Тема: «Світ професій»
Мета: збагатити і закріпити знання учнів про різноманітні професії; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; виховувати шанобливе ставлення до представників різних професій.
Хід заняття
– Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а чули.
Не просто дивились, а бачили.
Не просто відповідали, а міркували.
Дружно й плідно працювали.
1.Підготовчі вправи
А зараз трішки наберемося сил – зробимо вправу на дихання
Вправа «Гу-си»
-Уявіть себе гусенятами,ваші ручки-це легкі крильця,які здіймаються то вгору,то вниз. Я читатиму сама! А ви – робіть вправу:
На склад «Гу» - глибокий вдих- і крильця вгору!
на склад «си» -видих і крильця вниз!
2.Каліграфічна хвилинка
Розгорніть свої робочі зошити
Пропустіть один рядок,а у наступному пишемо:
Число. Класна робота. І записуємо каліграфічну хвилинку
Б р ц в о а е ь. Да про цьве
Хто склав слово із букв ( Продавець)
Складіть речення із словом (УСНО)
- Скажіть, які професії ви ще знаєте?
(пожежник, поліцейський, лікар, кухар, пекар, вчений, вчитель, архітектор, будівельник, столяр, муляр, перукар, стиліст, бізнесмен, банкір, артист, співак, музикант, балерина, космонавт, льотчик, моряк, листоноша, стюардеса, продавець, художник, футболіст, тракторист, швея.)
Професій на світі багато є дуже,
З них кожна потрібна,важлива з них кожна.
Ким стати — вирішуй ти сам,любий друже,
Вже зараз над цим нам подумати можна.
2. Завдання з зошита із друкованою основою
Завдання.
Хто скаже, хто такий Ґаджик?
Допоможи Ґаджикові вибрати серед слів назви професій. Обведи. їх. З інших слів самостійно утворити й записати назви професій.
( Потрібно обвести професії)
Професії - лікар, пілот, продавець.
Утворені назви професій: космос-космонавт,балет-балерина,ферма-фермер,футбол-футболіст, музика-музикант.
Утворені назви професій записуємо у зошит в один рядок через кому.
Всі вже завершили це завдання?
Завдання.
Хто така Родзинка?
Допоможи Родзинці розібратися, хто пекар,а хто перукар. Підпиши малюнки.
Розглянемо малюнки у зошиті.
- ХТО зображенИЙ на першому малюнку?
- Як ви зрозуміли,що на першому малюнку зображенИЙ Перукар?
(Перукар робить стрижку чоловіку)
Підпишіть перший малюнок...
Що зображено на другому малюнку?
Як ви зрозуміли?
(Пекар пече хліб)
Підпишіть другий малюнок...
Завдання
А тепер складемо речення із словом Пекар,а друге речення із словом-Перукар
Наприклад Пекар пече смачний булочки.
Перукар робить гарну зачіску.
І запишіть іх у свої зошити.
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА.
Перший пальчик - наш дідусь,
Другий пальчик - то бабуся,
Третій пальчик - наш татусь,
А четвертий - то матуся,
А мізинчик - наш малюк.
Зігнути пальці в кулачок, потім по черзі розгинати їх, починаючи з великого пальця.
Завдання. Вгадайте про яку професію йтиме річ
( пожежник, поліцейський,лікар ).
Завдання з зашита із друкованою основою
Ґаджик і Родзинка розповідають,де працюють їхні батьки. Озвучте цю розмову із сусідом по парті чи сусідкою по парті.
(Садівник: Квіточки попідливає,Кущики попідстригає.для рослинок – чарівник, Любить землю)
(Автомеханік - це людина яка виконує ремонт і технічне обслуговування автомобільного транспортного засобу, а також здійснює контроль над технічним станом автомобілів .)
Ваші батьки теж колись давно, коли були маленькими, мріяли про свою майбутню професію. А тепер вони працюють на улюбленій роботі.
Хто хоче розповісти про професії Ваших батьків?
Закрийте зошити та відкладіть їх на край столу, щоб ви вам не заважали.
Фізкультхвилинка
Сильний вітер до землі
гне дерева молоді, (діти нагинаються, присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)
А зараз розгорніть свої робочі зошити
ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК: ХТО ЦЕ?
Загадка 1. Загадка 2.
Як приходите у клас, Рівно цеглу викладає,
Там вона чекає вас. Дах старанно покриває…
Вчить писати і читати, Каменяр і покрівельник
Вчить, як жити й працювати. Носить назву… БУДІВЕЛЬНИК
( Вчитель)
Зверніть увагу на телеекран
Вам потрібно уважно послухати загадку та відгадати її.
Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин… ВЕТЕРИНАР.
Списуйте текст з екрану, ставте правильно розділові знаки. (Вчитель ходить, допомагає дітям)
Підсумкове заняття.
- Я пропоную вам створити проект «Ким я буду через 20 років». Вам необхідно серед різних професій обрати ту, яка вам до душі і написати її на стікерах,а потім прикріпити на ватмані. Цей проект покаже, ким ви себе уявляєте через багато років.
(Діти записують на стікерах майбутню свою професію та прикріплюють до ватману.)
- Тож учіться старанно, наполегливо, завзято! Тільки на відмінно! На радість мамам і татам. Тільки тоді ви зможете стати тим, ким мрієте!
А зараз я хочу вам сказати найцікавіше,
Слухайте дуже уважно...
ЯКЩО ЗАЛИШИТЬСЯ ЧАС:
Про перших пожежників
У давні часи не було постійних пожежників. Якщо загорявся будинок, із вогнем боролися всі. Люди шикувалися в лінію й утворювали живий ланцюг від палаючого будинку до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки, поки вода не доходила до тих, хто заливав полум'я.
Перша добровільна пожежна команда з'явилася в Лондоні у 1666 році, після того як пожежа знищила 13 000 будівель. Ці добровольці давали обіцянку кинути все й ринутися на боротьбу з пожежею, де б вона не виникла.
Саме англійці вигадали ручні насоси, щоб качати воду шлангами для боротьби з вогнем.
А що ж відомо про появу інших професій? Зокрема, хто був першим лікарем?
З давніх-давен були серед людей такі, які вміли лікувати різні недуги, допомагали іншим. 2477 років тому, за переказами, у Греції народилася людина на ім'я Гіппократ. Він дуже багато зробив для розвитку медицини. Недаремно Гіппократа називають «батьком медицини». Головне, що він зробив, — відокремив медицину від чаклунства і забобонів. Його заповіддю були слова: «Не зашкодь!». Ця людина розпізнала і описала багато захворювань. Гіппократ вважається першим лікарем.
Про давніх перукарів
У давні часи перукарі не тільки робили людям зачіски, а й були хірургами. Вони лікували рани, пускали кров, деякі з них виривали зуби.