Тренінг з екологічної освіти

Про матеріал

Тренінг з екологічної освіти

Мета тренінгу:

-розширити знання екологіної грамотності;

-привернути увагу до актуальних екологічних проблем сучасності;

-cтворити на тренінгу дружню атмосферу, надати змогу відпрацювання

навичок комунікації;

- підтримати творчу ініціативу вчителів.

Форма проведення: тренінг

Тренер: вчитель

Учасники: вчителі

Матеріали для семінару: аркуші паперу формату А2 і А3; олівці, фломастери, маркери; стікери; ножиці, скотч, кульки.

Пісня на мотив „Одна калина"
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чого ти плачеш? - краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш,
Посміхнися, друже, поки в нас ще є:
Приспів:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов'ї',
Одна в нас мрія у житті,
Щоб повертались журавлі
Додому з вирію щороку навесні.

Сумно, так і не засну.
Буду знову вірить у нову весну
Піду ген за небокрай,
Де дощі і сонце творять водограй.

Васщировітатинам сталанагода

На тренінгу юнихлюбителівприроди.

Мипіснеюславимчудовий наш край .

Назахистприродизнаскожнийготовий.

Тренінгцейкрутий,екологічний,

Місцямифантастичний,побачитиспішіть.

Узалчекаємдужих,досправинебайдужих,

Авхід,хочбезкоштовний, тавартістьє-життя!

Тренер. Для того, щоб робота наших учасників була активною іефективною пропоную дотримуватись таких правил:

1. Кожна думка має право на існування.

2. Активність всіх учасників групи.

3. Дотримання регламенту.

4. Критикувати висловлювання, а не людину.

5. Доброзичливе відношення всіх учасників.

Тренер. Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемось їх дотримуватись.

Тренер.Запрошую Вас до „Знайомства”. Кожний учасник вибере квітку, з якою він себе асоціює. І ми зберемо чудовий букет із квітів.

«Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка».

«Сьогодні я проста тачарівна як волошка”.

«Сьогодні я півонія бажаю всім довголіття та здоров'я”.

Ми всі - одна велика квітка, а кожен з нас – пелюстка цього чудового творіння природи.

Тренер.А зараз ігрова вправа «Заморочки з діжки». Пропонуємо по черзі «діставати» запитання із діжки і відповідати на них.

- В якому віці діти починають чергувати в куточку природи?

(У старшому дошкільному віці)

- 3 якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого? (Від народження)

- Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня?

(Спостереження)

- 3 чого починається ознайомлення дітей з природним об'єктом? (З розглядання)

- Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природою? (Дидактичні ігри.)

- Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (Екскурсія)

Тренер. Ми запрошуємо Вас на «Математичне моделювання». Просимо Вас розв'язати екологічні задачі.

Задача.

- З 1 т макулатури виходить 750 г чистого першосортного паперу. Скільки паперу вийде із 6 т макулатури, яку зібрали учні нашої школи?

Розв'язання:

750∙ 6 = 4500 (г) = 4,5 (кг) паперу.

Відповідь: 4,5 кг.

-Скільки зошитів вийде із цього паперу, якщо маса 1 зошита 30 г.

4500 : 30 = 150 (зошитів).

Відповідь: 150 зошитів.

-Кожному учню потрібно 25 зошитів на рік. Скільки макулатуриповинен зібрати учень, клас, щоб забезпечити себе зошитами на рік?

150 : 25 = 6 (учнів)

1 : 6 = 1000 : 6 ≈ 167 (кг) макулатури одному учню.

167 ∙ 30 = 5177 (кг) ≈ 5,2 (т) макулатури на клас.

Відповідь: 5,2 т.

-При переробці деревини маса паперу складає 21% маси деревини. Маса 1 м3складає 0,62.Скільки м3 деревини економить наш клас, якщо зібрана макулатура забезпечує їх зошитами?

5,2 : 0,21 = 24,76 (т) деревини необхідно

24,76 : 0,62 = 39,9 (м3) ≈ 40 (м3) деревини.

Відповідь: 40 м3.

