Урок ,,Тема. Запис трицифрових чисел. Робота з нумераційною таблицею.''Н. Листопад

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей: продовжити роботу з нумераційною таблицею «Сотні. Десятки. Одиниці»; вчити учнів розкладати числа другої сотні на суму розрядних доданків; учити порівнювати числа другої сотні; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати охайність. формування ключових компетентностей: вільне володіння державною мовою: активне використання рідної мови, оволодіння навичками спілкування, любов до читання; навчатися впродовж життя: організація власного навчального середовища, навчання працювати самостійно і в групі . математичної компетентності: виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі; моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відносин; усвідомлення ролі математичних знань в особистому житті.
Перегляд файлу

 

Математика.

Тема. Запис трицифрових чисел. Робота з нумераційною таблицею.

Мета: формування предметних компетентностей:

продовжити роботу з нумераційною таблицею «Сотні. Десятки. Одиниці»; вчити учнів розкладати числа другої сотні на суму розрядних доданків; учити порівнювати числа другої сотні; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати охайність.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою:                                                                                  активне використання рідної мови, оволодіння навичками спілкування, любов до читання;

 навчатися впродовж  життя:  організація власного навчального середовища, навчання працювати самостійно і в групі .

математичної компетентності:

виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі;

моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відносин; усвідомлення ролі математичних знань в особистому житті.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу

1. Перевірка готовності учнів до уроку

2.Створення позитивного психологічного клімату класу.

Слово вчителя:

 - У кого гарний настрій — помахайте рукою своїм однокласникам .

Хто чує мене — кивніть головою.

Хто бачить мене — моргніть очима кілька разів.

Хто ввічливий — злегка вклоніться сусідові праворуч і ліворуч

Хто вміє бути гарним другом — поплещіть у долоні .

 

 

От і добре. Починаємо урок, а працюватимемо ми під девізом :

Міркуємо – швидко, відповідаємо - правильно, лічимо – точно, пишемо – гарно.

 

ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної  діяльності учнів.

 

1. Оголошення теми і мети уроку 

Сьогодні продовжуємо вивчати теми розділу «Трицифрові числа», дізнаємося, як утворюються числа другої сотні, та ознайомимося з нумераційною таблицею «Сотні. Десятки. Одиниці».

2. Актуалізація знань учнів про числа другої сотні.

Фронтальне опитування

На дошці — ряд чисел: 102, 150, 114, 8, 175, 99, 123.

— Які з них «зайві»? Чому? (Двоцифрове 99 та одноцифрове 8.)

— Які числа залишилися? Чому їх називають трицифровими?

 Що «зайве» тепер? (150 — кругле число.) Що позначає нуль у записі цього числа?

— Назвіть число з найбільшою/найменшою кількістю десятків.

— Назвіть число з однаковою кількістю десятків і сотень.

3. Каліграфічна хвилинка

— Які трицифрові числа можна утворити з цифр 0 і 1?

Цифри можна повторювати.(100, 101, 110, 111.)

— Пропишіть їх каліграфічно.

— Знайдіть з-поміж написаних чисел попередні або наступні одне одному.

(101 — наступне за числом 100, 110 — передує числу 111.)

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Удосконалення вмінь виконувати додавання і віднімання трицифрових чисел на основі нумерації (с. 87, № 488). 

— Як дістати число, що йде за числом 179?

— Як дістати число, що передує числу 150?

 

Додати 1 – назвати наступне.

Відняти 1- назвати попереднє.

1 –стовчик пояснює вчитель.

Далі -  усно.  Гра ,, День – ніч’’

139 + 1=140    129 – 1=128          189 + 1=190 190 – 1=189

130 – 1=129    178 + 1=179          110 – 1=119 191 + 1=190

2. Уточнення знань учнів про розрядний склад чисел.

1)  Робота з нумераційною таблицею.

Виконання завдання № 489 (с. 87).

- На екрані у нас з’явилась НУМЕРАЦІЙНА ТАБЛИЦЯ.

- Що це означає?

- Що в таблиці ми маємо розряди чисел, для того, щоб легко скласти число

 

СОТНІ    ДЕСЯТКИ     ОДИНИЦІ

-         Пам’ятаймо, що праворуч знаходиться найменший розряд –одиниці.

-         Перед ним – десятки.

-         Попереду сотні.

— Прочитайте числа, записані в таблиці.

— Запишіть їх у зошит. Перевіримо. (137, 105, 103, 170, 120.)

— Які з них круглі? У яких відсутні одиниці розряду десятки?

2) Вправа «Мікрофон» (с. 87, № 490).— Яке число зображене на моделі? (105.)

— Скільки у цьому числі десятків?

— Як записати це число в нумераційну таблицю? (Якщо в числі одиниці певного розряду відсутні, то в записі числа пишемо 0 у цьому розряді.)

3) Робота в парах із таблицею розрядів.

— Відновіть пропущені числа. 105, 124,109, 180

 

Сотні

Десятки

Одиниці

Число

1

0

103

2

4

124

1

9

109

1

8

186

Перевірка. Оцінювання роботи пари.

4)  Робота в групах (с. 87, № 491)

 Запишіть у нумераційну таблицю числа:

сто п'ятдесят сім, сто сімдесят три, сто двадцять, сто дев'ять.

Перевірка. Оцінювання роботи групи.

 

  1. Формування вміння розкладати числа другої сотні на суму розрядних доданків.

Ми вже вміємо розкладати числа на десятки та одиниці, а сьогодні ще добавляються сотні.

1) Виконання завдання 492 підручника (с. 88).

— Розкладіть на розрядні доданки числа: 178, 151, 199, 140, 108.

2) Робота в парах (№ 493).

— Яке число зображене на кожному малюнку? Запишіть за зразком.

124 = 100 + 20 + 4    103 = 100 + 3      160 = 100 + 60

4. Формування вміння порівнювати числа другої сотні

1) Робота з числовою прямою (с. 88, № 494). ( Усно)

— Скориставшись числовою прямою, назвіть:

· п'ять чисел, більші, ніж число 176;

· три числа, менші, ніж число 175.

Фізкультхвилинка

 

2)  Порівняння чисел. (с. 88, № 495). Робота в парах.

  Метод «Уподібнення»

 Трицифрові числа порівнюють так, як і двоцифрові. Спочатку дивимось на цифри сотень. Більшим буде число, в якому цифра сотень більша.

Якщо цифра сотень однакова, то тоді порівнюємо десятки, а якщо цифра десятків також однакова, то дивимось на цифру одиниць.                                                        —Порівняйте числа і зробіть висновки.                                                                                     164 і 64. (Трицифрове більше двоцифрового числа.) (При порівнянні трицифрових з однаковою кількістю сотень більше те, у якому більше десятків.)

5. Розвиток обчислювальних навичок Спостереження за зміною результату обчислення від наявності дужок у виразі (с. 88, № 496).

32 : 4 : 4 = 2

24 : 3 • 2 = 16

40 - 32 : 8 • 5 = 20

32 : (4 : 4) = 32

24 : (3 • 2) = 4

(40 - 32) : 8 • 5 = 5

6. Удосконалення вміння розв'язувати задачі.

Колективне розв'язування задачі № 497.

Читання задачі про себе.

Читання вчителем.

— Яке запитання задачі? (Скільки всього кілограмів фруктів дають на день дорослому слонові й слоненяті?)

— Які числові дані нам відомі? (Маса фруктів, яку дають слоненяті за день, — 5 кг.)

— Що відомо про кількість фруктів, які отримує дорослий слон за день? (Дорослому слонові дають утричі більше.)

— Що означає «утричі більше»? (В 3 рази більше. Збільшити в три рази.)

— Якою дією дізнаємося, скільки кілограмів фруктів з'їдає дорослий слон?

(5 кг • 3 = 15 кг.)

— Складіть вираз для розв'язання задачі. (5 + 5 • 3 = 20.)

 

 

 

Цікавинки про слонів.

 Як і люди, слони бувають правші й лівші. Наприклад, слон правша більше працює правим бивнем, тому він дещо менший за лівий.

 Харчуються слони тільки рослинною їжею (трава, гілки, листя, коріння, плоди), якої потрібно дуже багато (180–200 кг на добу). У її пошуках слони роблять великі переходи (до 100 км на добу).

  Слони належать до найрозумніших тварин. Вони допомагають один одному (у них є взаємодопомога) і мають відмінну пам’ять. Слонів можна дресирувати, вони вивчають до 60 команд.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання (с. 89, № 498, 499, 500, )

2. Підсумок уроку. Рефлексія .

Самооцінювання.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку