Урок. Тема уроку: "Групи грибів за способом живлення"

Про матеріал
Під час проходження квесту розширити і поглибити знання учнів про різноманітність грибів, ознайомити з екологічними групами грибів, характером їх живлення; продовжити формування вмінь і навичок роботи у групах, та з додатковою літературою, робити висновки.
Перегляд файлу

1

 

6 клас

Розділ 5. Гриби.

Тема уроку: Групи грибів.  (квест)

Мета уроку: розширити і поглибити знання учнів про різноманітність грибів,

                      ознайомити з екологічними групами грибів, характером їх

                      живлення;

                      продовжити формування вмінь і навичок роботи у групах, з

                     додатковою  літературою, робити висновки.

                                                   Хід уроку

І. Актуалізація знань. Мотивація навчання.

Розминка. Вправа «Так» - «Ні»

  • Усі гриби – автотрофи.
  • Вегетативне тіло гриба – міцелій.
  • Наука, що вивчає гриби – ліхенологія.
  • Усі гриби – одноклітинні.
  • Пластинчастий гіменофор у лисички.
  • Трубчастий гіменофор у мухомора.
  1. Діти, гриби гетеротрофні організми – споживають готові органічні речовини. Сьогодні, під час проходження квесту, ви дізнаєтесь про те, які екологічні групи грибів за типом живлення розрізняють.
  2. Об’єднання у групи. Отримання завдань на картках.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 1.

Гриби це не рослини, як було прийнято раніше, оскільки в них немає хлорофілу, але водночас і не тварини, так як у них немає травної системи.

Як же вони живляться?

На які групи поділяються гриби за способом живлення?

(використавши матеріал підручника та інтернет-ресурси, знайдіть інформацію та запишіть у зошит)

Завдання 2.

Розгляньте мал. або фото гриба-підосичника;

Мал. або фото гриба – трутовика. З’ясуйте, до якої екологічної групи за способом живлення належать дані гриби.

Дайте відповіді на запитання:

  • Чому деякі шапинкові гриби належать до мікоризоутворюючих?
  • Що таке мікориза?
  • Чи всі шапинкові гриби можуть утворювати мікоризу?
  • Які гриби називають паразитами?
  • Чи є в природі ще організми – паразити, крім грибів?
  • Назвіть їх, якщо вам такі відомі.

Завдання 3. (Практичне)

  • Розгляньте цвіль на скоринці хліба.
  • За допомогою мікроскопа розгляньте будову цвілевого гриба мукора.
  • Замалюйте побачене у зошит.
  • Поясніть, чому мукор, за способом живлення не є паразитичним грибом.

Завдання 4.

Відгадайте загадки.

  • Обліпили всі пеньочки

Мами й тата сини й дочки;

Мов гвіздочки всі тоненькі,

Вишукані й чепурненькі.                           (опеньки)

  • Красень гриб цей хоч куди,

Та у руки не бери!

Кожна муха його знає,

Як побачить – геть втікає!                        (мухомор)

  • Ці грибочки – невеличкі,

Із близнючок в них сестрички,

По лісах мандрують пішки,

Носять рижі босоніжки.                           (лисички)

  • Сирі шапки, сирі ніжки

Можна і сирими трішки

Видів безліч всі смачні:

Ласі, добрі, їстівні.                                   (сироїжки)

  • Під березою грибочок

Поряд жінка і синочок

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми!                             (підберезовик)

 

 

Запишіть, які з цих грибів, на вашу думку є симбіонтами.

 

ІІІ. Закріплення вивченого.

Учні з команд розповідають про проходження квесту по завданнях.

Висновки:

  • За типом живлення гриби – гетеротрофи
  • За способом живлення – симбіонти, сапротрофи та паразити.

Домашнє завдання: Ознайомтеся з матеріалом підручника п.п. 52-56.

Опишіть гриби-паразити рослин та людини.

 

docx
Додано
16 червня 2020
Переглядів
1450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку