Комунальний заклад
« Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»
Конспект заняття з театрального мистецтва для 1 класу за освітньою системою Анжеліки Цимбалару
« Світ чекає крилатих»
Журнал №7
Тема: Пластика: жест. Спілкування без слів. Вправи на спілкування за допомогою жестів за заданою ситуацією. Знайомство, вітання, подяка, вибачення, примирення.
Підготувала: Вчитель Грищенко В.П.
м.Нікополь
2020р.
(СЛАЙД 2)
Тема. Пластика: жест. Спілкування без слів. Вправи на спілкування за допомогою жестів за заданою ситуацією. Знайомство, вітання, подяка, вибачення, примирення.
Мета : - Познайомити учнів з таким видом сценічного мистецтва, як пантоміма, в якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла;
Обладнання: Лаксик, презентація
Тип уроку: сприймання нового матеріалу
(СЛАЙД 1)
1.Організаційна частина
1. Привітання
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи.
Всі бадьорі. Молодці!
ІІ. Основна частина
1. Вправи на розвиток мовленнєвого апарату
– Зробимо вправи на розвиток мовленнєвого апарату.
Завжди говоримо красиво,
Не поспішаючи, сміливо.
Є в нас у роті язичок.
Він говорить: чок-чок-чок.
-А що ще наш язичок скаже?
(СЛАЙД 3)
2. Чистомовка
Ли- ли –ли – заняття почали.
Ри-ри-ри – чітко говори.
Си-си-си – букви в слово запроси.
Ди-ди-ди – речення склади.
Ди-ди-ди – свою думку доведи.
(СЛАЙД 4)
3. Скоромовка
У сестрички Люби
випадають зуби.
І говорить Люба:
– Я тепер бежжуба!
– Який звук ви чули найчастіше? (Б)Які слова з буквою Б почули у скоромовці?
2.Вправи для вироблення вмінь керувати диханням.
(СЛАЙД 5)
- Відомо, що дихання безпосередньо пов’язане з паузами, а паузи диктуються змістом і, таким чином, членують потік мовлення на мовні такти. Часте набирання повітря під час читання створює недоречні паузи, а це впливає на красу мовлення. Дихання з широкими інтервалами заважає робити необхідні за змістом паузи під час читання й призводить до монотонного мовлення. Отже, дихання може відіграти відповідну роль у процесі читання лише за умови, якщо читець правильно ним керуватиме. Від правильного дихання залежить сила і рівномірність звучання мови, зміст і краса мовлення взагалі. Досягти цього можна за допомогою тренувальних вправ. До роботи!
«Гуси летять». Повільно і плавно змахувати руками, як гуси. Руки-крила на вдиху піднімати, на видиху опускати, вимовляючи «г-у-у-у» (5-10 разів).
«Лелека». Стоячи прямо, підняти руки в сторони, одну ногу зігнути в коліні, винести її вперед. Зафіксувати положення на кілька хвилин. Тримати рівновагу. На видиху опустити ногу і руки, тихо вимовляючи звук «ш-ш-ш-ш» (5-10 разів).
(СЛАЙД 6)
3. Знайомство з Мімом
-Пригадайте , будь ласка з якими видами театрів ми з вами познайомились на минулому уроці. ( тіней, ляльковий, тварин, музичний, оперети, оперний….)
- Сьогодні Лаксик попрохав познайомити його з театром пантоміми. Хто з вас знає, що це за театр і зможе пояснити Лаксику.
https://www.youtube.com/watch?v=Yp3pCQgkmCc
4. Відгадування дій Міма
(СЛАЙД 7)
(СЛАЙД 8)
(СЛАЙД 9)
(СЛАЙД 10)
(СЛАЙД 11)
(СЛАЙД 12)
https://www.youtube.com/watch?v=-dDGQCdc_V8
(до 13 секунди)
(до 18 секунди)
(до 32 секунди)
5. Вправи сценки
(СЛАЙД 13)
Колективна робота:
Вправи-сценки: учитель дає завдання, учні виконують; клас має вгадати, про що йдеться.
1. Дитина сидить і пише, піднімає голову прислухається, встає, підходить до вікна, відчиняє його, махає у вікно рукою, привітно посміхаючись, зачиняє вікно, іде, перевзувається, вдягає пальто, відчиняє замкнені на ключ двері, виходить, зачиняє на ключ двері та йде
2. Подібним чином розігруються ситуації «знайомство, вітання, подяка, вибачення, примирення». Тут необхідно визначити правила ввічливості й правила поведінки. Наприклад, у транспорті в навушниках не чує запитання. Усе виконувати беззвучно.
ІІІ. Заключна частина
(СЛАЙД 14)
1. Вправа «Мікрофон»
(СЛАЙД 15)