Урок Тема. Бісероплетіння. Послідовність виготовлення об’ємних виробів технікою бісероплетіння. «Квітка і бджола»

Про матеріал
Бісероплетіння. Послідовність виготовлення об’ємних виробів технікою бісероплетіння. «Квітка і бджола».
Перегляд файлу

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

 

Тема. Бісероплетіння. Послідовність виготовлення об’ємних виробів технікою бісероплетіння. «Квітка і бджола»

 

Мета: продовжити ознайомлення учнів з бісероплетінням, необхідними для нього ма­теріалами; розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; вихову­вати почуття прекрасного, естетичний смак.

 

Обладнання: м’який тонкий дріт, бісер, намистинки двох кольорів, ножиці, малюнки та зразки виробів, презентація.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

І. Організація класу

 

1.    Привітання

Усім, усім добрий день!

Геть з дороги, наша лінь!

Хай не заважає працювати

Гарним хлопцям та дівчатам.

 

2.    Перевірка готовності до уроку

До уроку ми готові,

Гляньте все на парті є?

То тоді мерщій у путь,

Та про вдачу не забудь.

Будемо старатись ми.

Будьмо, гарними дітьми!

 

3.    Упорядкування робочих місць

 

II. Актуалізація знань 


Бесіда

— Що таке бісер?

Бісер — це невеличкі або зовсім малі (найчастіше скляні) намистинки з на­скрізними отворами, завдяки яким їх можна нанизувати на дріт або нитку. Ви­користовуючи бісер, можна створювати різноманітні кольє й намиста, брас­лети й каблучки, амулети й предмети хатнього побуту; ним прикрашають го­ловні убори й одяг (навіть патріарший (тобто верховного духівництва)), виготовляють іграшки й сувеніри, оздоблюють картини й ікони.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні технікою бісероплетіння ми виготовимо яскраву композицію з бджілкою і метеликом.

Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі...

БДЖІЛКА

Чого це над квітками

Схилилась дітвора? —

Малим цікаво знати,

Як бджілка мед збира.

А бджілка все кружляє,

Неначе каже нам:

— Жу-жу, жу-жу, малята,

Я меду не віддам!

І забавлятись з вами

Не маю я часу —

Солодку краплю меду

У вулик понесу!

Грицько Бойко

 

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу

 

1. Розповідь учителя

Бісероплетіння — різновид декоративно-ужиткового мистецтва з викорис­танням перлів природного чи штучного походження. Має тисячолітню історію. Використовували майстри у Стародавньому Єгипті та державних утвореннях Південної Африки, Індії, у Південній Америці.

 

2. Демонстрування та аналіз зразка

         C:\Users\Boss\Desktop\Без названия.jpg                                            C:\Users\Boss\Desktop\Без названия (1).jpg

 

                                                    C:\Users\Boss\Desktop\Без названия (1).jpg


3. Інструктаж учителя.

 

— Розгляньте зразки на дошці.

 

Робота за підручником (с. 56)

1. Нанизуйте бісеринки по черзі рядочками, вставляючи дріт з обох боків.

2. Для пелюстки квітки візьміть кольоровий бісер та нанижіть за схемою (одну, дві, три, чотири, п’ять, чотири, три, дві, одну).

3. Таким чином зробіть п’ять пелюсток.

4. Для листочків квітки візьміть зелений бісер та нанижіть за схемою (одну, дві, три, чотири, три, дві, одну).

5. Для тулуба бджілки візьміть жовтий та чорний бісер та нанизуйте його по черзі за схемою (одну, дві, три, чотири, три, дві, одну).

6. Для крилець бджілки візьміть білий або голубий бісер та нанижіть за схемою (одну, дві, три, чотири, чотири, три, дві, одну).

7. Зробіть чотири крильця.

8. З’єднайте частини між собою.

9. Підготуйте основу для композиції. Основу можна зробити з тканини або картону, різної форми.

10. Складіть композицію.

11. Композицію можна закріпити на фоні дротом або пришити.

— До композиції ще можна додати метелика.

— Виготовлятимемо метелика у такій послідовності.

1. Розгляньте уважно схему виготовлення метелика.

2. Візьміть відрізок дроту завдовжки 40 см.

3. Визначте середину, зігнувши навпіл.

4. Нанижіть на дріт 2 намистинки й перемістіть їх на середину

5. Один кінець дроту протягніть в отвір однієї з намистинок, затягніть дріт.

6. Нанижіть на один кінець дроту намистинку, протягніть крізь неї кінці дроту назустріч один одному.

7. Затягніть дріт. Зробіть таким чином 5 разів.

8. На дріт із правого боку нанижіть 18 бісеринок іншого кольору й протягніть дріт у намистинки попереднього кольору (дріт має вийти ліворуч).

9. Затягніть добре дріт, формуючи нижнє праве крило.

10. Виконайте так само ліве нижнє крило (дріт має вийти праворуч).

11. На один кінець дроту нанижіть намистинку першого кольору, протягніть крізь неї кінці дроту назустріч один одному.

12. Затягніть кінці дроту.

13. Нанижіть на дріт праворуч 24 бісеринки другого кольору, протягніть дріт, формуючи ліве верхнє крило.

14. Праве крило виконайте так само.

15. На дріт ліворуч нанижіть 2 намистинки.

16. На дріт ліворуч нанижіть намистинку такого самого кольору.

17. Протягніть дріт крізь намистинку посередині. Затягніть дріт.

18. Скрутіть кінці дроту. Скрутка — завдовжки 4 см. Розігніть кінці дроту в різні боки, залишивши для вусиків 6 см.

19. Відріжте зайвий дріт.

20. Намотайте кінці дроту на олівець.

 

Фізкультхвилинка

Де ваші долоні?

(Діти показують руки,

складають у кулачки.)

— Тут-тут-тут!

А в долонях пальчики живуть.

(Розкривають кулачки і показують

пальчики в русі.)

Працювали пальчики — не лінувалися:

Набирали, друкували, малювали,

(імітують швидкий набір на клавіатурі

10 пальцями, малювання стилосом)

Працювали, працювали — зупинилися.

А потім, а потім, а потім — стомилися,

(Повільно опускають руки на парту.)

 

6.  Правила безпеки під час роботи.

 

Правила роботи дротом

 

— Працюючи з дротом, слід дотримувати таких правил безпеки.

1. Відрізані гострі кінці дроту слід заокруглювати.

2. Під час відрізання дроту ту частину, що відрізують, потрібно спрямовувати вниз до підлоги.

3. Відрізати дріт гострогубцями.

4. Дріт використовувати тільки для роботи.

5. Під час роботи з дротом та інструментами не підводитися зі свого місця.

 

V.  Узагальнення і систематизація знань.

 

  1. Практична робота учнів

 

Фізкультхвилинка

Очі швидко обертаємо,

Головою не хитаємо.

Вліво раз, два, три, чотири.

Вправо стільки ж повторили.

По колу очі обертаємо

І все навколо розглядаємо.

Раз коло, два, і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

І потім знову закружляли.

 

2. Виставка та оцінювання робіт

Після завершення творчої роботи учні виставляють на імпровізовану ві­трину свої вироби. Оцінюють роботи, враховуючи декорування відповідно до створюваного образу, співвідношення кольорів та охайність.

 

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Де можна використовувати роботи, виготовлені цією технікою?

— Чи навчите ви цієї техніки своїх близьких та рідних?

— Які матеріали можна ще використовувати в цій техніці?

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку