Розробка уроку , виготовлення сувеніру з використанням техніки ізонитка, поданий теоретичний матеріал, розробка практичної роботи + шаблон та схеми заповнення кола
Проект 2. Cувенір
Тема уроку: Вибір виробу інтер’єрного призначення для виготовлення.
Добір матеріалів для виготовлення та оздоблення виробу. Організація робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
Практична робота. Розробка ескізних малюнків та креслеників (за потреби) виробу, що виготовляється. Виготовлення сувеніра з використанням техніки ізонитка .
Мета уроку.
навчальна:
ознайомити учнів з видами виробів інтер'єрного призначення , дати визначення сувеніру.
розвивальна:
формування вміння виконувати основні прийоми в техніці ізонитка ;розвивати логічне мислення,уміння аналізувати отриману інформацію.
виховна :виховувати потребу проявляти себе в різноманітних видах людської діяльності,самостійність.
Методичне оснащення:комп'ютер .
Дидактичне забезпечення : учнівські роботи, виконані в техніці ізонитка.
Міжпредметні (внутрішньо предметні) зв’язки:образотворче мистецтво.
Форми роботи:робота в парах.
Методи: метод зразків.
Очікувані результати: учні виготовляють виріб заданою технологією,
дотримуючись правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.
Хід уроку (заняття)
1. Організаційний момент.
Перевірка наявності учнів.
2. Виявлення знань та вмінь учнів.
1. Чи любимо ми отримувати подарунки?
2. Які саме подарунки ми отримуємо?
3. Чи завжди приємно нам отримувати подарунки ?
3. Актуалізація опорних знань учнів .
Чим відрізняється подарунок від сувеніру?
( Подарунок — це річ, яку дарувальник за власним бажанням безкоштовно віддає у володіння іншої особи з метою задовольнити її вподобання. Слово «подарунок» за смисловим значенням схожий з такими поняттями як «дар» та «пожертва»)
4. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні на уроці ми усвідомимо що таке сувенір і зможемо виготовити його своїми руками .
5. Повідомлення теми уроку. Сувенір
7. Вивчення нового матеріалу.
_Сувені́р (фр. souvenir від лат. subvenio «приходжу») — подарунок на згадку або річ, пов'язана зі спогадами.
Сувенір на згадку — зазвичай про якусь приємну подію або подорож.
З розвитком туризму як внутрішнього, так і іноземного, з'явилося навіть окреме поняття сувенірна промисловість. Ще у не далекому минулому сувеніри виготовлялися виключно вручну.
В Києві українські сувеніри можна придбати як у спеціалізованих крамницях, так і в традиційному місці зібранні митців і торговців сувенірами — на Андріївському узвозі.
Пропоную Вам сьогодні на уроці теж виготовити сувенір, використовуючи при цьому матеріали, які ви завжди зможете знайти вдома. Техніка за допомогою якої ми будемо виготовляти сувенір має назву ізонитка.
8. Осмислення учнями вивченого матеріалу.
Изонить (інші назви - ніткографіка, нитяна графіка, нитковий дизайн) - вид декоративно-прикладного мистецтва, графічна техніка, отримання зображення за допомогою ниток на будь-якому твердому підставі (найчастіше на картоні), імовірно з'явилася в XVII столітті в Англії. В англомовних країнах використовують назву «embroidery on paper» - вишивка по папері. Іноді зустрічається назва «paper embroidery», зрідка «Form-A-Lines» - форми з ліній, по-французьки «broderie sur papier». У німецькомовних країнах «pickpoints» - точковий малюнок.
9. Формування умінь та навичок учнів.
Практична робота . Розробка ескізних малюнків та креслеників (за потреби) виробу, що виготовляється. Виготовлення сувеніра з використанням техніки ізонитка . Організація робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
Для виготовлення пропоную вам декілька варіантів , обравши варіант який вам сподобався ділимося на команди, в яких ви будете працювати.
Робимо заготовку. Шаблон, прикладаємо його до диска. Можна приклеїти шаблон в двох місцях, щоб потім зняти, а можна і «продавити» місця для проходження голки олівцем - щоб вони закарбувалися на поверхні диска.
Робимо дірочки. Після цього необхідно виконати дірочки в диску. Для цього підійде товста циганська голка або тонкешило. Нагрівайте вибраний інструмент на відкритому вогні . Слідкуйте за тим, щоб інструмент завжди був гарячим, тоді дірочки будуть рівні і акуратні.
Для виготовлення пропоную вам декілька варіантів , обравши варіант який вам сподобався ділимося на команди, в яких ви будете працювати.
( варіант оформлення виробу обираємо методом жеребкування).
1-3 |
1-4 |
1-5 |
3-4 |
3-4 |
----- |
2. Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами: диск,трафарет, голка,плоскогубці,свічка,нитки.
3. Правила безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
а) (наприклад, правила безпечної праці під час виконання ручних робіт , тощо)
4.Самостійне виконання завдань практичної роботи .
5.Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий якщо необхідно).
7. Підбиття підсумків практичної роботи:
10.Рефлексія.
1. Що нового дізнались на уроці.
2.Чому навчились. Яку роботу виконали.
3. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи.
4. Де можна використати набуті знання та вміння.
11. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
12. Завдання додому
13. Прибирання робочого місця (до дзвінка з уроку)
Додаток 1.
Шаблон
Схеми для вишивки