Підготувала
Байміструк А.М.
Асистент вчителя 1-Б кл.
2020 р
Тема : Рослини
Мета
-- формування предметних компетентентностей : формувати уявлення учнів про різноманітність рослинного світу і вміння розрізняти органи рослин, називати їх; з’ясувати значущіть кожної частини рослин; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до світу рослин, дбайливе ставлення до природи;
--формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя.
Обладнання : малюнки рослин, картки (рослини України), телевізор, відеоролики, плоди (яблуко, помідор, калина ), подарунки .
Тип уроку : урок засвоєння нових знань.
Освітня галузь : природнича, мовно-літературна
Хід уроку
І Вступна частина
«Мозковий штурм»
-Рослинний світ різноманітний. Чи всі рослини мають однакову будову? (припущення учнів).
--Ви, мабуть, здогадалися, що наш сьогоднішній урок присвячений різноманітності рослин та їх будові.
ІІ Основна частина
Робота з зошитом (с50)
Бесіда про рослини Перегляд відеоролика)
--Рослини — це жива природа? (розгляд карток (Рослини України))
--Доведіть, що це жива природа. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).
--Що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, грунт, повітря)
«Асоціативний кущ» за темою «Рослини»
Робота над загадками
Руханка «Кукурузка»
Практична робота. Вивчення будови рослин.
Перегляд відеоролика
Робота з малюнками
--Розгляньте малюнок яблуня
-- Які частини яблуні зображено? (яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур).
-- Який кущ зображено? (калина)
-- Назвіть частини цієї рослини (ягоди, листя, квіти, корінь, стебла).
--Назвіть частини помідора. (помідор, листя, квіти, стебло, корінь).
--Як назвати одним словом яблуко, калину, помідор? (це плоди)
--Де утворюються плоди? (плоди утворюються на місці квіток)
Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду калини.
--Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині кожного плоду є насіння)
-- Що є спільного в усіх рослин? (В усіх рослин є корінь, стебло, листя, квіти, плоди і насіння).
Висновок: Усі рослини різні, проте в них однакові частини — органи : корінь , стебло, листки, квіти, плоди з насінням).
Медитація : «Я --дерево» (під музичний супровід)
--Я – дерево. Я росту в саду. Мої ноги – то коріння в холодній, пухкій землі. Моє тіло – міцний стовбур, мої руки – то гілки. Вони піднімаються до неба, відчувають сонячне тепло, вбирають його, воно розливається по всьому тілу. Я – дерево. Я бавлюся з вітром, який гойдає мої гілочки. Я вмиваюся краплинами дощу і радію його прохолоді.
Тренувальні вправи
Вправа «Дослідження та інтерпретація факту»
--Яка частина рослини є найважливішою? Висловіть свої думки з цього питання.
--Навіщо рослині коріння? (Корінням рослина закріплюється у грунті, дістає воду і поживні речовини)
--Навіщо рослині стебло? (Тримає листя і квітку, по ньому надходять поживні речовини).
--Навіщо потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, через листя рослина дихає).
--Навіщо потрібна квітка? (З неї утворюються плоди і насіння)
--Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої - небуть частини? (Не зможе).
Висновок : Усі органи рослини тісно пов’язані – це єдине ціле.
Демонстрація кімнатних рослин .
Руханка «Шишки, жолуді , горіхи»
Об’єднати учнів у 3 групи . За командою «шишки» підводяться учні 1-ї групи, «жолуді»--2-ї групи, «горіхи» --3-ї групи. За тими самими командами по черзі сідають. Повторюють декілька разів.
Дослідницька робота
Висновок : Світ рослин різноманітний. Усі рослини різні. Органами рослин є корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням.
ІІІ Заключна частина Релаксація (подарунки)