НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ)
Тема. Підготовка до читання за ролями тексту «Чужа іграшка» Людмили Борщевської.
Мета: удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, відтворювати діалог за ролями; удосконалювати вміння розповідати за малюнком та про спогади з власного життя; виховувати прагнення робити добрі справи.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжимо удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі, будемо формувати навчику вибіркового читання.
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота на сторінках посібника розпочинається з читацької розминки, під час якої учні читають вірш Читалочки.
Після повторного читання можна запропонувати учням придумати заголовок до цього вірша. За бажанням, діти можуть вивчити вірш напам’ять.
Далі вчитель або добре читаючі учні читають текст. Діти стежать за читанням, водячи пальцем по рядках.
Необхідно також звернутися до життєвого досвіду першокласників і запитати, чи доводилося їм гратися в пісочниці, що вони будували з піску.
Потім здійснюється кількаразове читання тексту учнями в різний спосіб (ланцюжком, естафетою). Після першого читання варто відповісти на запитання для уважного читача.
Потім запропонувати дітям придумати свою назву до цього тексту.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Читання тексту по ролях
– Стасику, дивись, яка гарна машинка!
– Дуже гарна. Бери її собі.
– Ні, не візьму, це не моя машинка.
– Але ж ти її знайшов. Значить твоя.
– Ні, машинку треба віддати тому, хто її загубив.
Перед читанням діалогу варто пояснити учням, що рисочка перед початком рядка означає, що цей рядок читає інший хлопчик. Перший раз діалог може прочитати вчитель разом із учнем. Потім читання за ролями здійснюють сусіди по парті. Насамкінець, можна запропонувати бажаючим розіграти цю сценку перед класом, як у театрі.
VI. Підсумок уроку
VII. Рефлексія
На завершення уроку учні здійснюють рефлексію – позначають свій настрій на обличчі смайлика.