Мета тренінгу:
-розширити знання екологіної грамотності;
-привернути увагу до актуальних екологічних проблем сучасності;
-cтворити на тренінгу дружню атмосферу, надати змогу відпрацювання
навичок комунікації;
- підтримати творчу ініціативу вчителів.
Форма проведення: тренінг
Тренер: вчитель
Учасники: вчителі
Матеріали для семінару: аркуші паперу формату А2 і А3; олівці, фломастери, маркери; стікери; ножиці, скотч, кульки.
Пісня на мотив „Одна калина"
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чого ти плачеш? - краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш,
Посміхнися, друже, поки в нас ще є:
Приспів:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов'ї',
Одна в нас мрія у житті,
Щоб повертались журавлі
Додому з вирію щороку навесні.
Сумно, так і не засну.
Буду знову вірить у нову весну
Піду ген за небокрай,
Де дощі і сонце творять водограй.
Васщировітатинам сталанагода
На тренінгу юнихлюбителівприроди.
Мипіснеюславимчудовий наш край .
Назахистприродизнаскожнийготовий.
Тренінгцейкрутий,екологічний,
Місцямифантастичний,побачитиспішіть.
Узалчекаємдужих,досправинебайдужих,
Авхід,хочбезкоштовний, тавартістьє-життя!
Тренер. Для того, щоб робота наших учасників була активною іефективною пропоную дотримуватись таких правил:
1. Кожна думка має право на існування.
2. Активність всіх учасників групи.
3. Дотримання регламенту.
4. Критикувати висловлювання, а не людину.
5. Доброзичливе відношення всіх учасників.
Тренер. Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемось їх дотримуватись.
Тренер.Запрошую Вас до „Знайомства”. Кожний учасник вибере квітку, з якою він себе асоціює. І ми зберемо чудовий букет із квітів.
«Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка».
«Сьогодні я проста тачарівна як волошка”.
«Сьогодні я півонія бажаю всім довголіття та здоров'я”.
Ми всі - одна велика квітка, а кожен з нас – пелюстка цього чудового творіння природи.
Тренер.
Пропонуємо по черзі «діставати» запитання із діжки і відповідати на них.- В якому віці діти починають чергувати в куточку природи?
(У старшому дошкільному віці)
- 3 якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого? (Від народження)
- Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня?
(Спостереження)
- 3 чого починається ознайомлення дітей з природним об'єктом? (З розглядання)
- Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природою? (Дидактичні ігри.)
- Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (Екскурсія)
Тренер. Ми запрошуємо Вас на «Математичне моделювання». Просимо Вас розв'язати екологічні задачі.
Задача.
- З 1 т макулатури виходить 750 г чистого першосортного паперу. Скільки паперу вийде із 6 т макулатури, яку зібрали учні нашої школи?
Розв'язання:
750∙ 6 = 4500 (г) = 4,5 (кг) паперу.
Відповідь: 4,5 кг.
-Скільки зошитів вийде із цього паперу, якщо маса 1 зошита 30 г.
4500 : 30 = 150 (зошитів).
Відповідь: 150 зошитів.
-Кожному учню потрібно 25 зошитів на рік. Скільки макулатуриповинен зібрати учень, клас, щоб забезпечити себе зошитами на рік?
150 : 25 = 6 (учнів)
1 : 6 = 1000 : 6 ≈ 167 (кг) макулатури одному учню.
167 ∙ 30 = 5177 (кг) ≈ 5,2 (т) макулатури на клас.
Відповідь: 5,2 т.
-При переробці деревини маса паперу складає 21% маси деревини. Маса 1 м3складає 0,62.Скільки м3 деревини економить наш клас, якщо зібрана макулатура забезпечує їх зошитами?
5,2 : 0,21 = 24,76 (т) деревини необхідно
24,76 : 0,62 = 39,9 (м3) ≈ 40 (м3) деревини.
Відповідь: 40 м3.
Тренер. Вправа «клубочок ниток»
Ви повинні висловити своє ставлення до природи. Роби як ми. « Для мене природа – це джерело натхнення» обматати палець ниткою і кидає клубочок іншому, і т. д.
Для мене – це проведення дозвілля
А для мене- це усвідомлення моєї відповідальності
А для мене- це джерело натхнення
Тренер. Отже,наші думки пов'язані в одне ціле й кожен з нас є частинкою великої живої системи.
Тренер. Вправа «Карта вражень».
Ми залишаємовам«Катру вражень».Напишіть на клейких стікерах те, що ви відчуваєте з приводу тренінгу. Ваші враження.
Тренер. Наступна наша вправа «Віночок побажань».
Давайте з вами станемо в коло, візьмемося за руки і побажаємо природі процвітання, людям — здоров'я, щастя і добра. Уявіть, як ви посилаєте свої побажання. Щось тепле розливається по ваших руках, голові, усьому тілу. Ви будете здоровими і щасливими, доки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям!»
пісня на мелодію « Ты морячка, я моряк».
Мы хотим вам рассказать,
Как природу охранять,
Как ее мы очень любим
И должны оберегать.
Дым струиться тут и там,
Газ угарный – по мозгам.
Где же птицы, где цветы?
Человек в ответе - ты.
Припев.
Ты подумай – не сори,
Грязь и мусор убери,
Сохрани сады и реки,
И природу сбереги.
Солнце, воздух и вода –
Это вам не ерунда.
На заводах фильтров нет.
Нам за все держать ответ.
