Метою даного уроку є узагальнити та закріпити знання учнів про текстовий редактор Word та його призначення; сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів; навичкам відпрацювання роботи з прикладними програмами, творчому перенесенню набутих знань у нестандартній ситуації.
Мета:
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок на практиці.
…Розум полягає не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати знання на практиці.
Аристотель
І. Організаційний етап. Емоційна хвилинка
Діти! У нас сьогодні справжнє свято,
Гостей зібралося багато.
Тож подаруйте їм від серця
Усмішки синіх два озерця
Всміхніться друзям, хай дружба квітне,
Урок хай пройде привітно та світло.
Знання й уміння нехай вас надихають
А я до співпраці вас закликаю.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки нових слів можна утворити з його літер… І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.
Інтерактивний метод – «Мікрофон»
- Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте.
У – успіх, увага
Р – радість, робота
О – обдарованість, організованість
К – кмітливість, колективізм
Сподіваюсь, що на уроці на нас сьогодні чекає успіх. Адже ми з вами будемо непросто навчатись, а й змагатись. Понад 2400 років тому Конфуцій наголошував:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я пам’ятаю.
Те, що я роблю, я розумію.
Ці, прості твердження обґрунтовують необхідність використання активних методів навчання. Дещо змінивши слово видатного китайського філософа можна сформулювати кредо нашого уроку.
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я, бачу й чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Протягом ряду уроків, створюючи різні текстові документи, ви переконалися, що текстовий редактор має широкі можливості для введення, форматування і редагування тексту. Сьогодні на уроці ми з вами удосконалимо навички роботи з цією програмою. Скажіть, чи часто вам доводиться набирати текстову інформацію, оформляти реферати? Дійсно, не тільки ви, але і безліч людей різних професій практично щодня стикаються з необхідністю публікації своїх матеріалів. Так і ваше життя буде безпосередньо пов’язане зі складанням різних типів документації, тому дуже важливо знати як правильно з ними працювати .
Знай, папери в житті – не химери
і не плід канцелярій нудних:
ділові необхідні папери
у стосунках людей ділових
Дмитро Білоус
Я вас запрошую у подорож-змагання, але для цього нам потрібно поділитись на дві команди та обрати капітанів. Всі ви будете змагатися за те, щоб під час уроку заробити собі якомога більше смайлів - балів, які в кінці уроку вкажуть на ваш рівень знань і перетворяться на оцінки. Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила.
1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.
2. Без дозволу - нічого не вмикай.
3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
4. Будь уважним і старанним.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Учитель. Ну, що готові в путь? Отож, вперед!
Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.
1 конкурс «Незакінчене речення» дасть змогу мені перевірити як ви засвоїли теоретичний матеріал (по одному питанню кожному учню )
Відповіді
2 конкурс «Техніка безпеки» (проводиться з використанням сигнальних карток)
Щоб пройти черговий конкурс повторимо правила поведінки у комп’ютерному класі. Щоб заробити бали, треба миттєво давати відповіді: так – зелена картка, а ні – червона . Кожна відповідь – один смайлик. Готові?
Пам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.
3 конкурс «Редактор»
(І група сідає за комп’ютери для виконання завдань на картках)
ІІ група виконує завдання на картках за столом.(«Мозковий штурм»)
Фізкультхвилинка
Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед,
Мов, метелики, махаємо,
Руки зводимо, розправляєм.
Будем вправу завершати,
Легше всім нам працювати.
4 конкурс «Загадки»
А тепер давайте разом пригадаємо, якими засобами володіє багатофункціональний текстовий процесор WORD для форматування тексту. Підказками для вас будуть загадки.
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен …(Word)
У їдальні, в ресторані
Зразу це побачиш ти.
І в програмі Word також це
Легко можемо знайти.
Про який елемент вікна програми Word йде мова? (меню )
Всі по-різному ми можемо написати алфавіт
А для цього в WORD-програмі треба вибрати нам…..(Шрифт).
Для роботи в WORD-програмі
В допомогу нам всяк час
Щоб змінити вигляд тексту
Та окремих елементів
Є у нас …..(панель інструментів)
Ну що ж, загадки відгадані, отже ви готові до виконання наступного завдання.
5 конкурс
ІІ група йде за комп’ютери для виконання завдання на картках.
А І група (кожна з команд) розгадує кросворд по темі «Робота з текстом» (групова робота)
Кросворд
6 конкурс капітанів «Ребусоландія»
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обов’язково.
Наступний конкурс «Ребусоландія». Перед вами ребуси, які заздалегідь ваші капітани підготовили, виконуючи домашнє завдання. Команда, яка розгадала ребус піднімає сигнальну картку. За кожен правильно відгаданий ребус – один смайлик .
А зараз займіть свої місця за партами і погляньте на екран для виконання гімнастики для очей.
Фізкультхвилинка для очей
Не забувайте, берегти своє здоров’я, дотримуйтесь правил роботи за комп’ютером. Дуже добре, молодці! Ви вправно впоралися з цим завданням, і я бачу що ваш словниковий запас значно збагатився після вивчення даної теми. Здається мені, в самий раз, трішки перепочити, адже не дарма кажуть в народі, що кожне велике діло треба починати з відпочинку. Пропоную вам невеличку розминку, яку ми не будемо оцінювати, а яка нас просто трішки розважить.
Гумористичні тести (діти відповідають на них «хором»):
1.Як часто називають клавіатуру персонального комп’ютера?
а) Таня; б) Марфа; в) Клава.
2.Що можна знайти на задній стінці системного блока комп’ютера?
а) нори; б) гнізда; в) дупла.
3.Як називається портативний комп’ютер?
а) ноутдуб; б) ноутклен; в) ноутбук;
4.Як називається головна плата комп’ютера?
а) материнська; б) батьківська; в) синівська;
5.Де живе комп’ютерна «мишка»?
а) в клітці; б) на коврику; в) в мишоловці.
Підсумок уроку. Рефлексія.
Погляньте будь-ласка на екран і на створену діаграму, яка відповідає вашому рівню знань. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які я вам сьогодні приготувала.
А ще я склала вам вірш, перші літери якого повідомлять вам назву теми, яку ми з вами розпочнемо вивчати вже на наступному уроці. Але кожен рядочок вірша цікавий по-своєму. А яку властивість редактора я використала в кожному рядочку скажете мені ви.
І за одну миттєвість часу
Немов пташини ясен злет,
Тихенько затягнула в сітку
Ера комп’ютерних тенет.
Робота, відпочинок, спілкування,
НАДІЙНИЙ ПОМІЧНИК ДЛЯ НАС
Емоції, знання та вподобання
Тепер вивчати буде 6 клас!
VI. Завдання додому.
Сьогодні актуальна фраза: «Хто володіє інформацією, той володіє світом».
Успіхів вам в постійному оволодінні новою інформацією і коректному розташуванні її при підготовці та оформлювані документів!
Віднайти в мережі , коли виник Інтернет, хто і коли його винайшов?
Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.
За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!
1