Урок "Таблиця додавання числа 3. Обчислення виразів на дві дії. Розв’язування задач."

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; вчити додавати і віднімати числа частинами; додавати і віднімати по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Тема. Таблиця додавання числа 3. Обчислення виразів на дві дії. Розв’язування задач.

Мета: формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; вчити додавати і віднімати числа частинами; додавати і віднімати  по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

 

Засоби навчання: цеглинки LEGO, рахувальні палички, математичні віяла, підручник, робочий зошит, презентація, роздатковий матеріал.

Перебіг уроку

I.  Організаційна частина.

Станьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться ви гарненько.

Пісню заспівав дзвінок

Вас покликав на урок.

      -Чи всі готові до уроку?

http://t1.ftcdn.net/jpg/00/67/57/66/240_F_67576630_IJ3sZ7CgrzXWq5H95R4upYXkNsmQI9LQ.jpg-Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви прийшли на урок.

 

 

  • Наприкінці  уроку перевіримо, чи змінився ваш настрій.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

 

  • З казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

В казці є завжди перешкоди та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

 

- А ви, діти, хотіли б потрапити до казки? Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне  заклинання. Всі ви добре знаєте, що найчарівнішими словами в усьому світі є «Будь ласка». Тому запам’ятайте і давайте повторимо його  тричі.

 ( Діти закривають очі. Звучить музика.)

-Будь ласка, Будь ласка, будь ласка

Ми хочемо стати героями казки

- Сьогодні у Білосніжки День народження. Самотньо їй у лісі святкувати це свято. Ось вирішила вона запросити нас на свій День народження. Але гноми так просто не пропустять на свято. Вони прислали листа з різними математичними завданнями. Мовляв, розв’яжемо їх, потрапимо у гості до Білосніжки. Діти, ви згодні розв’язувати математичні завдання і потрапити на день народження до Білосніжки?

( скринька, у якій лежить лист із завданнями)

1. Перше завдання від гномика Веселунчика.

 

Усний рахунок.

(відповідь діти показують на математичних віялах)

-Киця й котик залюбки

Випікали пиріжки.

Киця з тіста 5 зліпила,

Котик  з снігу тільки 3 .

Скільки всіх, малеча мила,

Пиріжків вони злітили,?

(Усього пиріжків 8 , але з’їдять лише 5 — із тіста)

- Ось до класу на урок залетіло шість сорок

Дві пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було? ( 8).

- У саду до годівниці прилетіло три синиці

Потім ще чотири птиці

Скільки птиць на годівниці? ( 7)

 

( Виховний момент)

- Як потрібно допомагати птахам взимку? Чому?

- Як ви допомагаєте птахам?

 

3. Завдання від гномика Мовчунчика. Гра «Мовчанка»

    Діти називають правильну відповідь.

 

4. Каліграфічна хвилинка.  Гра «Конкурс красунь».

Написання цифри 3.

 

  • Білосніжка дуже любить писати. Ви можете попрацювати разом з нею.
  • Складіть з рахувальних паличок цифру 3.
  • Назвіть сусідів числа 3. ( Воно наступне після числа 2 і передує числу 4).
  • Обміняйтеся зошитами, візьміть зелені олівці і обведіть ту цифрочку, яка вийшла найгарніша у вашого товариша.

 

5.Завдання від Лінивчика, який таблиці не вчить і робить помилки

 

6. Завдання від Всезнайки. Гра «Обчисли».

Завдання № 1 «Розумники»

7. Підготовча робота до збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; до різницевого порівняння. Практична робота з математичними матеріалами «Геометричні фігури».

1) Покладіть на парту 4 жовті квадрати. Зробіть так, щоб квадратів стало на 3 більше. Складіть відповідну рівність. Що треба зробити, щоб стало на 3 більше?

2) Покладіть на парту 5 трикутників. Зробіть так, щоб трикутників стало на 3 менше. Складіть відповідну рівність. Що треба зробити, щоб стало на 3 менше?

8. Гімнастика для очей

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

  • Сьогодні ми з вами складемо таблицю додавання числа 3. Будемо вчитися складати задачі за малюнком і розв’язувати їх. Навчимося додавати і віднімати числа частинами. Будемо порівнювати вираз і число.

 

Відео № 1

— Розгляньте таблицю додавання числа 3.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж змінюється.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Додати 3».

Завдання №4 «Розумники»

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

Перегляд завдання №3 «Розумники»

 

ІV.Розвиток математичних знань

Завдання 1.  На день народження ходять з квітами. Отже,назбираємо букет квітів для Білосніжки. Обчислимо приклади, зробивши взаємоперевірку.

( діти обчислюють приклади на пелюстках ромашки за варіантами і роблять взаємоперевірку).

 

 

 

 

 

 

  • Гномик Лінивчик просить нас, щоб ми допомогли йому виконати завдання з робочого зошита

 

Фізкультхвилинка «Пальчик –пальчик»

- А Пустунчика спіткала невдача у нього вибігли зайчики з клітки. Допоможемо йому позбирати їх. Для цього складемо задачі за малюнком і розв’яжемо їх.

Завдання 2. На галявині бігало 3 зайці, а під кущем сиділо 2. Скільки всього зайців?

Завдання № 15 (на 2)  «Розумники»

Завдання 3. Порівняйте вираз і число. Гра «Хто швидше». Хто перший виконає завдання,  той і привітає Білосніжку  з  Днем народження.

(робота в парах)

9- 3 *5 4+ 3*7

6+ 3* 7 3- 3 *1

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Задача на кмітливість . Скільки гномів можуть взути 6 черевиків?

2. Завдання № 16 «Розумники»

3.  Повторення таблиць додавання числа 3 . Напам’ять «ланцюжком».

Це і буде подарунком нашій Білосніжці.

VI. Підсумок уроку.

- Вам сподобався наш урок?

- Яке завдання  було складним , а яке – легшим?

Складання башточок успіху.

  • Ми виконали всі завдання гномів і нарешті зможемо привітати Білосніжку з Днем народження. А хочете побачити чим закінчується наша казка? Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання.

«Будь ласка. Будь ласка, будь ласка,

Ми хочемо побачити кінець казки»

От і закінчилась наша казка. Були ви всі « Молодці»

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку