Урок з української літератури в 7 класі на тему "Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості".

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури в 7 класі на тему "Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості". Мета уроку: допомогти учням опрацювати зміст твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили», поглибити відомості учнів про Івана Силу (Івана Фірцака) як прикладу непереможного духу українського народу, створити умови для розширення кругозору учнів, розвитку вміння характеризувати образи героїв
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

Мета уроку: формувати предметні компетентності: допомогти учням опрацювати зміст твору  О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили», поглибити відомості учнів про Івана Силу (Івана Фірцака) як прикладу непереможного духу українського народу, створити умови для розширення кругозору учнів, розвитку вміння характеризувати образи героїв,

ключові компетентності: висловлювати власні міркування про відношення між людьми, розвивати  увагу, кмітливість, уміння відстоювати власну думку;

формувати оптимістичний настрій, гордість за власний народ, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті; сприяти вихованню найкращих людських моральних якостей, поваги до своїх земляків, інтересу до вивчення сучасної літератури.

Тип уроку: урок формування й удосконалення вмінь і навичок

Обладнання: підручник, фотоколаж, ватман, індивідуальні аркуші «Досьє персонажа», дидактичний матеріал, комп’ютер, проектор.

Методи, прийоми та форми роботи: робота в групах, моделювання, фотоколаж, «Художня розповідь», бесіда, тестування на сайті  learningapps, акваріум.

Цілі

Учні знатимуть:

Зміст повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили»;

риси характеру Івана Сили, рід діяльності, ставлення інших персонажів до силача.

Учні вмітимуть:

розповідати події із життя Івана Фірцака;

робити узагальнення та висновки;

аргументовано висловлювати власні думки;

визначати місце Івана Сили в історії розвитку українського народу.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

  • Слово вчителя

Доброго дня, діти! Рада вітати вас на нашому уроці! Пропоную назвати кожному рису характеру, яка вам найбільше підходить.

2. Актуалізація  суб’єктного досвіду й опорних знань учнів

Я б хотіла назвати ще один прикметник – сильний. Як ви думаєте, кого він може стосуватися?

Про що ми будемо сьогодні на уроці говорити?

Відповіді учнів. (Разом з учнями визначаємо тему та цілі уроку)

ІІ. Цілевизначення і планування.

  1. Оголошення теми уроку.

  Так, дійсно, ми продовжуємо вивчати твір О.Гавроша  «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ми зібралися тут, щоб поділитися цікавою інформацією, познайомитися з Іваном Силою – гордістю українського народу,   зрозуміти, у чому секрет сили українців.

  1. Узгодження цілей уроку і плану роботи.

Яку людину називають сильною?

Я хочу ще записати ім’я уроку. Слова доктора Брякуса: «Для перемоги однієї сили замало. Сила повинна мати ще й розум».

ІІІ. Опрацювання навчального матерілу. 

  1. Фотоколаж. Діти до питань підбирають фото. Прикріплюють на ватмані, посередині ватмана – фото письменника.

              1. Знайти фото того, що найперше побачив Іван, прибувши до міста.

  1. Знайти фото того, що вкрав Міха Голий.
  2. Знайти фото те, що отримав Іван, перемігши Велета.
  3. Знайти предмет, який доктор Брякус дав Іванові при першій зустрічі.
  4. Знайти установу, деколись працював Магдебура.
  5. Знайти те, що мріяв побудувати доктор Брякус.
  6. Знайти фото реквізитів, з яких можна змайструвати стілець.
  7. Знайти фото міста, де потрапив велет до лікарні.
  8. Знайти фото того, що Піня приніс Іванові в лікарню.
  9. Знайти фото того, що виписав Івану містер Піцікато.

2. Прийом «Художня Розповідь». Від імені героя твору (на вибір)перекажіть епізод, що найбільше вразив вас.

  1. Складання досьє на головного героя
  1. ПІБ
  2. Місце народження
  3. Родина
  4. Вік
  5. Особливі прикмети
  6. Діяльність
  7. Риси характеру і вчинки
  8. Характеристика іншими персонажами
  9. Мрії та прагнення

Діти  працюють в групах. Озвучення результатів роботи. Доповнення.

Метод «Акваріум». Перед вами проблемне питання: У чому полягає непереможність Івана Сили: у фізичних здібностях  чи духовному багатстві?

 Перша команда має аргументовано довести, що у фізичній силі, друга – що у духовному багатстві.

Орієнтовні відповіді:

1 група

Іван Сила побив республіканські рекорди.

Переміг чемпіонів Республіки, Англії, Баварії, Японії.

Демонстрував неабияку силу під час виконання циркових трюків.

  1. група

 Головний герой допомагав постраждалим (як під час знайомства з Міхою).

 Не хотів, щоб хтось постраждав через нього (тому й вигадував трюки на арені без боротьби).

Переживав за Джебсона.

Поважав свій рідний край, батьків, друзів.

Висновок:  Іван Сила був не лише сильним, а й добрим. У ньому поєдналися найкращі людські якості: толерантність, милосердя, відповідальність, повага до старших, любов до рідного краю.

Дуже добре! Вам вдалося правильно аналізувати вчинки героя та зробити правильні висновки.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап

     ТЕСТИ learningapps

Звертаємося до імені уроку.

Бесіда за питаннями:

  1. Чи здалася вам наша робота цікавою та продуктивною?
  2. Чи достатньо ви познайомилися з головним героєм твору?
  3. Чи викликав у вас твір відчуття гордості за свого земляка?
  4. Чи виникло у вас бажання переглянути фільм «Іван Сила» вдома?

Заповнення упродовж уроку таблички самооцінювання.

V. Домашнє завдання.

Обов’язкове. Дібрати цитати для характеристики Міхи, доктора Брякуса.

Обов’язкове на вибір. Уявіть себе в ролі журналістів і складіть список питань до інтерв’ю з одним із героїв твору. Поясніть свій вибір.  За бажанням. Ілюстрації до твору. Переглянути фільм «Іван Сила». 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
2778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку