути і визначити, якою цифрою позначено: 1,3,5 група – прямий кут;
2,6 – гострий кут; 4,7 – тупий кут.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Який кут називається гострий? Який кут називається тупий?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Інтерактивна вправа «Очікування»
Інтерактивна вправа «Мікрофон» ( група задає питання іншій групі)
2. Розв’язати «ланцюжок» прикладів.
40 – 10 50 – 10 60 – 10 70 – 10 20 – 10 80 – 20
+ 20 + 40 + 40 + 20 + 50 + 10
- 40 - 30 - 20 - 50 - 40 - 30
+ 90 + 50 + 30 + 70 + 80 + 60
________ ______ ______ _______ ______ _______
100 100 100 100 100 100
- Що ви можете сказати про число 100? ( 1 м = 100 см; 1 грн.= 100 к.; 1 дм = 100 мм )
3. Скласти вирази № 317 ( групи 1,3,5 – 1-й вираз 40 + ( 60 – 20) = 80
групи 2,6 - 2-й вираз (70 + 30) – 50 = 50
групи 4,7 - 3-й вираз 80 – ( 70 – 50) = 60
4. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Час прийшов відпочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата – скоки, скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
Цікава задача. Повертаючись зі школи додому, Петрик штовхнув 9 дівчаток і підставив підніжку 3 дівчатам. Половина дівчаток, скривджених Петриком, заплакали, а інша половина погналася за Петриком і надавала йому по шиї. Скільки разів Петрик отримав по шиї?
Виховний момент – справжній чоловік дівчаток ображати не буде ніколи.
5. Задача № 318
- Про що говориться в задачі?
- Що нам відомо?
- Скільки цукерок в першій коробці? (40) В другій? (30) В третій? (нам невідомо)
- Скільки цукерок в трьох коробках? (90)
- Можна сказати, що 90 – це сума цукерок в трьох коробках?
- Це задача на знаходження третього доданка.
- Про що можна дізнатися, обчисливши значення таких виразів:
групи 1,3,5 – 40 + 30
групи 2,6 - 40 – 30
групи 4,7 - 90 – ( 40 + 30 )
6. Вставити потрібні знаки, щоб рівність була правильна.
групи 1,3,5 - 90 * 50 * 20 = 20
групи 2,6 - 90 * 50 * 20 = 60
групи 4,7 - 90 * 50 * 20 = 20
ІV. Рефлексія.
- Ось і пролунав дзвінок. Закінчився наш урок.
За роботу – по заслузі. Щиро дякую вам, друзі!
Підсумок роботи кожної групи «Осіннє дерево» - вивішується на дошку.
V. Оцінювання
Учні групи, яка отримала за роботу більшу кількість листочків, получають високі бали.
Домашнє завдання:
приклади № 322 – учням групи, що отримали найменшу кількість листочків
задачу № 321 – учням інших груп
задачі № 321, № 320 (з логічним навантаженням) – учням групи, що отримали найбільшу кількість листочків