РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Тема: ТЕКСТ. ТЕКСТ-РОЗПОВІДЬ. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ НА ЗАДАНУ ТЕМУ.
Мета: поглибити уявлення учнів про текст, вчити бачити і розуміти прекрасне як в природі, так і в житті, на картині, в музиці, поезії; допомогти відчути яскравість осінніх барв, виражати їх в письмовій формі; розширювати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань.
1.Загадка Вітер листя зносить,
Бо надходить …. (осінь).
2.Роповідь.
І вона завітала сьогодні до нас на урок. Ми вирушаємо у подорож у світ прекрасного, у світ природи. А допоможе у цьому мистецтво: музика, живопис, поезія.
Музика розповідає про природу, про настрій.
Світ природи, що нас оточує, різноманітний і багатий. Красу форм і кольорів відтворює живопис.
3.Перегляд відео (музика + картини).
- який колір осінньої пори найбільше повторюється?
- яка осінь зображена?
- які почуття пробудила у вас мелодія?
- яку музику слухали?
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Ми вирушаємо у мандрівку у гості до чарівниці-осені. Будемо спостерігати за змінами в природі і розповімо про осінній сад.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
1.Легенда про осінь.
За народним переказом, Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
І осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів і чарує нас своїм осіннім золотом.
2.Читання поезії.
Вересень
В сизому тумані, в сині димовій –
Яблука рум'яні, груші медові.
Вміє одаряти сотнями дарів
Осінь, щедра мати, всіх трудівників.
М.Рильський
- якою ми можемо назвати осінь?
3.Робота в групах.
- відновити прислів'я:
○ У доброго хазяїна восени й соломина не пропаде.
○ Весна красна квітами, а осінь – плодами.
○ Хвали літо, коли осінь прийде.
4.Робота над складанням розповіді «Осінній сад».
Розгляд картини.
Словникова робота.
Робота над будовою тексту.
Усне складання тексту (колективно).
Запис у зошиті.
Перевірка і аналіз написаного.
ІV. Підсумок уроку.