Мета: ознайомлення з технологічною послідовністю виготовлення плетеного виробу; формування вміння виготовляти плетений виріб; розвиток творчих здібностей учнів, їхніх естетичних смаків, уваги, точності під час виконання практичної роботи.
Технологічна послідовність виготовлення виробу
Мета: ознайомлення з технологічною послідовністю виготовлення плетеного виробу; формування вміння виготовляти плетений виріб; розвиток творчих здібностей учнів, їхніх естетичних смаків, уваги, точності під час виконання практичної роботи.
Завдання:
• знати технологічну послідовність виготовлення виробу;
• уміти виготовляти виріб за схемою.
Інструменти та матеріали: гачки для плетіння обраних виробів, нитки, ножиці. Наочні посібники, ТЗН і додаткові матеріали: плакат із зображенням гори, кольорові фішки-стіки, сигнальні картки, схеми в'язаних метеликів, таблиця «Правила безпечної праці».
Методи: рефлексія, «Світлофор», проектування, спостереження. Тип заняття: формування вмінь і навичок.
Структура уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
III. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІV. Практична робота
V. Підбиття підсумків заняття
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент
Створення позитивного емоційного настрою учнів. Вправа «Урок починається з усмішки»
Учитель пропонує учням стати в коло й узятися за руки.
Учитель. Діти, мабуть, я не відкрию вам таємниці: дружба починається з усмішки. А ви всі — друзі, чи не так? Усмішку можна дарувати. Я до вас усміхнулась — вам стало приємно? А тепер подаруйте усмішку одне одному. А ще я, потискуючи руку, передаю вам заряд успіху на занятті, а ви передайте його по колу одне одному. Отже, сподіваймося, що успіх у наших руках!
II. Актуалізація опорних знань учнів
Рефлексія « Запитальний ряд»
♦ Над якою темою ви працювали на попередньому занятті?
♦ Що нового дізналися під час вивчення теми?
♦ Пригадайте та назвіть етапи створення творчого проекту.
Вправа «Вершина знань»
На дошці прикріплено плакат, на якому зображено гору, зафарбовану різними кольорами. Учитель пропонує учням за допомогою кольорових фішок оцінити свій рівень знань з теми, прикріпивши їх на тій частині гори, яка відповідає їхньому рівню: підніжжя — початковий, середина — середній, між серединою та вершиною — достатній, вершина — високий. Учні прикріплюють стіки до зображеної гори.
Гра «Світлофор»
Учитель. Діти, я пропоную вам трішки розім'ятися і пограти в гру «Світлофор». Я зачитуватиму певні відомості про проектну діяльність, а мій помічник (заздалегідь обраний і проінструктований учень) даватиме на них відповіді (як правильні, так і неправильні). Ви за допомогою сигнальних карток будете погоджуватися зі мною або не погоджуватися. (Якщо учні згодні зі словами однокласника, вони піднімають зелену картку, якщо не згодні — червону.)
Орієнтовні запитання вчителя
♦ Що необхідно зробити для вдалої реалізації творчого задуму?
♦ На якому етапі творчого проекту проводять аналіз виробів-аналогів?
♦ Про яку вимогу до виготовленого виробу йдеться: «Виріб має бути потрібний споживачеві»?
♦ Яку роботу слід виконати на технологічному етапі?
III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети заняття.
IV. Практична робота
Визначення технологічної послідовності виготовлення плетеного виробу (див. додаток).
Повторення правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час плетіння.
Початок роботи над виготовленням обраних виробів.
Проведення хвилинки відпочинку (руханки)
По планеті крокує людина (Учні крокують.)
Й бачить — у світі вона не єдина:
(Прикладають долоню до очей, ніби дивляться в далечінь.)
Зліва, справа й попереду люди,
(Повертають голову направо, наліво, озираються назад.)
І позаду, ну, тобто, усюди. (Розводять руками.)
Усміхнулася радо людина, (Усміхаються одне одному.)
Через те, що вона не єдина,
И стала впевнено знов крокувати...
(Крокують на місці.)
Ну а нам час настав працювати!
Продовження роботи над виготовленням обраних виробів.
Учні працюють над виготовленням виробу. Учитель консультує, звертає увагу на недоліки в роботі та способи їх виправлення, відстежує роботу над проектом, заохочує до роботи.
V. Підбиття підсумків заняття
Учитель підбиває підсумки діяльності учнів на занятті, пропонує їм відповісти на запитання (рефлексія).
Чи плідним було для вас це заняття?
Якщо хтось із учнів вважає, що його рівень знань змінився, прошу переставити свою фішку в іншу частину гори.
Бажаю, діти, успіхів постійних
І знань бажаю вам міцних, надійних.
Щоб їх змогли в житті застосувати
І будь-які вершини підкоряти!
Домашнє завдання
Закінчити роботу з оформлення пояснювальної записки проекту та підготуватись до його захисту.