Тема уроку: Таблиця множення числа 2. Переставна властивість множення. Розв’язування задач.
Очікувані результати:
- розуміє сутність дії множення;
- виконує елементарні дослідження математичних закономірностей;
- застосовує правило виконання дій у виразах з дужками і без дужок;
- планує розв’язання сюжетної задачі.
Мета: Формування предметних компетентностей: формувати обчислювальні навички табличного множення; актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення, розуміння переставного закону множення; дослідити складену таблицю множення числа 2; вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час виконання завдань; стимулювати інтерес до математики, формувати дружні взаємини у класному колективі, викликати відчуття радості пізнання.
Матеріали та обладнання: презентація, картки для усного рахунку, картки для
самооцінювання, цеглинки лего.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Налаштування позитивного настрою у дітей.
- Сьогодні ми на уроці математики будемо фантазувати, уявляти, тому зараз створимо собі настрій на урок, щоб успішно вивчити новий матеріал.
- Уявіть, що ви - яскраве сонечко, лагідно посміхаєтесь людям, посилаєте їм свої теплі промені і зичите «Гарного дня».
А щоб досягти УСПІХУ на уроці, треба бути:
У – уважними
С – старанними
П – працьовитими
І – ініціативними
Х – хорошими учнями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Знайти приклади, які не можна замінити дією множення».
7+ 7 + 7 + 7
2+ 2 + 5 + 2 + 2
3+ 3 + 3 + 4 + 3 + 3 + 3
6+ 5 + 7
5+ 5 + 5 + 5 + 5 + 5
9+ 9 + 8
2+ 2 + 2 + 2 + 2=
4+ 4 + 4 =
6+ 6 + 6 + 6 =
3)Замінити приклади на множення прикладами на додавання й обчислити.
5 · 6 =
4) Скласти 3 приклади з відповіддю 4.
2. Вправа «Мозковий штурм»
- Яку нову дію ми вивчили на попередніх уроках?
- Що таке множення?
- Чи можна замінити дію додавання множенням і навпаки?
- Як називаються числа при множенні?
- Що показує перший множник?
- Що показує другий множник?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Сьогодні ми продовжуємо вивчати таблицю множення. А чи знаєте ви, що таблиці множення були відомі ще цивілізації стародавніх греків? Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем.
Отже, сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до цієї видатної людини і до науки математики.
ІV. Хвилинка каліграфії з логічним навантаженням.
- Знайдіть закономірність, продовжте ряд чисел до 20 і запишіть каліграфічно:
2, 4, 6, 8 і т.д.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення вчителя перших прикладів у таблиці множення на 2.
2. Перегляд таблиці множення у підручнику № 552.
3. Вивчення таблички під музику (відео) https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=qksc84OgAJg&fbclid=IwAR0d3DHP043BgNqjAcGFO_TC2XW2R4Fzc4b46FawfIv13KqRZB9-e9Jf4e0
VІ. Ознайомлення з переставною властивістю множення
1. Утворення таблиці множення на 2.
2. Практична робота №554
3. Первинне закріплення №553
VІІ. Розвиток математичних знань
VІІІ. Закріплення вивченого. (Додаткове завдання)
Множення з лего (картки - https://www.educ.com.ua/prakt-zavdan/zavd-2-kl/mnozhennya-na-2-z-lego.html)
VIII. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
— Що нового дізналися на уроці?
— Чого навчилися?
— Що було особливо цікавим?
— У кого виникали труднощі під час роботи?
Самооцінювання з лего.
IX. Пояснення домашнього завдання.
вивчити правило, № 558, 559.