Тема. Сполучені Штати Америки в міжвоєнний період.
Мета: сформувати в учнів уявлення про США після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків доби «проспериті»; проаналізувати передумови світової економічної кризи; описати період «Великої депресії»» розглянути події «сухого закону»; охарактеризувати добу «процвітання» в США; порівнювати США до війни та після; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати дати, пов’язані з темою уроку;
-
показувати на карті кордони США та країни, на які США впливали;
-
застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
-
аналізувати передумови світової економічної кризи;
-
характеризувати добу «процвітання» у США;
-
порівнювати США до війни та після.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, історична карта, світлини, ребуси.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда за запитаннями.
-
Пригадайте, які були особливості соціально-економічного і політичного становища США на початку ХХ століття.
-
Як відбувся вступ США до Першої світової війни?
-
Яку позицію посідали США під час Паризької мирної конференції?
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Ребуси.
-
Розшифруйте ребуси. Поясніть значення слів-відгадок.
(«Новий курс»)
(«велика депресія»)
-
Як ви розумієте ці терміни?
-
Про що вони свідчать?
-
Сьогодні ми зясуємо значення цих питань та визначимо їх роль у США після Першої світової війни.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з текстом підручника (с. 37 – 38).
-
Опрацюйте текст підручника. Перекажіть його, відповідаючи на запитання.
-
З якої причини США не зазнали масових руйнувань та людських жертв після Першої світової війни?
-
Як змінилося економічне становище США? (Перетворилася на найбільшого світового кредитора)
-
Як позначилися на США рішення Паризької конференції?
-
Чому план В. Вільсона провалився?
-
Робота в парах.
-
Опрацюйте текст підручника на с. 38 та визначте наслідки економічної кризи в США 1920 – 1921 рр.
Наслідки:
-
кількість безробітних зросла до 5,7 млн осіб;
-
зниження цін на сільськогосподарську продукцію;
-
розорення фермерських господарств;
-
перемога республіканців на виборах 1920 р.
-
Коментоване читання.
-
Учні по черзі читають текст підручника на с. 38 – 39 та роблять висновки.
-
Виправте помилки.
-
1920 – 1921 рр. увійшли в історію США як період «проспериті». (1922 – 1929)
-
В період «проспериті» розвивали види самостійного бізнесу. (колективного)
-
Доба «проспериті» не містила проблем в середині держави. (Приховувала немало проблем)
-
Сільське господарство 20-х років перебувало на стадії активного розвитку. (в затяжній кризі)
-
У 1924 р. до влади прийшов Герберг Гурер. (Кельвін Кулідж)
-
США вийшли з політики ізоляціонізму. (Не відмовилися від цієї політики)
-
Робота з візуальними джерелами.
-
Розгляньте світлини.
-
На їх основі зробіть висновки про перебіг «Великої депресії» в США 1929 – 1933 рр.
(Чому ти не можеш дати татові роботу?) (Ми хочемо бути громадянами, не перехожими)
-
Перевірте свої здогадки за підручником на с. 39.
-
Яку подію 1929 р. називають «чорним вівторком»?
-
Що таке «гувервілі»? (Поселення безробітних, що втратили житло)
-
Робота в малих групах.
-
Опрацюйте текст підручника на с. 40 – 41 та випишіть основні заходи «нового курсу» Рузвельта.
-
На яку політику був спрямований «новий курс» Рузвельта? (На внутрішню)
-
Чому у 1939 р. Рузвельт відмовився від нових реформ?
-
Робота з історичною картою.
-
Опрацюйте карту.
-
Покажіть на карті кордони США та країни, на які США впливали.
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Творче завдання Сенкан
Франклін Рузвельт
Розумний, дієвий,
Керував, реформував,боровся
Впроваджував політику «Нового курсу»
Президент.
-
Бесіда за запитаннями підручника.
-
Хто став президентом США у 1921 р.? (Воррен Гардінг)
-
Назвіть хронологічні межі доби «проспериті». (1921-1929 рр.)
-
Назвіть девіз президента К. Куліджа. («Справа Америки – бізнес»)
-
Якою подією розпочалася «велика депресія»? («чорним вівторком»)
-
На що був спрямований «новий курс» Рузвельта?
-
Підсумки уроку.
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
Опрацювати § 8 підручника.
Група
Урок 10-11
Тема. Сполучені Штати Америки.
Мета: сформувати в учнів уявлення про США після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків доби «проспериті»; проаналізувати передумови світової економічної кризи; описати період «Великої депресії»» розглянути події «сухого закону»; охарактеризувати добу «процвітання» в США; порівнювати США до війни та після; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати дати, пов’язані з темою уроку;
-
показувати на карті кордони США та країни, на які США впливали;
-
застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
-
аналізувати передумови світової економічної кризи;
-
характеризувати добу «процвітання» у США;
-
порівнювати США до війни та після.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, історична карта, світлини, ребуси.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Актуалізація опорних знань.
Міні- проект « Цей день в історії»
Робота з історичною картою.
Опрацюйте карту.
Покажіть на карті кордони США
Бесіда за запитаннями.
-
Як відбувся вступ США до Першої світової війни?
-
Яку позицію посідали США під час Паризької мирної конференції?
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
Презентація «США»
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з текстом підручника (с. 44 –48)в групах п. 1-3.
-
Опрацюйте текст підручника. Перекажіть його, відповідаючи на запитання.
-
З якої причини США не зазнали масових руйнувань та людських жертв після Першої світової війни?
-
Як змінилося економічне становище США? (Перетворилася на найбільшого світового кредитора)
-
Як позначилися на США рішення Паризької конференції?
-
Чому план В. Вільсона провалився?
-
Робота в парах . п.4
-
Опрацюйте текст підручника на с. 48 та визначте наслідки економічної кризи в США 1920 – 1921 рр.
Наслідки:
-
кількість безробітних зросла до 5,7 млн осіб;
-
зниження цін на сільськогосподарську продукцію;
-
розорення фермерських господарств;
-
перемога республіканців на виборах 1920 р.
-
Коментоване читання.
-
Учні по черзі читають текст підручника на с. 38 – 39 та роблять висновки.
-
Виправте помилки.
-
1920 – 1921 рр. увійшли в історію США як період «проспериті». (1922 – 1929)
-
В період «проспериті» розвивали види самостійного бізнесу. (колективного)
-
Доба «проспериті» не містила проблем в середині держави. (Приховувала немало проблем)
-
Сільське господарство 20-х років перебувало на стадії активного розвитку. (в затяжній кризі)
-
У 1924 р. до влади прийшов Герберг Гурер. (Кельвін Кулідж)
-
США вийшли з політики ізоляціонізму. (Не відмовилися від цієї політики)
-
Робота з візуальними джерелами.
-
Розгляньте світлини.
-
На їх основі зробіть висновки про перебіг «Великої депресії» в США 1929 – 1933 рр.
-
Яку подію 1929 р. називають «чорним вівторком»?
-
Що таке «гувервілі»? (Поселення безробітних, що втратили житло)
-
Робота в малих групах. П.5
-
Опрацюйте текст підручника на с. 49 – 51 та випишіть основні заходи «нового курсу» Рузвельта.
-
На яку політику був спрямований «новий курс» Рузвельта? (На внутрішню)
-
Чому у 1939 р. Рузвельт відмовився від нових реформ?
Узагальнення та систематизація знань.
-
Творче завдання «Сенкан»
Франклін Рузвельт
Розумний, дієвий,
Керував, реформував, боровся
Впроваджував політику «Нового курсу»
Президент.
-
Історичний диктант.
-
Хто став президентом США у 1920 р.? (Воррен Гардінг)
-
Назвіть хронологічні межі доби «проспериті». (1921-1929 рр.)
-
Назвіть девіз президента К. Куліджа. («Справа Америки – бізнес»)
-
Якою подією розпочалася «велика депресія»? («чорним вівторком»)
-
Коли було прийнято закон «Вагнера?
-
Назвіть столицю США.
-
Назвіть президентів США 1920-1930рр.
-
Підсумки уроку.
-
Інструктаж з домашнього завдання.
Опрацювати § 8-9 підручника, реферат з теми