Урок "Світ неживої природи"

Про матеріал

Формувати уявлення про Сонце, воду, повітря як тіла неживої природи, розкрити значення їх для живої природи і розвивати уяву, фантазію, образне мислення, мовлення, формувати емоційно – оцінне ставлення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 УРОКУ

З ПРИРОДОЗНАВСТВА

НА ТЕМУ

«СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ.»

Результат пошуку зображень за запитом "природа картинка"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА УРОКУ : Світ неживої природи. Сонце, вода, повітря

МЕТА УРОКУ : Формувати уявлення про Сонце, воду, повітря як тіла неживої природи, розкрити значення їх для живої природи і розвивати уяву, фантазію, образне мислення, мовлення, формувати емоційно – оцінне ставлення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

ОБЛАДНАННЯ : Карта маршруту подорожі, малюнки, комп’ютер, презентація до уроку.

 

Описание: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThxYEcK90z2UuvzHcHxQYGXh-kxyHlQW5iUxg8sNw1sPs0sPnJtQ38gRfp Описание: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThxYEcK90z2UuvzHcHxQYGXh-kxyHlQW5iUxg8sNw1sPs0sPnJtQ38gRfpХід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

І. ПРИВІТАННЯ

1.Встаньте діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь любязненько.

Всім присутнім я зичу добра

А нам до роботи братись пора.

ІІ. АКТУЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ, НАВИЧОК.

Вправа «Погода»

2.Перевіримо, як ви спостерігали за погодою.

Яка зараз пора року?

Який місяць і число?

Тепло чи холодно надворі?

Чи були сьогодні опади?

Гра «Мікрофон»

«Я почну, а ти закінчуй»

3.Сьогодні по дорозі до школи я бачив…

Біля школи ростуть…

Нашу землю вдень освітлює…

Ввечері я бачила на небі…

Ми п’ємо…

Риби живуть…

Ми дихаємо…

Як назвати все це одним словом? (природа)

А яка є природа?

СТВОРЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО ФОНУ УРОКУ.

 

А тепер спробуємо уявити себе мандрівниками.

  • Що ж найголовніше для мандрівника?
  • Перед нами карта, на якій показані дороги.

А відправимось ми з вами в дорогу для того, щоб краще познайомитись з світом неживої природи і підсумувати ті знання, які ви вже одержали на попередніх уроках.

  • А кого ми запросили до нас у клас?

Сонечко.

  • Сонечко освітлюватиме нам всі стежинки – етапи уроку, а ми будемо дуже старатися, щоб гідно ними пройти. Ось ці стежинки.

 

ІІІ . ПОСТАНОВКА МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

  • Про сонечко.
  • Правила загартування.
  • Про воду.
  • Правила поведінки на воді.
  • Як берегти воду?
  • Про повітря.
  • Охорона повітря від забруднення.
  • Сонце, повітря, вода – наші вірні друзі.

ІV . ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК.

ВЧИТЕЛЬ : Зазирнуло сонечко до нас у віконечко. Освітило клас і поцікавилось

А як тут наші діти?

Доторкнулось ручками – промінцями до наших щічок, голівок і цікаво йому дізнатися, чи підросли, чи порозумнішали наші дітки, що нового дізналися.

Ось давайте й розкажемо йому що ми вміємо і що знаємо.

  • І так, дорогі діти, в дорогу до Сонечка.

УЧЕНЬ ЧИТАЄ :

Золоте воно, яскраве

Променисте і ласкаве.

Є удень – вночі нема,

А без нього скрізь пітьма.

Є воно – все зеленіє

Все цвіте, росте, рясніє.

Листя й віти підніма

Як загляне у віконце

Всі радіють – бо це ж сонце.

ВЧИТЕЛЬ : На що ж схоже Сонце ?

УЧЕНЬ : Сонце – це величезна розпечена куля, це зірка, яка нам дає світло і тепло.

ВЧИТЕЛЬ : Чи існувало б життя на Землі без світла і тепла ?

УЧЕНЬ : Ні , не існувало б. Без сонця темно і холодно і Земля перетворилася б на мертву рівнину.

ВЧИТЕЛЬ : Що ви ще знаєте про Сонце ?

УЧЕНЬ : Сонце в багато разів більше від Землі.  Як би Земля наблизилась до Сонця – на ній усе б засохло, а якби Сонце віддалилось від Землі, то вона б вкрилася кригою.

Гра «Коли це буває»

Пальчики нам покажуть правильні відповіді.

  1. Проліски цвітуть.
  2. Збирають урожай пшениці.
  3. Ведмідь впадає в сплячку.
  4. Сонце стоїть дуже високо на небі.
  5. Річка замерзла.
  6. Прилітають птахи з вирію
  7. Опадає листя з дерев.
  8. Дощі короткі і теплі.

 

Казка

Сонце. Сонечко, соняшник

Починався літній день співали птахи, тягнулися квіти до Сонця

А над ними пролітав Джміль.

ДЖМІЛЬ - Ж – жарко ! Ж – жорстоке сонце ! Ж – жорстоке сонце !

СОНЦЕ  – Кожен день я проміння ллю, щоб все росло, а ти назвав мене жорстоким.

(Образилось Сонце і сховалось за хмару)

Похмуро стало на світі, птахи  замовкли,

Квіти опустили пелюстки.

- Що робити ? Як без Сонечка жити ?

Аж ось сонечко – жучок прилетіло.

ДЖМІЛЬ – Зможеш ти землю зігріти, зробити так щоб черешні цвіли, діти засмагали ?

СОНЕЧКО – Ні, я тільки попелиць знищую.

(Що робити ? Як без сонечка жити ?)

СОНЯШНИК – Може я допоможу?

ДЖМІЛЬ – А зможеш ти землю зігріти, зробити , щоб черешні цвіли, діти засмагали?

СОНЯШНИК – Ні , не вмію. Я тільки людей насінням годую.

ДЖМІЛЬ – Ж - жаль ! Дуже ж-жаль.

Тут піднявся сердитий вітер , злякався Джміль і сказав :

ДЖМІЛЬ - Пробач , Сонечко. Я все зрозумів, Ж-жити без тебе не можна.

І сонце вийшло з-за хмари, посміхнулося і зраділи дерева, защебетали птахи, розкрилися квіти.

ВЧИТЕЛЬ : Хто не може жити без сонячного тепла?

УЧЕНЬ : Без сонячного тепла не можуть жити рослини, тварини, люди, звірі, комахи, птахи, риби. Усе живе тягнеться до сонця .

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

ВЧИТЕЛЬ : Ой діти, подивіться, яка темна хмара закрила наше сонечко.

  • Що ж це означає?
  • Це значить , що скоро піде дощ.
  • Хмара не хоче звільнити Сонце.

УЧЕНЬ : Запнувшись в блакитну хустинку

По небу пливла хмаринка

Та раптом зірвався вітер

Нема їй куди подітись

Зірвала мерщій хустинку

Закапали з неї краплинки

Так хмарка од вітру тікала

Землю дощем поливала

УЧЕНЬ :

  1. А вода – це справжнє диво

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі

З нею в нас нема біди.

 

2. Є вода – ростуть рослини

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

3. Плавають в водиці діти

Риби у воді живуть

Розцвітають в лузі квіти

І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно

На Землі вода веде

То ж з водою всім прекрасно

І біди нема ніде

ВЧИТЕЛЬ : Які ж властивості має вода?

УЧНІ:

  1. Вода не має запаху.
  2. Вода текуча. Вона не має форми.
  3. Вода прозора.
  4. Сніг, лід,град – це вода в твердому стані.
  5. Пара – це вода в газоподібному стані.
  6. Вода може розчиняти деякі речовини.

ВЧИТЕЛЬ : Діти, а куди ж зникає вода після дощу? Зараз нам розповість краплинка, яка завітала до нас на урок.

КАЗКА

«Як краплинка подорожує»

Була собі краплинка. Вона жила високо в небі в хатинці-хмаринці разом зі своїми сестричками. І кожна з них швидко росла. Одного разу хмаринка не витримала їх ваги і порвалася. Впали краплинки на землю рясним дощем. На небі засяяло сонечко. Краплинки нагрілися і перетворилися на невидиму пару. Вони стали легенькими і знову піднялися вгору. А там холодно! Стали вони тулитися одна до одної, щоб зігрітися. І знову утворилася хмарка. Сонечко світило і світило, і все нові і нові краплинки піднімалися вгору.

Хмарка стала такою важкою, що не втримала і порвалася. А краплинки знову впали на землю рясним дощем.

Не любить краплинка сидіти на одному місці. Так вона і подорожує завжди згори - вниз і знизу - вгору.

ВІДЕО «Кругообіг води в природі.»

ГРА «Які рослини і тварин не живуть у воді.»

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА ВОДІ

ВЧИТЕЛЬ : Як берегти і економити воду ?

УЧЕНЬ : Мию посуд у раковині, а не під краном.

УЧЕНЬ : Мию овочі і фрукти в мисці.

УЧЕНЬ : Чищу зуби при закритому крані.

УЧЕНЬ : Збираю дощову воду для поливу.

Попрацюй у парі

«Звідки водичка?»

ВЧИТЕЛЬ : Пройшов дощик, напоїв все живе на Землі, і так стало свіжо , дихати легко, все ожило.

Без чого ще не можуть жити живі істоти?

Щоб жити – нам необхідне повітря.

Повітря знаходиться скрізь. Воно прозоре ми його не бачимо, але можемо відчути.

УЧЕНЬ:Літає часто він довкола

Дерев чимало поламав

Але ніде, ніхто ніколи

Його не бачив, не тримав (Вітер)

Рух повітря – це вітер.

ВЧИТЕЛЬ :  А яке повітря корисне?

ВЧИТЕЛЬ : Що потрібно, щоб очищати повітря?

УЧНІ :

Насаджувати дерева,

кущі,квіти.

Дбати про тварин, птахів.

Берегти, любити природу, бути їй другом.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

УЧЕНЬ :

Учись любити все навколо себе

Траву і квіти, кущик, деревце.

Жучка і пташку, і блакитне небо.

І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити.

Щоб дарувати радість і красу

Учись дивуватись і любити

Чистеньку, мов перлиночка,  росу

Яка Земля! Чарівна, пречудова

Вона нам мати – ми її дитя.

Летить на землю різная обнова

Бурлить, вирує на землі життя.

ВЧИТЕЛЬ :

Як можна назвати Сонце, воду і повітря?

 

ВЧИТЕЛЬ :

Як ми загартовуємо свій організм?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

 

Наш урок підходить до кінця.

Ви всі молодці, працювали як бджілки – трудівниці, а зігрівали вас сонячні промінці, краплинки води  додавали вам енергії і дихалося легко і ми швидко пройшли стежинками уроку.

1

 

Завантаження...
docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку