Урок "Соціальні аспекти статевого дозрівання"

Про матеріал
Соціальні аспекти статевого дозрівання Підручник для 8 кл. загальноосіт. навч. закладів / О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна. – Х.: Веста, 2008
Перегляд файлу

План-конспект уроку з основ здоров’я

 

Клас: 8-й.

Тема. Соціальні аспекти статевого дозрівання

Мета:

  • навчальна – сформувати поняття про фізіологічну та соціальну зрілість, їх ознаки; поглибити уявлення учнів про небезпеку для здоров’я раннього статевого життя і вагітності неповнолітніх;
  • розвивальна – розвивати здоров’язбережувальну компетентність шля-хом набуття учнями навичок здорового способу життя та безпечної поведінки;
  • виховна  виховувати розуміння необхідності побудови стосунків між дівчатками та хлопцями на основах дружби і поваги; виховувати свідоме ставлення до свого життя і здоров’я.

Обладнання:

  • Основи здоровя: Підручник для 8 кл. загальноосіт. навч. закладів / О. В. Тагліна, І. Ю. Кузьміна. – Х.: Веста, 2008;
  • Робочий зошит;
  • Аркуші паперу формату А4 (для роботи в групах);
  • Мультимедійне обладнання;
  • Роздатковий матеріал: картки для проведення діагностичного тестування, картки для роботи в групах.

Основні поняття і терміни: соціальна зрілість, фізіологічна зрілість, дружба, любов.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

                                               Структура уроку

І. Організаційний момент (1 хв.)

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку (1 хв.)

V. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу (7 хв.)

VІ. Оздоровча вправа (фізкультхвилинка) (2 хв.)

VІІ. Осмислення учнями нового навчального матеріалу (15 хв.)

VІІІ. Узагальнення та систематизація знань (5 хв.)

ІX. Підбиття підсумків (5 хв.)

X. Повідомлення домашнього завдання (1 хв.)

 

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності та готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду

  1. Вправа «Дерево роздумів»

На маленьких листках у формі квіток та листочків (учні вибирають форму листка за бажанням) учитель просить учнів написати своє розуміння поняття дружби (на листках у формі листочків) та любові (на листках у формі квіток).

  1. Діагностичний тест

Виконується для перевірки наявних знань в учнів перед вивченням розділу «Соціальна складова здоров’я».

 

 

Діагностичний тест

Перевір, що ти знаєш!

  1. Статева зрілість настає:

  із соціальною зрілістю;

  раніше соціальної зрілості;

  після настання соціальної зрілості.

  1. Ранні статеві відносини:

  ніяк не впливають на здоров’я;

  завдають шкоди здоров’ю;

  корисні для здоров’я.

  1. Наслідками ранніх статевих відносин підлітка можуть бути:

  кохання;

  порушення здоровя;                     ІПСШ;

  шлюб;

  вагітність;

  розчарування у житті.

  1. Шляхи поширення ІПСШ:

  через їжу;

  через кров;

  при рукостисканні;

  при статевих контактах;

  повітряно-крапельний.

 

  1. Найпоширеніші ІПСШ:

□ СНІД;

  сифіліс;

  ангіна;

  сколіоз;

  гонорея;

  вугрова висипка;

  геніальний герпес;

  кандідоз.

  1. Види криміногенних ситуацій:

  пожежа;

  шантаж;

  ураган;

  аварія;

  бійка;

  напад;

  пограбування;

  ДТП.

  1. Основні види впливу релігійних сект на підлітка:

  навіювання почуття величі;

  зомбування психіки;

  справжня віра в Бога;

  придушення волі підлітка;

  підпорядкування лідеру секти.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розв’язування ситуації

«Восьмикласнику Юркові подобається однокласниця Ірина. Хлопчик  сказав дівчинці, що любить її та запропонував сходити в кіно. Ірина відмовилася зустрічатися з Юрком. Хлопчик засмутився і не знає як себе поводити далі. Що б ви порадили Юркові?»

ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

V. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

  •  Як хронологічно визначається підлітковий вік?

Підлітковий вік характеризується переходом до фізичної та соціальної зрілості. Цей «перехід» визначає всі особливості даного періоду (слайд 1).

 

 

Організм дозріває фізіологічно, але до повної фізіологічної зрілості йому ще далеко, іде соціальне дорослішання, проте соціальна зрілість ще не настала.

Ознаками фізіологічної зрілості є фізіологічне дозрівання всіх систем організму, їхня готовність до виконання функцій зрілого віку (слайд 2).

 

 

Соціальна зрілість – це результат життя в суспільстві, результат соціального розвитку й пристосування до спільного життя з іншими людьми (слайди 3-4).

 

 

У підлітка поступово формується «почуття дорослості». Він починає ставитися сам до себе як до дорослого, претендує на рівноправні стосунки з

дорослими.

Підліток починає розуміти, що соціальна зрілість передбачає відповідальність. Відповідальність – це обов’язкова складова будь-якого зрілого вчинку. Крім того, для соціально зрілої особистості характерний саморозвиток. Людина прагне стати кращою, набути нових якостей, які зроблять її більш індивідуальною й привабливою для інших людей.

Соціальна й фізіологічна зрілість тісно пов’язані між собою, оскільки соціальна зрілість передбачає фізіологічну.

  1. Робота в учнівському зошиті

Записати визначення понять «фізіологічна зрілість», «соціальна зрілість».

  1. Вправа «Моє ставлення»

Учням пропонується вибрати правильну відповідь (ставлення) до означених проблем (слайд 5).

 

VІ. Оздоровча вправа (фізкультхвилинка)        

VІІ. Осмислення учнями нових знань

Робота в групах

Завдання групам: проаналізувати запропоновану проблему і зробити власний висновок.

Група 1 – Небезпека для здоров’я дівчини від раннього статевого життя й вагітності (робота за підручником на с. 69-70).

Група 2 – Спілкування дівчат і юнаків на засадах дружби (робота за підручником на с. 70-71).

Група 3 – Взаємозв’язок сексуальних стосунків з відповідальністю перед іншими людьми (робота за роздавальним матеріалом).

Група 4 – Кохання і секс (робота за роздавальним матеріалом).

 Обговорення роботи в групах

VІІІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. Вправа «Міфи й факти про статеві відносини»

Визначити правильні й помилкові твердження (слайд 6).

 

  1. Вправа «Вибери правильну відповідь»

  Вибрати людей, у яких можна отримати відповіді на питання щодо статевих відносин (слайд 7).

 

 

ІX. Підбиття підсумків

  1. Вправа «Минуле, теперішнє, майбутнє»

Учні висловлюються про цінність для них отриманих знань (слайд 8).

 

 

  1.  Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів.      

X. Повідомлення домашнього завдання

1. Опрацювати матеріал підручника §7.

2. Підготувати індивідуальні повідомлення окремим учням з тем: «Причини й наслідки СНІДу»; «Причини поширення ІПСШ серед молоді».

 

docx
Додано
11 квітня 2022
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку