Урок та презентація із основ здоров'я, 3 клас з теми "Щоб не сталося пожежі"

Про матеріал
Щоб не сталося пожежі Даний матеріал закріпить знання дітей про причини виникнення пожежі, спонукатиме до виконання правил користування електроприладами, виховуватиме колективізм, обережність. Корисний для використання вчителями початкових класів
Перегляд файлу

         Урок з основ здоров'я    

   Тема : Щоб не сталося пожежі

Мета: закріпити знання  дітей  про  причинами виникнення пожеж; розширити уявлення учнів про ознаки несправності обігрівальних приладів; навчити вимикати  несправні електроприлади ; спонукати дітей до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати колективізм, відповідальність,  обережність.

Обладнання: картки для роботи у групах, проектор, слайди на пожежну тематику.

Хід уроку:

І.Організаційний момент.

Вчитель: Продзвенів уже дзвінок, починається урок,

                  Він незвичний і цікавий, гостей багато завітало.

                  Повернемось обличчям до гостей

                  і привітаємося: « Добрий день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра "Мікрофон"

Я кореспондент.    - Що корисного робили протягом тижня для збереження свого життя і здоров'я?

Молодці!  Учні класу турбують про збереження свого здоров'я.

ІІІ. Повторення вивченого

1. Бесіда.

Поясни вислів: Вогонь - добрий помічник.(  в грубці, в газовій плитці, в літаку, на свічці і т.д.)                                            (слайд   2)

При неправильному користуванні  вогонь приводить  до пожежі.

Назвіть причини виникнення пожежі.         (слайд 3)

- Чим можна загасити невеликий вогонь?    (слайд 4)

- За яким номером телефону слід викликати пожежників?   (слайд 5)

 

2. Гра «Телефон 101».  

3. Хвилинка – цікавинка

Але запамятайте одне дуже важливе правило:

          Даремно пожежників не турбуй!                Чому?

Через пустуна, який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок, бо вони не встигнуть туди приїхати.

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема уроку.  Щоб не сталося пожежі  (слайд  6)

Сьогодні на уроці ми поговоримо про одну з причин виникнення пожеж - неправильне користування  електроприладами, а саме - обігрівальними приладами

У.  Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя.

Електроприлади допомагають нам у житті. Важко уявити наше життя без них. Назвіть електроприлади

Коли стає прохолодно  люди часто використовують обігрівальні прилади.

Вони бувають різні.     (слайд  7 )

2. Робота у підручнику с.81 - 83

Читання учнями правил користування обігрівальними приладами. 

Розгляд ілюстрацій. Чого робити не можна?

- Які  правила відносяться не лише до обігрівальних приладів?

3. Повідомлення із журналу "Пожежна безпека" с.83

Фізкультхвилинка:

Електричну енергію виробляють на електростанціях. Від них електричний струм подається на підприємства і в житлові будинки за допомогою ліній електропередач. Утворіть коло, розрахуємося на перші - другі номери. присідаємо через одного ( перші номери  підводяться, другі - присідають)

Так працюють турбіни на електростанціях.

Візьміться за руки і передайте по колу потиск руки.

Так струм подається від електростанції до будинків та електричних приладів.

Запам'ятайте! Виробництво електричного струму коштує дорого. Економте електроенергію, вимикайте електроприлади, якими не користуєтеся.

УІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Інсценізація казки  «Четверо лисенят»

Мама Лисиця. Діти, я йду у справах, а ви залишаєтеся вдома самі. Будь ласка, поводьте себе чемно А найголовніше – не беріть до рук сірників.(виходить)

Перше лисеня. Так. Ми пограємося, порозмовляємо і так дочекаємося мами.

Друге лисеня. А мені набридло вдома сидіти. Я мрію розпалити багаття у лісі. Це так романтично – сидіти біля вогню, дивитися, як іскри стрибають у різні боки. Ти вже пішов спати, а спалахи від вогнища все ще перебігають по деревах.

Перше лисеня. Ні, так не можна! Коли ти йдешь додому, багаття треба погасити – засипати землею, залити водою; інакше може згоріти весь ліс!

Третє лисеня. Мені нудно... А давайте ввімкнемо телевізор!

Четверте лисеня. А для мене ввімкнемо комп`ютер.

Друге лисеня. А я ввімкну магнітофон та послухаю свою улюблену пісню!

Третє лисеня. А я ввімкну ще електрочайник, бо хочу чаю.

Перше лисеня. Все одразу вмикати не можна, щоб не виникло пожежі. Ввімкнемо щось одне, наприклад, електрочайник, щоб випити разом чаю.

Всі лисенята. У-у-у-...

Четверте лисеня. Ой, я забув, що мій одяг ще мокрий від снігу ще відтоді, як ми гралися в сніжки. Допоможіть мені розвісити його над плитою, щоб швидше висохнув.

Перше лисеня. Ні, ми не будемо сушити одяг над плитою, бо можна знову ж таки наробити пожежі. Адже одяг може впасти на розпечену плиту та загорітися! Піду ввімкну електрочайник та приготую для всіх нас чай.  (виходить)

Четверте лисеня. Чому мама весь час твердить, що не треба брати сірники? Вони не важкі, підняти їх легко. Коштують вони недорого, завжди можна купити інші. Яка від них може бути загроза?

Третє лисеня. Давайте візьмемо кілька сірників! Їх багато, мама не помітить.

Всі лисенята (разом).  Давайте! (беруть сірники, ховаються під ліжко і починають запалювати сірники).

Друге лисеня. Ой, я обпік собі кігтики! (кидає запалений сірник на килимок. Килимок загорівся, з`являються полум`я і дим. (Лисенята почали задихатися, кашляти під ліжком).

Всі лисенята (разом).  Ой, рятуйте! Ми боїмося! (кашляють, ховаються подалі під ліжко).(Повертається мама Лисиця.)

Мама Лисиця.  Що це? Дим? Вогонь? Пожежа! (дістає телефон, викликає пожежних).  Пожежа! Адреса – Лісова галявина, будинок лисиць!       Музика.

Ведуча. Приїждають пожежники, виносять з будинку лисенят, гасять пожежу.

Четверте лисеня. Мамо, вибач, що не доглянув за меншими!

Мама Лисиця.  Чому всі заховалися під ліжко? Якщо почули запах диму або побачили вогонь, треба негайно вибігти із будинку і покликати дорослих або зателефонувати на номер 101.

Третє лисеня. І що, як я зателефоную? А хто ж приїде? Хто допоможе?

Мама Лисиця.  Ті, хто приборкує вогонь. Їх треба лише покликати, тобто зателефонувати на номер 101, і вони приїдуть на допомогу.

Четверте лисеня. А як їх звати?

Мама Лисиця.  Їх звати «пожежники», тобто ті, що гасять пожежу.

Друге лисеня. Мамо, ми ніколи не будемо брати сірники!

Третє лисеня. А номер телефону пожежників ми запам`ятали міцно-міцно!

Мама Лисиця.  А як телефонувати пожежникам?

Всі лисенята (хором).  Номер 101!

. Дякуємо лисенятам!

Які правила протипожежної безпеки порушили лисенята? Яких помилок вони допустилися? (відповіді учнів).

2. Довідникове бюро

Довідкове   бюро»  інформує :

1. Як одягають пожежники?      (слайд  8)

Пожежники одягають брезентовий костюм який складається з двох шарів, що захищає від вогню  та води.  Голову від ударів захищає казка, на руки одягають рукавиці, на ногах чоботи. Для роботи у вогні та димові  пожежники мають апарат для дихання..

2. Про пожежні машини     (слайд 9)

У пожежників працюють спеціальні машини. Вони обладнані цистерною з водою та баком із спеціальною піною, довгим шлангом - рукавом, складальною драбиною. Ще машини мають звуковий сигнал. Іноді на допомогу пожежним підключаються і вертольоти.

3. Чим пожежники тушать пожежу?    (слайд 10)

 Пожежники пожежу заливають водою із спеціальних шлангів - рукавів. Воду у шланги накачують насоси. Крім того, пожежу тушать спеціальною піною, яка знаходиться у вогнегасниках.

3. Робота в групах    

Прочитайте та обговоріть правила "Поведінка при пожежі". Допишіть потрібні слова.                                                                                                                (слайд 11)

1 група. Якщо горить телевізор. Необхідно:

1. Знеструмити телевізор, або повністю квартиру.

2. Відключений телевізор спробуй загасити , накривши його _______________________________.

3. Якщо горіння продовжується, то залишається викинути  телевізор через вікно. Попередньо переконавшись, що там немає людей.

4. Якщо телевізор вибухнув і пожежа посилюється, не піддавати життя небезпеці, _________________ приміщення. .

 5. Викликати пожежників за телефоном__________.

 

2. група  Пожежа на балконі. Необхідно:

 1. Викликати пожежників за телефоном__________.

2. Спробуйте загасити підручними засобами : _______________, _______________.

3. Якщо вогонь набирає силу, то негайно покинути,  щільно закривши за собою двері.

4. В ході гасіння можна ___________ гарячі речі та предмети вниз. Попередньо переконавшись, що там немає людей.

5. Попередьте сусідів з верхніх поверхів, що у вас  пожежа.

3 група. Дим  у під'їзді.

 1. Викликати пожежників за телефоном__________.

2. Якщо дим не густий, спробуйте визначити місце горіння.

3. Повідомте мешканців будинку про небезпеку. Спробуйте загасити пожежу з допомогою сусідів підручними засобами____________, _________________, ________________________.

4. Якщо у під'їзді густий дим,  ви не можете вибратися на вулицю,  то потрібно негайно  повернутися в квартиру і щільно закрити двері.

5. Можна вийти на балкон і постаратися привернути увагу до себе перехожих. 

4 група. Пожежа в багатоповерховому будинку.

  1. Викликати пожежників за телефоном__________.

2. З'ясуйте, звідки небезпека, а потім рухайтесь у протилежний бік, прямуючи до  виходу.

3. Користуватися ліфтом під час пожежі категорично ______________________.

4. Спускаючись  вниз тримайтесь за стіни, поручні, дихайте прикрившись _____________.

5. Якщо ви не зможете вибрати на вулицю, потрібно негайно повернутися  до квартири. Вийти на балкон, постарайтесь привернути до себе увагу.

 

(4. Робота у зошитах    с.30  завдання 3 (самостійно).)

УІІ. Підсумок уроку.     (слайд 12)

-Я думаю, діти, наш урок пройшов не марно.  Ви отримали нові знання.  Гарно вивчили правила протипожежні і  будете їх завжди виконувати.

Вручення емблем юних пожежників

- Дякую вам за працю. Урок закінчений.                                                                                                                                           

 

 

doc
Додано
30 жовтня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку