Урок «Спостереження за вимовою слів з ненаголошеними [е],[и]. Правило написання слів з цими звуками »

Про матеріал

Урок української мови у 3 класі з використанням інтерактивних методів навчання та мультимедійних технологій.

Мета:виробляти орфоепічно правильну вимову слів з ненаголошеними голосними, розвивати вміння порівнювати вимову й написання слів , добирати спільнокореневі слова для перевірки ненаголошених коренів; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв язне мовлення, фонематичний слух, творче мислення; виховувати любов до рідної природи.

Обладнання:мультимедійна презентація, картки для індиві- дуальної роботи, таблиця « Ненаголошені [е], [и] в коренях слів »,

предметні малюнки, роздатковий матеріал.

Інтерактивні технології: «Очікування», «Мозковий штурм»,

«Мікрофон», «Робота в парі», «Робота в групі», «Рефлексія».

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: інтерактивний, мультимедійний урок.

Перегляд файлу

    Урок  української   мови  у  3  класі  з використанням  інтерактивних   методів

навчання та мультимедійних технологій

 

 

 «Спостереження за вимовою слів з ненаголошеними [е],[и].        Правило  написання  слів  з

             цими звуками »

 

 

                                                               О. В. Тріпадуш,                                  

                                          учитель  початкових   класів,

                                          спеціаліст  вищої    категорії,

                                          Ювілейнівська ЗОШ I-III ст.,

                                                          Олешківський р-н.,

                                                                Херсонська обл.

 

 

Тема:       « Спостереження за вимовою слів з

                  ненаголошеними  [е],  [и]. Правило

                  написання з цими звуками.»

 

 

Мета:            виробляти   орфоепічно  правильну   вимову   слів   з   ненаголошеними   голосними,  розвивати  вміння    порівнювати вимову  й  написання  слів ,  добирати  спільнокореневі  слова   для  перевірки ненаголошених  коренів; розвивати  спостережливість за  мовними  явищами, зв язне мовлення, фонематичний  слух,  творче  мислення; виховувати любов до рідної природи.

 

 

Обладнання:  мультимедійна презентація,  картки  для   індиві- дуальної роботи, таблиця  « Ненаголошені  [е], [и] в коренях слів »,                                                      

предметні малюнки, роздатковий матеріал.

 

 

 

Інтерактивні технології: «Очікування», «Мозковий штурм»,

«Мікрофон», «Робота в парі», «Робота в групі», «Рефлексія».

 

 

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

Форма уроку: інтерактивний, мультимедійний урок.

 

 

 

 

 

 

 

I. Організаційний момент.

Слайд 1 (урок укр. мови ...)

 

II. Перевірка д/з. Актуалізація опорних знань. Мотивація

     навчальної діяльності.

1. Перевірка д/з впр. 195, правил. Оцінення.

2. Виконання вправи  196 (с. 84 підручника)

 

III. Оголошення теми уроку.

  1. Бесіда учителя.
  • У наголошених складах голосні вимовляються чітко,  там  помилку  під

час  диктанту  зробити  неможливо. А  ненаголошені [е], [и]  в  українській мові вимовляються у залежності  від розташування, а тому в диктанті вони можуть  утворити  нам пастку. Сьогодні  на  уроці  ми  навчимось уникати

таких пасток, перевіряти й  правильно  писати слова з ненаголошеними [е] та [и].

Слайд 2 (учитель зачитує на слайді тему уроку)

  1. Хвилинка каліграфії (по рядочку-е- малу чередуючи з великою,-и- малу

чередуючи з великою)

  1. Інтерактивна вправа «Очікування» для кожної з груп.

Слайд 3  «Цей урок мене навчить...»

  • Запишіть, будь-ласка, в зошитах ваші очікування від нашої роботи,

закінчивши речення: «Від роботи на сьогоднішньому уроці я очікую...»,

    «Цей урок мене навчить...», « Цей урок буде для мене...».

 

IV. Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу.      Основний зміст роботи.

1. Орфоепічна вправа (впр. 197, с. 84)

 Слайд 4  «Порівняй»

Учитель дає зразок правильної вимови, а потім учні тренуються самостійно,

дивлячись на слайд 4.

 Слайд 5  «Вимовляй так»

2. Змагання між групами на правильність вимови.

3. Самостійна робота ( впр. 198, с. 85 підручника) для всіх груп.

 Слайд 6  «Перевір» , діти перевіряють вправу за слайдом 6.

4. Розповідь учителя. Створення проблемної ситуації.

-Отже, під час диктанту ці слова я б диктувала таким чином: [зе л/еному],

[ви шн/евому] і перед вами  постала б проблема вибору літери (е чи и ).

-Як же розв язати цю проблему?

 

 

 

 

Слайд 7 «Читай правило»

  • Зверніть  увагу  на  правило на  с. 85  підручника,  прочитайте  його  й перекажіть своїми словами.
  • Наведіть свої приклади слів з ненаголошеними[е], [и].
  • Підсумовуючи, можна скласти таку схему:

Слайд 8 «Запам ятай »

  1. Коментоване письмо. Інтерактивна вправа «Робота в групах»,  «Робота в парах».

 Слайд 9 «Коментуй і пиши»

     Учитель пропонує подивитися на слайд 9 і виконати завдання всім групам     усно:

  • Визначити місце  орфограми у  словах, дібрати   слова  для    перевірки, виділити корінь. Після чого коментуючи записати на дошці (по 2 учні з кожної групи), а всі інші діти в зошити.
  • Яким чином ви змінювали слова?

      6. Фізкультхвилинка.

Слайд 10 «Відпочинь»

 

V.Закріплення та систематизація знань.

  1. Самостійна робота з підручником (впр. 199, с. 85 ).

Слайд 11 «Самостійно попрацюй»

      Учитель виконує роль консультанта.

  1. Гра « -е- чи –и- ? Поясни! »

Слайд 12 « Пограй »

Слайди  № 13, 14, 15, 16.

3. Коментар до д/з (впр.200, с. 85)

 

 VI. Підсумок уроку. Оцінювання.

Слайд 17 «Підсумуй»

  • Які звуки в коренях слів ми навчилися сьогодні вимовляти? Як вони вимовляються?
  • Які труднощі у зв язку з вимовою ненаголошених [е], [и] ми відчуваємо на письмі?
  • Як розв язати цю проблему? Наведіть свої приклади.
  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  • Чи справдилися , діти, ваші очікування? Чого вас навчив цей урок?

(по черзі у символічний мікрофон представник кожної групи дає відповідь )

   2.  Оцінення учнів класу.

VII. Домашнє завдання. (впр. 200, с. 85, вивчити правило)

doc
Додано
20 липня 2018
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку