Тема: Проблеми харчування. Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням. Підсумковий урок за розділом.
Мета: ознайомити учнів з видами харчових добавок, їхнім призначенням; навчити впізнавати ознаки харчового отруєння, ознайомити з правилами запобігання харчових отруєнь; сприяти розвитку вмінь знаходити строки придатності продуктів, їхніх умов зберігання; сприяти вихованню турботливого ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: підручник, робочий зошит, інтерактивна дошка, презентація, роздатковий матеріал.
Перебіг уроку:
І. Організаційний момент
- Добрий день. Мене звати… Сьогодні я… Перевіримо чи всі готові до уроку…
ІІ. Повторення попередньої теми
- Яку тему розглядали на попередньому уроці? (Здорове харчування) Що забезпечує наш організм енергією? (їжа) Без чого людина не зможе прожити і кількох днів? (без води) Які поживні речовини ви знаєте? (білки, жири, вуглеводи) Що може трапитися, якщо буде нестача вітамінів або мінеральних речовин? (це може спричинити захворювання)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Учні, скажіть мені, чому харчування також є важливою складовою нашого здоров’я? (тому що щодня разом з їжею нашому організму потрібно отримувати безліч різних речовин, які потрібні для його функціонування – білки, жири, вуглеводи, вітаміни)
- Зараз пропоную пригадати продукти, які потрібно вживати, щоб поповнити запаси організму білками, жирами, вуглеводами:
З білком на грядці квітну, в’юся І в борщ попасти не боюся. Змагатись з м’ясом – моя доля, А люди звуть мене … Квасоля |
А я рідка, немов водиця, Салат без мене не годиться, Бо все змастити – моя мрія. Я жир по імені… Олія |
Візьміть лопати – й на городи, Смачні копати вуглеводи. В мішку, як пані, їду з поля, Завжди в пошані я… Картопля |
Сонечко маленьке, Кисло – солоденьке. На частинки поділю, Своїх друзів пригощу. Здогадалися, що це? Корисне, з вітаміном С? Апельсин |
- Як гадаєте, чи будемо ми здоровим, якщо будемо вживати шкідливу їжу?
ІV. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
- Здоров’я – найбільша цінність людини. Його потрібно берегти. Пригадаймо, що треба робити, щоб здоров’я було міцним. Для цього я пропоную вам поглянути на дошку. Перед є вірш, в якому потрібно вставити пропущене слово.
Щоб здоров’я добре мати, Слід про нього добре… (дбати).
Кожний ранок умиватись І зарядкою… (займатись),
У дворі щодня гуляти, Повноцінно їсти й … (спати).
Добре мити всі продукти, Досхочу вживати (фрукти).
Будете це все робити – Перестанете … (хворіти).
- На попередніх уроках ми говорили про те, що впливає на наше здоров’я. Сьогодні ж ми поговоримо про ще один фактор – харчування. На цьому уроці ми дізнаємося що таке «харчові добавки» та чому вони є шкідливими, як визначати термін придатності продуктів, що таке харчові отруєння.
V. Сприймання нового матеріалу
- Колись давно люди вживали натуральні продукти: молоко, яйця, свіжі овочі та фрукти. Вони були смачними та корисними, але такі продукти довго не зберігалися, тому швидко псувалися. Тому люди почали використовувати різні добавки, щоб подовжити термін придатності продуктів та покращити їхній зовнішній вигляд.
- Зараз вам потрібно буде переглянути відео і з’ясувати для чого використовують ті чи інші харчові добавки.
- Перегляд відео про харчові добавки (барвники – колір, консерванти – подовжують строки зберігання продукту, окислювачі – попереджають окислення продуктів, стабілізатори, загусники, емульгатори, регулятори кислотності та розпушувачі, посилювачі смаку та аромату).
- Отже, як ви зрозуміли, часте вживання продуктів з добавками дуже шкодить нашому здоров’ю. Тому зараз зачитаємо декілька правил.
Намагайтеся не купувати: 1) продукти з надто довгим терміном використання; 2)Продукти з неприродно яскравим забарвленням (наприклад, підфарбовану солодку воду) 3) продукти зі смаковими добавками (наприклад, чипси та сухарики)
- Насправді, наші предки були дуже розумними і знали багато чого про корисне харчування, про це свідчать численні приказки і прислів’я. Тож зараз спробуйте попрацювати у парах і з’єднати частини прислів’їв.
Якщо багато з’їси, Не все в рот, Вкладаючись спати з порожнім шлунком, Сніданок зїж сам, обідом поділися з другом, |
прокинешся бадьорим. що око бачить. а вечерю віддай ворогу. то й мед гірким здасться. |
- Розгорніть зошити на сторінці 20. Виконаємо 1 завдання (консерванти, барвники, ароматизатори, підсилювачі смаку).
- Зараз вам потрібно буде прочитати в підручнику на сторінці 48 про харчові отруєння і виконати 2 завдання в зошиті.
1. Що таке харчові отруєння? 2) Які є ознаки харчового отруєння? 3) Що робити, якщо відчуваєш ознаки харчового отруєння?
Фізхвилинка
VI. Закріплення і застосування знань
- Виконання практичної роботи
Розглянь п’ять упаковок харчових продуктів. Знайди на них термін придатності і умови зберігання. У зошиті заповни таблицю за зразком.
Назва продукту |
Термін придатності |
Умови зберігання |
Сік яблучний |
1 рік |
Зберігати при температурі від + 2 до + 25 С |
VII. Узагальнення і систематизація
- Складіть асоціативний кущ до виразу «Корисне харчування».
Корисне харчування
- Дайте відповідь на такі запитання: 1) Чому люди почали додавати харчові добавки в продукти? 2) Які є види хачових добавок? 3) Що таке «харчове отруєння»? 4) Які є ознаки харчового отруєння? 5) Як запобігти харчовим отруєнням?
VIII. Підсумок уроку
- Сьогодні на уроці ми поговорили про харчові добавки, про те що таке харчове отруєння, його ознаки. Дізналися де вказані термін придатності та умови зберігання продуктів. Навчилися їх знаходити.
IX.Оцінювання