Урок розроблено
Чифурко Іриною Євгенівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
Маслюк Галиною Іванівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької ЗОШ І-ІІ ступенів №19
Тема: Л.Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини - її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство - найбільший скарб у житті.
Мета:
Урок формує такі компетентності:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійний комплекс, презентація вчителя, Instagram-сторінка Ліни Костенко, відеоролик поезії у виконанні Богдана Ступки, ребус, фотосушка на дошці Jambord, таблиця до вправи «Бортовий журнал», шкалювання, кроссенс, хмара слів до вправи «Крила напам’ять», тести у GoogleForm,відеоролик пісні у виконанні Джамали «Крила», дошка Padlet.
Хід уроку
Є тільки дві речі,
які ми можемо дати у спадок своїм дітям:
перша-коріння,друга-крила.
Англійське прислів’я.
I.Організаційний момент.
1. Вправи з нейрогімнастики.
Два пальці покласти на горбки на чолі, трохи вище його середини, на лінії між бровами та лінією росту волосся. Натискати на точки. Цим ми сприяємо посиленню кровообігу, активізації лобових часток мозку. Може навіть з’явитися відчуття, що горбки на лобі пульсують, а ви – заспокоюєтеся.. Така вправа активізує роботу мозку і надає душевної рівноваги.
II.Актуалізація опорних знань та умінь.
1. Фотосушка.
Серед портретів письменників діти знаходять портрет Ліни Костенко.
2.Instagram-сторінка Ліни Костенко.
Учні презентують домашню роботу –Instagram-сторінку Ліни Костенко.
III.Оголошення теми і мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
1.Учитель звертає увагу на епіграф уроку.
2.Слово вчителя.
Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчення творчості високої жінки, гордої, наче бунт, жінки-легенди. Своїм гучним словом Ліна Костенко перевернула епоху і вразила у саме серце кожного читача, який доторкнувся до її віршів.
3.Відеоклуб «Поезія устами метрів».
Учитель демонструє відеоролик, в якому Богдан Ступка читає поезію Л.Костенко «Крила».
(електронний доступ https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k)
IV.Етап засвоєння нових знань.
1.Розгадайте ребус.
2. Вдумливе читання поезії.
Учні уважно читають поезію.
3. «Літературний пінг-понг».
Діти ставлять один одному запитання за змістом твору.
4. «Веббінг» (павутинка слів).
Школярі виписують цитати із поезії до слова «крила» і оформлюють роботу у вигляді павутинки.
V.Закріплення та узагальнення матеріалу.
1. Вправа «Соти».
Учні об’єднуються в групи і складають літературний паспорт поезії Л.Костенко «Крила». Інформацію вписують у соти.
2. Вправа «Бортовий журнал».
Учні об’єдуються в пари і виконують завдання пошуково-дослідницького характеру. Бортовий журнал у вигляді таблиці, куди внесено назви художніх засобів та синтаксичних фігур. У таблицю вписати цитати тільки тих художніх засобів, які є у поезії «Крила».
Епітети |
|
Метафори |
|
Порівняння |
|
Персоніфікація |
|
Риторичне запитання |
|
Риторичне звертання |
|
Риторичний оклик |
|
Анафора |
|
Епіфора |
|
3.Тести у GoogleForm.
Учні виконують тести, доступ до яких за електронним ресурсом https://docs.google.com/forms/d/1RghAAWWhiS5gcQHdv6JNo5VJdJBfCjPCAM_WBjgmZMo/edit
VI.Підсумок уроку.
1.Кроссенс.
За образами-символами назвати поезію.
2.Кульки в майбуття.
Учні надувають уявну кульку і коментують, які цінності з поезії «Крила» вони візьмуть у своє майбутнє життя.
3.Шкалювання.
Шкалювання – це метод моделювання реальних процесів за допомогою числових систем. У кожного учня на парті є шкала, в яку вписують основні морально-етичні принципи, що є у вірші Л.Костенко «Крила». За числовою шкалою визначають, наскільки ці принципи у них розвинені зараз. Учитель просить семикласників зберегти ці емпіричні дані до 11 класу з метою порівняння.
VІІ. Рефлексія
1.Музичний серпатин.
Прослуховування відеоролика пісні у виконанні Джамали «Крила» за електронним доступом (https://www.youtube.com/watch?v=GVhloDhlFAA).
VIII.Оцінювання і самооцінювання.
1.Картка самооцінювання.
2. Вправа «Крила напам’ять».
Учні отримують пам’ятки-голуби з морально-етичними настановами.
3.Заключне слово вчителя.
Вольтова дуга віршів Ліни Костенко ще довго нагадуватиме про себе, бо її поезія - «це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі».
IX.Домашнє завдання (на вибір).
1.Створити анімаційний вірш.
2. Скласти сенкан до слова КРИЛА.
3.Створити рекламу поезії «Крила» у вигляді колажу чи постера.
Урок також розроблено на дошці Padlet
Електронний доступ https://uk.padlet.com/galina196967/yn09ts0ghooe8hzx
1