Урок "Тема. Арт-дизайн. Образ у костюмі. Сценічний костюм героя"

Про матеріал

Матеріал допоможе підготуватися до уроку образотворчого мистецтва під час вивчення теми "Арт-дизайн. Образ у костюмі. Сценічний костюм героя"

Перегляд файлу

Тема. Арт-дизайн. Образ у костюмі. Сценічний костюм героя

Мета: Поглибити знання учнів про дизайн, професію художника по костюмах; навчити використовувати знання і уміння, отримані з інших дисциплін при створенні художнього образу в одязі.

Розвивати вміння розробляти ескізи одягу, спостережливість, уважність, акуратність.

Виховувати любов до театру, естетичний смак.

Тип уроку: комбінований.

Оснащення, матеріали та інструменти: прості олівці, гуашеві або акварельні фарби, пензлі, гумка, папір. Презентація «Образ у костюмі». ТЗН.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Які види театрів ви знаєте?
  • Назвіть професії людей, які працюють над створенням спектаклю.
  • Над чим працює художник у театрі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та оголошення теми уроку

У театрі ми бачимо пряме втілення синтезу мистецтв, адже все в ньому: і декорації, і костюми, і музика, і сценарій, і гра акторів — виявляють спільну ідею — ідею твору. Сьогодні на уроці ми створимо ескіз костюму для театрального дійства. А також виступимо в ролі людей, які професійно займаються розробленням одягу. Спробуємо виконати роботу «Сценічний костюм героя».

IV. Вивчення нового матеріалу

Слайд 2.

Що означає слово костюм?

Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена система предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача.

Театральний костюм — це один з елементів оформлення вистави. Він допомагає актору переконати глядача в ідеї театральної дії, створити відчуття історичної достовірності, розкрити характер героя.

Костюм може зображувати певного персонажа або абстрактне поняття. Таким костюмом можна вважати костюм Ночі або Весни, фантастичного птаха щастя або Сонця. Ігровий костюм перетворює зовнішність актора, допомагаючи йому яскравіше зіграти свою роль.

Слайд 3.

Велику роль в театрі відіграє художник, який створює костюм для акторів. Він допомагає розкрити образ героя.

Художник з костюмів відповідає за створення костюмів для театру. Давайте розглянемо ескізи театральних костюмів створених художником Миколою Реріхом. У «Весні священній» Ігоря Стравінського звучать відлуння давнього обряду, стихійне поривання до весняного відновлення. М.Реріх створює образи використовуючи в костюмах старослов’янську орнаментику.

Слайд 4.

Колір і фактура тканини допомагають створити повний образ героя. Яку гаму кольорів використовує художник Леон Бакст, створюючи образ жар-птиці? Зверніть увагу, як художник, використав при­родні форми жар-птиці, переніс їх на костюм.

Слайд 5.

Відоме полотно М.Врубеля «Царівна-Лебідь» зображує героїню казок. Спочатку художник намалював ескізи до декорацій і костюмів для опери М.Римського-Корсакова «Казка про царя Салтана». Головну партію виконала його дружина українська оперна співачка Надія Забіла-Врубель. Ескіз перетворився на чудовий портрет. Зверніть увагу, як за допомогою кольору художник передає образ лебедя, як фактурно зображене пір’я, як завершений образ формою розправлених крил.

Слайд 6,7.

Неоціненний вклад художниці Олександри Екстер в театральне мистецтво першої половини XX століття. Олександра Екстер увійшла в історію мистецтва насамперед завдяки своїм реформаторським ідеям у сценографії. Вона вперше запропонувала замість пласких розмальованих декорацій використовувати складні багатоярусні конструкції, займаючи таким чином увесь простір сцени, а не лише її підлогу. Друге театральне новаторство — костюми. Лише три вистави в Камерному театрі забезпечили їй усесвітнє визнання як реформатора сценографії та театрального костюма: «Фаміра-кіфаред» (1916), «Саломея» (1917), «Ромео і Джульєтта» (1921). Поєднання художнього досвіду кубізму, футуризму, супрематизму та нової пластичної драми полтавчанина Олександра Таїрова назавжди змінили уявлення про театр. Образи, створені костюмами Екстер, надмірно виразні, шалено темпераментні, неначе доведені до крайньої межі, сповнені підкорюючої сили.

Фізкультхвилинка.

V. Практична робота учнів

Слайд 8.

Беручи участь у шкільних виставах чи костюмованих святах, ми також на певний час стаємо художниками-декораторами чи художниками-костюмерами, створюємо несправжній предметний світ. Це цікава творча робота — перетворити за допомогою костюма людину на якийсь персонаж: дерево, будинок чи пору року або ж створити костюм тигра чи павука, сніжинки чи квітки, золотої рибки чи Котигорошка.

Практична робота. Створення сценічного костюма театрального героя. (Карнавальний костюм)

Етапи виконання роботи.

  1. На аркуші паперу обведіть трафарет.
  2. Виконайте ескіз костюма олівцем на папері.
  3. Доповніть ескіз одягу аксесуарами: взуття, капелюх, рукавички, прикраси.
  4. Визначте кольорове вирішення ескізу.

VІ. Актуалізація набутих знань

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Використані джерела:

Образотворче мистецтво: підруч. Для 7 класу загально-освіт. Навч. Закл./ Л.В.Папіш, М.М.Шутка.-К.: Грамота, 2005.-128 с.: іл..

https://uk.wikipedia.org/wiki/

http://aristocrats.fm/oleksandra-ekster-amazonka-ukrayinskogo-avangardu/

http://tyzhden.ua/History/183397

 

docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
5338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку