Урок "Тема. Підготовка до читання за ролями тексту «Чужа іграшка» Людмили Борщевської"

Про матеріал
Тема. Підготовка до читання за ролями тексту «Чужа іграшка» Людмили Борщевської. Мета: удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, відтворювати діалог за ролями; удосконалювати вміння розповідати за малюнком та про спогади з власного життя; виховувати прагнення робити добрі справи.
Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ)

Тема. Підготовка до читання за ролями тексту «Чужа іграшка» Людмили Борщевської.

 

Мета: удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, відтворювати діалог за ролями; удосконалювати вміння розповідати за малюнком та про спогади з власного життя; виховувати прагнення робити добрі справи. 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Робота з алфавітом
  • Скільки букв в алфавіті?
  • Назвіть букви, що позначають голосні звуки.
  • Назвіть букву, що завжди позначає лише м’який звук.
  • Назвіть букву, яка не позначає жодного звуку.
  • Розкажіть алфавіт напам’ять.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі, будемо формувати навчику вибіркового читання.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розминка перед читанням тексту

Робота на сторінках посібника розпочинається з читацької розминки, під час якої учні читають вірш Читалочки.

  1.        Бесіда за змістом вірша
  • Хто написав цей вірш?
  • Чому автор вважає, що в пісочниці є тісто на пиріжок, цегла для фортеці, гараж для машин?

Після повторного читання можна запропонувати учням придумати заголовок до цього вірша. За бажанням, діти можуть вивчити вірш напам’ять.

  1. Робота над текстом «Чужа іграшка»
  • Про що, на вашу думку, буде розповідатися в тексті «Чужа іграшка»? (про пісочницю).
    1.        Первинне читання тексту

Далі вчитель або добре читаючі учні читають текст. Діти стежать за читанням, водячи пальцем по рядках.

  1.        Бесіда за змістом тексту
  • Про кого тексту?
  • Чим займалися хлопчики?
  • Що вони знайшли в піску?

Необхідно також звернутися до життєвого досвіду першокласників і запитати, чи доводилося їм гратися в пісочниці, що вони будували з піску.

  1.        Повторне читання тексту різними способами

Потім здійснюється кількаразове читання тексту учнями в різний спосіб (ланцюжком, естафетою). Після першого читання варто відповісти на запитання для уважного читача.

  • Чому текст має таку назву?

Потім запропонувати дітям придумати свою назву до цього тексту.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Читання тексту по ролях

– Стасику, дивись, яка гарна машинка!

– Дуже гарна. Бери її собі.

– Ні, не візьму, це не моя машинка.

– Але ж ти її знайшов. Значить твоя.

– Ні, машинку треба віддати тому, хто її загубив.

Перед читанням діалогу варто пояснити учням, що рисочка перед початком рядка означає, що цей рядок читає інший хлопчик. Перший раз діалог може прочитати вчитель разом із учнем. Потім читання за ролями здійснюють сусіди по парті. Насамкінець, можна запропонувати бажаючим розіграти цю сценку перед класом, як у театрі.

VI. Підсумок уроку

  • Що читали на уроці? (вірш і текст)
  • Що спільного в них? (у них розповідається про пісочницю)
  • Чого навчає нас текст?
  • Чи сподобалися вам хлопчики?
  • Чому?

VII. Рефлексія

На завершення уроку учні здійснюють рефлексію – позначають свій настрій на обличчі смайлика.

 

docx
Додано
21 квітня 2021
Переглядів
1540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку