Урок "Сонце - джерело енергії на Землі"

Про матеріал
На цьому уроці учні зможуть закріпити знання про енергію, джерела енергії, ознайомитись з використаням сонячної енергії людиною, перетворенням її на електричну, з’ясувати переваги сонячних електростанцій, вчитись розвивати інтерес до природи, любити рідну землю.
Перегляд файлу

1

 

Класс 3

Урок природознавства

Тема. Сонце -  джерело енергії на Землі.

           У чому переваги енергії Сонця.

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися -    організовувати своє робоче місце; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадської – дбайливо ставитись до природи; здорв’язбережувальної – вміти правильно та зручно  сидіти за партою, дбайливо ставитись до власного здоров’я.

Формування предметних компетентностей:.закріпити знання учнів про енергію, джерела енергії, ознайомити  з використаням сонячної енергії людиною, перетворенням її на електричну, з’ясувати переваги сонячних електростанцій, вчити працювати самостійно, розвивати пізнавальний інтерес до природи, виховувати любов до рідної землі.

Обладнання: фотознімки за темою, енциклопедія, кольорові олівці або фломастери, аркуші формату А-4.

Викорстана л- ра: Л.Л. Шалімова  «Порадник учителя» видавництво «Ранок»,2013; інтернет.

                                               ХІД УРОКУ

І. Організаційний моиент.

ІІ. Хвилинка спостережеь.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

    а) фронтальна  бесіда

        - Що таке енергія?

        - Які ти знаєш види енергії?

        - Що ви знаєте про сонячну енергію?

        - Які ви знаєте джерела енергії?

     б) індивідуальне тестування.

         1.Що потрібно тілам для руху?

           а) силу;  б)  енергію; в) здорв’я.

          2. Сонце – джерело …

           а) світла і тепла; б) тепла і сили; в) світла і сили.

          3.Якими джерелами енергії користувалися люди в давнину?

            а) сонця; б) вогню; в) води.

           4. Які джерела енергії найширше використовують у наш час?

             а) вітру; б) води; в) горючих корисних копалин.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

     -- Відгадайте загадку:

 

                                                І світить нам, і гріє,

                                                І всяк йому радіє.

Радіють поле, луки й гай.

Земля радіє з краю в край.

          А що за диво, відгадай! (Сонце)

 

      Сьогодні ми продовжимо вивчати  тему «Сонце – джерело енергії на Землі». На попередньому уроці ви дізналися про різні джерела енергії. А тепер нам треба з’ясувати,  чому вигідно використовувати  сонячну енергію.

 

 

 

V. Вивчення нового матеріалу.

    а) слово вчителя.

        Сучасне життя неможливо уявити без електричної енергії. На Україні першу електростанцію збудували в Києві в 1890 році. Найбільшим  виробником електроенергії  були і залишаються теплові електростанції (ТЕС). Із загальної кількості вироблюваної електроенергії в Україні 96% припадає на теплову. Велике значення мають і гідроелектростанції на Дніпрі, Дністрі та Півд. Бузі.У 1977 році  на Україні стала до ладу перша атомна електростанція – Чорнобильська АЕС. Будубться  (1979) Рівненська, Південно-Українська, Кримська, Хмельницька, Запорізька АЕС.

 

 б) робота в групах.

      Кожна група отримує фотографії , розглядає їх, робить висновки і оголошує їх перед класом.

Гідроелектростанції

--Чи шкодять вони річкам?

Теплова електростанція                           Атомна електростанція

-- Чи забруднюють навколишнє середовище?

  в) робота з таблицею.

 

Види електростанцій

 

% вироблення електроенергії

 

Джерела  енергії

Вплив на навколишнє середовище

 

Теплові  (ТЕС)

 

96%

Дрова, торф, кам’яне вугілля, нафта, природній газ.

 

Забруднює

 

Гідро      (ГЕС)

 

 

 

1-4%

 

Вода річок

 

Міліють річки

 

Атомні   (АЕС)

 

 

 

1-4%

 

уран

 

Отруює

 

  • Чи можемо ми жити в забрудненому середовищі? А в отруєному?
  • Чи потрібні нам річки?
  •  Чи можна розраховувати, що корисні копалини за нашого життя  утворяться знову?

 

 

 

 

г) робота з підручником.

     Отже, без електроенергії ми жити не можемо. Сьогоднішні електростанції довго працювати не будуть. Який же вихід з даної ситуації? Як завжди ми його знайдемо у підручнику на с.70 (4, 5, 6 абзаци).

д) пояснення вчителя про сонячні електростанції.

      Нині все більшого поширення набувають сонячні електростанції, де енергія Сонця перетворюється на електричну. Нещодавно в Криму була відкрита перша сонячна електростанція в Україні. Вона найпотужніша в світі.

Сонячна енергія – чиста та невичерпна.

Сонячна електростанція

Сонячні батареї на дахах будинків

У сонячних батареях енергія Сонця перетворюється на електричну.

      «сонячний» автомобіль

 калькулятори підживлюються сонячною енергією

 

VІ. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

за промінчики взялися.

Будем разом танцювати,

сонечко розвеселяти.

Стало сонце танцювати,

нас до танцю закликати.

VІІ.  Закріплення вивченого матеріалу.

      а)  технологія « Павутинка».

          - Чому сонячна електростанція побудована в Криму?

      б)  аналіз спостережень за погодою.

           - Чи доцільно використовувати сонячні установки у нашій місцевості?

      в)  робота учнів над проектом «Облаштуємо нашу планету».

           Кожна дитина готує невеличку усну розповідь та виконує нескладний                   малюнок про використання сонячної енергії в майбутньому.

VІ. Підсумок уроку.

      Незабаром наш урок закінчується. Підводячи його підсумки, я прошу вас дати відповіді на такі запитання:

  • Яке враження справив на вас цей урок?
  • Який етап уроку зацікавив вас найбільше?
  • Чи можна вважати наш спільний проект актуальним?

 

 

          

doc
Додано
8 січня 2020
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку