Урок основи здоров’я у 3 класі
В гостях у Сонечка
на галявині здоров’я
Вчитель початкового навчання
спеціаліст І категорії
Любомирівського НВК
Снігурівського району
Кузьмик Галина
Мета уроку:розвивати уявлення про здоровий спосіб життя, його складові; розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації;виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я.
Обладнання :сюжетні малюнки до гри «Плутанина», сонечко з промінцями, квіткова галявина, емблеми вітамінів, сигнальні картки, робочий зошит, квіточки-бали, пам’ятні знаки «Здоров’я», деталі до аплікації «Сонечко», клей, картки з деформованим текстом.
І. Вступна частина
1.Організаційний момент
Вчитель
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине.
Учень
Гостей наших радо зустрічаємо.
Для них привітання від класу ми маємо.
Ми хочемо, щоб всі ви щасливі були,
Щоб діточки ваші здорові росли,
Щоб смуток і горе назавжди пішли.
2.Підготовка до сприймання нового матеріалу
Вчитель
У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я». А щоб бути щасливими, потрібно дбати про своє здоров’я.
Гра «Мікрофон»
Правильно ви , діти, сказали, щоб бути здоровим, треба вести здоровий спосіб життя.
Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні, і саме такої більше на землі немає і не буде ніколи. Сьогодні на уроці прослідкуємо закономірність : найцінніший скарб планети – людина, а найцінніший скарб людини – здоров’я.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Учитель
Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були насамперед, здоровими. І тому ми помандруємо сьогодні на уроці стежками здоров’я, поведемо мову проте, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров’я. (пісня «Чарівний вагон»)
Чарівний вагон біжить, хитається,
Швидко потяг набирає хід, подорож вже наша починається,
Раді ми зустріти тут усіх.
Приспів
Стрічкою , стрічкою наша путь стелиться
Бути здоровими хочемо завжди.
Кожному, кожному в кращеє віриться,
Про здоров’я дбатимем і нема біди.
Щоб міцним здоров’я зберегти своє
Чистоти дотримуватись слід,
Сонце, і повітря, і водичка є.
Загартовуватися ти звик.
Приспів
IV.Сприйняття та вивчення нового матеріалу
Учитель
Придивіться до сонечка, яке на дощці.
Так , промінців.
Правильно, якщо ми зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим, а галявина засяє сонячними барвами. А ви за виконані завдання отримуватиме квіточки-бали.
А подорож наша буде проходити під таким девізом: «Щоб здоров’я міцне мати, треба промінці збирати»
Для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала робити, не запізнювалась на уроки, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня. А щоб правильно скласти свій режим дня ми пограємо у гру «Плутанина»(робота в групах).
Діти, вам потрібно розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності. Група, яка швидше виконає завдання, отримає квіточку, а наше сонечко перший промінчик.
2.Другий промінчик , не менш важливий «Чистота –запорука здоров’я»
(заходить Королева чистоти)
Робота з деформованим текстом з правилами гігієни.
Королева
Якщо будете дотримуватися цих правил, то будете здоровими.
Бережіть власне здоров’я
Поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне
І воно одне у нас.
3.Важлива складова здоров’я – корисна їжа.
Третій промінчик «Їжа – джерело росту і здоров’я»
Учень
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Учитель
Зараз наші вітаміни розкажуть самі про себе, а ви, діти, уважно послухайте.
Вітаміни А, В, С, Е, Д —
Кожен їх кругом знайде.
В рибі, яйцях, фруктах, дині,
В моркві, полуниці, сливі.
***
Вітаміни, вітаміни –
Груші, яблука і сливи.
Вітамінів повний сад –
Все достигло для малят.
***
Всі вітаміни смачненькі –
І солодкі, і кисленькі.
Їжте, діти, їх охоче,
Кожен, хто коли захоче.
Щоб були ви здоровенькі
І красиві, й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими.
***
Щоб росли ви дужими,
Не будьте до себе байдужими.
Здоров’я своє бережіть
І з вітамінами дружіть.
***
У кожній морквині
Повно вітамінів.
І в капустині теж
Завжди їх знайдеш.
І в цибулині, і в картоплині
Є доволі вітамінів.
***
В грушах, яблуках, горіхах
Вітаміни всім на втіху.
І червоная шипшина
Містить безліч вітамінів!
***
Ці чудові апельсини –
Насолода для дитини.
Вітамінами багаті,
Гості бажані у хаті.
***
І лимон теж силу має,
Хворим він допомагає.
Та й смородина смачна,
І цілюща, й запашна.
Допоможуть зберегти
Вам здоров’я на роки.
Вчитель
Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. Їжа забезпечує наш організм енергією та поживними речовинами.(прикріпляють промінчик)
4. Четвертий промінець «Веселий настрій і здоров’я»
Вчитель
Пригадайте, ми вже з вами говорили про те, що гарний настрій – це ознака здоров’я. І навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоров’я дитини.
Підняти настрій собі і нашим гостям спробуємо веселою піснею і активними рухами (фізкультхвилинка під пісню Левеняти і Черепахи)
5. П’ятий промінчик «навколишнє середовище і здоров’я»
Вчитель
Поглянь, дитино, все довкола
Так щиро посміхається тобі:
І сонце, й небо, ліс і поле –
Ти теж у відповідь їм посміхнись.
Ти привітайся з днем чудовим,
З пташками, травами, струмочком голубим.
І знай: усе це є природа,
Її люби, примножуй, бережи.
Оскільки людина – це частина природи, то здоров’я людини, зокрема і ваше, залежить від здоров’я природи. Тому людина повинна щедро віддячувати природі за її дари та допомогу. Дайте мені відповіді на такі запитання:
(учень виступає з додатковою інформацією про природу і прикріпляє промінчик)
6.Шостий промінчик «Корисні та шкідливі звички»
Вчитель
Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
Наркотики і цигарки, спиртне
Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними –
Здоров’ю буде крах.
V. Підсумок уроку
Вчитель
Ми знайшли з вами всі промінці. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе. У кожного із вас є квіти здоров’я, які ви отримали за роботу на уроці. Давайте прикрасимо цими квіточками нашу галявину Здоров’я.
(заходить Королева Здоров’я)
Королева Здоров’я
Ну все, доволі!
Розумні діти в 3 класі.
Пам’ятайте:
Здоров’я – найбільше багатство!
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими
(вручає чарівні конверти із заготовками для аплікації «Сонечко»)
Учитель
Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими діти, радійте світові, а світ буде радіти вам. Давайте заглянемо у наші чарівні конвертики.
Звичайно , Сонечко, яке ви подаруєте своїм матусям, бо саме вони так само гріють вас щодня, як це тепле сонечко.
Аплікація з кольорового паперу «Сонечко»( учитель пояснює процес роботи над аплікацією)
Вчитель
Швидко спливають хвилини –
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу –
Щастя, здоров’я, добра!
Разом з учнями
Найбільше багатство- здоров’я людини,
А люди здорові – багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!