Тренер. Вправа «клубочок ниток»

Ви повинні висловити своє ставлення до природи. Роби як ми. « Для мене природа це джерело натхнення» обматати палець ниткою і кидає клубочок іншому, і т. д.

Для мене це проведення дозвілля

А для мене- це усвідомлення моєї відповідальності

А для мене- це джерело натхнення

Тренер. Отже,наші думки пов'язані в одне ціле й кожен з нас є частинкою великої живої системи.

Тренер. Вправа «Карта вражень».

Ми залишаємовам«Катру вражень».Напишіть на клейких стікерах те, що ви відчуваєте з приводу тренінгу. Ваші враження.

Тренер. Наступна наша вправа «Віночок побажань».

Давайте з вами станемо в коло, візьмемося за руки і побажаємо природі процвітання, людям — здоров'я, щастя і добра. Уявіть, як ви посилаєте свої побажання. Щось тепле розливається по ваших руках, голові, усьому тілу. Ви будете здоровими і щасливими, доки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям!»

пісня на мелодію « Ты морячка, я моряк».

Мы хотим вам рассказать,

Как природу охранять,

Как ее мы очень любим

И должны оберегать.

Дым струиться тут и там,

Газ угарный – по мозгам.

Где же птицы, где цветы?

Человек в ответе - ты.

Припев.

Ты подумай – не сори,

Грязь и мусор убери,

Сохрани сады и реки,

И природу сбереги.

Солнце, воздух и вода –

Это вам не ерунда.

На заводах фильтров нет.

Нам за все держать ответ.

Грязь очистить, лес садить,

И с умом всегда дружить.

Каждый должен сделать это,

Чтоб планету защитить.

Вправа «Прощання».

Разом заспіваємо пісню:

«Голубой вагон бежит-качается, скорый поезд набирает ход.

Ах, зачемже тренинг наш кончается, лучше б он продлился целый год».

Давайте оплесками подякуємо один одному за участь в тренінгу.

До побачення! До наступних зустрічей!

Перегляд файлу

Тренінг з екологічної освіти

     Мета тренінгу:

  • розширити знання екологіної грамотності;
  • привернути увагу до актуальних екологічних проблем сучасності;
  • cтворити на тренінгу дружню атмосферу, надати змогу відпрацювання

            навичок комунікації;

- підтримати творчу ініціативу вчителів.

Форма проведення: тренінг

Тренер: вчитель

Учасники: вчителі

Матеріали для семінару: аркуші паперу формату А2 і А3; олівці, фломастери, маркери; стікери; ножиці, скотч, кульки.

 

Пісня на мотив „Одна калина"
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чого ти плачеш? - краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш,
Посміхнися, друже, поки в нас ще є:
Приспів:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов'ї',
Одна в нас мрія у житті,
Щоб повертались журавлі
Додому з вирію щороку навесні.

Сумно, так і не засну.
Буду знову вірить у нову весну
Піду ген за небокрай,
Де дощі і сонце творять водограй.

 

Вас  щиро  вітати  нам стала  нагода

На тренінгу юних  любителів  природи.

Ми  піснею  славим  чудовий наш край .

На  захист  природи  з  нас  кожний  готовий.

Тренінг  цей  крутий,  екологічний,

Місцями  фантастичний,  побачити  спішіть.

У  зал  чекаєм  дужих,  до  справи  не  байдужих,

А  вхід,  хоч  безкоштовний, та  вартість  є  -  життя!

 

Тренер.  Для того, щоб робота наших учасників була активною і  ефективною пропоную дотримуватись таких правил:

  1.        Кожна думка має право на існування.
  2.        Активність всіх учасників групи.
  3.        Дотримання регламенту.
  4.        Критикувати висловлювання, а не людину.
  5.        Доброзичливе відношення всіх учасників.

 

Тренер. Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемось їх дотримуватись.

 

Тренер.  Запрошую Вас до „Знайомства”. Кожний учасник вибере квітку, з якою він себе асоціює. І ми зберемо чудовий букет із квітів.

 

 «Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка».

 «Сьогодні я проста та  чарівна як волошка”.

 «Сьогодні я півонія бажаю всім довголіття та здоров’я”.

