Урок-гра "Стародавній Єгипет"

Про матеріал
У матеріалі представлені завдання для проведення уроку-узагальнення у вигляді гри з теми "Стародавній Єгипет"
Перегляд файлу

УРОК-ГРА: "СТАРОДАВНІЙ ЄГИПЕТ"

(6 клас, інтегрований курс)

 

Учитель. Доброго дня! Усіх учасників гри я вітаю у цій залі. Дозвольте наш конкурс розпочати словами великого історика Геродота: «Щоб події з плином часу не пішли в забуття, щоб жили в віках славні великі і гідні подиву діяння»

Отже, ми відправляємося в подорож до давньої, загадкової, величної країни – СТАРОДАВНІЙ ЄГИПЕТ.

Інтерес до однієї з найдавніших цивілізацій не спаде ніколи. Тому що не всі загадки Ст. Єгипту розкриті, не всі тексти розшифровано,не всі пам’ятки культури досліджено.

Бажаю успіхів у відкритті таємниць  Стародавнього Єгипту.

http://1.bp.blogspot.com/-_wl4oDNtHHM/Vkxrl0_s2QI/AAAAAAAAAKU/NSKpXFQ72bM/s320/egypt-nile-map.jpg Представлення команд, емблем.

 

1 КОНКУРС   «Історична розминка»

1.Ріка, яка визначила долю Ст.Єгипту (Ніл)

2.Правитель Ст.Єгипту (Фараон)

3.Природна перешкода в течії Нілу (поріг)

4.Перша столиця Ст.Єгипту (Мемфіс)

5.Знак давньоєгипетської писемності (ієрогліф)

6.Служитель храму (жрець)

7.Головне заняття давніх єгиптян (землеробство)

8.Правитель нома (номарх)

9.Багаторічна рослина, як росла на березі Нілу (папірус)

10.Розподіл русла річки на декілька рукавів (дельта)

11.У яке море впадає Ніл? (Середземне)

12.Головна зернова культура, яку вирощували в Єгипті (пшениця)

  Учитель. 

А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО:

культура Ст.Єгипту є однією з найдавніших. Дуже розвиненою була медицина вроди. Маємо рекомендації давніх єгипетських лікарів, як запобігти облисінню, знищити бородавки, пофарбувати волосся, розправити зморшки.

 

2 КОНКУРС  «Розкажи іншим про Ст. Єгипет»

Складіть повідомлення з поданих термінів, понять, імен.

1.Північна Африка, Єгипет, Ніл, долина, дельта, розливи, родюча земля.

2.Будівництво, піраміда, Хеопс, «диво світу», селяни, гробниця.

Учитель

А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЩО: у Ст. Єгипті існували медичні школи і аптеки, де використовували мак, касторове масло, папірус, подорожник, пшеницю з лікувальною ціллю.

 

 

3 КОНКУРС  КРОСВОРДІВ (команди обмінюються кросвордами)

Учитель

 А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЩО:

саме єгиптяни започаткували в будівництві колони. Вони надавали храму пишноти та величі. Їх витесували у вигляді снопів папірусу або лотосів. Пізніше це досягнення запозичили греки та інші народи.

 

4 КОНКУРС  КАПІТАНІВ ( виправити помилки в тексті )

1.Велично несе на південь свої води Ніл.

2.Навколо нільських берегів розташовані гаї з кедрів.

3.На початку зими в Африці йдуть великі дощі.

4.У заростях Нілу водилися крокодили і бегемоти.

5.Під час розливу вода в Нілі ставала яскраво червоного кольору.

 

5 КОНКУРС ( проводиться під час змагань капітанів)

«Найактивніший ВБОЛІВАЛЬНИК»

Підібрати до визначень терміни

1.Тіло померлого, що штучно зберігається від розкладання (мумія).

2. Двоколісний візок, запряжений кіньми (колісниця).

3.Знакове письмо (ієрогліфи).

4.Служитель храму (жрець).

5.Округ в Єгипті (ном).

6.Група сирійських племен, які завоювали Єгипет (гіксоси).

7.Наука про зорі (астрономія).

8.Багаторічна рослина, що росла на берегах Нілу, матеріал для письма (папірус)

9.Житло для бога (храм)

10.Скульптура істоти з тулубом лева і головою людини  (сфінкс).

 

Учитель 

А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЩО:

вперше обеліски почали ставити в Ст. Єгипті на честь видатних людей чи подій

 

6 КОНКУРС «Інтерв’ю з відомими людьми Ст. Єгипту»

(шляхом жеребкування  Цариця Хатшепсут, Тутанхамон, Тутмос ІІІ, Аменхотеп, Нефертіті, Рамзес ІІ)

 

Учитель 

А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЩО:

 з Єгиптом пов’язане ім’я Лесі Українки. У 1909-1911 рр. поетеса перебувала на лікуванні в єгипетському містечку Гелуані. Знайомство  навіяло їй поему «Напис на руїні»

Я, цар царів, я, Сонця син могутній,

Собі оцю гробницю збудував,

Щоб славили народи незчисленні,

Щоб тямили на всі віки потомне ймення.

 

7 КОНКУРС «ЧЕТВЕРТЕ ЗАЙВЕ» (вибрати зайвий елемент в списку і пояснити «Чому?»)

 

1.Хамсин, сфінкс,дельта, пустеля

2.Номарх, крокодил, раб, фараон,

3.Жрець, гробниця, Ніл, піраміда

4.Обеліск, ієрогліф, календар, ном

 

8 КОНКУРС «ЗАГАДКА»

(з мішечка учні дістають часник, фарбу для волосся, календар, пшеничний колосок).

Як ці предмети пов’язані з історією Ст. Єгипту?

 

Учитель

А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЩО:

Стародавнім Єгиптом цікавився й Іван Франко. Він переклав оповідання про фараона Хеопса та чаклунів, про мудреця Сатні – Хемуасе.

 

9 КОНКУРС «ЩО ВАС ВРАЗИЛО В ІСТОРІЇ СТ. ЄГИПТУ?»

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ГРИ: «Єгипет – дар Нілу чи ні?» (прийом метод «ПРЕС»)

 

docx
Додав(-ла)
Бусько Тетяна
Додано
8 січня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку