Урок "Тема. Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань"

Про матеріал
Нестандартний урок-гра з української мови у 2 класі. Тема. Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 Урок – інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

в 2 класі з української мови

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Глобинського ліцею №5

Глобинської міської ради

Починок Ніна Олександрівна

 

 

 

 

 

 

Урок – інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

в 2 класі з української мови

Тема. Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань.

Мета: У процесі гри перевірити сформованість в учнів набутих знань, умінь і навичок, уміння виконувати різні види робіт стосовно опрацьованого матеріалу. Закріпити знання учнів, розвивати увагу, мислення. Виховувати відповідальність за свої знання перед командою, колективізм, любов до рідної мови.

Тип уроку: узагальнюючий урок - інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

Обладнання: конверти з завданням.

Хід заняття

Клас ділиться на дві команди, кожна з яких обирає капітана. На столі вчителя лежать конверти із завданням для кожної команди. Капітан крутить стрілку і вибирає конверт із завданням, потім повертається до своєї команди. Відповідь готують усі разом, а відповідає один гравець. За повну правильну відповідь команда отримує смайлик жовтий, за правильну відповідь,  Зелений смайлик за неточну відповідь і червоний за неправильну. Наприкінці гри команди підраховують смайлики і обирають команду – переможницю.

І. Повідомлення теми і правил гри.

ІІ. Гра «Що, де, коли?»

Завдання у конвертах.

  1. Вивчіть напам’ять вірш. Знайдіть у ньому дієслова. Назвіть їх.

Українську мову рідну

Будемо вивчати,

Та культуру мовлення

Разом розвивати.

 

  1. Складіть і запишіть прислів’я про мову.
  1.      Лине, серця, до, а, не, слово, стріла.
  2.      До, язик, Києва, доведе.
  3.      Словом, за, кишеню, у, не, полізе.

 

  1. З поданих у рядку слів складіть речення. З речень утворіть текст.  Доберіть заголовок.

Принесла, дзьобі, у, вона, жолудь.

Восени, цікаво, лісі, в.

Його, під, ховати, почала, коріння.

Прилетіла, ось, і, сіла, сойка, пеньок, на.

 

 

 

  1. Прочитайте текст. Чи є в ньому помилки? Виправте їх. Доберіть заголовок.

 

Рябчик живе в густому великому лісі. Тут рябчик завжди знаходить, чим підживитися. Взимку – бруньками, сережками з дерев. В інші пори року – ягодами. На деревах рябчик спочиває. Чудово літає між вітами. Притулившись до стовбура рябчик ховається від ворогів.

 

  1. Прочитайте текст. Відредагуйте його доповнюючи словами – назвами ознак (прикметниками) так, щоб можна було відчути красу природи вранці.

 

Аж ось зайнявся ранок. Із-за обрію викотилося сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси.

 

  1. Поділіть текст на речення. Знайдіть у кожному реченні слова, які називають, про кого і про що йдеться в реченні (підмет). Підкресліть ці слова.

 

Їжачок боїться води хитра лисиця закочує їжачка в річку у воді їжачок розгортається тоді лисиця хапає його зубами.

 

  1. Перебудуйте розповідне речення у спонукальне. Знайдіть у реченні звертання.

 

Навесні журавлі повернуться у рідні краї.

 

  1. Подані розповідні речення перебудуйте так, щоб вони стали питальними.

 

Ми вивчаємо історію рідного краю. Наш клас відвідав краєзнавчий музей. Учні з цікавістю слухали розповідь екскурсовода.

 

  1. Прочитайте речення. Знайдіть звертання. Визначте тип речення за метою висловлювання.

 

Зоре моя вечірняя, зійди над горою… (Т, Шевченко)

Повій, вітре, на Вкраїну. (С. Руданський)

 

  1. Напишіть речення. Підкресліть головні і другорядні члени речення. Випишіть пари слів з питаннями. Визначте, до яких частин мови вони належать.

 

Пернаті друзі повернулися на Батьківщину.

 

  1. Замініть виділене слово близьким за значенням. Визначте у якому випадку слово стоїть у прямому, а в якому – у переносному значенні.

У моєї мами золоті руки.

У дівчинки золоте волосся.

Батько подарував сину золотий годинник.

У дівчини був золотий ланцюжок.

 

  1.  Поширте речення. Підкресліть головні члени речення.

 

Надійшла зима. Подув вітер. Хмари розповзлись. Сніг падає.

 

  1. Доберіть і замініть у кожному словосполученні слово «добрий» близьким за значенням.

 

Добрий чоловік, добра звістка, добрі знання, добре яблуко, добрий урожай.

 

Слова для довідок: доброзичливий, глибокі, смачне, радісна, багатий.

 

  1.  Поєднай частини прислів’їв. Поясни(усно), чого вони навчають.

 

Де козак,    там і рай.

Де рідний край             там і щастя.

Де відвага   там і слава.

 

  1.  Відгадайте загадку. Знайдіть антоніми.

 

Білі мухи налетіли,

Чорну землю густо вкрили.

 

  1.  Відгадайте загадку. Підкресліть прикметники.

 

Біленька корзинка,

А дно золотисте.

В корзинці – росинка

Та сонечко чисте.

 

  1.  Запишіть у першу колонку споріднені слова, а в другу – близькі за значенням (синоніми).

 

Казати, співати, говорити, співець, балакати, співучий, заспів, розмовляти, співак.

 

  1.  Прочитай. Підкресли слова, що пишуться однаково. Постав у них наголос.

 

На березі ростуть верби. На березі з’явилися перші листочки.

 

  1.  Назви одним словом кожну групу слів.

 

Яблуко, груша, персик ________________.

Береза, тополя, осика _________________.

Вересень, березень, червень ___________.

 

  1. Понумеруй речення так, щоб утворився текст.

 

____ Тракторист виорав і засіяв поле.

____ Чи знаєш ти, як на твоєму столі з’явився хліб.

____ Комбайнер зібрав урожай.

____ З борошна пекар виготовив запашну хлібину.

____ Бережи хліб – у ньому праця багатьох людей.

____ У млині змололи зерно.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

Нагородження переможців.

 

 

                                

 

 

docx
Додав(-ла)
Починок Ніна
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку