Урок "Світ рослин різноманітнй"

Про матеріал
Мета уроку: формувати уявлення учнів про різноманітність рослинного світу і вміння розрізняти органи рослин, називати їх; виховувати пізнавальний інтерес до світу рослин.
Перегляд файлу

 

 

 

C:\Users\PC\Pictures\images.jpg

                                Підготувала

                                        Байміструк А.М.

                                                     Асистент вчителя 1-Б кл.

 

2020 р

 

Тема : Рослини

Мета

-- формування предметних компетентентностей : формувати  уявлення учнів про різноманітність рослинного світу і вміння розрізняти органи рослин, називати їх; з’ясувати значущіть кожної частини рослин; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до світу рослин, дбайливе ставлення  до природи;

--формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя.

Обладнання : малюнки рослин, картки (рослини України), телевізор, відеоролики, плоди (яблуко, помідор, калина ), подарунки .

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.

Освітня галузь : природнича, мовно-літературна

Хід уроку

І Вступна частина

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

  • Які рослини ви щодня бачите дорогою до школи? (Відповідь дітей)
  • Ви назвали різні рослини. Чи хотіли б ви більше дізнатися про них?
  1. Повідомлення теми та теми уроку

-Рослинний світ різноманітний. Чи всі рослини мають однакову будову? (припущення учнів).

--Ви, мабуть, здогадалися, що наш сьогоднішній урок присвячений різноманітності рослин та їх будові.

ІІ Основна частина

  1. Пізнавальні вправи. Робота з підручником (с. 60)
  • Розгляньте малюнки. Встановіть відповідність : де ростуть рослини?
  • Наведіть власні приклади.

Робота з зошитом (с50)

Бесіда про рослини Перегляд відеоролика)

--Рослини — це жива природа? (розгляд карток (Рослини України))

--Доведіть, що це жива природа. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).

--Що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, грунт, повітря)

«Асоціативний кущ»  за темою «Рослини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над загадками

Руханка «Кукурузка»

Практична робота. Вивчення будови рослин.

Перегляд відеоролика

Робота з малюнками

--Розгляньте малюнок яблуня

-- Які частини яблуні зображено? (яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур).

-- Який кущ зображено? (калина)

-- Назвіть частини цієї рослини (ягоди, листя, квіти, корінь, стебла).

--Назвіть частини помідора. (помідор, листя, квіти, стебло, корінь).

--Як назвати одним словом яблуко, калину, помідор? (це плоди)

--Де утворюються плоди? (плоди утворюються на місці квіток)

Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду калини.

--Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині кожного плоду є насіння)

-- Що є спільного в усіх рослин? (В усіх рослин є  корінь, стебло, листя, квіти, плоди і насіння).

Висновок: Усі рослини різні, проте в них однакові частини — органи : корінь , стебло, листки, квіти, плоди з насінням).

Медитація : «Я  --дерево» (під музичний супровід)

--Я – дерево. Я росту в саду. Мої ноги – то коріння в холодній, пухкій землі. Моє тіло – міцний стовбур, мої руки – то гілки. Вони піднімаються до неба, відчувають сонячне тепло, вбирають його, воно розливається по всьому тілу. Я – дерево. Я бавлюся з вітром, який гойдає мої гілочки. Я вмиваюся краплинами дощу і радію його прохолоді.

Тренувальні вправи

Вправа «Дослідження та інтерпретація факту»

--Яка частина рослини є найважливішою? Висловіть свої думки з цього питання.

--Навіщо рослині коріння? (Корінням рослина закріплюється у грунті, дістає воду і поживні речовини)

--Навіщо рослині стебло? (Тримає листя і квітку, по ньому надходять поживні речовини).

--Навіщо потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, через листя рослина дихає).

--Навіщо потрібна квітка? (З неї утворюються плоди і насіння)

--Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої - небуть частини? (Не зможе).

Висновок : Усі органи рослини тісно пов’язані – це єдине ціле.

Демонстрація кімнатних рослин .

Руханка «Шишки, жолуді , горіхи»

Об’єднати учнів у 3 групи . За командою «шишки» підводяться учні 1-ї групи, «жолуді»--2-ї групи, «горіхи» --3-ї групи. За тими самими командами по черзі сідають. Повторюють декілька разів.

 

Дослідницька робота

  • Назвіть органи рослин. Установіть , яким рослинам вони належать.
  • Розгляньте кілька кімнатних рослин . назвіть їхні органи. Порівняйте органи цих рослин. Чим вони схожі та чим відрізняються?

Висновок : Світ рослин різноманітний. Усі рослини різні. Органами рослин є корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням.

ІІІ Заключна частина Релаксація  (подарунки)

 

C:\Users\PC\Pictures\images (1).jpg

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
9 березня 2021
Переглядів
751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку