Урок "Слова, які відповідають на питання яка? яке? який? які?"

Про матеріал
План-конспект уроку з української мови в 2 класі складено на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню прояву. Матеріал підібраний з урахуванням індивідуальних можливостей кожної дитини.
Перегляд файлу

Тема: Слова, які відповідають на питання яка? яке? який? які?

Мета: формувати знання про слова-назви ознак предметів, вміння ставити до них питання; вдосконалювати вміння розпізнавати слова-назви предметів та навички орфографічного грамотного письма; продовжувати поповнювати словниковий запас;

розвивати творчу уяву, критичне мислення, вміння висловлювати власну думку, слухову увагу та пам’ять;

виховувати культуру мовлення, повагу один до одного.

Тип уроку: формування нових знань, умінь і навичок

Обладнання: магніти букв, мультимедійний екран,  програма Edugame видавництва «Розумники», ілюстративний матеріал.

 

Хід уроку

І. Організаційний

Привітання в колі:

Дзвоник кличе нас сідати,

Час роботу починати.

Дзвоник посміхається.

Урок наш починається.

Діти, подаруйте один одному посмішку. С чудовим настроєм приступаємо до заняття. Але спочатку нам треба налаштувати наш «язичок», щоб він був вправний.

1.1 Чистомовки

За, за, за – он іде коза.

Ша, ша, ша – ми ловимо лоша.

Іл, іл, іл – тягне воза віл.

А зараз попрацюємо з «Розумниками». Нагадую, що спочатку слухаємо завдання, а потім відпвідаємо.

1.2 Робота з інтерактивною дошкою

  • Вибери предмети які відповідають на питання Що? (2 епізоди)
  • Вибери живих істот які відповідають на питання Хто? (жираф, слон, зебра)

Утворіть з магнітів слова «жираф», «слон» і «зебра». Поставте питання до цих слів.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Діти, ми продовжимо подорожувати Країною Знань в якій вже познайомились зі словами-назвами предметів, а сьогодні познайомимось із словами-ознаками. Ми знаємо, що слова-назви відповідають на питання Хто? або Що? Слова-ознаки відповідають на питання Який? Яка? Яке? Слів-ознак дуже багато, вони прикрашають нашу мову, збагачують уявлення про предмети та навколишній світ.

 

2.1 Вправа «Відгадай слово»

  •      Взимку білий, влітку – сірий,

Довгі вуха, куций хвіст,

Боягуз під кущ заліз. (Зайчик)

Зайчик який? білий, сірий.

Вуха які? довгі.

Хвіст який? куций.

Висновок: у загадці були слова-ознаки зайчика, які допомогли уявити тварину та відгадати загадку.

  •      Сіренька, маленька, хвостик тоненький;

Все, що знайде, прогризе і від котика втече. (Миша)

Миша яка? сіренька, маленька.

Хвостик який? тоненький.

Висновок: у загадці були слова-ознаки миші, які допомогли уявити тварину та відгадати загадку.

  •      Руда, красива, хитра, кмітлива,

Хвіст пухнастий, довгий маю,

Ним сліди всі замітаю. (Лисиця)

Лисиця яка? руда, хитра, красива, кмітлива.

Хвіст який? пухнастий, довгий.

Висновок: у загадці були слова-ознаки лисиці, які допомогли уявити тварину та відгадати загадку.

2.2 Вправа «Добери ознаку»

Вчитель показує фрукти та ягоди та допомагає дітям добрати ознаки.

(Що це? Це малина. Малина яка? Червона, малинова, смачна, соковита, солодка, кисла, дрібна, яскрава)

2.3 Вправа «Порівняй»

Діти порівнюють фрукти і ягоди ставлячи питання яка? яке?

 (Яблуко яке? червоне, а груша яка? жовта)

  •          Які слова ми застосовували для порівняння неістот? (слова-ознаки)

Фізкультхвилинка

Щоб красиво розмовляти,

Треба нам ознаки знати.

Клен високий і стрункий,

А бузочок ще низький.

Диня стигла і смачна,

А калина геть гірка.

Син у мами я дбайливий,

Лагідний росту, кмітливий.

Донька – щира і щаслива,

Працьовита і вродлива.

Разом будем працювати,

Труднощі перемагати!

2.4 Пальчикова гімнастика.

Зараз будемо працювати в зошитах. Але перед виконанням завдань ручкою потрібно зробити гімнастику, тоді наші пальчики будуть слухняними.

Вправи з олівцем.

2.5 Хвилинка каліграфії.

  •   Згадайте, які слова ми сьогодні вивчаємо? (слова-ознаки) Розпишіть слово ознака за з’єднаннями.

оз, зна, ознака

І повертаємось до наших «Розумників»

2.6 Робота з інтерактивною дошкою

  • Доповни речення (Прибігло жовте курча. Упала велика груша. Прилетів різнокольоровий метелик.) Поставити запитання до слів.
  • Вибери хто це за ознакою (Лисиця); Вибери що це? за ознакою (сонце)
  • Який предмет зайвий (яблуко за кольором/ тварина за розміром)

2.7 Гра «Чарівні окуляри»

Одягни окуляри і знайди предмет такого ж кольору.

(зелені – стіна, дошка, шафа.)

- Постав запитання «Дошка ЯКА? зелена»…

2.8 Гра «Утвори колір»

- Утворіть назву кольорів від слова

 Лимон – лимонний

Малина – малиновий

Вишня – вишневий

Бузок – бузковий

Абрикос – абрикосовий

Персик – персиковий 

Слова-ознаки прикрашають нашу мову!

ІІІ. Заключний

Ось і добігає кінця наш урок. Уявіть, що про наш урок готується репортаж на телебаченні. Щоб ми могли розказати телеглядачам? (Беремо інтерв’ю)

  •          Увага! Починаємо репортаж з уроку українська мова який проходить в 2-А класі. Скажіть, будь ласка, Вам сподобався урок?
  •          Що Ви навчились робити на уроці?
  •          Ви навчились відповідати на питання який? яка? яке?
  •          А які завдання Ви робили на уроці?
  •          Дякую Вам за відповіді, за Вашу активність. Ви неймовірні діти. Дякую за увагу!
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
10 березня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку