ПЛАН ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Дата: |
23.12.2009 |
Група: |
ПС-07-1/9 |
Викладач англійської мови: |
Кухар Т.В. |
Тема: |
Світ моєї майбутньої професії. (програміст) |
Навчальна мета: |
Практикувати студентів у вживанні засвоєнної лексики з теми: „Компютеризація. Історія розвитку обчислювальної техніки.” в аудюванні, читанні, письмі та усному мовленні (зокрема монологічне, діалогічне мовлення) для формування комунікативної компетенції. Вчити студентів бути ефективними користувачами мови в процесі діяльності спілкування по ситуаціям „Інтерв’ю у відомої людини”, „Як справи”, „Доведи, що...”, etc. |
Розвивальна мета: |
Розвивати навчальні вміння вести дискусію, розв’язувати комунікативні завдання, використовувати навчальний досвід, набутий у технікумі, для подальшої самостійної роботи щодо оволодіння іноземною мовою. Розвивати пізнавальний інтерес до обраної спеціальності. |
Виховна мета: |
Формувати у студентів науковий світогляд на обрану спеціальність; Виховувати риси ділової, успішної людини на основі матеріалу про видатних науковців минулого та сьогодення ; |
|
|
Тип заняття: |
Практичне - заняття узагальнюючого повторення. |
Обладнання: |
Мультимедійний комплекс, презентація, роздатковий матеріал. |
План заняття
I. Введення до іншомовного середовища.
1.Привітання; (робота в малих групах);
2.Навчальна бесіда з групою; (контрастування часів Indefinite);
3.Фронтальна бесіда з групою про розклад, навчання в технікумі;
4.Мотивація подальшої роботи над темою. Завдання: доведи, що твоя професія найкраща.
II. Основна частина заняття.
1.Оголошення теми та епіграфу заняття;
2. Історія розвитку обчислювальної техніки. Презентація: виступи студентів та фронтальна робота з групою.
3. Професійно-значущі якості програміста
IV.Підбиття підсумків заняття.
1.Оцінювання результатів заняття, коментування;
2. Д/з, інструктування виконання.
I Warming-up
What date is it today?
Who is absent today?
Will he come?
What is the matter with him?
T: N! You look sad.
You have managed to persuade me.
II. Presentation
I agree with you that your profession is a whole new world. Now let’s travel there. Our password to enter there will be the following quotation. Look at the screen.
KNOWLEDGE IS POWER.
FRANCIS BACON
Read and translate it. Whom does this quotation belong to? (It belongs to F.B.)
Yes, it’s true.
Some 400 years ago F.B. an English philosopher said, “KNOWLEDGE IS POWER”.
In all times B.C. and A.D. power was based not only on rough physical strength, but also on knowledge. Only the selected people had access to knowledge. Evolution of our civilization development has proved correctness of this philosophical thought.
Modern information society appeared as the result of several information revolutions. Information revolutions not have only cardinally changed the ways of information processing, but also ways of manufacture, person’s system of values and lifestyle.
Look at the slide and tell what the first information revolution connected with.
THE FIRST INFORMATION REVOLUTION IS CONNECTED WITH THE APPEARANCE OF A WRITTEN LANGUAGE.
Time passed … The Middle Ages came..... Manuscripts could not be affordable for all strata of the society.
Renaissance came..
Look at the slide and tell what the SECOND information revolution connected with.
THE SECOND INFORMATION REVOLUTION IS CONNECTED WITH THE INVENTION OF PUBLISHING.
Whom was the first type-setting press invented by?
The type-setting press was invented by Johannes Gutenberg [´jɔhәn´gu:tәnbә:g]
What was the first printed book?
What year was it published?
Time passed…Mankind had constantly growing requirements.
The printed book did not meet new requirements of mankind - to transmit the information to distances.
Look at the slide and tell what the third information revolution connected with.
THE third INFORMATION REVOLUTION IS CONNECTED WITH THE INVENTION OF PUBLISHING.
The third information revolution is connected with the invention of telegraph, radio, telephone and television.
Whom was radio/telegraph/telephone/television invented by?
Time passed…Mankind had constantly growing requirements.
Mankind requirements to transmit information to the big distances grew quickly…
Look at the slide and tell what the FOURTH information revolution connected with.
The fourth information revolution is connected with the invention of microprocessor technology and personal computer.
T: The computer invention became possible thanks to achievements in mathematics and mechanic area of antique and medieval scientists. The most considerable representative of medieval scientists is Leonardo da Vinci. He has outstripped time for some centuries.
Inventors who have made great contribution to the development of computing, technics ( technique, technology).
T: Listen to your colleague’s reports and be ready to answer the questions:
Teacher should comment and lease the reports.
So, our presentation is over, let’s sum up.
You have just proved that knowledge is power and all above scientists were successful
businessmen. Knowledge brought them wealth.
After you have graduated from the technical school you will try to employ. You will find for a vacancy; vacant position.
To be invited for the interview you should fill in a typical application form.
Let’s read and translate it.
Hand out these applications. In 2 minutes these forms should be completed.
What are your personal qualities? Do you agree that S1 is …?
Why are you a good person for this job?
Sometimes the employer holds an exam for the candidate to see if he is suitable for a particular post. Imagine that the suggested test is the very exam.
If you give the right answers – you will be employed.
Exchange your tests and evaluate your collegue.
It is interesting if there is a success formula. Difficult to answer, probably it is the best to ask a celebrity about.
Let’s listen to the text about a very popular multy-billionaire.
New words, repeat after me
Answer the questions. SSSSSS
I suggest that the students of A level should role-play
Others should unscramble the dialogue and present the results.
Would you like to be successful?
Here are some recommendations how to be….