НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ПИСЬМО)
Тема. Слова з буквою щ. Побудова і записування речень
Мета: удосконалювати навички письма; вправляти учнів у правильному вимовлянні та написанні слів з буквою щ; удосконалювати вміння складати і записувати речення, списувати з друкованого тексту; розвивати артикуляційний апарат, уміння розгадувати ребуси, робити звуковий аналіз слів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати старанність, охайність, спостережливість; підтримувати інтерес до навчання.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Учні називають слова, в яких є літера «ща». Перемагає той, хто назве більше слів.
2. Каліграфічна хвилинка
щ Щ
що щу ощ
Що посієш, те й пожнеш.
3. Робота з прислів’ям
— Як ви розумієте подане прислів'я?
«Що посієш, те й пожнеш» – це українське народне прислів`я тісно перегукується з біблійними словами «Бо що тільки людина посіє, те саме й пожне» Якщо сіємо мир, добро та правду, то й збирати будемо хороший урожай порозуміння та взаємодовіри.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжимо удосконалювати навички письма та будемо вправлятися у правильному вимовлянні та написанні слів з буквою щ.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Умови гри: учні розглядають малюнки і називають, що них зображено. В кожному слові учні з’ясовують місце букви «ща» та які звуки позначає ця буква.
— Запишіть назви цих предметів.
— Складіть речення з кожним словом. (Перше слово в реченні пишеться з великої літери, в кінці речення ставиться крапка.)
— Що ви бачите на малюнку? (рука)
— Приберіть першу літеру в слові рука. Замість літери «ер» поставте літеру «ща»
— Яке слово утворилося? (щука)
— Слово-відгадку напишіть на робочому рядку.
— Зробіть звуковий аналіз слова.
4. Пальчикова гімнастика
З'єднати всі подушечки пальців руки і рухами пальців та зап'ястка розгойдувати кисть справа наліво і навпаки. Праворуч — пальці роз'єднувати. Ліворуч — м'яко з'єднувати подушечки пальців.
V. Закріплення нового матеріалу
1. Робота над загадкою
1.1. Первинне читання загадки
Спочатку скоромовку читає вчитель, учні слідкують за читанням.
1.3. Гра «Хто швидше?»
Учні зачитають або розповідають по пам’яті віршик, намагаючись зачитати або розповісти як найшвидше. Перемагає той, хто швидше за всіх прочитав або розповів віршик.
Учні записують вірш рукописними літерами.
VI. Підсумок уроку
— У якої букви побували в гостях?
— Що дізналися про цю букву?
— Доберіть слова із буквою щ.
— Складіть із ними речення.
VII. Рефлексія
У кінці уроку здійснюється рефлексія з використанням смайлика.