Комунальний заклад «Сосницький навчально-реабілітаційний центр»
Чернігівської обласної ради
Урок – телепередача: «Дешево і сердито».
Підготувала: Ветлицька Н.В.–
вчитель трудового навчання.
Урок – телепередача: «Дешево і сердито».
Тема уроку: Вибір виду оздоблення та матеріалів для оздоблення.
Практична робота: Оздоблення виробу.
Мета: розширити знання учнів про види оздоблення виробів та про матеріали для оздоблення;
сформувати навички виконання оздоблення одягу: штамповий розпис і термотрансферна аплікація; розширити знання учнів про професії легкої промисловості;
сприяти розвитку просторової уяви, творчого мислення, художніх здібностей, уваги;
виправляти вимову учнів;
виховувати зацікавленість в оздобленні одягу національними символами; художній і естетичний смак, охайність в роботі, уважність.
Обладнання: зразки готових виробів, зразки оздоблювальних матеріалів, праски, прасувальні столи, інструкційні карти, термотрансферний папір.
Основні поняття: оздоблювальні матеріали, термотрансферний папір, штамповий розпис, художник-модельєр, інженер-конструктор, технолог.
Тип уроку: урок-телепередача.
Хід урок
1 . Привітайтесь.
Дихальні вправи. Здоров`язберігаючі технології. Дихання повітрям насиченим аромамаслами для активізації мозкової діяльності.
Носом вдих, а видих ротом,
Дихай глибше, цілим гуртом.
Крок на місці, не барись,
Сонечку по-сміх-нись.
2.У тебе є слуховий апарат?
3.Як ти чуєш?
ІI. Мовна хвилинка.
- Який зараз урок?
- Хто чергова
- Рапорт чергової . Учениці готові до уроку.
Будь уважною, будь активною, дотримуйся ПТБ, говори добре….
III. Повідомлення теми уроку.- Запитайте мене, що будемо робити сьогодні на телепередачі!
Ведуча:Сьогодні буде урок в незвичній формі. Уявіть, що наша майстерня це телестудія ім. О.П Довженка, де знімається телепередача «Дешево і сердито».
Тема телепередачі: «Вибір виду оздоблення та матеріалів для оздоблення. Практична робота. Оздоблення виробу». Звернемось до довідкового бюро.
Довідкове бюро.
Штамповий розпис одягу.Термотрансферна аплікація – перенесення малюнка за допомогою праски на тканину. Професії легкої промисловості: художник-модельєр- людина, яка створює одяг, інженер – конструктор– людина, що втілює ідею моделі одягу в життя, технолог- технологічне виконання.Шопінг-вибір і купівля одягу в магазині. Дефіле-показ мод.
Познайомимось з експертами:художник-модельєр (Юля) - людина, яка створює сучасний одяг;інженер-конструктор(Анжела)– людина, що втілює ідею моделі одягу в життя; технолог(Настя)- технологічне виконання;відеозйомку веде наш постійний фотокореспондент (Наташа) і я ведуча телепередачі Ніна Володимирівна.
Сьогодні у нас в телепередачі студентка Інна. Вона хоче одягатись дешево, красиво і ми з експертами їй допоможемо вирішити її проблему.
IV. Постановка завдань перед учасниками телепередачі. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.
Ведуча:Очікуйте сьогодні в нашій телепередачі:
1.Шопінг у магазині одягу «Вишиваночка».
2. Речі на переробку в гардеробі. Як правильно підібрати гардероб.
3.Добір оздоблень до речей на переробку .(Асоціативний кущ).
4. Оздоблення одягу: «Термотрансферна аплікація» .
5. Оздоблення одягу: «Штамповий розпис».
6. Дефіле-реклама оновленого гардеробу.
Ведуча: Не перемикайте канали вашого телевізора – буде цікаво!!!
V. Продовжимо нашу телепередачу. Вивчення матеріалу, дослідження проблеми.
Ведуча: Покличемо на допомогу експерта художника-модельєра Юлію.
1.Зараз ми відвідаємо магазин одягу «Вишиваночка».
За запропонованими виробами визначте і назвіть види оздоблень!
1) Які види оздоблення вам уже відомі?
2) Які види оздоблення для тебе легкі, які тобі більше подобаються?
3) Подивимось ціни в магазині. Чи доступний такий одяг для студентки, як ви думаєте? Так? Ні? Підсумовуємо відповіді. Так це дорого! Що робити? Як вирішити проблему?
2. Речі на переробку в гардеробі. Як правильно підібрати гардероб.
Ведуча:Переходимо до наступного етапу. Попросимо допомоги експерта художника-модельєра Юлії. Вона допоможе вибрати речі на переробку. Юля відбирає одяг для оздоблення.
Ведуча:Будемо оздоблювати готовий виріб – футболку українськими символами. Цей виріб з українськими символами можна одягати на загальношкільні свята до «Дня незалежності України», до «Дня вишиванки», до «Дня Захисника Вітчизни». Це красиво, сучасно, модно, дешево.
3.Добір оздоблень до речей на переробку .(Асоціативний кущ).
Прийом «Асоціативний кущ».Підібрати варіанти оздоблення попрохаємо нашого експерта інженера-конструктора Анжелу.
Вишивка. Тасьма. Бахрома. Машинні строчки. Складки. Защипи. Кант. Бейка. Волани. Оборки. Аплікація. Мережка. Мереживо. Тканина. Трикотаж. Фурнітура. Тасьма. Сутаж. Шнур. Бахрома. Стрічки. Машинні строчки. Бісер. Стеклярус.
Вибрали футболку і майку для роботи, вид оздоблення-аплікація.
VI. Вивчення нового матеріалу. Рекламна пауза. Лікар-аромотерапевт проведе сеанс ароматерапії і прорекламує аромамасла.
Ведуча:Переходимо до наступного етапу №4. Термотрансферна аплікація застосовується для нанесення малюнків на футболки, рюкзаки і промислові вироби. Використовується термотрансферний папір, покритий спеціальною тонкою плівкою, на який за допомогою принтера наноситься малюнок. Потім плівка разом з малюнком під впливом високої температури наклеюється на тканину.Термотрансферний папір здатна пропечатуватись практично на будь-яких видах принтерів і тканин, але при цьому необхідно пам’ятати, що остаточний результат залежитьвідякості самого проміжного носія. Найкраще термопапір наклеюється, якщо застосовується кольоровий лазерний принтер, так як фарба в такому пристрої не боїться води і футболка здатна витримати більше 50 прань.
Необхідно врахувати, що при переносі зображення на футболку бажано, щоб поверхня під тканиною була застелена простирадлом або іншим рівним жароміцним матеріалом без швів. Це сприяє більш точному нанесенню зображення. При наклеюванні термотрансферного паперу на текстиль своїми руками потрібно нагрівати праску до максимальної температури для рівного і охайного її зчеплення з футболкою. Якщо не дотримуватися цих вимог, то малюнок при знятті підкладки просто почне відриватися шматками.
.
VII. Практична робота.
Ведуча: Переходимо до наступного етапу № 4. Оздоблення одягу: «Термотрансферна аплікація» .
Ведуча:На цьому етапі покличемо на допомогу технолога (Настя), який прослідкує за правильністю технологічних процесів, ознайомить з інструкційними картками.
Психологічний напрям здоров`язбережувальних технології – музикотерапія. Музичний супровід практичної роботи.
Інструменти та матеріали: шитий виріб, праски, столи для прасування, ножиці.
Інструктаж з техніки безпеки підчас роботи з праскою і ножицями.
Послідовність виконання роботи.
Інструкційна картка 1. Термотрансферна аплікація.
Переходимо до наступного етапу №5. Оздоблення одягу: «Штамповий розпис».
Інструкційна картка 2. Штамповий розпис одягу.
Інструменти та матеріали: шитий виріб, картопляні штампи, фарба для тканини, пензлики, тепла вода, серветки.
Послідовність виконання роботи:
Додаток №2.
Під час виконання практичної роботи вчитель контролює:
Під час обходу робочихмісць учитель:
Ведуча: Переходимо до наступного етапу №6. Дефіле-реклама оновленого гардеробу.
Демонстрація оновленого гардеробу.
Висновки робимо разом.
Ведуча: Наш фотограф, натхненний нашою телепередачею зробив для зразку такі календарі на 2020р. і презентує нашим учасникам. Такі календарі з фото дефіле учасниці можете замовити, щоб подарувати своїм друзям з метою прорекламувати свою роботу.
Можна оздоблювати не тільки одяг а і інші предмети, наприклад посуд, як виконала Наталія вироби на ярмарку-продаж.
VIII. Узагальнення й систематизація знань, умінь та навичок . Рефлексія.
Прийом «Правильно закінчи речення»
Початок речення |
Відповідь учениці |
Яку тему вивчали сьогодні? |
На уроці я оздоблювала виріб. |
Що ти робила на уроці? |
Вибір виду оздоблення та матеріалів для оздоблення |
Які нові слова ти сьогодні вивчала? |
Мені сподобалось оздоблення футболки…. |
Що тобі сподобалось на уроці? |
Термотрансферний папір,художник-модельєр,інженер-конструктор,технолог, штамповий розпис, термотрансферна аплікація. |
Які завдання були для вас важкими? |
Я оздоблювала посуд, виготовляла свічечки в чарочках. |
Наташа, скажи мені будь ласка, що ти зробила? |
Завдання були всі легкі |
VIII. Підведення підсумків уроку (заключний інструктаж)
Аналіз характерних помилок, загальна оцінка виконаної роботи.
Виставлення та мотиваціябалів.
Завданнядодому: оздоблення виробів вишивкою.
IX. Прибирання робочих місць
Завдання черговим. Контроль за прибиранням робочого одягу, робочих місць.