Урок: "Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Піраміда потреб."

Про матеріал
Розробка уроку для здобувачів освіти 8-х класів. Тема: "Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Піраміда потреб."
Перегляд файлу

Урок 13

 

Тема:   Складові духовного розвитку особистості.

Формування системи цінностей. Піраміда потреб.

 

Мета уроку: формувати поняття про складові духовного розвитку особистості, моральний розвиток особистості, формування системи цінностей, піраміду потреб, планування майбутнього.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, закріплення та застосування знань.

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Привітання.  Перевірка присутності учнів.

 

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Урок починається з обговорення конкретної життєвої ситуації:

Восьмикласник Григорій не займається спортом, не робить зарядки, сидить допізна біля телевізора або за комп’ютером, рідко бере до рук книгу, неохоче спілкується з однокласниками, не допомагає мамі по господарству. Однак коли його спитали, чи є він духовною і моральною людиною, то він відповів, що так. Проаналізуйте його відповідь. Що б ви порадили Григорію?

Після обговорення з'ясовується, що учні не так багато знають про розвиток особистості, і можна сформулювати тему уроку.

 

ІІІ. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ АКТИВНОГО ДІАЛОГУ МІЖ УЧАСНИКАМИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

У процесі діалогу учні можуть обговорювати відповіді на такі запитання:

1. Як ви розумієте поняття «духовність?»

2. Чи даються нам духовні цінності від народження?

Духовність — це внутрішній світ людини, її стрижень, творча спрямованість. Джерелом духовності є власний внутрішньо-психічний досвід людини. Духовна людина є перш за все моральною людиною, яка думає й діє відповідно до високих моральних правил. Розуміння засад і суті моральних правил, що регулюють стосунки між людьми, є найважливішою рисою людини.

Щодо визначення поняття духовності у вчених немає одностайної думки. Кожний розуміє поняття «духовність» по-різному. Але всі погоджуються, що саме духовність відіграє значну роль у пошуках відповіді на важливі питання: що таке людина? яке її місце й призначення у світі? у чому сенс її буття? які її цінності?

 

IV.  ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Робота з текстами.

Ця робота спрямована на формування інформаційної компетентності. Можна працювати з текстами підручника (с. 69) (абзац 1,2 цінності це - …).

Існує декілька десятків цінностей, спільних для всіх людей це – любов, дружба, оптимізм, толерантність, чуйність, довіра, самоповага тощо. Їх називають загальнолюдськими.

 

V. ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Робота в парах.

  1.               Об’єднайтесь у пари і обговоріть, свої найважливіші цінності. Ваші цінності подібні чи відрізняються?

Робота в групах.

Вчитель. А зараз Ви отримуєте картки із висловлюванням  про значення та мету життя. У вас є 3-4 хвилини для обговорення, а потім необхідно пояснити  як ви їх зрозуміли.

Завдання учням:

1.    Світ належить оптимістам, песимісти – тільки глядачі. (Ф.Гїзо)

2.     Жити – це не означає дихати, це означає – діяти. (Ж-Ж. Руссо)

3.     Наше життя – це те, що ми думаємо про нього. (Марок Аврелій)

4.     Ключ до життя – служіння людям.(Д.Джексон)

5.     Найвища із книг – книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

6.  Жити – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне – розуміти свою людську необхідність. (Жуль Верн)

7.  Дві речі наповнюють душу завжди новим і все більш сильним подивом і благоговінням — це зоряне небо наді мною й моральний закон у мені. (Іммануїл Кант).

 

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Духовний розвиток пов'язаний із задоволенням потреб. Потреби – це те, що необхідно людині для нормального життя і розвитку. Вони впливають на наше бажання , рішення і поведінку.

Теорія потреб Абрахама Маслоу:

  1. Фізіологічні потреби – їжа, вода, повітря.
  2. Безпека – житло, одяг, захист від безробіття.
  3. Соціальні – дружба,  любов, належність до групи.
  4. Повага – успіх, слава, статус, престиж.
  5. Самореалізація – досягнення найвищих, найважливіших цілей в житті.

 

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Теоретичне обговорення теми уроку доповнюється практичними діями, які спрямовані на відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети. Вправа «Уяви себе через 20 років» виконується за запропонованим алгоритмом.

VIІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ. ФОРМУВАННЯ ВМІННЯ ФОРМУЛЮВАТИ ВИСНОВКИ

Не треба робити висновки за учнів, але можна дати орієнтир щодо формулювання ними власних висновків.

Кожна людина розвивається духовно. Існують певні складові духовного розвитку особистості. Моральний розвиток особистості тісно пов’язаний з її духовністю. Людина має власну систему життєвих цінностей — це те, що люди вважають важливим для свого життя. Самовизначення, яке є однією зі складових духовного розвитку, передбачає, що людина може планувати своє майбутнє.

VIІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Збільшення обсягу знань про розвиток особистості й набуття практичного вміння планувати майбутнє.

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати § 10.

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
14 березня 2023
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку