План-конспект уроку з основ здоров’я
Клас: 8-й.
Тема. Соціальні аспекти статевого дозрівання
Мета:
Обладнання:
Основні поняття і терміни: соціальна зрілість, фізіологічна зрілість, дружба, любов.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Структура уроку
І. Організаційний момент (1 хв.)
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду (5 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку (1 хв.)
V. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу (7 хв.)
VІ. Оздоровча вправа (фізкультхвилинка) (2 хв.)
VІІ. Осмислення учнями нового навчального матеріалу (15 хв.)
VІІІ. Узагальнення та систематизація знань (5 хв.)
ІX. Підбиття підсумків (5 хв.)
X. Повідомлення домашнього завдання (1 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності та готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду
На маленьких листках у формі квіток та листочків (учні вибирають форму листка за бажанням) учитель просить учнів написати своє розуміння поняття дружби (на листках у формі листочків) та любові (на листках у формі квіток).
Виконується для перевірки наявних знань в учнів перед вивченням розділу «Соціальна складова здоров’я».
Діагностичний тест Перевір, що ти знаєш!
□ із соціальною зрілістю; □ раніше соціальної зрілості; □ після настання соціальної зрілості.
□ ніяк не впливають на здоров’я; □ завдають шкоди здоров’ю; □ корисні для здоров’я.
□ навіювання почуття величі; □ зомбування психіки; □ справжня віра в Бога; □ придушення волі підлітка; □ підпорядкування лідеру секти.
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розв’язування ситуації
«Восьмикласнику Юркові подобається однокласниця Ірина. Хлопчик сказав дівчинці, що любить її та запропонував сходити в кіно. Ірина відмовилася зустрічатися з Юрком. Хлопчик засмутився і не знає як себе поводити далі. Що б ви порадили Юркові?»
ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
V. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
Підлітковий вік характеризується переходом до фізичної та соціальної зрілості. Цей «перехід» визначає всі особливості даного періоду (слайд 1).
Організм дозріває фізіологічно, але до повної фізіологічної зрілості йому ще далеко, іде соціальне дорослішання, проте соціальна зрілість ще не настала.
Ознаками фізіологічної зрілості є фізіологічне дозрівання всіх систем організму, їхня готовність до виконання функцій зрілого віку (слайд 2).
Соціальна зрілість – це результат життя в суспільстві, результат соціального розвитку й пристосування до спільного життя з іншими людьми (слайди 3-4).
У підлітка поступово формується «почуття дорослості». Він починає ставитися сам до себе як до дорослого, претендує на рівноправні стосунки з
дорослими.
Підліток починає розуміти, що соціальна зрілість передбачає відповідальність. Відповідальність – це обов’язкова складова будь-якого зрілого вчинку. Крім того, для соціально зрілої особистості характерний саморозвиток. Людина прагне стати кращою, набути нових якостей, які зроблять її більш індивідуальною й привабливою для інших людей.
Соціальна й фізіологічна зрілість тісно пов’язані між собою, оскільки соціальна зрілість передбачає фізіологічну.
Записати визначення понять «фізіологічна зрілість», «соціальна зрілість».
Учням пропонується вибрати правильну відповідь (ставлення) до означених проблем (слайд 5).
VІ. Оздоровча вправа (фізкультхвилинка)
VІІ. Осмислення учнями нових знань
Робота в групах
Завдання групам: проаналізувати запропоновану проблему і зробити власний висновок.
Група 1 – Небезпека для здоров’я дівчини від раннього статевого життя й вагітності (робота за підручником на с. 69-70).
Група 2 – Спілкування дівчат і юнаків на засадах дружби (робота за підручником на с. 70-71).
Група 3 – Взаємозв’язок сексуальних стосунків з відповідальністю перед іншими людьми (робота за роздавальним матеріалом).
Група 4 – Кохання і секс (робота за роздавальним матеріалом).
Обговорення роботи в групах
VІІІ. Узагальнення та систематизація знань
Визначити правильні й помилкові твердження (слайд 6).
Вибрати людей, у яких можна отримати відповіді на питання щодо статевих відносин (слайд 7).
ІX. Підбиття підсумків
Учні висловлюються про цінність для них отриманих знань (слайд 8).
X. Повідомлення домашнього завдання
1. Опрацювати матеріал підручника §7.
2. Підготувати індивідуальні повідомлення окремим учням з тем: «Причини й наслідки СНІДу»; «Причини поширення ІПСШ серед молоді».