Грязь очистить, лес садить,
И с умом всегда дружить.
Каждый должен сделать это,
Чтоб планету защитить.
Вправа «Прощання».
Разом заспіваємо пісню:
«Голубой вагон бежит-качается, скорый поезд набирает ход.
Ах, зачемже тренинг наш кончается, лучше б он продлился целый год».
Давайте оплесками подякуємо один одному за участь в тренінгу.
До побачення! До наступних зустрічей!
Мета тренінгу:
навичок комунікації;
- підтримати творчу ініціативу вчителів.
Форма проведення: тренінг
Тренер: вчитель
Учасники: вчителі
Матеріали для семінару: аркуші паперу формату А2 і А3; олівці, фломастери, маркери; стікери; ножиці, скотч, кульки.
Пісня на мотив „Одна калина"
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чого ти плачеш? - краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш,
Посміхнися, друже, поки в нас ще є:
Приспів:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов'ї',
Одна в нас мрія у житті,
Щоб повертались журавлі
Додому з вирію щороку навесні.
Сумно, так і не засну.
Буду знову вірить у нову весну
Піду ген за небокрай,
Де дощі і сонце творять водограй.
Вас щиро вітати нам стала нагода
На тренінгу юних любителів природи.
Ми піснею славим чудовий наш край .
На захист природи з нас кожний готовий.
Тренінг цей крутий, екологічний,
Місцями фантастичний, побачити спішіть.
У зал чекаєм дужих, до справи не байдужих,
А вхід, хоч безкоштовний, та вартість є - життя!
Тренер. Для того, щоб робота наших учасників була активною і ефективною пропоную дотримуватись таких правил:
Тренер. Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемось їх дотримуватись.
Тренер. Запрошую Вас до „Знайомства”. Кожний учасник вибере квітку, з якою він себе асоціює. І ми зберемо чудовий букет із квітів.
«Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка».
«Сьогодні я проста та чарівна як волошка”.
«Сьогодні я півонія бажаю всім довголіття та здоров’я”.
Ми всі - одна велика квітка, а кожен з нас – пелюстка цього чудового творіння природи.
Тренер. А зараз ігрова вправа «Заморочки з діжки». Пропонуємо по черзі «діставати» запитання із діжки і відповідати на них.
- В якому віці діти починають чергувати в куточку природи?
(У старшому дошкільному віці)
- 3 якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого? (Від народження)
- Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня?
(Спостереження)
- 3 чого починається ознайомлення дітей з природним об'єктом? (З розглядання)
- Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природою? (Дидактичні ігри.)
- Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (Екскурсія)
Тренер. Ми запрошуємо Вас на «Математичне моделювання». Просимо Вас розв’язати екологічні задачі.
Задача.
- З 1 т макулатури виходить 750 г чистого першосортного паперу. Скільки паперу вийде із 6 т макулатури, яку зібрали учні нашої школи?
Розв’язання:
Відповідь: 4,5 кг.
4500 : 30 = 150 (зошитів).
Відповідь: 150 зошитів.
150 : 25 = 6 (учнів)
1 : 6 = 1000 : 6 ≈ 167 (кг) макулатури одному учню.
167 ∙ 30 = 5177 (кг) ≈ 5,2 (т) макулатури на клас.
Відповідь: 5,2 т.
5,2 : 0,21 = 24,76 (т) деревини необхідно
24,76 : 0,62 = 39,9 (м3) ≈ 40 (м3) деревини.
Відповідь: 40 м3.
Тренер. Вправа «клубочок ниток»
Ви повинні висловити своє ставлення до природи. Роби як ми. « Для мене природа – це джерело натхнення» обматати палець ниткою і кидає клубочок іншому, і т. д.
Для мене – це проведення дозвілля
А для мене- це усвідомлення моєї відповідальності
А для мене- це джерело натхнення
Тренер. Отже, наші думки пов’язані в одне ціле й кожен з нас є частинкою великої живої системи.
Тренер. Вправа «Карта вражень».
Ми залишаємо вам «Катру вражень». Напишіть на клейких стікерах те, що ви відчуваєте з приводу тренінгу. Ваші враження.
Тренер. Наступна наша вправа «Віночок побажань».
Давайте з вами станемо в коло, візьмемося за руки і побажаємо природі процвітання, людям — здоров'я, щастя і добра. Уявіть, як ви посилаєте свої побажання. Щось тепле розливається по ваших руках, голові, усьому тілу. Ви будете здоровими і щасливими, доки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям!»
пісня на мелодію « Ты морячка, я моряк».
Мы хотим вам рассказать,
Как природу охранять,
Как ее мы очень любим
И должны оберегать.
Дым струиться тут и там,
Газ угарный – по мозгам.
Где же птицы, где цветы?
Человек в ответе - ты.
Припев.
Ты подумай – не сори,
Грязь и мусор убери,
Сохрани сады и реки,
И природу сбереги.
Солнце, воздух и вода –
Это вам не ерунда.
На заводах фильтров нет.
Нам за все держать ответ.
Грязь очистить, лес садить,
И с умом всегда дружить.
Каждый должен сделать это,
Чтоб планету защитить.
Вправа «Прощання».
Разом заспіваємо пісню:
«Голубой вагон бежит-качается, скорый поезд набирает ход.
Ах, зачем же тренинг наш кончается, лучше б он продлился целый год».
Давайте оплесками подякуємо один одному за участь в тренінгу.
До побачення! До наступних зустрічей!