Ми всі - одна велика квітка, а кожен з нас – пелюстка цього чудового творіння природи.

 

Тренер.  А зараз ігрова вправа «Заморочки з діжки». Пропонуємо по черзі «діставати» запитання із діжки і відповідати на них.

        - В якому віці діти починають чергувати в куточку природи?

    (У старшому дошкільному віці)

- 3 якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого?                   (Від народження)

- Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня?

 (Спостереження)

- 3 чого починається ознайомлення дітей з природним об'єктом?      (З розглядання)

- Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природою? (Дидактичні ігри.)

- Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (Екскурсія)

Тренер. Ми запрошуємо Вас на  «Математичне моделювання». Просимо Вас розв’язати екологічні задачі.

    Задача.

- З 1 т макулатури виходить 750 г чистого першосортного паперу. Скільки паперу вийде із 6 т макулатури, яку зібрали учні нашої школи?

Розв’язання:

  1. ∙ 6 = 4500 (г) = 4,5 (кг) паперу.

Відповідь: 4,5 кг.

  • Скільки зошитів вийде із цього паперу, якщо маса 1 зошита 30 г. 

       4500 : 30 = 150 (зошитів).

Відповідь: 150 зошитів.

  • Кожному учню потрібно 25 зошитів на рік. Скільки макулатури  повинен зібрати учень, клас, щоб забезпечити себе зошитами на рік?

150 : 25 = 6 (учнів)

1 : 6 = 1000 : 6 ≈ 167 (кг) макулатури одному учню.

167 ∙ 30 = 5177 (кг) ≈ 5,2 (т) макулатури на клас.

Відповідь: 5,2 т.

  • При переробці деревини маса паперу складає 21% маси деревини. Маса 1 м3  складає 0,62.  Скільки м3 деревини економить наш клас, якщо зібрана макулатура забезпечує їх зошитами?

5,2 : 0,21 = 24,76 (т) деревини необхідно

24,76 : 0,62 = 39,9 (м3) ≈ 40 (м3) деревини.

Відповідь: 40 м3.

 

Тренер. Вправа «клубочок ниток»

Ви повинні висловити своє ставлення до природи. Роби як ми. « Для мене природа це джерело натхнення» обматати палець ниткою  і кидає клубочок іншому, і т. д.

Для мене це проведення дозвілля

 А для мене- це усвідомлення моєї відповідальності

А для мене- це джерело натхнення
 

Тренер. Отже,  наші думки пов’язані в одне ціле й кожен з нас є частинкою великої живої системи.

 

Тренер. Вправа «Карта вражень».

Ми залишаємо  вам  «Катру вражень».  Напишіть на клейких стікерах те, що ви відчуваєте з приводу тренінгу. Ваші враження.

 

Тренер. Наступна наша вправа «Віночок побажань». 

Давайте з вами станемо в коло, візьмемося за руки і побажаємо природі процвітання, людям — здоров'я, щастя і добра. Уявіть, як ви посилаєте свої побажання. Щось тепле розливається по ваших руках, голові, усьому тілу. Ви будете здоровими і щасливими, доки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям!»

 

пісня на мелодію « Ты морячка, я моряк».

Мы хотим вам рассказать,

Как природу охранять,

Как ее мы очень любим

И должны оберегать.

Дым струиться тут и там,

Газ угарный – по мозгам.

Где же птицы, где цветы?

Человек в ответе - ты.

Припев.

Ты подумай – не сори,

Грязь и мусор убери,

Сохрани сады и реки,

И природу сбереги.

 

Солнце, воздух и вода –

Это вам не ерунда.

На заводах фильтров нет.

Нам за все держать ответ.

Грязь очистить, лес садить,

И с умом всегда дружить.

Каждый должен сделать это,

Чтоб планету защитить.

 

Вправа «Прощання».

Разом заспіваємо пісню:

«Голубой вагон бежит-качается, скорый поезд набирает ход.

Ах, зачем  же тренинг наш кончается, лучше б он продлился целый год».

 

Давайте оплесками подякуємо один одному за участь в тренінгу.

До побачення! До наступних зустрічей!

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
26 липня 2018
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку