Тема уроку: Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості
Мета уроку: формувати предметні компетентності: допомогти учням опрацювати зміст твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили», поглибити відомості учнів про Івана Силу (Івана Фірцака) як прикладу непереможного духу українського народу, створити умови для розширення кругозору учнів, розвитку вміння характеризувати образи героїв,
ключові компетентності: висловлювати власні міркування про відношення між людьми, розвивати увагу, кмітливість, уміння відстоювати власну думку;
формувати оптимістичний настрій, гордість за власний народ, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті; сприяти вихованню найкращих людських моральних якостей, поваги до своїх земляків, інтересу до вивчення сучасної літератури.
Тип уроку: урок формування й удосконалення вмінь і навичок
Обладнання: підручник, фотоколаж, ватман, індивідуальні аркуші «Досьє персонажа», дидактичний матеріал, комп’ютер, проектор.
Методи, прийоми та форми роботи: робота в групах, моделювання, фотоколаж, «Художня розповідь», бесіда, тестування на сайті learningapps, акваріум.
Цілі
Учні знатимуть:
Зміст повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили»;
риси характеру Івана Сили, рід діяльності, ставлення інших персонажів до силача.
Учні вмітимуть:
розповідати події із життя Івана Фірцака;
робити узагальнення та висновки;
аргументовано висловлювати власні думки;
визначати місце Івана Сили в історії розвитку українського народу.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Доброго дня, діти! Рада вітати вас на нашому уроці! Пропоную назвати кожному рису характеру, яка вам найбільше підходить.
2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань учнів
Я б хотіла назвати ще один прикметник – сильний. Як ви думаєте, кого він може стосуватися?
Про що ми будемо сьогодні на уроці говорити?
Відповіді учнів. (Разом з учнями визначаємо тему та цілі уроку)
ІІ. Цілевизначення і планування.
Так, дійсно, ми продовжуємо вивчати твір О.Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ми зібралися тут, щоб поділитися цікавою інформацією, познайомитися з Іваном Силою – гордістю українського народу, зрозуміти, у чому секрет сили українців.
Яку людину називають сильною?
Я хочу ще записати ім’я уроку. Слова доктора Брякуса: «Для перемоги однієї сили замало. Сила повинна мати ще й розум».
ІІІ. Опрацювання навчального матерілу.
1. Знайти фото того, що найперше побачив Іван, прибувши до міста.
2. Прийом «Художня Розповідь». Від імені героя твору (на вибір)перекажіть епізод, що найбільше вразив вас.
Діти працюють в групах. Озвучення результатів роботи. Доповнення.
Метод «Акваріум». Перед вами проблемне питання: У чому полягає непереможність Івана Сили: у фізичних здібностях чи духовному багатстві?
Перша команда має аргументовано довести, що у фізичній силі, друга – що у духовному багатстві.
Орієнтовні відповіді:
1 група Іван Сила побив республіканські рекорди. Переміг чемпіонів Республіки, Англії, Баварії, Японії. Демонстрував неабияку силу під час виконання циркових трюків. |
Головний герой допомагав постраждалим (як під час знайомства з Міхою). Не хотів, щоб хтось постраждав через нього (тому й вигадував трюки на арені без боротьби). Переживав за Джебсона. Поважав свій рідний край, батьків, друзів. |
Висновок: Іван Сила був не лише сильним, а й добрим. У ньому поєдналися найкращі людські якості: толерантність, милосердя, відповідальність, повага до старших, любов до рідного краю.
Дуже добре! Вам вдалося правильно аналізувати вчинки героя та зробити правильні висновки.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап
ТЕСТИ learningapps
Звертаємося до імені уроку.
Бесіда за питаннями:
Заповнення упродовж уроку таблички самооцінювання.
V. Домашнє завдання.
Обов’язкове. Дібрати цитати для характеристики Міхи, доктора Брякуса.
Обов’язкове на вибір. Уявіть себе в ролі журналістів і складіть список питань до інтерв’ю з одним із героїв твору. Поясніть свій вибір. За бажанням. Ілюстрації до твору. Переглянути фільм «Іван Сила».
1