Урок "Суспільно-політичний розвиток у 50-70-х рр. на західноукраїнських землях.

Про матеріал
Урок покликаний формувати в учнів уявлення про стан національно-визвольного руху на західноукраїнських землях. Виховувати в учнів почуття патріотизму, любові до своєї Батьківщини і свого народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Суспільно-політичний розвиток у 50–70-х рр. на західноукраїнських землях.

Номер слайду 2

Пригадаймо1. Назвіть основні особливості суспільно-політичного розвитку Галичини в першій половині 19 ст.2. Якими були основні здобутки українського руху в революції 1848-1849 рр.3. Назвіть основні особливості українського руху в Надніпрянській Українів 60-90 хрр 19 ст. 08.02.20182

Номер слайду 3

План уроку1. Конституційна реформа2. Старорусини та москвофіли3. Народовці. Олександр Барвінський4. Розбудова національного життя. «Просвіта»5. Польські та єврейські рухи. 08.02.20183

Номер слайду 4

08.02.20184

Перегляд файлу

Тема. Суспільно-політичний розвиток у 50–70-х рр. на західноукраїнських землях.                                                           Слайд 1

Мета: формувати в учнів уявлення про стан національно-визвольного руху на західноукраїнських землях після революції 1848–1849 рр., а також охарактеризувати процес формування двох течій українського визвольного руху: «москвофіли» і «народовці» та створення культурно-освітнього товариства «Просвіта» й літературного імені Т. Шевченка; розвивати в учнів уміння самостійно працювати над дослідженнями, робити порівняльну характеристику певних явищ та подій, вміти висловлювати свою точку зору, робити висновки й узагальнення; виховувати в учнів почуття патріотизму, любові до своєї Батьківщини і свого народу.

Основні поняття: «москвофіли», народовці, товариство «Просвіта», товариство імені Т. Шевченка.

Обладнання: роздавальний матеріал з документами, схемами, таблицями, ілюстраціями.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

1. Назвіть основні особливості суспільно-політичного розвитку Галичини в першій половині 19 ст.

2. Якими були основні здобутки українського руху в революції 1848-1849 рр.

3. Назвіть основні особливості українського руху в Надніпрянській Україні

в 60-90 хрр 19 ст.                                                                                  слайд 2

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ситуація в суспільно-політичній сфері після революції 1848–49 рр. в Австрійській імперії залишалася складною.

Після революції галицьким намісником було призначено А. Голуховського, який проводив відверто пропольську політику — сприяв призначенню поляків на вищі посади цивільної служби краю; сформував у австрійського уряду думку про те, що український рух є винятково «русофільським»; заблокував реалізацію українських планів поділу Галичини на українську та польську частини тощо.

Після серії зовнішньополітичних невдач Австрії та укладення австро-угорського компромісу 1867 р. позиції поляків у Галичині ще більше посилюються — намісник завжди призначався з числа польської аристократії; виборча система зебезпечувала полякам відчутну перевагу в крайовому сеймі (це було надзвичайно важливо, оскільки навіть міністр закордонних справ Австро-Угорщини зазначав: «Наскільки русини мають існувати, вирішить галицький сейм»); діловодство та освітня сфера активно полонізувалися на догоду польській правлячій верстві.

За цих обставин соціальне напруження, українсько-польське протистояння в західноукраїнських землях наростали. Соціальні та національні суперечності сплелися в один нероз’язаний вузол. Один із польських дослідників писав: «Те, що селянин став синонімом русина, а поляк — синонімом пана, стало фатальним для нас».

План 

1. Конституційна реформа

2. Старорусини та москвофіли

3. Народовці. Олександр Барвінський

4. Розбудова національного життя. «Просвіта»

5. Польські та єврейські рухи.                                                               Слайд 3

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Робота зі схемою

m318   Слайд 4

Завдання

  • Пригадайте, за яких умов розвивався суспільно-політичний рух на українських землях у складі Російської імперії. Порівняйте з умовами розвитку такого руху на західноукраїнських землях.

 Розгляд питань згідно плану

 1. Конституційна реформа – доповідь учня юриста. Правова оцінка.

2. Старорусини та москвофіли

3. Народовці. Олександр Барвінський

4. Розбудова національного життя. «Просвіта»

5. Польські та єврейські рухи.

2-5 Доповіді дослідників з допомогою мультимедії.

Під їх розповідь учні заповняють таблицю

Напрям, організація, рух

мета

Старорусини, москофіли

 

 

 

 

 

Слово вчителя.

Словничок

Антисемітизм -

Сегрегація -

V. Узагальнення та систематизація знань

Завдання

Вчимося робити висновки. Самостійно підведіть підсумки уроку та зробіть висновки.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Москофільство-мовно-літературна та суспільно-політична течія серед українського населення Галичини, Буковини та Закарпаття у 1819—1930-х роках. Обстоювала національно-культурну, а пізніше — державно-політичну єдність з російським (московським) народом та Росією. Ідеологічно західноукраїнські москвофіли були опонентами народовців.

Номер слайду 2

Основні передумови виникнення москвофільства:втрата українським народом власної державності; багатовікове іноземне поневолення; роздрібненість і відокремленість окремих земель; денаціоналізація освіченої еліти; низький рівень національної самосвідомості мас.

Номер слайду 3

Основні ідеї москвофілів:твердження про етнічну однорідність росіян, українців і галицьких русинів;заперечення існування українців як нації;заклик до об‘єднання всіх слов‘янських народів під владою російського самодержавства.

Номер слайду 4

основною метою москвофілів було приєднання до Москви. Вони також активно боролися з пияцтвом та створювали так звані братства тверезості.Їх активно підтримував російський царизм до якого москвофіли так активно прагнули приєднатися. Завдяки матеріальній підтримці з боку царської Росії, вони створили досить потужну видавничу базу, яка вдало пропагувала їх ідеї.

Номер слайду 5

Представники. Зубрицький Денис. Богатирець Касіян. Добрянський Адольф

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Народовці

Номер слайду 2

Найвидатніші діячіО. Барвінський. О. Огоновський. В. Навроцький. О. Партацький

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шестакова Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
1319
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку