Урок "Створення анімації в середовищі Scratch"

Про матеріал
....дізнатися, як створювати та відтворити анімацію в середовищі Scratch та як працювати із графічним редактором в середовищі Scratch. Пояснення: урок був проведений в дистанційні формі, за допомогою сервісу Google Meet. Пізніше була складена інструкція по дані темі.
Перегляд файлу

Тема: Створення анімації в середовищі Scratch.

image
Мета уроку: дізнатися, як створювати анімацію в середовищі Scratch; знати різні способи додавання нових спрайтів у проект, знати як працювати із графічним редактором в середовищі Scratch; створювати/редагувати нові спрайти засобами графічного редактора середовища Scratch; розвивати алгоритмічне та логічне мислення, уміння узагальнювати та міркувати.

Обладнання: онлайн-дошка Jamboard, комп’ютер/телефон, браузер Google Chrome, заготовки, онлайн-середовище Scratch  (https://scratch.mit.edu/).

Тип уроку: дистанційний.

І. Повторюємоза допомогою онлайн-дошки Jamboard:

image

Що ж таке анімація? Анімація – це швидкий показ малюнків, на яких форма, положення… поступово змінюються, внаслідок чого створюється враження, ніби наш малюнок/об’єкт рухається. Наприклад: перегляд відповідних зображень

image

Наше сьогоднішнє завдання – за допомогою середовищі Scratch створити власну анімацію та відтворити її, розглянути графічний редактор програми, навчитися за допомогою цього редактора створювати/редагувати зображення. ІІІ. Робота на комп’ютері.

Ми вже знаємо, що багато виконавців в середовищі Scratch, мають власні костюми. На минулому уроці ми якраз і відтворювали алгоритм із повторенням за допомогою виконавця «танцюристка», яка змінювала свої костюми/положення. Але сьогодні ми створимо анімацію з новим виконавцем, якого немає в середовищі Scratch і будемо його змінювати за допомогою графічного редактора програми. 

Для початку відкриваємо нашу робочу папку, де вже є заготовки і завантажуємо ту заготовку, яка вам найбільше сподобалася:

image

Потім запускаємо онлайн-програму Scratch.

З початку, необхідно видалити головного виконавця, а потім завантажити нашу заготовку.

image 

Редагуємо зображення – для цього переходимо на вкладку Образи.

image 

image

На даній заготовці у нас зображено 8 положень нашого об’єкта. Отже, у нас з вами буде 8 кадрів, з різними положення об’єктами, з якими ми в кінці створимо невеличку анімацію.

Для початку прибираємо фон – наш котик на білому фоні, а нам потрібний прозорий:

За допомогою інструментів графічного редактора, змінюємо кожен кадр – ми повинні прибрати зайві об’єкти, тобто, кожен кадр буде містити одне зображення, відповідно до номеру:

image 

Для цього можна використати інструмент обрати/видалення або гумку.

image 

Переміщуємо 1-е зображення в центр полотна:

image

Коли ми вже відредагували наше зображення, починаємо складати скріпт (команди), щоб наш виконавець почав рухатися. Переходимо на вкладку Код

Які команди нам потрібні? (запитання до учнів).

Разом із учнями складаємо скріпт. 

Нагадую, можна використати команду змінити образ *** або можна використати команду наступний образ.

image 

Який тип алгоритму ми використали під час створення даного скріпту? (запитання до

учнів)

Так, це алгоритм із не відомою к-тю повторень.

Переглядаємо нашу анімацію і зберігаємо готовий проект на нашому комп’ютері, але ми його не закриваємо.

image

 

Доповнимо наш проект – добавимо сцену, нехай наш кіт рухається (біжить), наприклад, по галявині: ….

image 

Готову сцену також можна змінити за допомогою графічного редактора – змінюйте на власний смак. Можна додавати квіти, дерева…. Працюємо за вже відомим алгоритмом – з imageпочатку дублюємо перше зображення (продублюйте кілька разів) а потім змінюємо решту:

image

Повертаємося до нашого виконавця – нам потрібно змінити його розташування (опустити його вниз) і по можливості, відредагувати його (прибрати білі плями, якщо залишилися, за допомогою інструмента гумки):

image

ІV. Обговоренняза допомогою онлайн-дошки Jamboard:

image 

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
1370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку