Урок "Тема: Додаємо і віднімаємо числа. Обчислення значення виразів двома способами. Підготовчі вправи до розв’язування задач. Вода. Три стани води."

Про матеріал
Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; закріпити знання про компоненти та результат додавання і віднімання, зміст словосполучень збільшити на кілька одиниць, зменшити на кілька одиниць; закріпити схематичну інтерпретацію додавання і віднімання, різницевого порівняння; формувати вміння: додавати й віднімати число двома різними способами; знаходити невідомий доданок; знаходити значення математичних виразів на дві дії; закріпити знання складу чисел; розширити уявлення про воду, її три стани; розвивати увагу, пам'ять, логічне і творче мислення, зв’язне мовлення, природознавчі інтереси; виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів, зокрема до води, інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     

                                       Учителя початкових класів

                                         Криворізької гімназії № 110

                                              Перець Оксани Володимирівни

 

 

 

 

Інтегрований урок в 1 класі

Математика і Я досліджую світ

 

     Тема: Додаємо і віднімаємо  числа. Обчислення значення виразів двома способами. Підготовчі вправи до розв’язування задач. Вода. Три стани води.

     Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; закріпити знання про компоненти та результат додавання і віднімання, зміст словосполучень збільшити на кілька одиниць, зменшити на кілька одиниць; закріпити схематичну інтерпретацію додавання і віднімання, різницевого порівняння; формувати вміння: додавати й віднімати число двома різними способами; знаходити невідомий доданок; знаходити значення математичних виразів на дві дії; закріпити знання складу чисел; розширити уявлення про воду, її три стани; розвивати увагу, пам'ять, логічне і творче мислення, зв’язне мовлення, природознавчі інтереси; виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів, зокрема до води, інтерес до вивчення математики.

Очікувані результати: здобувач освіти ознайомлений з поняттям зменшуване, від’ємник, значення різниці та назвами компонентів і результату дії віднімання; вміє знаходити значення виразів на дві дії; додавати і віднімати число 3 двома способами; знаходити невідомий доданок; складати рівність за малюнком; добирати вираз до описаної ситуації та її схематичної інтерпретації.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; бажання вчитися;  контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком,  виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;

здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію.

 

    Тип уроку: Урок – подорож.

    Обладнання: мультимедійний комплект, робочі аркуші, зображення криниці, зображення краплинок (веселі і сумні), комплект  гри  «Подарунки для пінгвінів».

    Освітні галузі: математична, природознавча.

 

 

Хід уроку:

                І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок.

Починається урок.

Сьогодні він незвичний,

І мандрівний, і таємничий.

Тож повернімося обличчям до гостей

І лагідно їм скажемо «Добрий день!»

               Ми вам раді, добрі люди,  

               І вітаєм щиро вас,

              Та запрошуєм ласкаво

               На урок у 1 клас!

               2. Гра «Покращення настрою» (Слайд 2)

- Виконайте дію за шкалою покращення настрою.

- Подаруйте посмішку нашим гостям. Поверніться , подаруйте посмішку мені. І з позитивними емоціями сядуть спершу дівчатка (наша краса),  а за ними хлопчики         ( наша сила).

- Перегляньте все на парті:

Є підручник, зошит, картки,

Є пенал  і  олівці…

Бачу всі готові! Молодці!

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаємо.

- Нехай сьогоднішній день буде успішним і щедрим на добрі вчинки, мудрі думки, цікаві відкриття.

- Діти, я сьогодні прийшла на урок з чудовим настроєм і почуваюся дуже щасливою. Отже,  мені цікаво дізнатися, який у вас настрій.

II. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

- Але спочатку відгадайте загадку, який гість поспішає до нас.  Ще не всі зібралися на уроці?

- Герой, з яким ми проведемо сьогоднішній урок математики має братиків та сестричок, які живуть всюди: в річках і в ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Здогадались про кого йде мова?

(Звучить пісенька Капітошки). (Слайд 3)

А ось і він сам.

(З’являється  Капітошка). (Слайд 4)

- Діти, а хто такий Капітошка?

- Капітошка - це весела краплинка чистого літнього дощу. Там, де з'являється Капітошка, розпускаються квіти, листочки й трави. Він приносить веселощі та дружбу.

- Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Тож він просить у нас допомоги: знайти лист. Допоможемо, діти ?

- Відправляючись у пошуки листа разом з Капітошкою, ми пригадаємо та закріпимо додавання та віднімання чисел . Продовжимо вчитися розв’язувати задачі, обчислювати вирази на дві дії, пригадаємо склад чисел, розвиватимемо свої математичні здібності. А ще дізнаємось про деяких братиків і сестричок Капітошки та познайомимось з ними краще.

III. Актуалізація опорних знань і способів дії. Підготовчі вправи. Усний рахунок. (Слайд 5)

-Ну що ж, вирушаємо на пошуки. І першою на нашому шляху зустрілася...Що це ? Відгадайте загадку? 

Тече, тече – не витече.
Біжить, біжить – не вибіжить.

 (Річка)

- Перед нами “Річка усних обчислень”. Щоб її подолати, потрібно дати відповіді на запитання. Тож працюємо дружно, активно. (Слайди 6 - 24)

1. Мозковий штурм.

-Назвемо числа першого десятка.

-В зворотньому порядку.

-Назвіть парні числа.

-Назвіть непарні числа.

-Назвіть сусідів чисел 4, 7, 9.

-Яке число передує числу 2,5,8?

-Яке число стоїть після числа 1, 3, 6.

-Які арифметичні дії ви знаєте?

-Що означає додати, відняти?

-Як називаються числа при додаванні, відніманні?

-Як знайти невідомий доданок?

-Яку арифметичну дію слід виконати, щоб число 5 збільшити на 4?

- Яку арифметичну дію слід виконати, щоб число 8 зменшити на 2?

-Як дізнатися, на скільки одне число більше, чи менше за інше?

- На скільки 10 більше за 4?

- На скільки 3 менше від 7?

- Діти, ви молодці! Справившись із завданням, ми успішно переправились на інший берег річки. (Слайд 25)

2. Усний рахунок.

а)  Повторення складу числа 6 і 8. (Слайди 26 - 29)

-  Що це з’явилось над водою?  Це мабуть водяна пара. Вода постійно випаровується.

Випаровування - це перехід води з рідкого стану  в газоподібний. Навіть якщо в кімнаті

досить волого, то в повітрі концентруються дрібні краплі вологи. Стикаючись з холодним склом, тепла водяна пара трансформується в рідину, залишаючись

 на охолодженій поверхні. Так і утворюється вологий наліт на поверхні – конденсат.

-         А ви малювали на склі? Давайте пригадаємо склад числа 6 і 8.

б) Знаходження невідомого доданку. (Слайди 30 -35)

- А на березі росте зелена, запашна травичка, так і хочеться побігати босоніж. Але що ж це за явище, що змочило нам ніжки? Відгадайте.

Крапельки водички зранку

На травичці, по землі…

Грають в барвах на світанку

Непосидливі малі.

 (Роса)

- Крапельки вранішньої роси ненароком змили деякі числа у наших виразах. Давайте ми їх спробуємо знайти.

      3 +     = 7            5 +   = 8                 + 3 = 5                     5 +     = 9            

- Молодці, діти. І з цим завданням ви впорались. (Слайд 36)

3. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 37)

До цієї цифри ти вже звик,                                 

Це цифра – сніговик.

Тільки зима зміняє осінь,

Діти ліплять цифру… (8).

4. Гра «Веселі санчата» (Слайд 38)

- На що перетворюється вода взимку?

5.  Фізкультхвилинка для очей. (Слайд 39)

ІV. Основна частина. Формування нових знань і способів дії.

1. Закріпити знання про компоненти та результат додавання і віднімання. . “Хмаринки суми і різниці”.  (Слайди 40 - 44)

Летіли хмаринки, летіли і заплакали:

Скільки знаєм ми дощів,

Порахуйте ж бо мерщій.

Дощик з вітром,

Дощ грибний,

Дощ з веселкою ясною,

Дощик з сонцем,

Дощик з градом,

Дощик з жовтим листопадом.

А коли мороз ударить

Дощик наш сніжинкою стане,

Сніг на землю упаде,

А весною із струмком піде. (7)

 

- Діти, “Хмаринки суми і різниці” задоволені вашою роботою, попливли далі по небу.                                                                                                                                                    

2. Розв’язання виразів на дві дії. (Слайди 45- 48)

- А що це за явище спустилось понад річкою та заховало все навколо?

Уночі понад водою

Білий дім пливе рікою.

Тільки сонечко засяє –

Білий дим кудись тікає.

 (Туман)

-         Розв’яжіть вирази на дві дії.

8 – 4 + 3 =

9 – 5 + 4 =

7 – 4 + 6 = 

- Молодці! Гарно справилися з виразами.  (Слайд 49)               

3. Робота з підручником. (ст. 70, завдання 2) (Слайди 50 – 55)

-Тільки весняний дощик прошумів, як

За лужком, за лісом,

Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив.

Хто вгадає з діточок,

Що воно за рушничок?

(Веселка) 

- Дітки, скажіть, а скільки кольорів має веселка? Які, назвіть.

- “Грайлива Веселка” пропонує вам підібрати схеми до задач і записати вирази. 

а) Формування вмінь ставити запитання до ситуації, описаної в тексті, добирати до неї схему та складати вираз.

Завдання 2. Що можна запитати про кількість журналів у кожній ситуації? Добери відповідну схему, склади рівність.

                                                                                                                                                                                     

- Діти, веселка дуже задоволена вашими відповідями.

б)  Закріплення вмінь додавати і віднімати число 3 двома способами. (Слайди 56 -57)

- А ми продовжуємо подорож. І на нашому шляху розкинулось безкрає... Відгадайте, що це?

Влітку, всі до нього їдуть,
Засмагати і купатись.
На піску і на просторі
Відпочити всім на... (Морі).

Так, перед нами “Море прикладів”.

- Щоб здолати високі морські хвилі, допоможемо Капітошці розв’язати  приклади двома способами.

(Запис  на робочому аркуші)).

- Відкрийте підручники на сторінці 70, завдання 3.

- Записуємо вирази в зошити і коментуємо розв’язання.

4. Фізкультхвилинка. (Слайд 58)

-Дітки, ви, мабуть уже втомились, бо дорога дуже далека, та й роботи зроблено чимало? Капітошка пропонує відпочити, провести фізкультхвилинку,  вдихнути свіжого повітря.

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. ”Підсумковий океан”. (Слайди 59-60)

- Діти, а ось і розкинувся перед нами безкінечним синім килимом безкрайній океан. Нарешті ми дістались до “Підсумкового океану”. А ось і лист, загублений Капітошкою, відкриймо його. Що тут? А тут у конверті  якась табличка і зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо  нагодуємо рибкою пінгвінів.  Це  найбільш загартовані птахи — символ Антарктиди.  А  живуть вони серед вічних снігів. 

(Гра  на дошці)

-   Давайте ознайомимося  з інформацією з листа.

-   Допоможіть мені розкласти по скриньках слова, які називають воду в різних станах. (Слайд 61)

(Слайди 62-63)

- Прочитаємо речення, що утворилося.

VI. Заключна частина. Рефлексія.

1. “Криничка мудрості”.

-У вас на партах є веселі  та сумні  краплинки. Якщо вам урок сподобався, і ви вважаєте, що ви добре на ньому попрацювали, то візьміть веселу краплинку. Якщо ви уроком не задоволені, і ви вважаєте, що вам не вдалось себе проявити на ньому, то візьміть сумну.краплинку.

-А тепер давайте всі ваші краплинки запустимо у нашу “Криничку мудрості” та наповнимо її “краплинками знань” та, сподіваюсь, гарним настроєм. І стане від цього водичка в нашій криничці живильна та цілюща. (на дошці зображення криниці)

-Дітки, на цьому наша подорож закінчується, ми допомогли Капітошці знайти лист, і при цьому самі добре попрацювали. Ви великі молодці. Я вами дуже задоволена, Капітошка теж. І дарує вам на згадку свій портрет.

-Урок закінчено, можете відпочивати.  (Слайд 64)

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку