Урок. Тема: "Океани й материки на Землі"

Про матеріал

Тема: Океани й материки на Землі

Мета: ознайомити з океанами та материками, їх розташуванням на Земній кулі; учити практичної роботи з контурними картами; вдосконалювати навички роботи в парах, групах, самостійної та практичної роботи; розвивати спостережливість, кмітливість, увагу, пам'ять, мислення; виховувати інтерес до вивчення географії.

Перегляд файлу

Тема: Океани й материки на Землі

Мета: ознайомити з океанами та материками, їх розташуванням на Земній кулі; учити практичної роботи з контурними картами; вдосконалювати навички роботи в парах, групах, самостійної та практичної роботи; розвивати спостережливість, кмітливість, увагу, пам’ять, мислення; виховувати інтерес до вивчення географії.

Обладнання: індивідуальні картки, опорні схеми, ребуси, карти, контурні карти, кросворд.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Робота з зошитом.

Один з учнів повідомляє про стан погоди.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

1.        Ми всі живемо на планеті Земля. В її мальовничому куточку, який має назву Україна. Яка пора року господарює?

          Як називається місяць? Чому? Як наші предки називали листопад? (хмурень,   зазимник, листопадник)

           Які зміни відбуваються в природі? (Дні стали коротшими, а ночі довшими. Повітря холодніша, сонечко світить все менше, переважають похмурі дні. З дерев опадає листя, засохла трава, сховалися комахи, а птахи відлетіли у теплі краї.)

     2. Вислухаємо метеоролога (виступає дитина).

    – На минулому тижні сонце опустилося ще нижче, переважала хмарна погода. Найвища температура була +11˚С, а найнижча +4˚С. Був дощ 16,17,22. Спостерігався Пн.-Зх. вітер.

    Гідромецентр рекомендує перевірити: Якщо  сьогодні земля вкриється снігом, то через місяць бути справжній зимі.

 А я бажаю нехай проблеми та незгоди, не роблять на уроці вам погоди. Приємного всім настрою.

3. Самостійна робота за індивідуальними картками.

Картка 1

Відгадай загадку.

Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води. (Карта)

Картка 2

Вкажи ознаки карти.

а) невелика ділянка земної поверхні; б) креслення великої ділянки земної поверхні; в) креслення, зроблене в дрібному масштабі; г) зображені гори, рівнини, озера, моря; ґ) об’єкти передані умовними знаками; д) орієнтуються на цьому кресленні за компасом; е) орієнтуються на цьому кресленні за паралелями і меридіанами.

Картка З

Вибери правильну відповідь.

Географічна карта — це:

а) вигляд земної поверхні зверху; б) креслення, зроблене в певному масштабі; в) креслення великої ділянки земної поверхні, зроблене в дрібному масштабі, об’єкти на якому передані особливими умовними знаками.

4. Групова робота.( Складання маршрутного листа з картками « Умовні позначки»

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа "Банани"
Для того, щоб прочитати тему нашого уроку, нам потрібно її розшифрувати. Закрийте СОНЦЕ і ви її дізнаєтесь.
СОМАТЕНРИКИЦЗЕМЛІЕ

Отож ми з вами повертаємося до фізичної карти півкуль, щоб помандрувати подумки до будь-якої точки земної поверхні – вся планета буде в полі нашого зору. Дійсно, коли поглянути на Землю з Космосу, - вона блакитна, до 70% її поверхні займаю вода. На ній ніби плавають великі та малі суші. Сьогодні наше завдання дослідити ці "шматочки"

1.Виступ юних дослідників.(Карти. Види карт.)

Але ці шматки суші між собою чим,а щоб дізнатися потрібно розгадати кросворд.

2.Завдання учням.

Розгадування кросворда.(Океан).

IV. Опрацювання нового матеріалу

1. Словникова робота з практичним завданням.

Материк — це величезний масив земної кори, що виступає над рівнем Світового океану.

Океан – водний простір земної кулі за межами суходолу.

Завдання. Використовуючи географічну карту і карту півкуль, покажіть на карті материки, обводячи їх по контуру.

- Фізкултхвилинка.

2. Слово вчителя.

Супроводження презентації, під час обговорення якого вчитель показує названі материки на карті та користується опорною схемою «6 материків».

Нині існує 6 материків: Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида. Найбільший материк на Землі — Євразія.

Знаходиться він у Північній півкулі і омивається всіма океанами Земної кулі. На ньому розташовані дві частини світу — Європа і Азія. Ми з вами живемо на материку Євразія, а в частині світу — Європі. Другий за розміром материк — Африка. Одна його половина розташована в Північній півкулі, друга — у Південній. Північна Америка та Південна Америка розташовані в Західній півкулі і майже відділені один від одного екватором.

3. Робота з книгою.

- Читання мовчки. Відшукування в тексті проблемних запитань.

4. Практична самостійна робота.

Визначення на контурних картах материків.

V. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.

1. Робота у колективі.

Розгадати кросворд «Океан».

1. Частина океану. (Море)

2. Другий за розміром материк. (Африка)

3. Північна і Південна ... (Америка).

4. На якому материку ми живемо? (Євразія)

5. Другий за величиною океан. (Атлантичний)

2. Робота в парах.

Складання учнями діалогу за матеріалами уроку.

VI. Домашнє завдання

1. Спостереження за погодою.

2. Опрацювання статті підручника.

3. Індивідуалізоване завдання.

Підготувати повідомлення про материки та океани.

VI. Виставка.

 

docx
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку