Урок "STEAM освіта на уроці хореографії. Інтегрований урок хореографії з мистецтвом"

Про матеріал
STEAM освіта на уроці хореографії. Урок розрахований для учнів 8-х класів. Дає можливість дізнатися про історію винекнення вальсу, а також вивчити його основні рухи. Заняття хореографією є дуже важливим для формування організму дитини як на фізичному, так і на інтелектуальному рівні. У людини формується правильна постава, гармонійно розвивається мускулатура.
Перегляд файлу

STEAM освіта на уроці хореографії

Інтегрований урок хореографії з мистецтвом

Тема уроку: ЧАРІВНИЙ СВІТ ВАЛЬСУ

Тип уроку: нестандартний, інтегрований.

Мета уроку:

Навчальна: навчити дітей розуміти хореографічне мистецтво; навчити виконувати основні рухи танцю «Віденський вальс», вміти розрізняти їх за типами.

Розвивальна: розвивати музичний слух; удосконалювати навички виконання вивчених рухів, розвивати творче мислення, увагу і пам’ять, удосконалювати навички творчого самовираження, зміцнювати психічне і фізичне здоров'я засобами танцю, формувати правильну поставу, ходу, сприяти формуванню духовної культури танцюристів.

Виховна: виховувати в учнів любов до танцю, мистецтва, інтерес і повагу до хореографічної культури різних країн і народів.

Формувальна: формування міжпредметних компетентностей, демонстрація взаємодії кількох видів мистецтва; створення на уроці творчої атмосфери, яка сприятиме кращому засвоєнню матеріалу та більшій зацікавленості учнів у навчальному процесі.

Завдання уроку:

  • закріплення знань із походження танцювальних жанрів;
  • поглиблення морально-естетичних вражень від танцювальної музики;
  • сприяння розвитку вміння відчувати музичний ритм;
  • формування необхідних рухових навичок;
  • розвиток здатності взаємодії танцюючих в парі;
  • виховання естетичного смаку, інтересу.

Методи уроку:

  • словесний (бесіда, розповідь, діалог);
  • наочний (демонстрування танцювальних фрагментів);
  • практичний (показ рухів, закріплення танцювальних вправ під керівництвом вчителя).

Форма: колективно-групова.

Обладнання: проектор, екран, відеозаписи танцювальних фрагментів, презентація до уроку

Хід уроку

Організаційний момент

Запрошення дітей до зали, розстановка дітей у шаховому порядку, перевірка присутніх, уклін.

Педагог-хореограф: Тема нашого уроку: Чарівний світ вальсу.

Сьогодні ви візьмете участь у незвичайному уроці хореографії, так як його буду проводити я, вчитель хореограф та вчитель мистецтва. Ми допоможемо вам дізнатися історію виникнення вальсу, а також вивчимо основний крок вальсу та правий поворот. А зараз традиційна розминка.

Підготовча частина уроку

Розминка:

Вправи для м’язів шиї;

Вправи для м’язів плечового поясу;

Вправи для м’язів корпусу;

Вправи для м’язів ніг, стоп;

Вправи на координацію;

Стрибки на двох ногах та стрибки з однієї ноги на дві;

Стрибки зі сторони в сторону;

Відновлення дихання.

Мотивація навчального процесу

Педагог-хореограф: Діти, скажіть чи існує в світі мова, яку розуміють всі люди земної кулі?

Діти: Так. Це мова музики і танцю.

Педагог-хореограф: Молодці, правильно, кожна нація має свою як розмовну так і танцювальну мову. Але мова танцю, зрозуміла усім іншим народам без перекладу. Танцювальне мистецтво кожного народу має свої відмінності, музику, характер, темперамент в залежності від природного розташування країни.

Актуалізація раніше отриманих знань

Педагог-хореограф: Заняття хореографією є дуже важливим для формування організму дитини як на фізичному, так і на інтелектуальному рівні. У людини формується правильна постава, гармонійно розвивається мускулатура. Рухи стають більш красивішими та граціознішими, а ще танці сприяють інтелектуальному розвитку.

На попередніх заняттях ми з вами ознайомилися з історико – побутовим танцями. Які з них вам запам’яталися?

Діти: полонез, мазурка, менует.

Педагог-хореограф: А що об’єднує всі ці танці?

Діти: всі ці танці виконують в парі та вони мають музичний розмір 3/4

Педагог-хореограф: А які танцювальні напрямки, крім історико-побутових ви ще знаєте?

Діти: класичні, народні, сучасні, спортивні, бальні.

Педагог-хореограф: Які вам відомі  телевізійні шоу, де «головним героєм» є танець?

Діти: «Танці з зірками»

Педагог-хореограф: Так, а які стилі танців вам відомі із цього проекту?

Діти: хіп-хоп, джаз-модерн, контемпорарі, румба, танго, повільний та віденський вальси.

Педагог-хореограф: А які із перерахованих танців мають музичний розмір ¾?

Діти: Вальс

Педагог-хореограф: Так це вальс. І, мабуть, ви вже зрозуміли, що саме про нього піде мова на нашому уроці. Що ж таке вальс, звідки він прийшов до нас?

Вивчення нової тем

Педагог-хореограф: Вальс вважається одним із найулюбленіших танців в усі часи. Він - король танців, найвідоміший, красивий та романтичний. Саме ним розпочинають та закінчують бали. Молодята вибирають в якості весільного танцю саме вальс. Випускники залишають шкільне подвір’я під звуки «нестареющего вальса». А скільки знаменитих композиторів створювали музику вальсу: Штраус, Легар, Шуберт, Шопен, Берліоз, Чайковський, Вебер, Равель!

Вчитель мистецтва: «Вальс» – танець австрійсько-німецького походження, популярність якого не вщухає і сьогодні, хоча виник він у XVIII столітті. Слово «вальс» походить із німецького walzen - кружляти. Прародичами вальсу називають і австрійський народний танець - лендлер,

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\ТАНЕЦ ЛЕНДЛЕР.jpgC:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\lender-1.jpgТанець лендлер

поширений в Австрії та Південній Німеччині (серед старих пісень цих країн знайдеться багато таких, які співалися в ритмі вальсу), і провансальський танець вольта (в перекладі означає швидкий поворот).

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\вольта 2.jpgC:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\вольта.jpgТанець вольта

 

 

 

 

 

 

Обидва ці танці - парні і танцювались під музику в розмірі ¾, і якщо в лендлері кавалер, вивівши вподобану йому партнерку на круг, обертав її навколо себе, то в вольті спочатку переважали стрибки, а потім з'явилися і швидкі повороти і обертання. У Франції вольт заборонялося виконувати при дворі, а кардинал Рішел”є убачав в нім підрив засад релігії і суспільства. (Це неважко собі уявити - на початку XVII ст., коли в моду входив чинний і галантний менует те, що кавалер бере руку пані, вважалося небаченим порушенням пристойності).

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\менует 2.jpegC:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\менует.jpgТанець менует

 

 

Але вольт, змішавшись з лендлером, завоював популярність у Німеччині, Чехії, Австрії, отримав новий характер — широкі, ковзаючі і плавні рухи, позбавився від стрибків і отримав нову назву — вальс.

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\вальс 2.jpgC:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\Вальс начала 19 века хабаровск.jpegСтаровинний вальс

Кавалер, вибравши вподобану партнерку, виводив її на круг, обертав навколо себе, і обоє поступово просувалися по колу за іншими парами. Вальс став ширшим, динамічнішим, і повернувся до Франції, завоювавши в ній велику популярність. Жодні високі укази й офіційна критика, жодні заборони і невизнання не змогли зупинити чарівне кружляння вальсу в бальних і концертних залах, на міських і сільських площах. Тисячі пісень звучать в ритмі вальсу, вальс звучить в опері, опереті, кіно. Дуже багато композиторів пишуть концертні і симфонічні вальси, і вальс, як танець, є одним з найпопулярніших танців, бо під цією назвою ховаються найрізноманітніші варіанти: віденський, французький, англійський, мексиканський та перуанський вальси, вальс в два па, танго-вальс.

(Педагог-хореограф демонструє рух вальсу, який виконували у ХІХ сторіччі)

Педагог-хореограф: Від початку XIX сторіччя вальс стає найпопулярнішим танцем у всіх прошарках європейського суспільства. Його розвиток особливо інтенсивно проходив у Відні. Віденський бал –  традиційний захід, який відбувається в Відні під час бального сезону. Віденські бали занесені до списку ЮНЕСКО нематеріальної культурної спадщини Австрії. Величним балом вважається Оперний бал. ЮНЕСКО були створені певні критерії, щоб вважатися справжнім Віденським балом. Серед іншого, повинні дотримуватися особливого бального протоколу і проведення балу. Свято обов”язково відкривається молодими парами дебютантів, опівночі має бути опівнічний виступ і під ранок урочисте - закриття балу.

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\віденський бал 2020.jpgC:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\Віденський бал старій.jpgВіденський бал ХІХ ст.   Віденський бал 2020 рік

 

 

 

 

«Віденським балам» вже майже 200 років, але і зараз вони не втрачають своєї популярності. Навпаки, отримавши репутацію фешенебельних і респектабельних подій, по цьому образу і подобі у багатьох містах світу проводяться бали. Він починається на передодні Нового року і продовжується 7 тижнів. 

Якщо раніше вальси танцювали на балах, то нині його танцюють на урочистих заходах (випускні вечори, весілля), а також на змаганнях. Європейська програма спортивно-бальних танців обов’язково включає в себе повільний (фрагмент повільного вальсу https://www.youtube.com/watch?v=JHP6zvvuqKo) та віденський вальси. (фрагмент віденського вальсу https://www.youtube.com/watch?v=AntBuMDalbc)

Для вальсу характерний помірно-швидкий темп, тридольний розмір з яскравим акцентом на першій долі такту. Він виконується в ритмі близько 180 ударів за хвилину

Педагог-хореограф: Діти, ви хотіли б спробувати виконати основний крок вальсу?

(Діти стають по одному)

Техніка виконання вальсового кроку.

Вихідна позиція ніг – шоста, виконання кроку плавне, ковзаюче. Для вальсу характерне покачування вгору-вниз, це досягається завдяки підйому на пів-пальці та плавним опусканням вниз.

(Вчитель хореограф показує рух)

Показ основного кроку - вальсовий крок вперед та назад (спочатку без музичного супроводу)

ДОДАТОК 1

Показ правого повороту.

ДОДАТОК 2

(Діти стають попарно і відтворюють рухи)

ДОДОТОК 3

Педагог-хореограф: А тепер всі рухи ми повторюємо під музику. Діти, а чи знаєте ви, якого композитора називають «королем» вальсу?

(Діти відповідають)

Вчитель мистецтва: Величезний вплив на розвиток вальсу мала творчість уславленого австрійського композитора Йоганна Штрауса і  слово «вальс» у багатьох людей одразу асоціюється з іменами Йоганнів Штраусів – батька і сина, своєрідною «вальсовою» династією.

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\Батько.jpgЙоганн Штраус (батько) (1804 – 1849) — родоначальник вальсу. Ще не маючи 20 років, він організував оркестр, який грав на танцювальних вечорах, зокрема виконував вальси, галопи, кадрилі свого диригента.

 

C:\Users\Оксана\Desktop\КАРТИНКИ И МУЗІКА ДО ВІДКРИТОГО УРОКУ\син.jpg

Йоганн Штраус (син) (1825 – 1899) досяг набагато більшого: він не тільки, як і батько, у досить молоді роки створив власний оркестр, а й став автором близько 500 творів. Штраус-син опоетизував побутовий селянський танець лендлер, надав йому граційності, витонченості, ліричності. Завдяки майстру вальс набуває рис романтичної симфонічної поеми. Душа віденців звучить у цих незабутніх «піснях без слів», їх мелодії в Австрії співали як народні.

Вальси Штрауса – романтично-натхненні танцювальні поеми, що передають різні відтинки душевних настроїв. Вони підкуповують поетичністю, тонкістю та благородством художнього смаку, яскравою мелодійною і ритмічною вигадливістю, блискучою інструментальною майстерністю, а, головне, ясним і життєрадісним світовідчуттям, а також вони носять різні програмні заголовки серед них вальси: «Казки віденського лісу», «На прекрасному блакитному Дунаї», «Весняні голоси», «Нічний метелик» та багато інших. Є вальси, які присвячені Росії (“Прощание с Петербургом”), революції 1848 (“Песни свободы”, “Песни баррикад”, “Звуки единства”, 1848), траурний вальс, написаний на смерть батька (“Вальс-некролог”, 1849). Штраус розвив форму віденського вальсу, збагатив вальс зі сторони мелодики, гармонії, інструменталістики.

Також є і інші композитори, які писали музику для вальсу це Ф. Шуберт, Френц Ліст, Р. Шуман, Ф. Шопен, П Чайковський та багато інших.

Педагог-хореограф: Діти давайте прослухаємо відомий вальс Й. Штрауса «Казки віденського лісу»  https://www.youtube.com/watch?v=PBzSg1_dYiM

https://www.youtube.com/watch?v=hlpfxMD5Yw0 фрагмент мелодії «Казки віденського лісу», фільм «Большой вальс» (США, 1938 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=SbTr31FFHP0 фрагмент мелодії «Казки віденського лісу», фільм «Титанік»

Саме під цю мелодію пропонуємо вам фрагмент вальсу у виконанні  вчителя мистецтва та учня 11 класу

(Пара танцює)

А тепер спробуємо відтворити рухи під музику.

Діти танцюють (закріплення вивченого матеріалу)

Рефлексія

Побудова по лініям у шаховому порядку. Підведення підсумків.

Педагог-хореограф: Ось і підійшло наше заняття до кінця.

Скажіть будь ласка, який танець ми сьогодні вивчили?

Які рухи ми виконували, і яку вони мають назву?

На вашу думку, хто найкраще виконує рух?

Кому із сьогоднішніх пар ми можемо подарувати запрошення на ба?

Назвіть відомих композиторів, які створювали музику до вальсу? (Діти відповідають)

Вчитель мистецтва: Вальс змінив танцювальний світ. Він зробив його виразніше і розкутішим, ліричнішим і душевнішим. Дійшовши до наших днів, вальс зберіг свої основні риси: поєднання широти і динаміки з надзвичайною плавністю і легкістю.

Педагог-хореограф: От уже близько 250 років живе і користується незмінною любов′ю цей чарівний і вічно юний танець. За своєю популярністю, розповсюдженням і тривалістю існування він перевершує всі інші бальні танці. Важко сплутати його з іншими танцями, і не лише завдяки ритміко-музичній складовій, яка застосовується в балетах і операх, оперетах, драмі та кіно, а в першу чергу завдяки техніці виконання, яка перетворює вальс на дивовижно легкий та піднесений бальний танець, що є динамічним втіленням повної гармонії. Можна з упевненістю сказати: вальс - безсмертний,  і тому він продовжує жити в серцях мільйонів людей.

Педагог- хореограф: Діти, ви молодці, бо були уважними та всі рухи вправно виконували.

Вчитель мистецтва: Ми отримали задоволення. А ви?

(Діти відповідають)

Уклін.

Педагог- хореограф: Всім дякую за урок! Подякуємо один одному оплесками.

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Вальсовий крок вперед

В. п. – шоста  позиція ніг.

На рахунок «Раз» виконується широкий крок вперед, «з каблука» на всю ступню

На рахунок «Два» - крок лівою ногою вперед до правої ноги, піднятися на півпальці, коліна витягнуті

На рахунок «Три»–на місці переступити правою ногою, поступово спускаючись на зігнуті коліна.

Вальсовий крок назад

В. п. – шоста  позиція ніг.

На рахунок «Раз» – широкий крок лівою ногою назад.

На рахунок «Два» - крок правою ногою до лівої, піднятись на півпвльці, коліна витягнуті

На рахунок «Три» - на місці переступити лівою ногою, поступово спускаючись на зігнуті коліна.

ДОДАТОК 2

Правий поворот

Правий поворот вперед Вихідне положення: вага тіла на лівій нозі.

Номер кроку

Просування

Танцювальний рахунок

1

Крок із правої ноги вперед

“1”

Поворот на правій нозі вправо на 180º

2

Крок із лівої ноги вліво з підйомом на лівому носку

“2”

3

Приставити праву ногу до лівої з переносом ваги тіла на правий носок

“3”

Спуститися на правій нозі, злегка зігнувши коліна

 

Правий поворот назад Вихідне положення: вага тіла на правій нозі.

Номер кроку

Просування

Танцювальний рахунок

1

Крок із лівої ноги назад

“1”

Поворот на лівій нозі вправо на 180º

2

Крок із правої ноги вправо з підйомом на правому носку

“2”

3

Приставити ліву ногу до правої з переносом ваги тіла на лівий носок

“3”

Спуститися на лівій нозі, злегка зігнувши коліна

 

Правий поворот вперед і правий поворот назад складають разом правий поворот. Виконуйте правий поворот під музику по лінії танцю.

ДОДАТОК 3

Правий поворот у парі Партнер: танцює правий поворот, починаючи з правого повороту вперед. Партнерка: танцює правий поворот, починаючи з правого повороту назад.

docx
Додано
21 квітня 2021
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку