ТЕМА: Народна казка- скарбничка мудрості. Українська народна казка» Кам’яний горішок «
Хід уроку
Подаруємо усмішку один одному.
Бажаю всім гарного настрою.
Настановою, девізом нашого уроку будуть такі слова :
Щоб рідну мову краще знати,
Щоб добрими людьми зростати ,
Нам треба гарно працювати,
Уважно слухати і вдумливо читати.
Що потрібно робити щоб урок був продуктивним? - А щоб урок наш пройшов цікаво і був повчальним, якими ви повинні бути на уроці ?
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
2.ВПРАВА ОЧІКУВАННЯ
визначати головну думку твору розвивати мислення
мовлення
поважати думку товаришів
бути
уважними Цей урок навчить мене…
3. Мовленнєва розминка.
Скоромовка
Як місили тісто в місті,
Усе місто стало в тісті
- Працюємо над складовою таблицею. Зосередьте свій погляд на лінії і намагайтеся побачити склади, які записані зліва і справа. Прочитаймо їх.
Каз ка
Каз ати
Каз кар
Каз ковий
Каз очка
Каз итися
Яке слово зайве ? Казитися.
Чому? (ЖИРУВАТИ, БАВИТИСЯ, бешкетувати)
4. Читайте, думайте, доповнюйте!
Росте — дерево, дитина,... (кущ, квітка, саджанець).
Пливе — пароплав, човен,... (качка, хмара, риба, пліт, кит).
Висить — рушник, картина,... (портрет, павутиння, лампочка, яблуко).
Хрумтить — морква, огірок,... (цукор, капуста, сухар).
Дзижчить — комар, муха,... (оса, бджола, джміль).
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
Що в казці реальне? Казкове?
4. «Крісло автора.»
Якими новими епізодами можна доповнити казку?
Чи правильний вибір зробила дівчинка?
5. Народна казка – скарбничка мудрості .
Побудуємо Синквейн
3. Розповідає ,вчить, захоплює( втішає)
4.Казка - твір народного мистецтва.
5.Вигадка. ( розповідь.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми дізнаємось ще про одну групу казок .
Відкриємо ще один літературний секрет.
1.Самостійне читання.
С. 50
Соціальні казки – про бідних та багатих.
Побутові – про повсякденне життя.
То Соціально – побутові ? Які?
Пригадай та доповни знання .
КАЗКИ
Літературні
__має певного автора___
|
Народні
_не знаємо прізвище автора__ |
про тварин_ чарівні
побутові
Ознаки казки:
- трикратність (зазвичай, це числа 3, 9, 12);
- вигадані істоти: Баба-Яга, Дракон, Змій-Горинич, Чудо-Юдо;
- чарівні предмети: яблуко, гуслі-самогуди, килим-самоліт, чобітки-скороходи, скатертина-самобранка, горнятка;
- героям допомагають звірі;
- несподівана кінцівка.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Герої соціально- побутових казок звичайні люди . Розповідаючи ці казки народ хотів сказати, як треба жити, до чого прагнути носять повчальний характер . Одна з таких казок – Українська народна казка «Кам’яний горішок»
Чому я хочу, щоб ви прочитали ,скажете мені наприкінці уроку.
1.Зазирнем до нашого словничка
Прочитайте ліву і праву колонки та знайдіть відповідність.
Скарбниця місце або приміщення для зберігання
скарбів
Розпорядження наказ
Найпильніший уважний, зосереджений
Милостивий прихильний, ласкавий
Звиток смуга паперу , згорнена трубкою
Найвитриваліший стійкий, міцний, непохитний
Які будемо виховувати і розвивати моральні якості, обговоримо в процесі роботи над казкою « Кам’яний горішок»
2.Слухання частини казки. Аудіоказка. Прогнозування . Про що буде далі розповідатися в казці?
3.Читання вчитель - учень
4. Гра «Квіточка» .
5.Ланцюжком.
6.Самостійно.
Назвати дійових осіб казки. ( володар, брати, селяни, воєвода. )
Хто такий володар?
( Володар, господар, той хто стоїть на чолі держави, або йому належить власність, майно.)
Який спадок залишив Володар своїм синам?
7. Фізкультхвилинка
8.Аналіз змісту з вибірковим читанням :
-Що запропонував та зробив найстарший син з горішком?
-Що вирішив середній син ?
-Кому вдалося розбити горішок, та чим все скінчилось ми прочитаємо в особах.
Знайдіть слова ..
А найменший син ..
Найменший син
Слова автора
Воєвода
Селяни
Брати
Хто розбив горішок?
Що було в кам’яному горішку?
9.ГРА « Диктор»
Як потрібно читати слова воєводи? Виразне читання уривка.
10 .Вправи для очей.
квадрат, трикутник.
11.Робота над змістом малюнка
— Розгляньте малюнок. Кого на ньому зображено?
— Прочитайте рядки оповідання, які проілюстрував художник.
Завзятість
Наполегливість
Старанність
Витривалість
Рішучість
Стійкість
Впевненість
12. - Знайдіть в казці слова, які можна використати для характеристики найменшого сина.
Такий собі горішок, та щоб я його не розбив!
Тільки шкода недокінчене діло на півдороги лишати.
Що задумає, доведе до кінця .
13.ЗБЕРЕМО «КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК»
Доберіть прислів’я, що за змістом відповідає даному твору.
Хто працює, той і урожай збирає.
Наполегливість - запорука успіху!
Велика перемога - себе перемогти.
І каші не хочу і по воду не піду.
Поспішиш – людей насмішиш.
14.Визначення головної думки .
17. Гра «Машина часу». Уявіть, що ви зустрілися з головним героєм казки. Зверніться до нього.
- Що буде потім з головним героєм?
ЧОМУ Я ХОТІЛА, щоб ви прочитали цю казку? Який досвід ви отримали?
Наполегливість – вміння продовжувати, не зважаючи на почуття навіть тоді, коли хочеться все кинути , і зупинитися лише тоді, коли цілі досягнуто.
Будьте наполегливі!
V. Підсумок уроку
— Який настрій панував на сьогоднішньому уроці?
— До якого висновку ви дійшли?
Рюкзак вражень.