Дата
ГЕОГРАФІЯ 6 КЛАС
ТЕМА. ГІДРОСФЕРА. ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ВОДИ НА ЗЕМЛІ,ЇЇ РОЗПОДІЛ
МІЖ ЧАСТИНАМИ ГІДРОСФЕРИ. СВІТОВИЙ ОКЕАН ТА ЙОГО
ЧАСТИНИ.
МЕТА: Систематизувати знання про властивості води. Пригадати схему Світового
кругообігу води. Сформувати поняття про гідросферу та її складові. Дати
уявлення про загальну кількість води на Землі та її розподіл між складовими
частинами гідросфери. Розповісти про Світовий океан та його частини. Навести
приклади морів, заток, проток.
Розвивати навички роботи з підручником, атласом, картами.
Виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу.
Матеріали та обладнання: підручник, робочий зошит, атлас, настінна карта «Карта
океанів», презентація, роздатковий матеріал.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ.
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО Ї І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Колись давно жила собі планета. Вона була молода , гаряча і дуже самотня. Інші планети Сонячної системи знаходилися далеко, і спілкуватися з ними було важко. Дуже хотілося планеті з кимось товаришувати, про когось дбати. І ось одного разу в результаті дуже складної послідовності хімічних реакцій, у речовині мантії планети почала утворюватися вода. Поступово води утворилося так багато, що вона заповнила западини. А оскільки поверхня планети була теплою, то вода почала активно випаровуватися, утворилися хмари, а із хмар пішов дощ. Одного сприятливого моменту у воді з’явилися перші найпростіші живі організми. Як із цих найпростіших виникли складні живі системи, поки що нікому не відомо. Але головне, наша планета відтоді перестала страждати від самотності…
Про що йдеться в цій казці?
Саме про воду і водну оболонку ми будемо вести мову на найближчих уроках географії. На вас чекають простори океанів, загадкові вигини річок та таємничі озера, мальовничі водоспади та холодні льодовики. Тож почнемо знайомство з водною оболонкою планети.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.
ІV АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Властивості води . (виправити помилки)
Світовий кругообіг води.
Казка «Подорож крапельки води»
Дівчинка з бабусею жили на краю лісу. Дівчинка дуже любила квіти, особливо троянди. Вона доглядала за своїми квітами і милувалася їх красою. Цього року весна видалася ранньою, сніг швидко розтанув. А от дощу довго не було. Троянда стала марніти і дівчинка не знала чим їй допомогти. Вона годинами сиділа біля куща і умовляла троянду «потерпи ще трошки». Сонячне проміннячко помітило переживання дівчинки і сказали «Я допоможу тобі справитися з цим лихом». Дівчинка здивувалася «Як же ти допоможеш? Навпаки промені Сонця вбивають мою троянду». «Ти ще маленька і не розумієш, що якби мене не було, то не було б і води на суходолі. Я допоможу твоїй троянді, а ти обіцяй розповісти людям, як промені Сонця допомагають наситити вологою землю. Домовились?». Незабаром сонячне проміняно зникло, зате з’явилися хмари, і пішов дощ. Крапельки води падали з неба. І земля швидко поглинала їх. Дівчинка раділа дощу, адже троянда ожила і порадувала дівчинку гарною квіткою. Одного не могла зрозуміти дівчинка: як сонячне проміннячко допомогло напоїти землю. І тут їй допомогла крапелька води, що виблискувала на листі троянди.
Крапелька розповіла, що ще кілька днів тому вона з іншими крапельками плавала в океані. Спекотливе сонячне проміннячко нагрівало їх, доки крапельки не перетворилися на водяну пару й згодом утворили хмари. Вітер підхопив ці хмари і поніс на суходіл. Хмари не довго подорожували над суходолом – крапельки поєднувалися і ставали все більшими і більшими, і нарешті пішов дощ. Частина крапельок потрапила до річок і відразу почала поспішати до океану – додому. Через кілька днів вони можуть опинитися там, де сонячне проміннячко знову відправить їх на суходіл. «А я, - сказала крапелька – мандрівниця, - упала на землю, мені знадобилося кілька днів, щоб просочитися вниз й опинитися на глибині трьох метрів, - там теж є вода. Разом з іншими крапельками ми подорожували під землею і потрапили до колодязя». Дівчинка в захваті слухала крапельку і не помітила , як знову почала пригрівати сонце. Крапелька раптом захвилювалася. «Ну все, мені пора, треба знову вирушати в дорогу»,- ледь встигла сказати вона, і зникла.
V ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1 . Гідросфера. Загальна кількість води на Землі.
Гідросфера – водна оболонка Землі.
Вся вода що є на планеті становить гідросферу.
Загальна кількість води на планеті 1, 5 млрд. км 3.
2. Світовий океан та його частини.
Робота з картою. Користучись картою атласу назвати обєкти.
Завдання.
Ми отримали пляшкову пошту. На папері вказані координати де знаходяться кораблі, які потребують допомоги. Потрібно встановити місце знаходження кораблів на карті.
Із перехованих характеристик вибрати характеристики того океану куди потрапили.
VI .ПІДСУМОК ЗАСВОЄНИХ НА УРОЦІ ЗНАНЬ.
Прийом «Географічний крос»
1.Водна оболонка нашої планети називається …
2.Основна частина вод гідросфери зосереджена у …
3.Вода може перебувати у трьох станах …
4.Основною причиною кругообігу води в природі є …
5.Гідросфера складається з …
6.До вод Світового океану відносяться …
7. Найбільша частина Світового океану…
8. Найбільший океан…
9. Найменший океан…
10. Море, яке омиває береги України..
VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