Урок "STEM-пригоди з паперовими літаками-драконами"

Про матеріал
На занятті учні дізнаються як взаємодіють людина та літак. Навіщо потрібні крила? Застосовують свої знання у орегамі - конструюванні різних літаючих матеріалів.
Перегляд файлу

STEM-пригоди з паперовими літаками-драконами

 

 

 

Матеріали.

  • Папір
  • Рулетка
  • Спосіб відстеження даних (папір і олівець, аркуш тощо)
  • Калькулятор (опціонально)

На занятті учні дізнаються як взаємодіють людина та літак.

Навіщо потрібні крила?

Застосовують свої знання у  орегамі - конструюванні

різних літаючих матеріалів.

 

I. Проблемно-орієнтована життєва ситуація

Проблемний кейс 1 «Як літак випередив еволюцію»

Літаки дозволяють людям пересуватися з більшою швидкістю. Люди витрачають менше часу та при цьому долають більше кілометрів.

Але іноді такі можливості призводять до великих проблем. Подивіться, будь ласка, на малюнок і подумайте, у чому може бути причина ситуації на картинках? І що потрібно зробити, щоб її уникнути в майбутньому?

Аварія літака в Шереметьєво - основною причиною є помилка пілота | РБК  Украина Блискавка вдарила в літак з пасажирами: не долетів до пункту призначення.  Politeka

I I . Інтегрований пошук інформації

Інструкція для вчителя

 

 1.Визначте можливі причини проблем, продумайте шляхи вирішення.

Діалог

- Дітри, які причини  пригоди на картинці ви бачите? 

 - Що потрібно зробити, щоб уникнути цих проблем? 

 Розподіл на команди для пошуку інформації в різних напрямках можна проговорити правила роботи в групі (час 5 хвилин). Групи вивчають кейси та повідомляють інформацію всім іншим.

2. Учням пропонується ознайомитися з кейсами з надмірною інформацією

 Кейс 1. "Еволюція літака"

 

https://www.youtube.com/watch?v=elcqt326wNc&ab_channel=%D0%97%D0%BD%D0%B0%D0%B9%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

Передній діалог.

-Діти, скажіть, як змінювався літак?

 - Навіщо літаку крила і хвіст?

 Кейс 2. «Влаштування літака»

 

https://www.youtube.com/watch?v=RBdCRl7UXTk&ab_channel=%D0%AF%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%93%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BE%E2%80%93%D0%A6%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8%D0%B4%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9

ІІІ. Експериментальне дослідження з літаками

Створення  паперового літака

  • Вирішіть, скільки паперових літаків-драконів ви плануєте зробити. Я рекомендую принаймні 3, щоб ви могли легко порівняти відмінності в кожному літаку та їхній вплив на здатність кожного літака літати. Нижче я вставила кілька відеоуроків із простими інструкціями зі складання, але не соромтеся шукати та використовувати будь-який шаблон, який вам подобається.

Відеоуроки для паперових літаків-драконів

https://www.youtube.com/watch?v=SAH2u_rD5DI&ab_channel=BTBPaper

https://www.youtube.com/watch?v=edrOVS5U0HY&t=6s&ab_channel=TriKdanG

https://www.youtube.com/watch?v=edrOVS5U0HY&t=6s&ab_channel=TriKdanG

Створення драконів з паперового літака продовження…

  • Переконайтеся, що кожна дитина має аркуш паперу для кожного шаблону паперового літака, якому ви плануєте слідувати. Пам’ятайте, що найкраще підійде звичайний аркуш паперу (наприклад, папір для принтера). Папір для орігамі буде замалим, а картон – надто товстим/жорстким. 
  • Дотримуйтесь інструкцій щодо кожного набору складання та створіть свій літак.
  • Коли всі ваші літаки (літаючі дракони) будуть готові, знайдіть велике місце для випробування своїх літаків. Я використала довгий коридор, але ви можете використати чудову кімнату, підвал або навіть вийти на вулицю, якщо погода відповідна (без вітру, без вологи тощо)
  • Виберіть початкову точку, з якої ви будете постійно кидати кожен літак. 
  • Виберіть категорію, яку ви хочете відстежувати в першу чергу. Це може включати швидкість, відстань, кількість петель тощо. Молодші учні можуть дотримуватися 1, можливо 2 категорій.
  • Переконайтеся, що у вас є спосіб відстежувати характеристики кожного літака в цій категорії (рулетка для визначення відстані, секундомір для визначення швидкості тощо).
  • Киньте кожен літак кілька разів і запишіть результати кожного тесту. Чим більше разів ви тестуєте, тим точнішими будуть ваші результати. Я рекомендую тестувати кожну версію щонайменше 3 рази кожну.
  • Повторюйте з кожним літаком, доки не перевірите кожен літак для кожної категорії однакову кількість разів.
  • Після того, як ви завершите свої тести, побудуйте свої результати в графіку або діаграмі. Ви можете використовувати будь-який тип графіка або діаграми (гістограми, лінії, кругові тощо).  Спостерігайте за своїми результатами. Який літак показав найкращі результати в якій категорії? Який показав себе гірше? Занотуйте ці спостереження на папері.

 

Зробіть висновок.

 

Передній діалог.

 

- Сформулюйте, навіщо потрібні крила і хвіст?

- Від чого залежить швидкість руху літака і чому? Як можна регулювати швидкість, щоб не потрапити до аварійної ситуації?

 

 

VI . додаткова інформація

Топ 5 величезних літаків світу

 

https://www.youtube.com/watch?v=k4UyoK05-Ck&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%9A%D0%90%D0%9F%D0%A0%D0%86

 

 

 

 

Додатки

Літаючий дракон

Відстежуйте продуктивність кожного літака-дракона.

Дані про літаючого дракона

Використовуючи свою дату, знайдіть наступне:

СЕРЕДНЄ – Додайте загальні числа разом, а потім поділіть на число  чисел, які ви додали. Отже, якби у вас було 5 результатів тесту, ви б додали всі 5 разом, а потім розділіть цю суму на 5, щоб отримати  СЕРЕДНЄ значення.

MEDIAN - Розташуйте свої числа в порядку від найменшого до найбільшого.

МЕДІАН – це число посередині. Отже, якщо ваші дані 2, 3, 6, 7, 8, ваше МЕДІАН буде 6. Або якщо ваші дані становлять 2, 3, 4, 6, 7, 8, МЕДІАН буде 5 ((4+6)/2).

РЕЖИМ – РЕЖИМ – це значення, яке повторюється найчастіше. Отже, якщо ваш

дані були 6, 7, 3, 3, 9, 1, 3, 2, ваш РЕЖИМ буде 3.

Які ще статистичні дані можна знайти?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати

Побудуйте лінійний графік із записом результатів. Обов'язково виготовте ключ

(мітки), щоб інші знали, що ви малюєте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати

Побудуйте лінійний графік із записом результатів. Обов'язково виготовте ключ

(мітки), щоб інші знали, що ви малюєте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://m.media-amazon.com/images/I/81Hp08iqgDL.jpg

https://m.media-amazon.com/images/I/81Z9C-tzENL.jpg

https://m.media-amazon.com/images/I/81Z9C-tzENL.jpg

https://m.media-amazon.com/images/I/81Z9C-tzENL.jpg

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку