6 клас
Тема 2: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»
Тема уроку: Одноклітинні організми. (Квест)
Мета уроку: охарактеризувати одноклітинні рослинні організми; з’ясу- вати особливості їхньої будови; знайти відмінні та подібні риси у будові та процесах життєдіяльності організмів; продовжити формування навичок роботи у групі, працювати з додатковою літературою, уміння працювати з мікроскопом, робити узагальнення.
Хід уроку
І Актуалізація опорних знань та мотивація учнів.
Серед одноклітинних організмів нашої планети особливе місце належить одноклітинним водоростям. У будь-якій водоймі - від калюжі після дощу чи повені і до простору океану, на вологій землі, на корі дерев, на різних зволожених місцях, навіть на снігу і в льоді можна побачити ці організми. Велика група цих організмів має мікроскопічні розміри. Хто вони, любителі водних середовищ? Які особливості їх будови і життя? Чи мають вони щось спільне з одноклітинними твариноподібними організмами? Яке значення в природі і в житті людини мають ці «пігмеї» рослинного світу? Ознайомимося з ними.
Діти, наше знайомство з одноклітинними організмами, які здатні до фотосинтезу буде проходити у формі квесту.
Давайте об’єднаємося у групи, кожна група отримає завдання для проходження квесту. Відповіді будете записувати у зошит.
ІІ Вивчення нового матеріалу.
Завдання групам.
А) інфузорія, амеба, малярійний плазмодій;
Б) папороть, конюшина, хламідомонада;
В) мукор, бліда поганка, лисички;
Чи є серед них одноклітинні? Запишіть їх до журналу.
Використавши різноманітні джерела інформації, з’ясуйте будову та процеси життєдіяльності одноклітинної водорості хламідомонади за планом складіть змістовну розповідь:
https://uk.wikipedia.org/wiki; http://www.seapeace.ru/population/animals/233.html;
ІІІ Закріплення вивченого. Запис домашнього завдання.
Кожна група звітується про проходження квесту, даючи відповіді на запитання:
Запис домашнього завдання.
1