Урок. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. "Думи мої, думи мої,,,"

Про матеріал

Поглибити знання учнів про життя і творчість Т.Шевченка: його викуп з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання; проаналізувати програмову поезію письменника.

Перегляд файлу

8 клас

 

Українська  література

 

Тема: Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання  

           царем, арешт, перебування в казематі, заслання. «Думи мої, думи  

           мої…».

 Усвідомлення власної місії поета.

Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Т. Шевченка: його

            викуп з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в     

           казематі, заслання; проаналізувати програмову поезію письменника;

           розвивати вміння виразного читання, аналізу художнього тексту,   

           коментувати основні мотиви, ідеї його поезії, формувати світогляд   

           школярів; виховувати почуття пошани, поваги до життя і творчості       

          Т. Шевченка.

Тип уроку: засвоєння і формування вмінь.

Обладнання: портрет Т. Шевченка, міні-виставка книжок поета.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання:

  • Що вам відомо про Т.Г. Шевченка?
  • Чому поет завжди ставав на захист поневоленого люду?
  • До чого мав нахил Тарас ще з дитинства?
  • Хто з друзів брав участь у викупі з неволі Тараса Григоровича?
  • Де навчався Т.Г. Шевченко?
  • У якому році була надрукована перша збірка поета?

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

ІV. Основний зміст уроку

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Запитання:
  • Як ви думаєте, хто такі біографи?
  • Чим вони займаються?
  • Чому їх так цікавлять факти з життя видатних людей?

Виступ  «біографів»

  •  Що вас найбільше вразило з розповідей про життя поета? Чому? Відповідь обґрунтуйте.
  1. Ми створили невелику виставку з книг поета. Це і «Кобзар» у декількох виданнях, критичні матеріали, дослідження творів Т.Г. Шевченка.

У нас є група «літературних критиків».

  • Як ви думаєте, чим займаються літературні критики?

Так, це люди, які займаються дослідженням творчості того чи іншого письменника і дають їй оцінку.

Сьогодні «літературні критики» розкажуть нам про спадщину                 Т.Г. Шевченка.

(Слухаємо розповіді).

Запитання:

  • Скільки поет написав віршів?
  • Які з них ви вивчали?
  • Яку творчу спадщину залишив нам Т.Г. Шевченко в царині прози, драматургії?

 

Фізкультхвилинка

 

  1.      Ідейно-художній аналіз твору Т.Шевченка «Думи мої, думи мої…».
    1.        Група  «читців» виразно читає уривки з поезії.
    2.        Група «літературних критиків» розповідає про історію написання поезії.
    3.        Опрацювання змісту поезії. Бесіда за питаннями:
  • Чи вдалим,  на вашу думку, є порівняння Шевченкових поезій з думами? Чому?
  • Куди й кому поет адресує свої твори?
  • Чому називає їх думами і своїми дітьми?
  • Чому на ваш погляд, Шевченко має великі сподівання на свої думи? Чим це пояснити?
  • Як ви думаєте, твір Т. Шевченка «Думи мої, думи мої…» - це свідчення пасивності поета, його відмова від подальшої боротьби проти гніту, самодержавства? Відповідь обґрунтуйте.
    1.        Робота в групах.

І гр.   Визначає мотив твору.

ІІ гр.  Визначає ідею  поезії.

ІІІ гр. Виписує художні засоби, які є у творі.

  1.        Складання інформаційного ґроно: «Що означає воля для Т.Шевченка?»

 

V.    Підсумок уроку.

VІ.  Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІ.  Домашнє завдання.

Вивчити біографію Т.Г. Шевченка. Вивчити вірш «Думи мої, думи мої…» напам’ять.

 

docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку