Урок "Спостереження і опис розвитку комах на різних стадіях"

Про матеріал

Мета: розглянути стадії розвитку комах з повним і неповним перетворенням, охарактеризувати ці процеси, їх роль у життєвих циклах комах;

Розвивати спостережливість, мислення, уміння робити висновки;

Виховувати культуру праці, дбайливе ставлення до довкілля.

Перегляд файлу

Урок №_____                      10 б (профіль)                  Дата____________

Практична робота №3

Тема: Спостереження і опис комах на різних стадіях розвитку.

Мета: розглянути стадії розвитку комах з повним і неповним перетворенням, охарактеризувати ці процеси, їх роль у життєвих циклах комах;

Розвивати спостережливість, мислення, уміння робити висновки;

Виховувати культуру праці, дбайливе ставлення до довкілля.

Обладнання: відеоролики, колекція «Цикл розвитку шовковичного шовкопряда», «Цикл розвитку колорадського жука», таблиці з зображенням розвитку різних комах,довідкова література,таблиця «Прямий і непрямий розвиток», «Комахи з повним і неповним перетворенням»

Тип уроку: формування практичних навичок та вмінь.

Хід уроку

1. Організаційний етап + рефлексія.

2. Перевірка домашнього завдання

1 в – ембріонізація; способи народження; теорії старіння

2 в – ріст; типи розвитку; ознаки старіння

3 в – старіння; типи постембріонального розвитку рослин; типи росту

3. Актуалізація опорних знань учнів + мотивація навчальної діяльності

Вправа «Снігова куля»

Перед початком вивчення нової теми вчитель пропонує казкову ситуацію.

Зустрілись якось у лісі Коник-Стрибунець, Тутовий шовкопряд та Дятел і почали вихвалятися своїми дітьми.

- Моя дитина найкраща, схожа на мене, і Людина її любить так само як мене, - сказав Дятел.

- Моя також майже схожа на мене, хоча при народженні позбавлена крил, - повідомив Коник-Стрибунець.

- А моя зовсім не схожа на мене, - засумував Тутовий Шовкопряд. – Дехто каже, що це – Гусінь, дехто, що – Лялечка у коконах, з яких Людина виготовлює тканину. Нема кому на старість мене доглянути.

- Не сумуй, - заспокоїла Мудра Сова. – У Тутового Шовкопряда непрямий розвиток з повним перетворенням. І Людина догляне завжди цю комаху, кокони якої використовують у текстильній промисловості.”

Як це відбувається і чому – допоможе вивчення теми на уроці.

Вчитель читає записані на дошці тему і мету уроку. Разом з учнями визначає план уроку, записує його на дошці (учні записують у зошиті).

 

4. Виконання практичної роботи з поясненням вчителя

Хід роботи

1 Перегляньте запропоноване відео, охарактеризуйте його

2 Розгляньте таблицю «Прямий та непрямий розвиток»,  «Комахи з повним і неповним перетворенням». Охарактеризуйте ці процеси, назвіть ряди, види комах, які так розвиваються

3 Розгляньте колекції, фото, малюнки з довідникової літератури, порівняйте з зображенням на таблицях, охарактеризуйте, до якого типу розвитку вони відносяться.

Підпишіть стадії розвитку запропонованих комах

http://biologiya.net/wp-content/uploads/2010/10/pict72.jpg

5. Узагальнення знань

Заповніть таблицю

назва

розвиток

назва

розвиток

назва

розвиток

Жук-олень

 

Бабка

 

Комар

 

Колорадський

 

Аполлон

 

Муха

 

Павичеве око

 

Джміль

 

Воша

 

Моль

 

Богомол

 

Мураха

 

Сонечко

 

Жук - вусач

 

Клоп

 

Цвіркун

 

Блоха

 

Дибка

 

Оса

 

Шовкопряд

 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6 Підведення підсумків

7. Домашнє завдання

 

КРОСВОРД

Постембріональний розвиток”

 

https://arhivurokov.ru/videouroki/d/3/7/d37654cefc4820ec8fd2744ba02a7b624d80e78e/mietodichna-rozrobka-uroku-postiembrional-nii-rozvitok-tvarin-rist-orghanizmiv-iavishchie-rieghienieratsiyi_2.jpeg

По вертикалі:

1. Форма полового процесу, коли зливаються дві статеві клітини – це ...

2. Процеси формування зачатків органів та їх подальша диференціація під час онтогенезу – це ...

3. Процеси, які забезпечують в онтогенезі формування, існування та відтворення різних тканин – це ...

4. Зовнішній шар гаструли – це ...

5. Внутрішній шар гаструли – це ...

6. Середній зародковий листок – це ...

7. Процес дробіння завершується утворенням ...

8. Двошаровий зародок, який формується з бластули – це ...

9. Явище взаємодії між частками зародка під час ембріогенезу, за якої одна з них визначає напрям розвитку сусідньої, дістало назву ембріональної ...

10. Індивідуальний розвиток особини від її зародження до смерті – це ...

11. Наука, що вивчає проблеми старіння людей, дістала назву

12. Бластула, яка не має порожнини – це ...

13. Процес формування двошарового зародка – це ...

14. Останній етап онтогенезу ...

15. Виникнення відмінностей у будові та функціях клітин, тканин та органів під час онтогенезу ...

16. Твірна тканина рослин

17. Період, коли новий організм розвивається всередині материнського організму, називається ...

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
25 липня 2018
Переглядів
3565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку