Урок "Тема: Л.Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини - її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство - найбільший скарб у житті."

Про матеріал
Матеріал підготували Чифурко І.Є. і Маслюк Г.І. Урок формує такі компетентності: ключову, вільне володіння державною мовою, предметну, інформаційно-цифрову, ініціативність і підприємливість, обізнаність та самовираження у сфері культури, соціальну. Широка палітра завдань та вправ дає змогу різнобічно розкрити духовне наповнення людини, визначити, які морально-етичні принципи важливі в житті; розкриває творчий потенціал учнів, формує світогляд.
Перегляд файлу

Урок розроблено

Чифурко Іриною Євгенівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №4

Маслюк Галиною Іванівною, вчителькою української мови і літератури Чернівецької ЗОШ І-ІІ ступенів №19

 

Тема: Л.Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини - її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство - найбільший скарб у житті.

Мета:

  • на прикладі поезії «Крила» розкрити духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально, звернути увагу на духовне багатство як найбільший скарб у житті;
  • розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, мислити, співставляти, узагальнювати;
  • формувати світогляд, кругозір школярів;
  • виховувати морально-етичні цінності, які учні пронесуть через все своє життя.

Урок формує такі компетентності:

  • ключову - уміння вчитися;
  • вільне володіння державною мовою-усно і письмово висловлювати свої думки;
  • предметна – виразно і вдумливо читати твір, переказувати та коментувати його зміст;
  • інформаційно-цифрову компетентність – працювати в різних пошукових системах;
  • ініціативність і підприємливість – уміння презентувати власні ідеї;
  • обізнаність та самовираження у сфері культури – зіставляти специфіку розкриття певної теми в різних видах мистецтва;
  • соціальну – співпрацювати в парі, в групі для досягнення спільної мети.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний комплекс, презентація вчителя, Instagram-сторінка Ліни Костенко, відеоролик поезії у виконанні Богдана Ступки, ребус, фотосушка на дошці Jambord, таблиця до вправи «Бортовий журнал», шкалювання, кроссенс, хмара слів до вправи «Крила напам’ять», тести у GoogleForm,відеоролик пісні у виконанні Джамали «Крила», дошка Padlet.

 

Хід уроку

                                                                                               Є тільки дві речі,

які ми можемо дати у спадок своїм дітям:

перша-коріння,друга-крила.

                                                                                          Англійське прислів’я.

I.Організаційний момент.

1. Вправи з нейрогімнастики.

Два пальці покласти на горбки на чолі, трохи вище його середини, на лінії між бровами та лінією росту волосся. Натискати на точки. Цим ми сприяємо посиленню кровообігу, активізації лобових часток мозку. Може навіть з’явитися відчуття, що горбки на лобі пульсують, а ви – заспокоюєтеся.. Така вправа активізує роботу мозку і надає душевної рівноваги.

II.Актуалізація опорних знань та умінь.

1. Фотосушка.

Серед портретів письменників діти знаходять портрет Ліни Костенко.

https://padlet.pics/1/image?t=c_limit,dpr_1,w_720&url=https%3A%2F%2Fpadlet-uploads.storage.googleapis.com%2F1040509032%2F6ee2069a39683f800c081956d9f0cd00%2Fimage.png

2.Instagram-сторінка Ліни Костенко.

Учні презентують домашню роботу –Instagram-сторінку Ліни Костенко.

III.Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

1.Учитель звертає увагу на епіграф уроку.

2.Слово вчителя.

Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчення творчості високої жінки, гордої, наче бунт, жінки-легенди. Своїм гучним словом Ліна Костенко перевернула епоху і вразила у саме серце кожного читача, який доторкнувся до її віршів.

3.Відеоклуб «Поезія устами метрів».

Учитель демонструє відеоролик, в якому Богдан Ступка читає поезію Л.Костенко «Крила».

(електронний доступ https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k)

IV.Етап засвоєння нових знань.

1.Розгадайте ребус.

https://padlet.pics/1/image?t=c_limit,dpr_1,w_720&url=https%3A%2F%2Fpadlet-uploads.storage.googleapis.com%2F1125014534%2F45af0e385f94af629b39f84ae67392f0%2F_____.jpg

2. Вдумливе читання поезії.

Учні уважно читають поезію.

3. «Літературний пінг-понг».

Діти ставлять один одному запитання за змістом твору.

4. «Веббінг» (павутинка слів).

Школярі виписують цитати із поезії до слова «крила» і оформлюють роботу у вигляді павутинки.

Павутинка - Інтернет-магазин - Вензелик

V.Закріплення та узагальнення матеріалу.

1. Вправа «Соти».

Учні об’єднуються  в групи і складають літературний паспорт поезії Л.Костенко «Крила». Інформацію вписують у соти.

C:\Users\Користувач\Desktop\соти.jpg

2. Вправа «Бортовий журнал».

Учні об’єдуються в пари і виконують завдання пошуково-дослідницького характеру. Бортовий журнал у вигляді таблиці, куди внесено назви художніх засобів та синтаксичних фігур. У таблицю вписати цитати тільки тих художніх засобів, які є у поезії «Крила».

Епітети

 

Метафори

 

Порівняння

 

Персоніфікація

 

Риторичне запитання

 

Риторичне звертання

 

Риторичний оклик

 

Анафора

 

Епіфора

 

3.Тести у GoogleForm.

Учні виконують тести, доступ до яких за електронним ресурсом https://docs.google.com/forms/d/1RghAAWWhiS5gcQHdv6JNo5VJdJBfCjPCAM_WBjgmZMo/edit

VI.Підсумок уроку.

1.Кроссенс.

За образами-символами назвати поезію.

C:\Users\Користувач\Desktop\кроссенс крила.jpg

 

2.Кульки в майбуття.

Учні надувають уявну кульку і коментують, які цінності з поезії «Крила» вони візьмуть у своє майбутнє життя.

3.Шкалювання.

Шкалювання – це метод моделювання реальних процесів за допомогою числових систем. У кожного учня на парті є шкала, в яку вписують основні морально-етичні принципи, що є у вірші Л.Костенко «Крила». За числовою шкалою визначають, наскільки ці принципи у них розвинені зараз. Учитель просить семикласників зберегти ці емпіричні дані до 11 класу з метою порівняння.

https://padlet.pics/1/image?t=c_limit,dpr_1,w_720&url=https%3A%2F%2Fpadlet-uploads.storage.googleapis.com%2F1044244761%2F605c551ef3f4813ddfafc6bd8c3741ca%2F________.jpg

 

VІІ. Рефлексія

1.Музичний серпатин.

Прослуховування відеоролика пісні у виконанні Джамали «Крила» за електронним доступом (https://www.youtube.com/watch?v=GVhloDhlFAA).

VIII.Оцінювання і самооцінювання.

1.Картка самооцінювання.

2. Вправа «Крила напам’ять».

Учні отримують пам’ятки-голуби з морально-етичними настановами.

C:\Users\Користувач\Desktop\голуб.png

3.Заключне слово вчителя.

Вольтова дуга віршів Ліни Костенко ще довго нагадуватиме про себе, бо її поезія - «це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі».

IX.Домашнє завдання (на вибір).

1.Створити анімаційний вірш.

2. Скласти сенкан до слова КРИЛА.

3.Створити рекламу поезії «Крила» у вигляді колажу чи постера.

Урок також розроблено на дошці Padlet

Електронний доступ https://uk.padlet.com/galina196967/yn09ts0ghooe8hzx

C:\Users\Користувач\OneDrive\Изображения\Снимки экрана\2021-04-09.png

1

 

docx
Додано
10 квітня 2021
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку